Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Uniformele revin în şcoli

Prin adoptarea Legii 35 din 2007 se încearcă creşterea siguranţei în şcoli, textul acestui act normativ prevăzând introducerea unor semne distinctive pentru elevi. În aceste condiţii, unele instituţii de învăţământ au decis să adopte ca semn distinctiv uniforma.
Crisana

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: cdiasimi | 25.04.2007 14:43 | 3282 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (28)

0 0

25.04.2007 18:12 gabrielamorar2006

Ar fi o metoda pentru sporirea sigurantei elevilor dar,... o uniforma frumoasa costa,trebuie intretinuta ca sa arate bine tinand cont ca elevul o poarta zilnic si stim cu totii ca nu-i face mare placere.Mai trebuie sa adaug ca , mie personal nu mi-a placut uniforama,drept pentru care nu as opta pentru introducerea ei in scoli.

0 0

25.04.2007 20:48 matei

Ideea cu uniforma este poate cea mai buna din ultimii ani. Oricat de mult ar costa, tot costa mai putin decat vestimentatiile pe care si le schimba elevii zilnic. In plus, de ce sa n-o spunem, n-ati vazut eleve de liceu sau gimnaziu mai bine imbracate decat profele lor? Cei care sunteti impotriva uniformei, ati incercat sa va puneti in situatia unui elev fara posibilitati financiare? I-ati vazut privirea trista, l-ati vazut stand retras, nebagat in seama de colegi si chiar luat in ras uneori? Mai ganditi-va si la asta, stimati colegi!

0 0

25.04.2007 21:29 corina_jga

Uniforma are mult mai multe avantaje, pe care nu e cazul sa le mai enumar aici fiindca le stim cu totii. Carcotasii nu pot aduce drept contraargumente decat chestii legate de moft: nu mi-a placut, ne uniformiza, e urata, costa mult. Sa fim seriosi, sunt tare subtiri argumentele astea. Cineva mi-a spus ca pe undeva in tara s-au facut uniformele din material de jeans. Ideea ar putea surade multora si ar inchide gura multori copii cu mofturi.

0 0

25.04.2007 21:58 novatell_1996

Uniforma este un respect pentru scoala.Sunt de acord cu ea !Are avantaje materiale si e frumoasa!

0 0

25.04.2007 22:02 irina07

In sfarsit!Asa ne vom distinge si noi de elevii nostri.Nici nu se mai putea altfel!

0 0

25.04.2007 22:03 novatell_1996

Uniforma este un respect pentru scoala.Sunt de acord cu ea !Are avantaje materiale si estetice.

0 0

26.04.2007 00:45 marian_dorin

Si eu sunt pentru pastrarea si revenirea uniformei in scoli!

0 0

26.04.2007 00:46 marian_dorin

Dar ce se intampla , in zilele nostre , cu cei din mediul rural , unde saracia e la ea acasa??

De unde sa isi procure ei uniforme??!!

0 0

26.04.2007 12:38 gabi_osvald

Si eu am incercat sa introduc uniforma la clasa mea, dar, avand in vedere numarul mare de rromi, nu am avut sorti de izbanda.In cazuri din astea ce se poate face?

0 0

26.04.2007 14:52 8101961



Ma bucura aceasta prevedere.Sunt invatatoare ,iar cand le-am propus parintilor folosirea uniformelor aflate in comert,acestia au fost de acord,astfel ca elevii mei poarta cu mandrie uniforma.

0 0

26.04.2007 18:50 matei

Eu sunt invatatoare la tara si niciodata nu am primit elevii la clasa fara uniforma. La o serie am strans bani si am plecat la Bucuresti de unde am cumparat, la alta serie am apelat la o croitoareasa din sat si ex. meu a fost urmat de multe dintre colegele mele.Intr-un an a venit un reprezentant de la un atelier de croitorie dintr-un oras apropiat si s-au comandat uniforme pt. liceu. Cu asta am vrut sa spun ca si la tara se poate daca se vrea.

0 0

26.04.2007 19:33 adeliamuntean

spun mulţi că elevele sunt mai bine îmbrăcate decât profele.Mai bine să ne dea nouă,profelor bani pentru haine de serviciu cum fac la poliţişti sau ...Nu sunt de acord cu introducerea uniformei,pentru că şi pe sub uniformă ai nevoie de haine.Mai bine un semn distinctiv.

0 0

26.04.2007 20:16 vlad_andrei_mold

Multe lucruri ar fi trebuit lasate asa cum au fost, pt. ca au fost lucruri bune. Cand s-au hotarat sa schimbe au schimbat tot, fara discernamant - de fapt au deschis cutia Pandorei. Acum se incearca sa se aduca din nou in vigoare exact ceea ce a fost, ne intoarcem exact de unde am plecat.Ne-au trebuit cativa ani sa ne dam seama.

0 0

28.04.2007 15:09 inteldani

Parinti din clasa mea (a doua) au acceptat cu placere o uniforma personalizata: un gen de sarafan plisat pentru fete, iar pt.baieti vesta din acelasi material.Toti au fost de acord sa le confectioneze si copiii le poarta cu mare drag.Din toamna ni s-a recomandat sa-i consultam pe parinti in legatura cu un semn distinctiv.Totul la noi in scoala se face prin consultarea parintilor si a copiilor.S-a constituit de altfel si ASOCIATIA PARINTILOR care are personalitate juridica si va decide probabil in consecinta incepand cu anul scolar viitor.

0 0

29.04.2007 09:34 mimi_camp

revenind la ideea ca unii copii nu au posibilitati si le-ar fi mai bine in uniforma:in cls I le sunt mari, le atarna pantalonii, nu pot scrie de manecile prea lungi, in cls. a II-a le sunt potrivite(daca le mai au), in a III-a incep sa le fie mici, iar in a IV-a ii strang la gat, trosnesc pe ei de stramte ce le sunt. Sau, le distrug in cateva saptamani si parintii o iau de la capat cu masuratori, croitori (ma refer mai mult la baieti). asa, fara uniforme, parintii mai au o sansa, sa-i imbrace de la second.

Cat priveste faptul ca unele fete sunt mai elegante decat profele, eu spun ca in general, conteaza tinuta, atitudinea cu care porti haina pe care o ai. Fara falsa modestie, de multe ori mi s-a spus "ce eleganta sunteti/esti" cu toate ca aveam doar o bluza si un pantalon drept, cu dunga.

Apoi ma e treaba din ce sa fie compusa uniforma, culoarea, modelul(ca nu se mai poate fara sa se tina cont de moda).

Vom fi din nou inregimentati intr-o armata fara personalitate? Parca un principiu actual e acela ca suntem diferiti.

0 0

29.04.2007 14:55 lililistanciu

Ar trebui privit cu deschidere faptul ca se revine la uniforme. Daca este frumoasa si este si personalizata nu lezeaza personalitatea nimanui. Scoala are niste reguli, iar aceasta ar trebuia sa fi una dintre ele si respectata fara ocolisuri. Ne miram de ce au loc violuri si alte fapte grave la nivelul elevelor de scoala? Tinuta de cele mai multe ori indecenta cu vedere la diverse parti ale corpului( ca este la moda), invita la priviri si gesturi necugetate. O masura foarte bine venita ar fi si interzicerea machiajelor la scoala sau cand se pleaca de la scoala. Sunt un dacsal deschis la nou, nu sunt optuza, dar lucrurile au luat-o rau razna. Totusi au o varsta frageda si sunt elevi.

0 0

29.04.2007 14:57 tim_unltd

cu tot respectul privind dreptul la opinia personala(ma refer la citeva pareri de mai sus), dar uniforma isi are rostul ei in invatamint...iar argumentul ca ne-ar "uniformiza" psihic, e pueril de-a dreptul...pai nu am avea rezultate la elevii nostri daca ar purta uniforme?? sau cu ce i-ar impiedica sa faca performante?? ca nu prea imi dau seama...daca poate cineva sa ma lamureasca, sa o faca...pina atunci, ma declar fanul uniformei:)

0 0

29.04.2007 19:57 cmvisan

uniforma=uniformizare. daca acesta e scopul educatiei si misiunea scolii romanesti, atunci....ma duc sa profesez in alta tara unde e respectata individualitatea, unicitatea, unde profesorii nu sunt acaparati de orgolii marunte (vezi eleve imbracate mai bine decat profesoarele).cred ca instilul caracteristic romanilor s-a inteles gresit ideea de sanse egale in educatie.

sunt de acor ca elevii trebuie sa aiba o tinuta decenta dar exista si alte modalitati de a-i determina sa respecte aceasta cerinta.daca nu-i vezi cum se imbraca atunci cum ii poti invata cum sa se imbrace. sau credeti ca job-ul profesorilor consta doar in a preda si evalua diferite cunostinte apartinand strict domeniului academic?

eficienta/calitatea actului de predare si a celui de invatare e determinata de hainele pe care le poarta elevii?

si ce daca unii elevi au haine mai bune si altii mai putin bune? asta e lumea oamenilor:marcata de inegalitati.unii oameni sunt mai destepti si unii mai prostii, unii oameni sunt mai frumosi si altii mai urati?inegalitatile acestea cum le rezolvam?a1 scuze! ii clonam pe aia frumosi si destepti si ii omoram pe ceilalti.

elevii trebuie invatati sa accepte diversitatea si mai presus de orice sa se accepte asa cum sunt, evitans complexele de inferioritate.

nu pot sa cred ca profesorul roman (si european pe deasupra) al anului 2007 doreste uniformizarea!parca...." nu haina il face pe om" si atunci de ce ne cramponam atat de haine?

personal, prefer sa imi vad elevii imbracati variat. asta imi da posibilitatea sa aflu ceva in plus despre ei, sa le sugerez cum ar fi fost mai potrivit sa se imbrace. si nu m-am simtit niciodata complexata de fatul ca elevele mele au adesea haine mai de firma decat ale mele si nici ele nu m-au tratat cu superioritate din aceasta cauza.

0 0

29.04.2007 20:02 cmvisan

corectura:

in stilul

acord

a!

evitand

faptul

carcotasii precis se vor lua de aceste greseli si vor spune ca sunt o rusine pt invatamantul romanesc deoarece nu stiu sa scriu corect. sofismele de relevanta sunt la moda in cancelaria noastra!

0 0

29.04.2007 22:14 marian_dorin

poate ca din graba s-au strecurat aceste greseli...

De ce cautati imediat greselile si nu vedeti in ansamblu??

0 0

01.05.2007 16:19 chocolete_anne

UNIFORME???? nu multummesc............in scoala noastra nu ar rezista nici 2 saptamani....nu sunt total impotriva dar nu imi convine sa port ceva croit cu prost gust si cu niste culori urate pe cand profesoarele pot veni imbracate la scoala cu ce vor.....fetele au nevoie, mai ales la varsta mea , sa se simta bine cum sunt imbracate si multumite de cum arata.... in scoala mea a avut loc o tentativa de a impune uniforma, cerandu-ne sa venim imbracati doar inalbastru, negru si alb.... ideea a rezistat 3 zile

0 0

01.05.2007 17:22 laura-gurgu

O idee excelenta!E o modalitate de diferentiere elev-cadru didactic,iar aspectul clasei va fi mult mai placut si mai relaxant pentru cel de la catedra.In ceea ce priveste bugetul parintilor,cred ca e mai simplu cu uniforma,iar parada modei se va face in afara programului de scoala.

0 0

02.05.2007 06:38 mimi_camp

la o privire mai atenta a subiectului, ce legatura au uniformele cu cresterea sigurantei in scoli? cu cat va creste aceasta? nu in toate scolile se poate intra doar pe baza unui act de identitate(ma refer la persoane straine)? nu sunt inchise portile pe parcursul programului de scoala? nu sunt profesori de serviciu la poarta?

doar dimineata ar fi probleme, dar cine verifica la 7 uniformele cand inca nu au venit nici profesorii si nici elevii de serviciu(poate femeia de serviciu sau portarul)?

0 0

02.05.2007 19:28 corina_jga

Bineinteles ca uniformele si insemnele distinctive au ceva rol in evitarea incidentelor produse in scoli. Macar in acelea in care ele sunt produse de persoane din afara scolii, si stim cu totii ca tot intra in scoli tot felul de persoane care nu au nimic de-a face cu scoala.

Asta pe de o parte.

Pe de alta parte, poate ca si daca gardienii ar respecta si ei niste reguli de acces in scoli, printr-o mai mare exigenta in a cere ca elevii sa arate insemnele scolii, ar fi mult mai bine.

In ceea ce priveste uniforma, eu sunt clar pentru purtarea ei. Nu este nimic rusinos in a purta uniforma. E o forma de a manifesta respect fata de scoala in care si noi intram, dragi colegi. Eu le spun mereu elevilor ca vor trebui sa respecte o anumita tinuta acolo pe unde vor lucra. Este ceva rau in uniformele militare, sau in roba din tribunale? sau in costumatia medicilor? Si nimeni nu indrazneste sa le conteste.

Dar daca de la noi, profesorii, pleaca o asftel de lipsa de respect fata de locul de unde ne castigam paine (prapadita, ce-i drept, dar totusi... paine), ce sa mai asteptam de la elevi, pentru care ar trebui sa fim exemple? Cred ca de la noi ar trebui sa invete ei ca libertatea de orice fel, ca respectarea drepturilor lor, vin insotite de niste obligatii. Uniforma este numai una dintre ele.

Bine imi mai spunea un prieten din alta parte de Europa: la voi nu exista cultura organizationala, copii nu stiu ce inseamna sa faci parte dintr-o institutie de invatamant. Vina nu e nici a copilului si nici a familiei ( ce model sa ia, dragul de el, de la parintii care nu mai respecta nimic?)...

Cond vom avea si regulamente clare, care sa nu fie nici interpretabile la bunul simt si nici sa nu se bata cap in cap cu cele de la alte scoli, atunci, zic eu, o parte din problema se mai calmeaza. Elevii nostri, din pacate, sunt tentati sa se compare mereu cu cei din alte scoli unde e mai multa "slobozenie" dar nu au discernamantul sa analizeze un pic si rezultatele. Nu depinde decat de noi sa le explicam.

0 0

02.05.2007 21:39 trojan

sunt de acord cu cel care a trimis randurile de mai sus.UNEORI ma intreb ce exemplu suntem noi pt elevi????????????????

0 0

03.05.2007 21:26 mariean_ghe

Comentariul meu de ieri era prea dur/injust/nedelicat pentru care din categoriile sociale vizate ? Mulţumesc pentru cenzură ... (am văzut şi comentarii cu injurii care au scăpat controlului ...)

0 0

29.05.2007 17:03 tedicoman

In subconstient,majoritatea profesorilor prefera copiii fara personalitate, docili si receptivi pana la indistinctie la influenta lor de Pygmalion.Stimate colege, imbracamintea va deosebesc de eleve? Se simte invidia,pudibonderia.Toti cei care sunteti de acord cu reintroducerea uniformei aveti prejudecati.Respectul se manifesta prin atitudine, nu prin haine.Sau se da de inteles ca...haina creeaza atitudinea?Obsesia asta cu statutul de model al profesorului pentru elev arata o slabiciune a imposturii.Daca esti corect, profesionist si prietenos, dar si exigent,obtii sigur acest statut.V/ati gandit la asta?Poate ca doamnele profesoare una zic si alta fac.Morala verbala e metoda cea mai eficace a autodiscreditarii.

0 0

29.05.2007 17:04 tedicoman

Corectez:va deosebeste

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Gânduri la începutul anului școlar 24/25. Votați dar vă rugăm să și comentați!

0 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN