Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Mediocritatea elevilor, apreciată de ministrul Adomniţei

Această atitudine a declanşat reacţia acidă a unora dintre politicieni la adresa liberalului. În opinia deputatului PSD de Ilfov, Florentina Toma, rezultatele tezelor cu subiect unic reprezintă picătura care a umplut paharul tristelor eşecuri ale învăţământului românesc prost organizat. Toma consideră că procentul de promovabilitate, de numai 57,35%, a uimit o ţară întreagă, ridicând semne de întrebare asupra metodelor abordate de ministrul educaţiei. În ciuda dezamăgrii generale, atât din partea profesorilor, cât şi din partea elevilor şi părinţilor, tânărul ministru Cristian Adomniţei declara cu mândrie că teza unică a fost un succes. Toma este de părere că această nouă găselniţă a Ministerului Educaţiei nu aduce nici un beneficiu, dimpotrivă, năuceşte minţile fragede ale elevilor, care sunt daţi peste cap de necontenitele schimbări ce apar în sistem la fiecare nou ministru. Florentina Toma este de părere că Ministerul Educaţiei trebuie să arunce o privire mai atentă asupra învăţământului şi să observe cum nivelul de cunoştiinţe al elevilor se reduce drastic de la an la an, elevii pierzându-şi motivaţia de a se implica în procesul de şcolarizare. "Solicit oficialului ministerului să adopte o atitudine corespunzătoare unui ministru al educaţiei şi să pună bazele unei campanii naţionale de motivare şi stimulare a elevilor", a conchis parlamentarul.
Curentul

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: cdiasimi | 12.05.2007 11:27 | 2238 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (24)

0 0

12.05.2007 16:48 dama

Bucurestiul are un procent de promovabilitate mult mai mic decât alte judeţe. Îmi pun întrebarea de ce au primit diplome de merit "Gheorghe Lazăr" şi bani tocmai profesorii din Bucureşti?! Sunt mai aproape de aleşi... De ce nu dunt apreciaţi şi profesorii din provincie. După ultimele statistici şi, fără supărare, acolo se munceşte mai mult.

0 0

12.05.2007 17:24 sorinborodi

Nu cred ca aveti dreptate.Peste tot unii muncesc si altii nu.Si la sat,si la oras,si in vale si la munte,si in Bucuresti si in restul tarii.Nu e nimic nou aici;asa e de cateva mii de ani.

0 0

12.05.2007 17:56 alirodi

Lucrez in invatamant de peste 30 de ani.Nu pot spune ca acum 20 sau acum 15 ani munceam mai putin sau mai mult ca acum.Problemele sunt mult mai complicate.Pot spune cu certitudine ca interesul copiilor si al parintilor pentru scoala a scazut f. mult.Am discutat cu colegi din multe scoli.Toti se vaita ca elevii nu mai invata. Sincer, ma doare cand ni se aduc atatea acuzatii nedrepte. Sigur ca, fiecare padure isi are uscaturile ei, dar cei mai multi dintre noi isi fac datoria .Sunt absolut convinsa ca rezultatele slabe de la testare nu se datoreaza profesorilor, asa cum spuneam cauzele sunt mult mai profunde.

0 0

12.05.2007 19:03 angela_ghrsm

Sigur k la Bucuresti profesorii muncesc mai mult. In provincie elevii mai invata si singuri, dar in capitala elevul trebuie impins cu buldozerul sa invete ! Meritul este al nostru, profesori de provincie ca ai nostri elevi mai invata ceva !!!

0 0

12.05.2007 20:29 geti_serban

Îmi place stilul dv.şi felul în care punctaţi, dnă.Angela Gherasim.Seamănă cu modul în care gândesc şi vorbesc eu.



0 0

12.05.2007 21:33 ioncicu

Este adevarat ca in provincie se invata mai mult. Dar asta nu pentru ca ar fi profesori mai buni. Profesori buni sau slabi sunt peste tot. Secretul il reprezinta MOTIVATIA. Toti copii din provincie vor sa ajunga macar in Bucuresti. Spuneti dumneavoastra citi dintre elevii care au facut facultatea la Bucuresti s-au mai intors acasa.

Totul pleaca de la MOTIVATIE. Restul sunt vorbe.

0 0

12.05.2007 21:37 soniaopait2006

Încă o dată se dovedeşte că doar munca celor de la catedră intră în atenţia celor ce răspund de "viitorul României".

Când o să se tragă cortina care acoperă ădăcinile acestui fenomen: lipsa de motivaţie; absenţa părinţilor din viaţa copiilor; condiţiile precare de existenţă ale majorităţii familiilor care generează subdezvoltarea fizică şi intelectuală a elevilor noştri etc. ?...

0 0

12.05.2007 21:39 zis2007

Se munceste peste tot, chiar si in provincie, chiar si la sate. Satisfactie nu prea se gaseste! Nu vad de ce elevii din provincie ar fi mai motivati sa invete singuri. O fi aerul de provincie mai bun.

0 0

12.05.2007 22:06 ioncicu

Doamna sau domnule zis2007 nu ai inteles nimic

Toti copii din provincie vor la mai bine, la Bucuresti unde gaseste un loc de munca sau in alt oras mare. Intrebati-va elevii si vedeti ce vor.

0 0

12.05.2007 22:08 ioncicu

Revenire

Nu este nimic blamabil in aceasta dorinta a lor de a o duce mai bine. Sa fie foarte clar.

0 0

13.05.2007 01:59 vulc

Copiii prescolari sunt isteti, au acces la informatie, utilizeaza calculatorul, au un vocabular elevat, chiar daca, uneori nu cunosc sensul cuvintelor, dar le folosesc intr-un context adecvat. Si totusi, cand ajung in scoala, (ma refer dupa 4 clase), sunt mai slab pregatiti si mai dezinteresati decat generatiile anterioare. Cum va explicati acest lucru? Nu credeti ca, ajunsi in scoala, profesorii nu ii atrag, nu vin cu nimic interesant si elevul se plictiseste, scade interesul pentru invatatura? Majoritatea profesorilor sunt dedicati rutinei, sunt conservatori si nu fac nimic sa iesim din acest impas. Poate ca in fiecare scoala exista 1-2 profesori deschisi spre nou, dar asta nu schimba cu numic situatia. Atitudinea noastra fata de scoala ar trebui schimbata, altfel ne indreptam spre un dezastru social de care vom fi raspunzatori. Sa nu ne scuzam dand vina pe regimul politic, bani, etc. "Cine vrea sa faca ceva, gaseste mijloace, cine nu, gaseste scuze". Reflectati la aceste lucruri si vedeti ce ati facut pentru ca rezultatele de la tezele unice sa fie altele? In mediul rural, cu 10 elevi in clasa, poti spune ca este meditatie, nu ora. Cate ore de pregatire suplimentara au facut profesorii care sunt cu ochii pe mersul trenurilor sau autobuzelor? Scuzati-ma, si eu sunt cadru didactic si ar trebui sa ne analizam cu totii.

0 0

13.05.2007 07:25 lililistanciu

Este tare trist cand vad ca se vorbeste din ce in ce mai mult de cei de la oras si cei de la tara.Sunt copii la tara care invtata foarte bine, motivati foarte adevarat din familie, dar si de noi cadrele didactice ( de la tara). Au exemplul parintilor lor care au muncit din greu toata viata si nu vor sa fie la fel. La oras ( cel putin in liceele de renume, dupa cum se vede si dupa cate stiu),. daca parintii ii pun la dispozitie tot , ce sens ,mai are restul. Trebuie lasat intotdeauna loc pentru copil sa se izbeasca de greutati ca sa nu mai fie nepasator. Ex. atunci cand la mate ia 3, mama sau tata , sa nu mai mearga si sa-si puna in functiune pilele , sa-l lase sa invete. De altfel acest lucru exista in toate mediile . Sa zicem ca la tara mai este rusiena fata de dascal. Dar cand vad a se pune o cortina intre cei de la tara si cei de la oras.............Nu cred ca suntem mai buni unii fata de altii, depinde doar de oportunitati de a stii sa-ti valorifici ceea ce cunosti foarte bine.Daca ai o clasa buna poti aplica , cate metode centrate pe elev stii si vrei, daca ai una insa in care 3/4 nu stiu sa citeasca bine............

0 0

13.05.2007 12:25 aniova30

Asa cum deseori ne asumam cu mandrie succesele elevilor nastri, este cazul stimati dascali, sa ne asumam cu responsabilitate si esecurile lor.

Ar trebui sa meditam serios la spusele colegului vulc de mai sus.

0 0

13.05.2007 14:43 imbuz06

Am fi cu totii mai putin frustrati daca s-ar intampla ca fiecare sa-si asume si succesele si insuccesele elevilor.Dupa ani de experienta pot spune ca un elev dotat are nevoie numai de cateva cuvinte de indrumare ca sa invete. Ce ne facem cu cei care abia ,,împuşca '' nota de trecere? Ma raliez opiniei vulc si lilistanciu de mai sus.

0 0

13.05.2007 18:17 sorinica

pentru vulc

vina nu apartine profesorului pentru interesul scazut al copilului fata de scoala, ci societatii noastre care ii ofera copilului ce?!... copiii sunt influentati de mediu, de ceea ce vad, au dorinte pe care le adulmeca asemeni unor caini fara sa cunoasca efortul necesar indeplinirii lor ,

ceea ce este grav, pentru poporul roman este slaba preocupare a ministerului inv. pentru orientarea scolara a copiilor, ce vor face dupa?!

mediile pe care copiii le-au obtinut la teza unica este atat de lipsita de importanta,( daca stam bine si socotim. )

totusi, sa ne gandim putin si la ce doresc copiii, uitam deseori de talentele copiilor, de aptitudinile lor, le ascundem in timp in umbra unor note si... ce-am rezolvat? nu mai stim ce a vrut acest copil cu ani in urma, ce l-a putut schimba de nu mai invata asa cum invata... pacat de munca atator dascali, ne limitam la a aprecia calitatea invatamantului dupa o teza, nu apreciem invatamantul dupa copiii acestia care in mainile noastre sunt asemeni lutului. ce responsabilitate avem si cat de superficiali suntem.

ceea ce va ramane in urma noastra este atitudinea pe care o avem fata de copii, stiti,materia predata este ca si ritmul unui cantec, daca iti place il retii, daca nu se sterge asemeni creionului, insa felul nostru de a fi la catedra se intipareste in mintea copilului. nu nota de la teza unica, nu notele de la nu stiu ce materie va dainui in timp, ci noi ca oameni. poate ca si dascali am uitat sa le spunem copiilor ca sunt oameni asemeni noua, ca sunt la fel de importanti indiferent de nota luata la orice materie.

daca notele ne fac sa ne intrebam ..vai saracul invatamant, ce mai e de capul lui... atunci, miile de copii care nu fac nimic in viata, chiar daca la examene au luat note mari.. de ce nu ne mai mira?

ne oprim la niste amarate de note si ne lasam prada lor, si uitam ce e mai important,copilul. copilul acela va fi peste cativa ani in locul meu si va evalua ca mine... roata se ivarte...

deci, haideti sa ne schimbam scara valorica.

0 0

13.05.2007 22:13 nasa

mi-a placut sorinica desi eu cred ca sunt multi factori care concura la esecul din invatamant :in primul rand societatea nu mai ofera motivatrie ,unii gandesc ca vor plece in strainatate si nu au nevoie sa invete , altii se orienteaza dupa faptul ca altii nu au invatat si azi sunt foarte bogati , deci e convenabil sa nu inveti prea mult ;

apoi mai e sistemul de invatamant in care pe masura ce vine mai multa informatie catre elev acesta refuza sa mai asimileze si acolo unde nu le place nu mai invata ;

si nu in ultimul rand ca in orice domeniu unii isi fac datoria si se straduiesc sa i invete pe eleviatragandu-i spre matematica si gandire , iar altii nu prea(motivatia fiind salariu mic ,desi eu stiu ca si inainte tot mic era )

0 0

13.05.2007 22:17 laurentziu_roshu

pentru vulc : a-ti intrebat " Cate ore de pregatire suplimentara au facut profesorii ". Pot sa va raspund ca , la orele de pregatire suplimentara organizate la noi in scoala(in Constanta) elevii nu vin la ore. Profesorii vin , si muncesc in plus, desigur neplatiti, î-si dau interesul, dar din cei 20-30 de elevi din clasa vin doar 1 sau 2 elevi. Intr-una din zile au venit doi, un baiat si o fata, dar colega mea de matematica nu putea face ora, fiindca ei se ocupau de flirturi, chiar in fatza profesoarei....

0 0

13.05.2007 22:32 laurentziu_roshu

In scoala noi le oferim elevilor tot ce se poate mai util, atractiv si instructiv. Lectii computerizate, Lectii interactive, avem laboratoare bine intretinute, facem experimente, dar absenteismul este foarte mare. In ceea ce ma priveste, am creat numeroase softuri educationale-peste 120- considerate foarte atractive si instructive de sute de profesori din tara. Pe situl www.didactic.ro sunt sute de profesori care au creat softuri educationale atractive si utile, moderne.Dar nu totzi elevii apreciaza, unii pur si simplu nu sunt atrasi nici de sistemele moderne. Personal , am reusit sa motivez o parte din elevi, dar cu alti sunt mari dificultati fiindca nu sunt atrasi de nimic, decât de gasca din cartier, si nici nu vin la scoala, asa ca nu putem sa-i motivam, fiindca nu-i vedem la scoala....decât la sfârsitul semestrului. Este revoltator ca se spune ca profesorii nu muncesc pentru elevii lor ! Problemele din invatamânt î-si au radacinile in societate. Sunt probleme sociale mai adânci,

0 0

15.05.2007 17:50 tedicoman

Iar polarizarea cu provincia si capitala?Atunci,la ce sa ne mai asteptam de la elevii nostri?Cred ca principala vina o au politica de discreditare si descurajare sistematica a profesorului, aprig sustinuta si aplicata de institutiile care ar trebui sa ne reprezinte:ministerul si inspectoratele scolare.De aici si aroganta elevilor si a parintilor.Managementul este centrat pe principiul "Nu exista elev slab sau dezinteresat,ci doar profesor incompetent." Cand superiorii tai au astfel de atitudine,normal ca ceilalti vor specula.Din pacate,invatamantul a devenit,prin politica distructiva a dezinteresului unor indivizi impostori,un purgatoriu nobil, dar penibil si fara perspectiva,asa cum spunea I.D.Sarbu.La asta se adauga materia neinteresanta,prost structurata,asa cum este romana.Copiii nu mai reactioneaza la texte cu domnitori si la retorica inflamant patriotarda a comentariilor literare dictate cu fituica decolorata in fata.S-a militat pentru autonomia esteticului inca din sec.al XIX-lea,dar literatura este inteleasa tot ca o anexa a istoriei, intr-o interdisciplinaritate perversa,sau ca un arid inventar de figuri de stil.Apoi, de la fabule si pasteluri se trece brusc la ars poetica de o complexitate superioara elevilor de gimnaziu.Nu va pune pe ganduri ca elevii nostri citesc doar carti de comentarii si nu carti din marea literatura?Astea sunt asa zisele criterii de performanta pe care elevul trebuie sa le atinga.Daca refuza penibilul si ilogica acestora,este declarat un esec al sistemului,care nu digera exemplarele atipice.Standardele astea sunt concepute tot de mintile bolnave si perverse din minister.Nu se potrivesc situatiei reale din sistem,asa se explica insuccesul examenelor.Niciodata nu o sa avem specialistii tineri si voluntari ca cei pe care ii vedem pe Discovery,sistemul nostru e constipat in orgolii si prostie,cea mai rea combinatie posibila.

0 0

17.05.2007 17:43 aur

Nota 10 pentru vulc

0 0

17.05.2007 21:16 professorbujor

Nota 4 pt.vulc si sustinatorii lui.Dar ,nota 10 pt.atitudine!Asertiunile domniei sale au un profund iz angajat politic si o tot asa de profunda ingamfare in ceea ce priveste intelegerea realitatii.

0 0

19.05.2007 08:21 iby_ke

Note slabe??? Dezinteres??? DA DA DA este adevarat...oare dece??? In clasele I-IV matematica e super grea(stufoasa) nu e la nivelul copilului. In aceste clase e suficient sa invete sa citeasca foarte bine sa scrie corect, sa adune sa scada si tabla inmultirii+ muzica, desen liber, limba straina numai oral, educatie fizica... si nu materii studiate la nivel superior...Nu s-a observat ca la sfarsitul a VIII clase elevii nostri sunt semi analfabati sau chiar analfabeti??? STIU CA LA ACEASTA ULTIMA IDEE AM SA PRIMESC CRITICI... DAR ESTE ADEVARAT... Volumul de transmitere a noilor cunostiinte e enorm de mare, la toate materiile. Aprofunadrea e un joc de cuvinte... sau nu exista.

Atunci cand autorii de mauale sunt cadre didactice cu minimum 15 ani efectiv la catedra atunci s-ar putea ca se vor schimba lucrurile. Autorii de manuale nu au predat in invatamantul pruniversitar. Manuale alternative la un moment dat au fost 45 de feluri, aparute dupa 15 sept. La ce bun cine a mai avut timp sa le stud si sa le aleaga???

Elevii nu vin la scoli E UN MARE ADEVAR... De ce nu se introduce ideea ca la 150 absente motivate se amana anul scolar (caz de boala). Astfel motivarile nu se vor mai vinde de catre cabinetele medicale.

Am avut ocazia joi 17 mai 2007 sa avem in scoala o "inspectie ARACIP". E o agentie ce nu are nimic comun cu invatamantul habar nu are ce e de facut...ba da HARTII HARTII HARTII... la ce bun??? In locul hartiilor colectivul intregii scoli puteau sa organizeze cu elevii scolii ceva mult mai constructiv... Ce credeti ca la inaltimea dosarelor (60-70 cm), cadrele didactice nu au o repulsie fata de ce se cere de catre onorata ARACIP? Si apoi mai vine te mir cine de prin MEdC si ne "CEARTA"??? De ce? O PROPUNERE DACA CEL CARE VINE IN INSPECTIE ESTE NEMULTUMIT DE ORA ASISTATA ... SA FACA EL O ORA EFECTIVA DE DEMONSTRATIE, CUM TREBUIE SA PREDEE CADRUL DIDACTIC RESPECTIV NOTAT INSUFICIENT

0 0

19.05.2007 19:41 tedicoman

De acord cu iby ke iar professorbujor vede reactiunea conului Leonida acolo unde nu este cazul.

0 0

10.06.2007 12:00 maria_2007

eu îmi exprim opinia in calitate de parinte. Fiindca observ ca sau dat note in comentariile anterioare, comunic si eu câteva note: nota 4 pentru vulc, nota 4 pentru aur, nota 10 pentru profesorbujor. Desigur, comunic si explicatiile acestor aprecieri. Ca parinte, stiu ce dificultati intâmpina fiica mea la scoala datorita unor derbedei de elevi care doar se distreaza in orele de scoala, sunt violenti-fizic si verbal- si strica pur si simplu orele profesorilor, care incearca sa predea astfel incât copii care vor sa invete nu pot fiindca e galagie in clasa, creata de elevii derbedei...In plus, acesti elevi problema nu se lasa potoliti nici de interventia profesorilor, nici de interventia parintilor copiilor care vor sa invete. Acesti elevi derbedei ironizeaza pe copii care invata, îi jignesc, îi numesc tocilari, si le fac viata grea. Fiica mea are probleme la scoala din cauza elevilor derbedei , si nu din cauza profesorilor. Pentru utilizatoarea "aur": sunteti educatoare, dar va exprimati opinii rautacioase impotriva profesorilor de gimnaziu sau liceu...fara sa cunoasteti elevii de gimnaziu sau liceu care se comporta intolerabil si manifesta ura si dispret si pentru profesori, si pentru colegi sau colegele care vor sa invete. Trebuie sa intelegeti ca , din pacate, elevii de gimnaziu sau liceu sunt mult mai dificili decât copii cu care lucrati dvs la gradinita. Copii din gradinita, la vârsta de 5-6 ani sunt atât de gingasi si afectuosi....dar elevii de gimnaziu sau liceu sunt (multi dintre ei ) sub orice critica. Pentru vulc: ca invatotor, lucrati tot cu copii micuti care sunt adevarati ingeri....dar se pare ca nu intelegeti cum se comporta actualii elevii de gimnaziu sau liceu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Gânduri la începutul anului școlar 24/25. Votați dar vă rugăm să și comentați!

0 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN