Reducerea numarului de prosti
Unul din obiectivele majore ale educaţiei în orice ţară este calitatea rezultatelor evaluării cunoştinţelor, deprinderilor etc. ale cetăţenilor în diverse etape ale vieţii, evaluări care caută să fie cât mai obiective. Atunci când rezultatele nu sunt cele aşteptate, statul, guvernele şi alte organisme ale puterii, care urmăresc o politică a interesului naţional, încearcă să găsească soluţii pentru a creşte numărul persoanelor care răspund acestor evaluări peste un anumit nivel. Standardele rămân aceleaşi, ceea ce încearcă să schimbe autoritatea educaţională sunt strategiile, metodele, motivaţiile etc.
La noi, popor original şi înzestrat cu o creativitate ieşită din comun, lucrurile devin mult mai simple. Vrea, de exemplu, directiva europeană X ca numărul analfabeţilor sau, mai grav, al semi-analfabeţilor (specie periculoasă prin capacitatea ei de penetrare până la cele mai înalte nivele decizionale) să fie sub un anumit procent. Sistemul românesc prevede un examen naţional, despre care cei testaţi ştiu. Când află de el, când ştiu exact ce vor cuprinde probele, aici se aplică primul principiu 100% românesc legea meteorologică : depinde cum îi tună Ministerului. Sigur că fiind atâtea fronturi atmosferice de idei reformatoare, precipitaţii de ordonanţe contradictorii şi curenţi de păreri recolta finală nu e prea bogată şi nici de calitate. De, cu îngrăşăminte chimice nu prea iese cine ştie ce ! Şi cum am cam uitat ce înseamnă învăţatul natural şi nu doar toceala pentru media umflată râmăne directiva . dezumflată.
Soluţia : schimbarea standardului ! Publicăm subiectele cu jumătate de an înainte (hai, că dacă băgaţi de 10 teste rezolvate pe săptămână, vă mai rămâne timp şi să le tociţi !), tipărim şi soluţiile agreate de organul evaluator (contra cost, că v-a explicat domnul prim-ministru că numai proştii fac muncă voluntară), le mai schimbăm pe ici pe colo (dă bine o Erata ca ecou al sugestiilor boborului) şi dăm examenul. Corectăm şi constatăm cu satisfacţie ce efecte miraculoase a avut strategia noastră de manipulare a standardului. Şi raportăm directiva îndeplinită ! Ura, ne-am mai integrat odată cu folos !
Ce raportăm ? Creşterea numărului de oameni care ştiu să aplice cu succes în practică noţiuni teoretice învăţate în şcoală ? A numărului celor care ştiu să formuleze opinii proprii, să-şi pună întrebări, a celor care ştiu să creeze ceva personal exprimând cunoştinţe generale în acelaşi timp ? Creşterea nivelului de cultură generală, a abilităţilor de exprimare ?
Nu, cei care au tocit, care au luat peste 5 cumpărând tonele de culegeri cu soluţii miraculoase nu sunt de fapt nici mai educaţi (în sensul formării unor deprinderi intelectuale), nici mai bine pregătiţi pentru viaţa profesională, nu sunt nici măcar la standardele mult temutei directive europene X, sunt doar un număr, un procent de umplut orgolii, de liniştit conştiinţe, de biete victime ale unei ingeniozităţi mult ieşite din comun atunci când vine vorba de . reducerea numărului de proşti pe hârtie !
Prof. drd. Corina Dumitru
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: dr_letter | 01.07.2007 13:48 | 2170 vizualizări
Comentarii (6)
02.07.2007 09:03 floarebernad
este trist dar adevărat
02.07.2007 17:34 gherghescudoina
Nu cred că aveţi dreptate! Se tot spune că elevii noştri care pleacă la alte şcoli din Europa sunt mult mai bine pregătiţi... eu m-aş bucura dacă ar fi la acelaşi nivel cu alţi copii...OARE elevii noştri nu sunt şi ei copii? De ce lor li se cere să înveţe mai mult decât o fac alţi copii de vârsta lor?? Oare nu le-o fi greu??
02.07.2007 17:40 gherghescudoina
Ce dacă s-au publicat subiectele şi rezolvările lor?? Prof oricum le prezintă zilnic variante şi variante de subiecte şi rezolvările acestora...Au reuşit toţi elevii să promoveze examenul?? La şcoala mea sunt cele mai slabe rezultate de 10 ani încoace...doar 70% din elevi au promovat examenul naţional, anul trecut 95%... credeţi că din cauza subiectelor? Elevul care vrea să înveţe o face oricum, ceilalţi....Cred că este bine să se publice variantele de subiecte şi pt o mai bună standardizare a subiectelor pt evaluările sumative ce se aplică la clasă, unii prof ar pregăti clasele cu subiecte mai grele, alţii cu subiecte mai uşoare-acum toţi elevii vor şti la ce să se aştepte!
06.07.2007 11:53 maria58
sunt cadru didactic, dar si parinte. ideea cu cate 100 de variante puse pe net din timp nu rezolva pregatirea copiilor, ci doar ii trimite sa se sabloneze in niste limite.buna pregatire vine din CITIT si STUDIAT materialele bibliogtrafice, din trecerea peste opera literara, nu numai cu ochiul, dar, mai ales, cu mintea! din studiul matematicii cu creionul in mana, nu din cautarea rezolvarilor pe internet! din gandirea proprie asupra temelor dintr-o bibliografie, de acolo vine buna pregatire , "mintea desteapta".Copiii nostri, mai mici sau mai mari, trebuie sa reinvete cum sa invete, care mod de pregatire este durabil si de real folos.Altfel, vor deveni "sablonisti", roboti. Ascultatii cum se exprima si veti vedea ce limite de vocabular au, ca de fapt nu sunt in stare sa-si dezvolte ideile, ca nu "stiu sa spuna" ce vor sa spuna.E cauza sistemuli, dar mai alers a noastra, daca nu insistam sa le aratam valorile de durata ale vietii.Bine...mai sunt si exceptii, care nu se lasa coplesiti de etichetari de genul"imbacsiti", "tocilari", invechiti" ....si-si cauta de drum cu o putere si o maturitate de lauda.Sa ne intoarcem la invatatul acela mai vechi dar bun si durabil!!!!Si stiu ce spun! Succes tuturor copiilor, mai mari sau mai mici, sau foarte mari, putere tuturor parintilor si dascalilor ADEVARATI!
06.07.2007 11:55 maria58
scuze pt unele grasel!! nu sunt un maestru al tastatului rapid.
06.07.2007 11:55 maria58
scuze pt unele grasel!! nu sunt un maestru al tastatului rapid.
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.