Şcoala cu
bune practici

70 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

PARTENERIAT SCOLAR MULTILATERAL -SCOALA CU CLASELE I_VIII NR.8 GIURGIU



PARTENERIAT SCOLAR MULTILATERAL
“I KNOW WHO I AM AND WHAT I WANT”
PROGRAMUL DE INVATARE PE TOT PARCURSUL VIETII
SECTIUNEA COMENIUS
PROGRAM FINANTAT DE AGENTIA NATIONALA PENTRU PROGRAME COMUNITARE IN DOMENIUL EDUCATIEI SI FORMARII PROFESIONALE


ŞCOLI PARTENERE:

1. ROMANIA -SCOALA CU CLASELE I-VIII NR.8-GIURGIU-SCOALA COORDONATOARE
- 72 CADRE DIDACTICE
- 1392 ELEVI
PARTICIPA LA PROIECT 22 CADRE DIDACTICE ,49 ELEVI CU VARSTE CUPRINSE INTRE 10-13 ANI

2.TURCIA - ORASUL ELAZIG – SCOALA GENERALA CU
-26 CADRE DIDACTICE
-433 ELEVI
PARTICIPA LA PROIECT UN NR DE 10 CADRE DIDACTICE SI UN NR DE 30 DE ELEVI CU VARSTE CUPRINSE INTRE 10-14 ANI

3.LITUANIA - ORASUL ŠIAULIAI – SCOALA VOCATIONALA CU:
-32 CADRE DIDACTICE
-391 ELEVI
PARTICIPA LA PROIECT 7 CADRE DIDACTICE SI 40 DE ELEVI INTRE 13-15 ANI

4.LETONIA - ORASUL DAUGAVPILS – SCOALA GENERALA CU:
-92 CADRE DIDACTICE
-868 ELEVI
PARTICIPA LA PROIECT 10 CADRE DIDACTICE SI 27 DE ELEVI CU VARSTE INTRE 12-13 ANI




ELAZIG,TURCIA ,1-7 APRILIE 2007



I)Provincia Elazig este situata in Anatolia de Est la 1067 m fata de nivelul marii si ocupa o suprafata de 9153 de km. patrati .Provincia are forma unei peninsule si are o clima temperata Este inconjurata de lacurile artificiale Karakaya si Keban (cel mai mare de acest tip din Turcia de pe fluviul Eufrat) si de lacul tectonic Hazar . Orasul cu acelasi nume este asezat intr-o zona de campie in umbra unui munte incununat de vechea citadela a Harput-ului .Cetatea reprezinta vechiul centru educational si cultural al provinciei .Distrugerile cauzate de cutremure dar si constructia relativ recenta a Elazig-ului a facut marea majoritate a populatiei sa paraseasca zona pentru modernul oras. Provincia are 11 orase ,573 de sate si este asezata pe cursul superior al Eufratului.Zona este inconjurata de muntii Taurus .Provincia are peste 350.000 de locuitori ,500 de scoli si 8000 de cadre didactice.
In decursul vizitei de lucru mie si colegului care m-a insotit ,institutor Bratu Viorel ,ne-au fost furnizate urmatoarele date despre sistemul educational din Turcia.
Invatamantul pre-scolar nu este obligatoriu.In Turcia copiii de la 6-14 ani sunt obligati sa urmeze cursurile timp de 8 ani :5 ani scoala primara si 3 ani gimnaziu.La 11 ani se incheie stagiul de pregatire primara cu diploma de absolvire.Copiii care nu fac fata cerintelor scolare pot repeta anul ,dar nu pot ramane in scoala primara decat pana la 14 ani. .Toate scolile de stat sunt gratuite. Se studiaza turca,matematica,stiinte,stiinte sociale,muzica si desenul,educatie fizica,lucru manual,engleza si uneori franceza sau germana.La sfarsitul gimnaziului se obtin diplome in urma unui examen care dureaza 2 ore si care are 100 de intrebari din domeniul matematicii, limbii turce ,stiintelor sociale si naturale .In functie de punctajul obtinut copiii sunt repartizati la diferite licee. Educatia continua in licee :licee publice standard,licee ‘anatoliene’ in care o parte dintre materiile scolare sunt predate intr-o limba straina, licee axate pe stiinte, licee vocationale pe diferite profesii(exista si licee numai de fete sau de baieti),licee private care ofera predare in limba engleza si unde se preda si o a doua limba straina.Cursurile liceale dureaza 4 ani .Ca sa vina in intampinarea familiilor cu venituri mici exista si licee cu internate (fara taxe) in care copiii sunt plasati in urma unui examen.Exista si cursuri serale care dureaza cu un an mai mult dar care au exact aceleasi materii de studiu ca si la zi.Cu cateva exceptii si invatamantul liceal este gratuit. Materiile care se studiaza in clasele a 9-a si a 10-a sunt limba si literatura turca,matematica,fizica,chimie,bilogie,geometrie,istorie,geografie,engleza,o a doua limba,.Cand termina clasa a 10-a elevii isi aleg una din urmatoarele specializari :turca –matematica,stiinte,stiinte sociale sau filologie.Liceul se incheie cu un examen in urma caruia se obtine o diploma .Accesul la invatamantul universitar se face printr-un examen centralizat administrat de Consiliul Suprem al Educatiei Universitare care ia in considerare notele obtinute in urma examenului,notele obtinute in timpul liceului la materiile inrudite cu profilul facultatii precum si optiunea candidatului.



II)Planul de lucru pentru parteneriat a constat in :
-prezentarea ‘paginilor de jurnal ‘ ale fiecarei tari atat in format printat cat si electronic
-chestionar de auto-evaluare
-discutii de grup in scopul evaluarii parteneriatului din punct de vedere al comunicarii,activitatilor desfasurate si coordonarii
-chestionar de evaluare a intalnirii
-sortarea materialelor folosite pana acum pentru constituirea primei parti a curriculum-ului optional final “Stiu cine sunt si ce vreau”
-discutii privind activitatile realizate si impactul acestora asupra elevilor din toate tarile participante
-prezentarea de metode de evaluare si diseminare utilizate de fiecare
-discutarea amanuntita a activitatilor de desfasurat in anul II de proiect
-completarea informatiilor necesare pentru construirea web-site-ului

A.COMUNICAREA IN CADRUL PARTENERIATULUI
Comunicarea se face in mod planificat .Limba engleza este limba comuna de comunicare in cadrul proiectului si e folosita de catre toti partenerii -100%.Principalul mod de comunicare este e-mail-ul -100% si messenger-ul 50%,folosindu-se deasemenea telefonul si fax-ul.50% dintre participanti considera suficiente mijloacele de comunicare folosite iar 25% considera util forum-ul si 25% video conferintele (?)
Corespondenta se verifica zilnic de catre 75% din participanti si raspund imediat. 25%(Lituania) verifica bisaptamanal corespondenta si raspund in termen de 1 saptamana.Nota comunicarii este 8,80 in general,iar Lituania are 5 de la 50% dintre cei care au raspuns.
Se transmit informatii legate de activitati,web-site si derularea proiectului.
Concluzie :Comunicarea se realizeaza in conditii foarte bune intre 3 parteneri :Romania,Turcia,Letonia si este defectuoasa cu Lituania care ,desi raspunde cu intarziere sau deloc pe e-mail ,considera necesare si alte mijloace de comunicare(video conferinte).

B.ACTIVITATI
In urma desfasurarii activitatilor din primul an se remarca cresterea interesului pentru proiect -100%- si in aceeasi proportie se considera ca practicile utilizate sunt noi si folositoare.
Cele mai utile activitati sunt considerate a fi fost prezentarile “I am.”-75% datorita dezvoltarii abilitatilor de comunicare in limba engleza si utilizare a IT-ului,precum si a dezvoltarii constiintei de sine.
Colajul a fost considerat de 50% folositor datorita dezvoltarii increderii de sine si a abilitatilor sociale.
“I used to be ...” a fost folositoare ca si activitate datorita accentuarii auto-cunoasterii si a propriei evolutii ca individ.
Autoportetele au fost considerate utile ca o metoda alternativa de constientizare a propriului ‘eu’.
A fost considerata ca avand o eficienta scazuta datorita gradului ridicat de dificultate ‘Lista mea de calitati’.
Profesorii din scoala sunt mai motivati sa participe la proiect (100%) iar in Letonia o motivatie suplimentara este si organizarea de cursuri de limba engleza in cadrul proiectului.


C.COORDONARE -EVALUAREA INTALNIRII DE LUCRU
Intalnirea a fost foarte bine organizata(100%);punctele tari ale proiectului fiind considerate de 38% lucrul la proiect,de 38% informatiile obtinute despre cultura si sistemul educational turc,24% nu au raspuns la aceasta intrebare..
Participantii au considerat in proportie de 62% ca nu au fost puncte slabe, 12%(Lituania) au considerat lucrul la proiect ca fiind un punct neplacut al intalnirii iar 26% nu au raspuns.
Partenerii sunt incurajati sa participe la desfasurarea actiunilor de catre coordonator si contributia lor este luata in considerare conform 75%,restul de 25% nedand un raspuns.
S-au stabilit de comun acord modalitaile de lucru pentru anul II .
Majoritatea partenerilor considera ca proiectul se desfasoara bine,in termenii si conditiile stabilite subliniindu-se insa colaborarea prea putin eficienta a Lituaniei.

D.LA NIVELUL SCOLII
La nivelul scolii noastre am constituit in luna februarie acestui an echipa de proiect din 21 de persoane .Echipa e impartita astfel :1 coordonator
1 responsabil cu bugetul
8 persoane in echipa de diseminare
5 persoane lin echipa de evaluare
6 persoane responsabile cu activitatile
Fiecare dintre aceste echipe are sarcini si obiective clare.Inca de la inceputul colaborarii am fost placut impresionata de seriozitatea de care majoritatea colegilor au dat dovada.Implicarea lor s-a concretizat in materiale bine intocmite cu care putem dovedi Agentiei Nationale ca am lucrat cu toata responsabilitatea.
Multumesc aici echipei de proiect si conducerii scolii care ne-a pus la dispozitie tot ce era necesar pentru desfasurarea in bune conditii a activitatilor si a diseminarii.Multumesc tuturor ca s-a inteles ca acest parteneriat promoveaza imaginea pozitiva a scolii noastre si ajuta la crearea dimensiunii europene .
Vizitati site-ul www.4schools.lx.ro!



PĂGILĂ CAMELIA
COORDONATOR EUROPEAN
SCOALA CU CLASELE I-VIII NR.8 GIURGIU

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: camita | 07.06.2007 23:35 | 6509 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Ce este fotbalul?

Metode alternative de educatie

Comentarii (9)

0 0

09.06.2007 22:36 valiionita

Felicitari din tot sufletul!Sunt dornica de a afla cum ati procedat pentru a intra in proiect si ce sanse ar avea o scoala sa ajunga acolo.Daca se poate , am dori unele indrumari.Suntem incepatori in toate ,dar cu o mare dorinta de a evolua.Mii de multumiri anticipat!

0 0

10.06.2007 15:32 lilianamusat

Felicitari! Ma bucur sa stiu ca o scoala din orasul nostru desfasoara un asemenea proiect. Va doresc sa aveti cat mai multe asemenea proiecte!

0 0

10.06.2007 19:08 ine_li

Sunteti de admirat!Felicitari!

Am si eu aceiasi rugaminte ca si Vali... daca se poate!

Multumesc si SUCCESE in continuare!

0 0

10.06.2007 22:07 pistol_mada

felicitari..aceeasi rugaminte :)

0 0

11.06.2007 11:14 stavarache

felicitari...si putere de munca

0 0

11.06.2007 16:48 apostolescu_mariana

FELICITARI!Meritati mult mai mult,va admir.Aceasi rugaminte,doresc informatii.

0 0

11.06.2007 20:13 camita - Autor

in ce sens ati dori informatii? incercati site-ul www.anpcdefp.ro .

0 0

11.06.2007 21:07 camita - Autor

daca v-a placut va rog sa ne lasati mesaje in guest book!

0 0

12.06.2007 23:08 ivanilucica

Reusita acestui proiect se datoreaza coordonatorului. Felicitari, succes si multa putere de munca pentru anii urmatori!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 11 evenimente

«NOIEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Gânduri la începutul anului școlar 24/25. Votați dar vă rugăm să și comentați!

183 voturi | 11 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN