Despre subiectul la Limba si literatura romana
Subiectele corespunzatoare variantei cu numarul 78 pentru proba scrisa la romana corespund integral tematicii din programa aferenta examenului din acest an, sunt clar formulate si sunt menite sa departajeze elevii, se arata intr-un comunicat al ministerului Educatiei.
"Conform strategiei de elaborare a subiectelor, in orice varianta cerintele formulate la punctul 3 au rol de departajare. Tratarea acestora, in acord cu solicitarile, permite reflectarea diferentelor intre elevi in ceea ce priveste pregatirea la disciplina si competentele dobandite".
Ministerul raspunde astfel unor nemultumiri legate de dificultatea punctului cu numarul trei din varianta pe care elevii au avut-o de rezolvat la limba romana.
Varianta 78 este una dintre cele 100 elaborate pentru aceasta disciplina de Centrul National pentru Curriculum si Evaluare, fiind publicata pe site-ul edu.ro inca din 15 ianuarie 2007, se mai arata in comunicat.
Profesori, elevi si chiar critici literari, declarau in urma cu doua zile dupa examenul la limba si literatura romana ca cel de-al treilea subiect din varianta extrasa era dificil de rezolvat pentru absolventii clasei a XII- a.
Cel de al treilea subiect, notat cu 30 de puncte era enuntat astfel:”Scrie un eseu argumentativ in care sa fie prezentat imaginarul poetic traditionalist intr-o poezie studiata, pornind de la afirmatia critica "Traditionalismul nu este convertirea samanatorismului, traditionlismul este un stil, o forma inventata de poetii moderni, iesiti adesea din scoala simbolismului”. (Nicolae Manolescu - Metamorfozele poeziei).
Insusi criticul literar Nicolae Manolescu a declarat ca "subiectul este foarte dificil pentru bacalaureat, mai ales in absenta bibliografiei critice".
Preluat de pe Google
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: grigore_geta | 01.07.2007 17:57 | 2352 vizualizări
Comentarii (5)
02.07.2007 09:54 gabialbu
Eu am rezolvat impreuna cu elevii mei toate subiectele din programa, le-am atras atentia sa nu neglijeze subiectele considerate de ei mai putin importante(printre care era evident si traditionalismul), asa ca pentru ei nu a fost o surpriza asa de mare acest subiect, intrucat il aveau pregatit.
02.07.2007 10:44 tedicoman
Se scriu doctorate in care se abordeaza distinctia intre imaginar si imaginatie,cum sa le pretinzi absolventilor de liceu sa stie ce este imaginarul? Este o chestie de fenomenologie, sa fim seriosi. Sunt curioasa cati din minister cunosc aceste concepte complexe.Ca si CURENT,da, traditionalismul putea fi abordat, insa ca imaginar poetic...probabil ca cineva juiseaza intelectual cand recurge la termeni atat de sofisticati.
02.07.2007 18:07 catarina
DE CE NU S AU FACUT OBIECTII ASUPRA SUBIECTULUI IN TIMP UTIL?
CE LIMBAJ ELEVAT"JUISEAZA INTELECTUAL"
03.07.2007 00:10 emil
Criticile post factum mi se par inutile. Oare MEdC a fost sesizat despre "calitatea" subiectelor? Daca da, si nu a actionat, atunci MEdC este un minister al "castelului". Daca nu, sunt vinovati colegii specialisti care au preferat sa taca!
De altfel, MEdC nu vede nimic din sesizarile de pe diverse medii...prin urmare cred ca ar trebui un MEdC competent...
04.07.2007 10:36 cameliadarie
ELEVII S-AU OBISNUIT SA PREGATEASCA PENTRU BAC NUMAI ROMANUL ION .DE ACEEA NU MAI CITESC NIMIC LA LITERATURA .IAU TOTUL DE PE NET.SUNT DE PARERE CA EI AVEAU OBLIGATIA SA PARCUTGA TOATE CELE 100 DE TESTE .NU A FOST GREU PENTRU CEI CE AU INVATAT CAT DE CAT
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.