Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Elevii romani, de doua ori mai zvapaiati decit altii

Intre 12 si 19% dintre copiii de virsta scolara din Romania sint diagnosticati cu sindromul ADHD (deficit de atentie/hiperactivitate impulsivitate), dublu fata de media internationala. „Este ca si cum ai avea din nou un bebelus. Este vesel, dar poate fi si agresiv. Daca mai are si frati, acestia se pot simti marginalizati pentru ca un copil hiperactiv are nevoie de o atentie speciala. Nervii parintilor sint intinsi la maxim. Marea lor problema o reprezinta integrarea sociala“, spune Daniel Popescu, Corporate Affairs Romania&South East Europe-Eli Lilly, unul dintre sponsorii proiectului.

Desi nu exista in prezent un studiu la nivel national privind numarul de cazuri de ADHD, Tiberiu Mircea, presedintele Societatii de Neurologie si Psihiatrie a Copilului si Adolescentului din Romania, spune ca media, „obtinuta din cercetarile fragmentare in anumite zone ale tarii, cum ar fi Timisoara, Bucuresti, Buzau, Cluj, a iesit aceeasi in toate regiunile“. Acesta subliniaza ca Romania se situeaza astfel deasupra mediei internationale general acceptate, care este de 6-9% de copii cu sindromul hiperactivitatii din totalul scolarilor.

Treptele scolare bulverseaza

Clasele I, a V-a si a VIII-a au avut rezultatele cele mai ingrijoratoare. Trecerea de la un invatator la un numar mai mare de profesori ii bulverseaza mereu pe copii. Tocmai de aceea, cadrele didactice vor invata cum sa se comporte cu astfel de elevi. Acestea au fost primele concluzii asupra proiectului Educatia Imaginativa pentru Includerea Scolara a Elevilor cu Nevoi Speciale, initiat de Inspectoratul Scolar al Capitalei. Proiectul a fost realizat la noi in trei scoli „pilot“ din sectorul 6, pe un esantion de 1.011 elevi din clasele I-VIII.

Baietii, mai agitati decit fetele

La cele trei scoli unde s-a realizat studiul, respectiv Scolile nr. 163, 164 si 156, rezultatele au aratat ca peste 80% dintre copiii hiperactivi sint baieti, iar aproape 20% sint fete. Desi aproape toti prezinta potential, ei nu-si doresc sa depuna nici un fel de efort, toti vorbesc in orele de curs, peste trei sferturi dintre ei nu se simt motivati si aproape toti sustin ca se plictisesc la ore. In urma statisticilor realizate de catre cei implicati in proiect, a reiesit ca a crescut violenta in scoli, ca sint foarte multi elevi cu probleme de adaptare la cultura scolara, plictisiti si au o motivatie scazuta pentru invatare. Toate aceste nereguli in comportamentul copiilor ii pot determina mai tirziu sa recurga la izolare.

Mamele au o problema
Profesorul Tiberiu Mircea, presedintele Societatii de Neurologie si Psihiatrie a Copilului si Adolescentului din Romania, explica numarul mai mare al copiilor cu sindrom ADHD in Romania prin „starea precara biologica a mamelor, care au un material biologic mai slab. Sint probleme care tin de partea genetica, dar si de calitatea biologica a sistemului nervos al mamelor”. Acesta spune ca printre factori se numara hranirea nesanatoasa, „cu multe E-uri”, a mamelor, consecinta intilnita in fostele state socialiste.
Cotidianul

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: cdiasimi | 20.04.2007 10:51 | 1432 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (12)

0 0

21.04.2007 00:19 jnny_frr

Imi pare bine ca am rezolvat favorabil problema copiilor mei, sunt studenti si s-au maturizat suficient. Vai de cei care vin din urma ! Abia mai pot parintii sa-i stapaneasca !

0 0

21.04.2007 09:17 leocotac

Sunt total de acord cu acest lucru . Si la scoala noastra exista astfel de copii. Astept cu nerabdare rezultatele obtinute in scolile pilot pt a se putea generaliza .

0 0

21.04.2007 10:53 yulyana

O mare parte din copiii zilelor noastre sunt superficiali. Petrec foarte mult timp in fata televizorului.Nu sunt capabili sa comunice.

0 0

21.04.2007 14:41 danogex

Niciodata nu este prea tarziu.Astept insa, masuri concrete,menite sa remedieze aceasta situatie din scolile noastre.

0 0

21.04.2007 15:14 inteldani

Ceea ce s-a scris in acest articol este foarte adevarat.Trist, dar adevarat.Parerea mea e ca procentele sunt mai mari in realitate. Micul ecran al televizorului sau al calculatorului manipuleaza permanent subconstientul copiilor, ceea ce duce, incet, dar sigur, la instalarea unor manifestari proprii ale ADHD-ului si la copii la care nu te-ai astepta.

ATENTIE, DRAGI PARINTI DE COPII PREADOLESCENTI!

0 0

21.04.2007 18:48 bardamyk

Pe timpul copilariei noastre se punea foarte mult accentul pe indrumarea si controlul lecturii. Stim noi de ce! Daca suntem realisti, vom observa ca locul lecturii a fost acum luat de televiziune si calculator. Acestea ocupa azi, mult mai mult, timpul copiilor nostri. Ce se face acum pentru indrumarea si controlul "lecturii" lor? Nimic. De acest lucru profita autorii de emisiuni tv interzise copiilor si autorii de jocuri "atractive" dar ne-instructive pentru copii. Acestea afecteaza foarte mult sistemul nervos al copiilor. Situatia nu se va schimba decat atunci cand vom hotara sa-i contraatacam pe "invadatori".

0 0

22.04.2007 00:45 ana_grivei

Sunt ingrijorata de viitorul invata mantului romanesc.Mai am doua luni pana la finalul carierei mele.Din acest semestru am observat un comportament neadecvat la ore al elevilor ,lipsa lor de interes pentru studiu,convingerea ca se vor "descurca la examene";totul este incurajat de sistem.

0 0

22.04.2007 08:55 varvari_flory

Le lipseste elevilor nostri atentia si educatia din familie. Copiii nu au nevoie numai de bani si conditii materiale bune, cat mai ales de atentia celor in care au incredere .

0 0

22.04.2007 09:06 gica_ionescu

Poate este si vina noastra ! Nu stim sa captam interesul elevilor prin metode atractive. Recunosc, si eu ma plang ca elevii sunt tot mai agitati cu fiecare generatie. Inainte de a invinui pe cineva ma gandesc ce pot face eu...

0 0

22.04.2007 13:15 imbuz06

Trist, dar adevarat.Este vina sistemului. Noi ne adaptam de nevoie, nu din convingere.Cei mai multi dintre parinti sunt depasiti, stresati. Ma ingrijoreaza ca elevii spun ,,vad eu atunci cum ma descurc, o copiuta, suflatul, cumpararea subiectelor..." Fac parte din sistem si nu-i bine.

0 0

22.04.2007 21:24 nicoletas

Sunt invatatoare de 22 de ani si sunt si studenta la psihologie in anul 3 la UBB Cluj. Azi, la consultatii profesoara de metodica predarii psihologiei spunea ca o parte din vina pt. situatia descrisa mai sus o au si profesorii care nu reusesc sa se desprinda de metodele invechite, care nu se adapteaza vremurilor si elevilor de azi. Plictiseala si dezinteresul elevilor se datoreaza faptului ca nu-i facem sa participe activ la lectii, sa coopereze intre ei in timpul activitatilor, ca nu facem lectiile interesante, captivante, ca stilul nostru de predare nu-i atrage ci, dimpotriva ii face sa-si gaseasca alte ocupatii in timpul orelor. Inclin sa-i dau dreptate, ca si noi am fost elevi si nu cred ca ne placea sa ascultam prelegeri si sa conspectam in timpul orelor.Cum altfel am putea explica de ce aceiasi clasa de elevi se comporta civilizat, sunt atenti si participa activ la orele unor profesori si reactioneaza cu totul diferit la alte ore.Trebuie sa ne punem aceasta intrebare si mai ales sa gasim solutii, dragi colegi.

0 0

24.04.2007 17:15 cremonika

Am in clasa un copil cu ADHD.Informati-va despre acest sindrom (chiar daca nu aveti astfel de elevi)pentru ca - mai devreme sau mai tarziu - soarta unui astfel de copil va depinde si de dumneavoastra!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Gânduri la începutul anului școlar 24/25. Votați dar vă rugăm să și comentați!

1 vot | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN