Şcoala cu
bune practici

70 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Egalitate de drepturi între profesorii titulari de la oraşe şi cei de la sate

Egalitate de drepturi între profesorii titulari de la oraşe şi cei de la sate
21 Mai 2007, Curentul


Din anul şcolar 2007-2008, orice profesor titular va putea să se transfere unde va dori, chiar dacă e profesor la ţară şi vrea să vină la oraş, ceea ce în prezent este imposibil.


Acest lucru va fi posibil după ce statutul personalului didactic va fi schimbat, cel mai târziu în luna august, printr-un ordin al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului, astfel încât, din următorul an şcolar, titularii din învăţământ, indiferent de mediul în care au obţinut acest statut, să aibă aceleaşi drepturi.



Oficiali ai ministerului apreciază că din luna august a acestui an se vor elimina diferenţele dintre titularii de la ţară şi cei de la oraş. Aceştia cred că trebuie eliminată această barieră, pentru că toţi dau un singur examen la intrarea în învăţământ şi nu este normal să se facă o diferenţă între ei.

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: eseran | 28.05.2007 20:47 | 217803 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Ce este fotbalul?

Metode alternative de educatie

Comentarii (78)

0 0

29.05.2007 00:23 tliya

Exceptional!!! Eu am luat titularizarea cu 9,40 si am primit post de invatator in rural pt ca nu erau in urban. La transfer nu am avut dreptul sa solicit un post in urban deoarece eram titulara in rural si nu mi s-a parut corect, dar nu am avut ce face... Daca aceasta stire e reala sunt cea mai fericita!!!

0 0

29.05.2007 06:07 yulyana

O veste foarte buna!

0 0

29.05.2007 06:13 alinciolompea

Si eu am luat titularizarea cu 8,65 si am primit post in mediul rural pentru ca in oras nu erau posturi si de trei ani merg la post pentru ca nu ma puteam transfera pe un post in oras si potrivit legii actuale as iesi la pensie tot din mediul rural. Daca aceasta propunere va fi realitate toate se vor schimba si se va vedea ca si noi cadrele didactice care predam la tara suntem bine pregatite si in felul acesta nu vom mai fi desconsiderati de catre cei din oras care se cred cei mai buni.

0 0

29.05.2007 06:22 sfetnicul

Nu stiu cat e de importanta nota la titularizare. Eu cred ca e mai important profesionalismul, dăruirea. Iar acesta se dovedeste la catedra si prin rezultate.



Iar la capitolul asta am vazut destule cadre didactice care nici nu au ce cauta in invatamant si destul de multi buni, "osândiţi" la mediul rural.

0 0

29.05.2007 06:35 maneanicoleta2006

Nu stiu de ce le-au trebuit atatia ani sa repare o greseala. Aceasta hotarare a oficialilor imi poate schimba viata. Minunat !

0 0

29.05.2007 11:39 oanafilip

Dar cand se va spulbera bariera intre profesorii de la liceu si cei de la gimnaziu ? de ce profesorii de la gimnaziu sunt considerati "nestiutori" si nu au acces la examene de bac ori la un transfer la un liceu ?

0 0

29.05.2007 14:22 cristi_pirtea

In sfarsit se intampla si ceva bun in invatamant. De fapt, se va intampla. Eu nu cred pana nu vad. Nu de alta, dar stim cu cine avem de-a face.

0 0

29.05.2007 16:01 elenapop

De unde aţi preluat ştirea? "Curentul"??? 1 aprilie a trecut ... E ceva serios în asta? Poate că unele cadre didactice se vor bucura, dar nu vor mai avea salarii mai mari decât au avut; mai mici, da! Eu credeam că vă referiţi la salarii!!! Corect ar fi să nu mai existe DIFERENŢE între cadre didactice care au aceeaşi vechime.

0 0

29.05.2007 16:37 egipt

"Dar cand se va spulbera bariera intre profesorii de la liceu si cei de la gimnaziu ?"

buna intrebare, tinand cont ca examenul de titularizare a fost unul si acelasi, iar titularizarea la un nivel sau altul, depinde si de existenta posturilor nu doar de competenta!

0 0

29.05.2007 16:47 tedicoman

Ar trebui ca TOTI profesorii sa dea concurs PERIODIC,sunt unii care au intepenit pe locurile lor de zeci de ani, dupa ce au fost culesi de la tara

de o mana a unui anumit partid.Cei in varsta considera ca ei trebuie sa faca rabat de la regula si ca numai tinerii impertinenti trebuie cerniti la sange.Sunt discriminari la adresa cadrelor tinere,care asteapta locuri vacante pe care tot pensionarii le ocupa. NUMAI CEI DEPASITI SAU NEPREGATITI SE TEM DE CONCURS.PROBLEMA ESTE CINE TE EVALUEAZA.Nu exista evaluatori profesionisti.Ministerul nu/mi inspira decat o atmosfera kafkiana, cu toti functionarasii aceia orgoliosi si cu absurdul actelor care a generat o adevarata scriptomanie.Numai prostia poate legitima solutiile aberante si complicate din ultima vreme.Inteligenta e sclipire, limpezime,logica si acuratete,or...nimic din toate acestea, poate doar antonimele lor.

0 0

29.05.2007 17:59 lili_k

"Ar fi o idee de exceptie!" - as spune eu daca viata nu m-ar fi invatat altceva pana acum ! Cine va garanta insa corectitudinea desfasurarii sesiunilor de transfer??!!

0 0

29.05.2007 19:09 danamira

am 24 de ani de predare continua din care13 ani am facut naveta pe toate coclaurile judetului . Am ajuns in oras in urma unui concurs . M-ar fi interesat si pe mine candva aceasta viitoare lege

0 0

29.05.2007 19:26 dorica_tom

Sa dea Domnul sa fie asa.Mi se pare o decizie corecta.Cadrele didactice din mediul rural au aceeasi pregatire ca si cele din oras.Care o fi diferenta intre ele?

0 0

29.05.2007 21:28 sofy71

ca si tliya...am avut nesansa ca sa obtin un post la tara cu o nota de oras..lipsa posturilor a facut sa te multumesti si asa..desi se face diferenta intre colegii de la tara si cei de la oras..as spune ca se munceste enorm cu copiii de la tara,datorita conditiilor de acasa cat si cele de la scoala pe timpul iernii(frigul care ne-a patruns in oase)..sa speram ca vom intra in normalitate

0 0

29.05.2007 21:56 mirisim

aceeasi situatie. m-am titularizat acum 7 ani cu 7,70 la tara. am luat acum 2 ani 8,20 si nu am putut lua un post mai bun. in oras( craiova ) nu s-au scos posturi de 7 ani. decat pentru restructurati.

ar fi bine sa se schimbe ceva. nu mai ai loc de pile si de pensionari.

0 0

30.05.2007 09:01 angela_ghrsm

Si eu am stat 15 ani la tara pe vremea lui nea ceasca, "legarea de glie". E bine k s-au gandit sa dea voie tuturor sa acceada la posturile din oras ! dar orice nota ai lua la examenul teoretic, practica isi spune cuvantul. Eu as propune ministerului sa fie si o proba practica la transfer. Avem o invatatoare sefa de promotie care nu e cea mai buna la clasa ! As propune urmatoarele : daca vrei sa obtii un post la o scoala, te duci la acea scoala prin lunile aprilie - mai sa dovedesti ce stii sa faci la clasa, sa vada seful de catedra si directorul k esti bun, apoi sa te duci la examenul teoretic pt acel post. Teoretic stiu multi sa ia examenul cu 9, dar la clasa nu fac mare branza ! La noi vin in fiecare an tineri invatatori si profesori dar nu toti lucreaza cum trebuie.

Apoi ar mai trebui desfiintata si diferenta intre posturile de la judet si cele din provincie. Stiati ? daca lucrezi in provincie, nu ai voie sa te transferi la judet, de parca la judet ar sta cainii cu covrigii in coada !

0 0

30.05.2007 09:18 eiatu

daca toate miscarile de personal din vara se fac pe baza de concurs, de ce nu s-ar face si pretransferarile tot pe baza unui concurs? M-am titularizat si eu acum 5 ani, in mediul rural. In fiecare an am depus cate un dosar pentru pretransfer, si niciodata nu am reusit sa ma transfer, pentru ca sunt "la inceput de drum", si nu am de unde sa am punctaj mare la dosar. Am urmat cursuri deperfectionare, acum urmez un masterat, am facut si un curs postuniversitar de 30 de credite, am obtinut si rezultate cu copiii la concursuri scolare, dar... M-am detasat la oras (in Craiova) pe baza concursului, ceea ce ma face sa cred ca numai asa voi reusi sa vin aproape de casa cu serviciul. Si fac asta de niste ani de zile! Acum astept alte 3 concursuri de competenta, tot pentru detasare, caci suntem judet pilot, si examenul se tine pe centre..

Cu toate ca sunt titular, simt ca ar fi un lucru benefic sa ne pretransferam prin concurs. Da, e bine ca se fac restrangerile de activitate in forma actuala, si e bine sa ramana asa, insa ar fi normal ca, daca tot ne dorim un post mai bun, sa dovedim si ca-l meritam, insa nu pe baza unei note luate acum x ani, ci pe baza unui examen sustinut de toti cei care isi doresc asta.

0 0

30.05.2007 09:22 eiatu

corect ar fi ca punctajele sa se aplice pentru a obtine salariu de merit, gradatie de merit sau ca atu in cazul restrangerii de activitate, dar nu in cazul pretransferarilor sau detasarilor!!!

0 0

30.05.2007 10:09 marianadascalu

Sunt profesor in mediul rural de 20 de ani, desi am terminat facultatea cu diploma de merit si media 9.91. Daruirea si pasiunea pentru meseria de dascal este aceeasi oriunde!

0 0

30.05.2007 10:50 tliya

sper ca nu m-a inteles nimeni gresit.... nota la titularizare nu are nici o legatura cu ceea ce facem la clasa...adevarat... insa daca lucrez in rural si am simultan si nu am efectiv nici un fel de conditii in scoala, familiile elevilor au un nivel de cultura scazut si nu au pretentii de la copiii lor, unora chiar nepasandu-le de ei, nu inseamna ca muncesc mai putin sau mai "slab" decat un coleg din urban care are toate conditiile... Cu totii ne facem datoria si asta e, n-am avut poate noroc! Dar sa nu credeti ca cei de la tara nu-si fac datoria!

0 0

30.05.2007 10:53 tliya

eu sunt mandra ca le pot oferi elevilor mei ceva nou si ii pot invata lucruri utile, frumoase si nu regret ca lucrez la tara... Dar nu sunt de acord sa fiu tratata diferentiat fata de cei din urban. Multe succese tuturor!!!

0 0

30.05.2007 11:45 eiatu

ce spuneti despre detasare? Daca tot se sustine examen scris pentru detasare, de ce mai exista bariera celor 2 ani de detasare la care sa avem dreptul? Nu vi se pare corect ca, in aceste conditii, sa avem dreptul la detasare ori de cate ori dam examen scris si obtinem nota buna?

0 0

30.05.2007 14:10 ingridalina

Personal, cred că soluţia corectă ar fi undeva la mijloc. E nedrept pentru cei cu note mari care ajung să profeseze la ţară şi foarte greu reuşesc apoi să obţină un post în oraş, dar cred că această decizie alături de "descentralizarea" pe care toţi o percep după bunul-plac, v-a încuraja acele fenomene de care vrem cu toţii să scăpăm - mita, "nepotismul", abuzul ş.a.

0 0

30.05.2007 14:47 ylang

Adevarul e ca aceasta stire va bucura pe foarte multi dintre noi.De fapt acest lucru era preconizat de acest fenomen al descentralizarii,insa,pe undeva,consider ca invatamantul rural va fi dezavantajat...aproape toti doresc la orase.Ce se va intampla cu elevii de la tara?Oare vor avea posibilitatea de a fi pregatiti de un profesor bun?Este cu adevarat o problema.Calitatea actului didactic trebuie sa fie una optima pentru toti.

0 0

30.05.2007 17:11 danajipa2408

Am fost titulara la tara doar trei ani. Mi-am dorit sa trec la oras pentru a fi mai aproape de familie.Nu-mi pare rau.Si aici ma simt bine, dar nu voi uita niciodata oamenii si copiii de acolo. Consider ca a fost bine , pentru mine, ca pe atunci , cu 8,45 nu am gasit post in orasul meu.A fost o experienta care m-a invatat sa ma descurc in situatii dificile. Asta nu inseamna ca nu ar fi minunat sa existe posibilitatea pretransferului oriunde doresti.

0 0

30.05.2007 17:22 mirisim

de "nepotisme"nu o sa scapam niciodata. se fac tot felul de aranjamente "la vedere". ce spuneti despre detasarile in interesul invatamantului sau prin concurs specific pe baza de dosar?

0 0

30.05.2007 17:34 dama

Ce ştiţi despre transferul de la o şcoală generală la un liceu dacă avem aceleaşi studii şi master?

0 0

30.05.2007 21:22 cameliar

Sunt titulara la un grup scolar dintr-o comuna a judetului Iasi, judet-pilot.Anul trecut m-am inscris la concursul de titularizare pentru un post la un liceu in Iasi. Desi cand m-am inscris mi s-a spus ca nu trebuie sa sustin proba practica, adica lectie, pentru ca sunt titulara, ulterior am aflat ca trebuie.De ce? Culmea aberatiei, pentru ca sunt titulara la liceu in mediu rural si imi doream un post la un liceu din mediul urban.Sincer,nu cred ca va disparea discriminarea dintre urban si rural.Normal ar fi sa dispara si cea dintre profesor de gimnaziu si cel de liceu.

0 0

30.05.2007 23:28 dr_letter

Ce-ar fi daca toate aceste comentarii ale dv. privind eliminarea discriminarilor urban / rural si gimnaziu / liceu - la studii si conditii de titularizare identice s-ar materializa intr-un document semnat de cat mai multi profesori si transmis MEC, promovat prin presa etc. ? Oare daca am inceta sa ne plangem unul altuia si am avea curajul de a semna cererile / criticile / plangerile noastre n-am fi oare tratati altfel ?

0 0

01.06.2007 22:26 lililistanciu

Daca va mai aduceti aminte , cu ceva vreme in urma, in mediul rural era suficient sa ai 5.Ce se intampla in acesta situatie?Se poate muta in mediul urban? Eliminararea barierelor inseamna ca acele cadre didactice vor avea vreo sansa la o mutare intro scoala din oras? Nu as zice neaparat mai buna.Sunt scoli de tara care sunt cu mult mai bune decat multe de la oras.

Nu se ia in considerare perfectionari, grade, masterate, activitati? Poate a fost o nesansa sa ia o nota sub 7 si a intepenit la sat.Sa-mi fie cu iertare, nu vreau sa se supere nimeni pe mine, dar sunt destul de multe note la titularizare peste 7 si care nu stiu cum s-a luat.

Mi se pare nedrept sa spui ,, ala de la sat" sau ala de la ,,oras"; sau ala de la gimnaziu si ala de la liceu. Sunt destul de multe cadre didactice care nu stiu cat de mult isi merita locul la liceu sau la oras, dupa cum sunt si dascali exceptionali.Dar la scoala de sat nu s-a rasturnat caruta cu..........( dupa cum ar zice unii).Egalitatea de sanse trebuie sa o dea diploma de absolvent de facultate si ceea ce faci dupa, nu un concurs care de multe ori se dovedeste ca este insuficient pentru a arata capacitatea omului de face ceva.Acest examen este hazard, dupa care iti este dat sa ramai poate pe vecie intrun loc.

0 0

02.06.2007 19:30 tedicoman

Dr.letter, perfect de acord cu dvs.Lillistanciu, sunt la oras destui care au parvenit, e adevarat.Nu credeti ca acel concurs, cu toate inconvenientele,e preferabil sforilor abil manipulate numite detasari sau pretransferari? Teama mi-e ca discriminarea sat-oras nu va disparea niciodata. Dispretul unora dintre noi e inexplicabil.

0 0

03.06.2007 09:27 dana_t

E absolut normal acest trend, dar pentru a fi complet trebuie sa dispara discriminarea si intre invatatori/profesori in conditiile in care au studii egale!

0 0

04.06.2007 11:49 johny77

ca orice prevedere romaneasca, are 2 parti : una buna si una proasta. Cea buna : pot ajunge si titularii de la tara la oras, cea proasta, ca urmare a transferurilor mai mult ca sigure de la tara la oras, pentru cei noi intrati in invatamint nu vor mai aparea posturi DECAT la tara. Ca cele de la oras se vor ocupa in perioada de pretransferari.

0 0

07.06.2007 08:45 eiatu

Porbabil ca ii voi supara pe multi, insa corect ar fi sa se faca si aceste miscari de personal tot prin concurs scris. Ca puncte forte in cazul mediilor egale, sa existe criterii de departajare legate de performantele dovedite ale cadrelor didactice.

Sa nu uitam specificul mintii umane. oamenii se pot plafona, sau pot progresa pe parcurs; de aceea, haideti sa nu comparam o nota obtinuta acum 5 ani cu una care se obtine la un examen sustinut de toti pretendentii la post. Si eu sunt titulara, si am obtinut titulatura in 2002. Mi-ar placea sa pot sa ma transfer la oras, mai aproape de domicilui, dar acest lucru ar trebui sa se realizeze pe criterii legate de competenta profesionala, si nu pe baza unor adeverinte eliberate in scopul dovedirii unei active participari la cine stie ce fel de activitati care nu au legatura cu lucrul la clasa.

0 0

08.06.2007 18:29 cmiinescu

Am mai auzit grozăvii de-astea! Daţi-mi voie să fiu Toma necredinciosul!

Să vedem legea!

0 0

20.08.2007 19:02 mar_simona

Oare va fi adevarat???

Sa vedem legea!

0 0

07.12.2007 16:33 medve_c

pare de necrezut !Poate face si ministrun nostru in sfarsit ceva bun!!

0 0

07.12.2007 21:22 irinagrosu

Nici eu nu cred. Nu regret faptul ca sunt profesor in mediul rural. Aceleasi lucruri le-as face si daca as fi intr-un liceu in oras. Numai ca acum mi-ar fi foarte greu sa plec pentru ca sunt atasata de elevii mei. Este vorba intr-adevar de profesionalism, daruire si vocatie! Naveta e grea, ma trezesc la 5 in fiecare zi dar sunt multumita pentru ca elevii sunt mai cuminti si mai constiinciosi in mediul rural (asa cred dupa ce povestesc colegele mele, profesoare in oras). Am avut 8 la concurs in 2004, abia absolvisem facultatea.

0 0

07.12.2007 22:09 cobelea

Imi place ce spune irinagrosu "Nu regret faptul ca sunt profesor in mediul rural" de la aceasta constatate am pornit o "avalansa" numita "IMPULS PERPETUUM" care se desfasoara de 15 ani. Tot ea spune ceea ce este esential in munca de profesor "acum mi-ar fi foarte greu sa plec pentru ca sunt atasata de elevii mei". Felecitari din partea noastra (prof. Aurica si Ioan). La astfel de oameni se gandea si SPERU HARET cu ceva ani in urma. POate impreuna sa urnim ceea ce pare de ne urnit. .... Iar si Iar vor fi ca TINE si ca noi. Ma bucur ca nu dispare nevoia ca satul sa aiba oameni ca TINE.

0 0

07.12.2007 22:40 veselul

Am lucrat peste 15 ani în mediul rural și cam tot pe atâția în mediul urban. Am întâlnit colegi de o excepțională valoare în ambele situații. Mai mult, după 1989, unii din colegii transferați în mediul urban, în urma transferurilor efectuate atunci, s-au afirmat prin rezultate de excepție, sunt directori ai anităților în care lucrează, sunt metodiști, inspectori școlari, și-au dat doctorate. Am constatat că singurul lucru care contează sunt rezultatele oținute în activitatea cu elevii și nu media obținută la un examen teoretic. Ba mai mult, la ultimele examene de titularizare, colegi care s-au înscris în același timp la două centre de concurs au obținut la unul notă sub 5 și la celălalt notă de peste 7. Care e adevărul în aceste cazuri? Am întâlnit în anii anteriori colegi care au obținut la examenul de titularizare notă de peste 7, dar nu au putut să obțină post în oraș, în anul următor, la același gen de concurs nu au mai reușit să obțină nici măcar 5. Din nou, care e adevărul? Chiar admițând că aceste concursuri ar face o diferență de valoare între noi se pune totuși întrebarea: „De ce elevii din mediul rural „merită” profesori de 5 și cei din urban „merită” profesori de peste 7”? Încurcate sunt căile Domnului!

0 0

08.12.2007 08:12 alexa_emanoil

mai exista si un dumnezeu pentru profesori?

0 0

08.12.2007 10:00 adam

ii dau dreptate sfetnicului si veselului!

si eu am colegi si prieteni care au merite deosebite pe plan national si international,sunt doctoranzi si la titularizare au luat note de 5.

0 0

09.12.2007 13:19 medve_c

eu cred ca ar fi o greseala reparata!

cand am terminat Pedagogicul AM OBTINUT 9,47 BAC +NOTA DE LA EXAMENUL DE LA CONCURS A IESIT IN JUR DE 9

MI-ADUC AMINTE CA AM LUAT POST INTR-O VAGAUNA UITATA DE LUME CU CLASE LA SIMULTAN PT CA PE BULETIN AVEAM ADRESA DE LA TARA

IAR COLEGELE MELE DE LA ORAS AU ACUPAT POSTURI IN ORAS CU NOTE F MICI

M-AM SIMTIT ULTIMUL OM

DOAR PT. CA ERAM DE LA TARA

TERMINASEM PE LOCUL 3 LICEUL PEDAGOGIC!!!

A FOST O MARE NEDREPTATE . SA SE REPARE ACEST ASPECT!!

0 0

09.12.2007 13:21 medve_c

AM FOST PRIMA GENERATIE CARE A DET EXAMEN PT POST SI S-A FACUT MEDIA INTRE ACEL EX SI NOTA FINALA DE LA BAC

0 0

09.12.2007 13:28 medve_c

Si pana la urma adevarata valoare a unui dascal nu consta in nr. de diplome pe care il au cu elevii la concursuri, elevi ajutati acasa de parinti ,cu calculatoare etc, ci a celuia care ridica un copil da care nu se ocupa absolut deloc parintele, care acasa e batut, umilit, pus la munca de parinti pt. a asigura traiul in casa ,si in acel copil oropsit dezvolta dragostea fata de scoala, nu copil fitot de la oras care are de toate si este impertinent !

0 0

09.12.2007 19:32 picollyy

"S-ar putea sa stii ce nu stiu eu

Dar nu si ca nu stiu

Iar eu nu stiu sa-ti spun.

Va trebui deci sa-mi spui TOTUL."

0 0

10.12.2007 21:31 bayron

eu cred ca este o capcana . cei de la sat care au luat acum 10 ani nota 5 acum au facut si punctaj mare si vor putea sa aleaga orasul ceea ce nu este corect. nu va mai bucurati ,ca se schimba de la an la an. mai am putin si renunt sunt satul de toti ratatii si toate "tutele" din invatamant, sunt multi care nu au ce cauta prin invatamant

0 0

11.12.2007 19:26 floreactln

In sfarsit se va face dreptate!!!!!!!



Cu ce suntem de vina, cei care am luat la concursul de titularizare note peste 7 daca in acel an nu erau posturi scoase la concurs si in mediul urban???????



Cu un an inainte cu nota 8.50 s-a luat post in oras iar eu cu nota 9 la un an dupa am prins post in mediul rural la trei scoli.



Imposibilitatea de a te transfera de la tara la oras are sechele in vechea lege a invatamantului in care la tara se putea titulariza cu nota 5... de aceea initiativa mobilitatii totale la note peste 7 e o normalitate..parerea mea!



prof. Florea Catalin titular in 2006 la scolile Sarbeni, Vatasi si Poeni in Jud. Teleorman pe istorie cu nota 9 la concurs.

0 0

12.12.2007 20:44 gabrielamilitza

Nu prea cred. De ce s-a facut aceasta diferenta intre profesorii care predau la oras si cei care predau la tara?

Profesorii suplinitori care au obtinut nota 5 sau 6 la examen, predau bine mersi la liceele din mediul urban.(nu toti).Cum o fi mai bine?

0 0

13.12.2007 20:35 lilibv

Eu am predat 27 de ani la oras si am intrat in restrangere de activitate. Nemaifiind posturi in oras am mers in mediul rural. Mi se parea nedrept sa ma intorc in oras printr-un concurs de titularizare dupa ce l-am mai dat o data. Ce vina am avut eu si , presupun altii ca mine, ca numarul de copii este din ce in ce mai mic? Cu toate astea ma simt foarte bine in mediul rural si muncesc mai mult decat am facut-o in oras . Si aici numarul de copii este din ce in ce mai mic si cineva in curand va trebui sa intre probabil in restrangere. Cine va intra ? Ghiciti ? Eu, desi colegele mele au doar definitivat . Motivul? Ele sunt din comunitatea rurala.

0 0

13.12.2007 21:53 delurintu

Eu predau la o scoala din mediul rural. Dar sunt fericita ca pot invata ,niste suflete nevinovate si atat de pure.Desi munca este mai grea, conditi neprielnice ,dar ai satisfactia ca de pe urma ta se vede ceva

0 0

14.12.2007 21:10 onix_43_kid

SERIOS ?????????!!!!!!!!!!!!!!!!

SI CE DACA .

PANA ACUM MI-AM REZOLVAT PROBLEMELE EU .

DE ACUM INCOLO LE REZOLV TOT EU .



A , SA VA SPUN TOTUSI CA NU E DREPT , DAR LA MINE CINE S-A GANDIT DACA E DREPT CE MI S-A INTAMPLAT IN 26 DE ANI , DE MUNCA PANA LA D-ZEU SI MAI SUS ??????????????????????

NU MA MAI MIRA NIMIC ! CAT DESPRE MINE AM CUNOSCUT PANA ACUM TOATE EXPERIENTELE POSIBILE IN INVATAMANT .

0 0

14.12.2007 23:00 cobelea

Parcurg cele spuse de voi si am impresia ca vorbim fara sa ne si ascultam. Eu pun intrebarea: OARE in urmatori 7 - 9 ani voi putea sa-mi aleg eu persoana care sa ma inspecteze? Cea pe care o consider competenta sa faca acest lucru, iar eu sa am ce invata din inspectia respectiva???

0 0

15.12.2007 21:12 colonelu

Nu mi se pare corect fata de cei care au tras multi ani si cu multe examene de titularizare luate cu note peste 9, sa se aprobe aceasta lege. Am dat examen 7 ani la rand sa prind post la urban. Am schimbat 3 titulaturi pana acum. Unde mai e dreptatea?

0 0

16.12.2007 14:52 mialio

Credeti in asa ceva?cu tot optimismul meu debordant si nu pot sa cred...

0 0

16.12.2007 20:39 mura_b

Stati linistiti, daca mai aveti rabdare. In cativa ani vor fi destule locuri libere incat ne vor ruga sa mai luam ore suplimentare. Nimeni nu se mai "ingramadeste" in invatamant si pe buna dreptate, la asa salarii...

0 0

17.12.2007 14:48 emilia_07

V-ati pus intrebarea cine va mai merge la tara? presupun ca toata lumea se va inghesui sa se transfere la oras, si la tara cine se mai duce? Cum vor fi atrase cadrele didactice din mediul rural de fapt pt mediul rural? Deja se plang ca nu au cadre calificate(pt mediul rural), daca se voteaza legea, NIMENI nu se mai duce prin,,coclauri"(ca sa citez pe cineva de mai sus).

0 0

20.12.2007 10:16 alinad

CORECT au aceleasi studii ca si cei de la oras problema este ca aud tot mai multi dascali de la oras care vor sa se mute in mediul rural argumentand: spor la salariu, mai putina bataie de cap, liniste, elevi mai respectosi si seriosi cred ca se va ajunge invers profesorii de la oras vor da examene sa se mute in mediu rural

0 0

20.12.2007 10:22 alinad

cei care se intreaba cine se va duce la tara, n-au mai vizitat o scoala din mediul rural de multi, foarte multi ani. Invidiez pe nepotul meu care este la tara si are conditii mult mai bune la scoala din sat ( local modernizat, incalzire centrala, apa curenta, mobilier nou, calculatoare, videoproiector,etc.) DAR MAI ALES PROFESORI DEOSEBITI decat copii mei care studiaza in municipiu

0 0

20.12.2007 16:45 ioana1625

Există cadre didactice foarte bine pregătite din punct de vedere profesional şi care au vocaţie de dascăl, atât în mediul urban, cât şi în mediul rural, tot aşa cum există şi dascăli care nu au ce căuta la catedră. Din păcate, intrarea în vigoare a unei astfel de legi îi avantajează pe cei mai în vârstă, care, având vechime mai mare şi gradul I, pot obţine un asemenea transfer relativ uşor. În condiţiile acestea, tinerii sunt dezavantajaţi, pentru că nu pot avea un punctaj foarte mare. Mult mai corect ar fi să se dea examen scris şi probă practică, indiferent de vechime şi grade. În felul acesta, colegii mai în vârstă(mulţi dintre ei,plafonaţi de multă vreme)nu "ne-ar mai râde în nas" nouă, tinerilor, invitându-ne să îmbătrânim repede pentru a le atinge performanţele. Cu tot respectul pentru vârsta înaintată a unora dintre ei, NICI gradele, NICI vechimea nu demonstrează harul pedagogic, ori pregătirea metodică şi de specialitate.

0 0

03.01.2008 16:18 adrianarusu19

ma bucur din suflet ! asa am si eu ocazia sa ma transfer!trebuia sa se faca acest lucru cu mult timp in urma!

0 0

04.01.2008 21:55 octaviaamaritei

Am de spus multe...

Dacă nu ai luat medie mare,nu ai prins post in urban--Slabă pregătire ştziinţifică!

Dacă nu ai punctaj,este din cauză că nu te-ai implicat în nimic--Nu vrei să aduci nimic nou,să te perfectionezi sau să colaborezi!Eu cum am terminat studiile am "prins "post in urban.Munciti!

0 0

06.01.2008 12:26 mitucs

Ma bucur foarte mult, daca aceasta stire este adevarata. Nu a fost reala aceasta diferenta facuta dintre pedagogii de la tara si oras.Mereu au fost mai putine locuri in orase decat in sate. Puteai termina peste 9 la concursul pentru ocuparea posturilor, tot alegeai din locurile vacante. iar locurile din oras mereu erau ~tinute~ pentru cei cu influenta.In scoala noastra (dintr-o comuna)profesorii si invatatorii stiu precis ca lucreza mult mai mult decat unii de la oras.

0 0

07.01.2008 13:17 emilia_07

Daca tu ai luat 7 si eu 9, de ce sa mergem la un loc, unde e diferenta intre unul cu nota mica si unul cu nota mare? ADica , pana la urma, de ce sa mai invat de 9, cans si cu 7 pot bine-mersi sa iau un post la oras? Totusi...

0 0

08.01.2008 18:59 shelly_webster

Mi se pare firesc din moment ce examenul este acelasi. Eu am luat post in oras dar am preferat sa ma duc la tara. (spor de rural) ;)

0 0

08.01.2008 19:06 shelly_webster

Mi se pare firesc din moment ce examenul este acelasi. Eu am luat post in oras dar am preferat sa ma duc la tara. (spor de rural) ;)

0 0

09.01.2008 13:21 emilia_07

DAR NOTA NU E ACEEASI...Ca examen dau 300 de persoane, dar cum se departajeaza, nu dupa nota?

0 0

09.01.2008 16:54 karenina

emilia 07 Intradevar asa este dar sunt profesori ce s-au titularizat la tara pe timpul ministrului Marga cu nota 5 la tara . Iar altii cu medii teste 7 nu au cumn sa se titularizeze.

0 0

09.01.2008 19:34 adriana_bezman

nu mi se pare corecta afirmatia octavieiamaritei"munciti". Am luat cea mai mare nota la titularizare in anul in care m-am titularizat. Posturi la oras nu erau. Muncesc si chiar daca se va promulga legea, de la tara nu plec, ca m-am atasat de scoala si de tot ce inseamna ea. Dar nu mi se pare normal sa ma ia cineva peste picior cu astfel de afirmatii, fara sa stie cat de mult si in ce conditii grele se lucreaza la sat. Si nu mi se pare corect nici faptul ca un cadru in varsta, care s-a titularizat cu 5, dar care are grade si vechime sa ocupe un post urban prin pretransfer. Legea nu e pt cei multi, ci tot pt pilosi. Poate sunt prea negativista, dar nu cred ca dupa atatia ani se gandeste vreun ametit de la Minister la noi.

0 0

10.01.2008 10:05 angyborcea

este unul din aspecte3le corecte ale acestui nou statut al [personalului didactic, pentru ca si eu in 1996 cand am terminat liceul pedagogic m-am titularizat cu nota 9,36 in invatamantul rural, pentru ca nu existau locuri in oras, iar in momentulc and au aaprut locuri in oras a trebuit sa sustin iarasi examen...

0 0

10.01.2008 17:24 anailim

imi pare rau sa vad cum iar va contrati fara rost.De fapt asta se si vrea ,se arunca un os si toti sarim sa-l prindem iar ^carnea^ este in alta parte.Va intreb in conditiile in care angajarea o va face manegerul scolii si primarul la ce va foloseste aceasta decizie? Cui mai face dreptate?Probabil celor care au plecat din tara.

0 0

14.01.2008 12:45 geni

pretransferul ptr anul 2007-2008 este in martie e prevazut ca se poate transferul de la rural la urban?

0 0

17.01.2008 20:33 centrul_de_ed_integr

intamplarea face sa fiu director

tot intamplarea face sa am pensionari

pe care , recunosc , eu i-am primit cu placere .

de ce? pentru ca in anul scolar anterior am avut cea mai neagra experienta cu o tinara absolventa, dar care nu era in primul an de invatamant .Nu numai ca nu stia nimic , nici macar sa scrie corect gramatical , dar era cea mai indolenta si insensibila fiinta , fara cea mai mica aptitudine didactica , tupeista pina la cer si mai departe.Vedeti voi? nu varsta si nici experienta nu dau valoare unui om , indiferent de pregatirea pe care o are , indiferent de meseria pe care o exercita. valoarea vine din interiorul fiintei , din pasiunea si daruirea pe care o depui atunci cand faci ceva , etc

0 0

17.01.2008 20:36 centrul_de_ed_integr

imi pare aru ca trebuie sa spun asta , nu vreau sa jignesc pe nimeni , dar evaluarile , judecatile de valoare nu se fac " in bloc" ci individual. Asa ca nu mai spuneti va rog ca nu nai ai loc de pensionari. Locul ti-l pastrezi daca demonstrezi ca meriti asta!

0 0

17.01.2008 20:36 centrul_de_ed_integr

intamplarea face sa fiu director

tot intamplarea face sa am pensionari

pe care , recunosc , eu i-am primit cu placere .

de ce? pentru ca in anul scolar anterior am avut cea mai neagra experienta cu o tinara absolventa, dar care nu era in primul an de invatamant .Nu numai ca nu stia nimic , nici macar sa scrie corect gramatical , dar era cea mai indolenta si insensibila fiinta , fara cea mai mica aptitudine didactica , tupeista pina la cer si mai departe.Vedeti voi? nu varsta si nici experienta nu dau valoare unui om , indiferent de pregatirea pe care o are , indiferent de meseria pe care o exercita. valoarea vine din interiorul fiintei , din pasiunea si daruirea pe care o depui atunci cand faci ceva , etc

0 0

17.01.2008 20:37 centrul_de_ed_integr

imi pare aru ca trebuie sa spun asta , nu vreau sa jignesc pe nimeni , dar evaluarile , judecatile de valoare nu se fac " in bloc" ci individual. Asa ca nu mai spuneti va rog ca nu nai ai loc de pensionari. Locul ti-l pastrezi daca demonstrezi ca meriti asta!

0 0

17.01.2008 20:38 centrul_de_ed_integr

intamplarea face sa fiu director

tot intamplarea face sa am pensionari

pe care , recunosc , eu i-am primit cu placere .

de ce? pentru ca in anul scolar anterior am avut cea mai neagra experienta cu o tinara absolventa, dar care nu era in primul an de invatamant .Nu numai ca nu stia nimic , nici macar sa scrie corect gramatical , dar era cea mai indolenta si insensibila fiinta , fara cea mai mica aptitudine didactica , tupeista pina la cer si mai departe.Vedeti voi? nu varsta si nici experienta nu dau valoare unui om , indiferent de pregatirea pe care o are , indiferent de meseria pe care o exercita. valoarea vine din interiorul fiintei , din pasiunea si daruirea pe care o depui atunci cand faci ceva , etc

0 0

21.01.2008 21:46 gabi71

Sunt titulara in mediul rural cu media 8.40 de titularizare.Vreau sa stiu si eu daca ma pot transfera in mediul urban din primavara 2008 tinand cont de noul statut al cadrului didactic.Trimiteti-mi si mie va rog un raspuns daca stiti ceva.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 9 evenimente

«NOIEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Gânduri la începutul anului școlar 24/25. Votați dar vă rugăm să și comentați!

181 voturi | 11 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN