Orele de chimie şi fizică, sperietoarele elevilor
Fără experimente de laborator
Nici la anii terminali situaţia nu diferă în privinţa orelor de chimie. Elevii spun că nu au făcut niciun experiment în laboratorul de chimie pentru că nu au avut aşa ceva. "Contează şi profesorul. Nouă mai mult ne place fizica. Asta pentru că avem şi dirigintele de fizică", spune Constantin Nica, elev din clasa Xll-a la acelaşi liceu. Profesorul de fizică susţine că sunt foarte puţini copiii cărora să le placă materia pentru că e grea şi e mult de muncă. "Mai e şi problema cum vin din şcoala generală. Cei care au o bază solidă din clasele şaptea şi a opta fac faţă cu brio la liceu", spune Ioan Păduraru, profesor de fizică la Grupul Şcolar nr.19. Lecţiile de fizică au loc pe calculator, ceea ce îi face să înţeleagă mai bine materia predată. Directorul liceului susţine că, din cauza profilului liceului, au pus accent pe dotarea laboratoarelor de fizică şi electrotehnică. "Abia de anul acesta vom avea laboratoare de chimie şi biologie. În câteva zile, vom pune în funcţiune şi un nou laborator de fizică. Am montat deja mobilierul şi urmează să punem şi dispozitivele", spune Doiniţa Ghinea, director al Liceului RATB.
Profesoara încearcă să se impună
Nici la Liceul "Grigore Moisil" chimia nu se numără printre preferinţele elevilor. "Mie nu-mi place chimia pentru că e foarte complicată. Îmi place cum predă profesoara, dar îmi e frică de ea, pentru că încearcă să se impună. Nu pot să iau note mari", spune Răzvan Grigore din clasa Xl-a B.
Explicaţia oficialilor pentru frica elevilor de profesoarele şi profesorii de ştiinţe exacte este legată de felul în care aceştia ştiu să-şi prezinte materia. "Contează cât de pregătit e profesorul şi cum îi determină pe elevi să înveţe", spune Marian Banu, inspector de relaţii publice de la Inspectoratul Bucureşti.
Inspectorul de chimie de la Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti spune că, dimpotrivă, chimia şi profesorii care predau această materie sunt iubiţi. "E un obiect mai dificil, care necesită şi cunoştinţe de fizică, şi de matematică. Cum numărul de ore s-a redus, atunci e dificil ca profesorii să reuşească să facă şi laborator, şi totodată să-l facă pe elev să înţeleagă că e un obiect cu aplicaţii în viaţă", spune Mihaela Doicin, inspector de chimie.
În 2005, liceele din Bucureşti au primit peste trei milioane de lei pentru dotarea laboratoarelor de fizică şi biologie.
(Andreea Ofiţeru, Adevarul, 31.03.07)
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: floricaion | 31.03.2007 07:58 | 1955 vizualizări
Comentarii (5)
01.04.2007 10:12 tirloaga
Sunt alocate prea putine ore de chimie . La gimnaziu se face chimia din clasa a 7 a si se stie ca in clasa a 8 a elevii nu mai au atat de mult timp sa invete. Experientele sunt f.frumoase la acest obiect doar ca nu este suficient timp ptr a le executa : nu sunt alocate ore de laborator
01.04.2007 10:17 tirloaga
De ce nu exista o continuitate a studiului si pentru chimie? Elevii studiaza in cadrul obiectului Stiinte clasa a 3 a si a 4 a notiuni de fizica si chimie dar din clasa a 5 a timp de un an (pentru fizica ) si 2 ani (pentru chimie ) studiul acestor obiecte este intrerupt brusc .
Ere vorba sa se introduca ore de Stiinte la clasa a 5 a cu ani in urma . Ce s-a intamplat cu acesta disciplina?
01.04.2007 10:22 tirloaga
Programa de chimie ar trebui sa fie mai elastica , la dispozitia profesorului asa incat el sa decida in functie de nivelul clasei ce trebuie sa faca si ce nu . De ce nu se pot face ore de laborator pe grupe de elevi (10- 12)? Se stie ca este imposibil sa faci ore de laborator cu clase de 30 de elevi.
01.04.2007 10:25 tirloaga
Programa de chimie ar trebui sa fie mai elastica , la dispozitia profesorului asa incat el sa decida in functie de nivelul clasei ce trebuie sa faca si ce nu . De ce nu se pot face ore de laborator pe grupe de elevi (10- 12)? Se stie ca este imposibil sa faci ore de laborator cu clase de 30 de elevi.
01.04.2007 17:27 dana_sburlan
Chimia ii atrage pe elevi in clasele a VII si aVII-a eu nu cred ca se poate spune ca este o materie sperietoare ,dar ar fi necesare ore cu grupe de elevi in laborator ,optionale de stiinte in clasa a V-a si laboratoarele AEL sa aiba cel putin 15 calculatoare in retea ,nu 10 cum au fost proiectate in scolile generale. cum sa intru cu 30 de elevi cand raman doar 9 calculatoare?Ei sunt incantati sa lucreze si experimentele virtuale .
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.