Elevi, vi se pregăteşte ceva!
Miercuri 11 iulie 2007, 11:15
Acestea sunt doar câteva dintre propunerile formulate de secretarul de stat pentru învăţământ preuniversitar, pentru reformarea sistemului educaţional din România.
Aceste propuneri survin în urma raportului comisiei prezidenţiale de specialitate care atrage atenţia că sistemul românesc de învăţământ are grave probleme de eficienţă, echitate, relevanţă şi calitate.
Zvetlana Preoteasa, secretarul de stat pentru învăţământ preuniversitar, propune ca elevul să intre la şcoală de la şase ani, în clasa pregătitoare, şcoala primară să fie de cinci ani, iar gimnaziul, alţi cinci ani.
La finalul câte unui ciclu de studiu, se vor face testări ale elevului, pentru a fi clar cât de bine este pregătit şi mai ales în ce direcţii îşi poate dezvolta aptitudinile. Cicul primar va dura de la clasa pregătitoare la clasa a patra, gimnaziul de la a cincea la a noua, iar liceul va avea trei ani.
Pentru a continua studiile în ciclul liceal, elevul va avea un portofoliu ce va cuprinde notele de la tezele unice, recomandări din partea dirigintelui, a consilierului psiho-pedagogic şi a părintelui.
Se vor elimina astfel testele naţionale, iar elevul se va prezenta singur cu dosarul la liceul pe care şi-l doreşte. La finalul celor trei ani, absolvenţii vor da examenul de bacalaureat, însă numai într-o singură sesiune.
Toate aceste măsuri vor fi propuse în discuţiile cu sindicatele şi societatea civilă, iar reprezentanţii Ministerului Educaţiei vor încerca să dea, în toamnă, o formă finală unui proiect de lege care să plece de la aceste premise.
Sursa: Realitatea TV
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: grigore_geta | 13.07.2007 09:11 | 4347 vizualizări
Comentarii (16)
13.07.2007 11:03 geis
Testari si teze unice, la ce discipline? La romana si matematica iar bacalaureatul la sport?!!! Bravo natiune !
13.07.2007 11:43 dama
Zvetlana nu este rudă cumva cu Liliana. Cică totul este corect în minister, fără rude sau interese.
13.07.2007 13:28 stefanavoicu
Prea multe schimbari care nu duc la nimic bun. Ce facem cu parintii care sunt dezinteresati total de activitatea scolara?
14.07.2007 08:42 lililistanciu
Elevii nostrii nu se mai sperie de mult de astfel de vesti. Sunt invatati cu experimentele si sunt pregatiti psihologic, cat de cat.Deja toate acestea sunt ca un medicament care nu-si mai face efectul. Totul se tranforma intr-o sarada care nu este nicidecum in folosul lor. Sunt convinsi, ca, daca maine se schimba conducerea ministerului, altele sunt datele problemei.Si ei, si noi, cadrele didactice, si parintii suntem dispusi sa le luam asa cum ni se ofera. Parca nimeni nu are interesul, ca , odata pentru totdeaua lucrurile sa intre pe fagasul normal.
14.07.2007 14:38 dascal
Aceasta noua orientare a invatamantului nu rezolva cauzele insuccesului scolar. Daca sunt scoliti cui foloseste? In prezent si poate multi ani de aici ,tinerii nu pot decat sa traiasca modest cu salariile incasate.Toate neajunsurile nu stimuleaza ,dezamagesc si taie cheful de invatat
15.07.2007 19:46 norina_asachi
De ce doamna Zvetlana Preoteasa nu spune nimic de invatamantul prescolar?Sau poate l-au scos din invatamantul preuniversitar si l-au bagat in alta parte?
15.07.2007 23:56 pistol_mada
oricum invatamantul prescolar este cenusareasa..asa ca de ce sa-i mai cumpere rochie de bal???
16.07.2007 17:37 the_princess_tocy
mi se pare ok legea asta !!! nu e corect pentru noi elevii sa avem atatea testari si examene !!!
17.07.2007 15:59 dr_letter
Pt. the princess tocy :
Mie mi se pare ok s-o si dam dracu' de scoala ! Ce atatea testari cand tot semianalfabeti ramanem si ca sa fi Iri Columbeanu sau Adi Minune nici nu-ti trebuie examene de-astea idioate ! Bravo, fato !
19.07.2007 13:44 popanmc
Halal concluzie!Pentru esenţa vieţii, asta înseamnă educaţie pentru copiii noştri ?Nu sunt de acord să- mi educ copilul în acest stil.Adevărat că banii vorbesc adeseori, dar dacă viaţa îţi va oferi un moment în care trebuie să te descurci pe propriile tale forţe, ce faci, dacă banii îţi lipsesc, ca şi "faima lui Columbeanu" ?
19.07.2007 13:51 popanmc
"Unde eşti, tu Ţepeş, Doamne ?.........."Şi aşa, rezultatele la aceste testări sunt varză.Renunţăm la şcoala vieţii, pentru a ne educa odraslele cum să facă bani, sau cum să trăiască, după legea firei umane?Nu vedeţi ce face lăcomia pentru bani?Distruge mediul de viaţă, egalitatea şanselor, drepturile copiilor la o viaţă paşnică şi sănătoasă......Ce facem cu fetele noastre?Le îndrumăm spre prostituţie, apoi spre bărbaţi din iarna vieţii, ca să le distrugem tinereţea ?
19.07.2007 13:53 popanmc
Nu e bine cu atâtea testări, dar nici cu asemenea concepţii.Rezultatele, după părerea mea, vor fi şi mai slabe decât acum, în lipsa educaţiei.Nu e oare aşa?
19.07.2007 14:01 popanmc
Legea e bună.Trebuie concretizată.Trebuie să spună lucrurilor pe nume, aşa fel încât să trezească simţul responsabilităţii în educat, dar şi în educator ( şi dascăl şi mai ales părinte ), în totalitate.Oameni buni, responsabilitatea lipseşte.Acest lucru este esnţial, pentru că , elevul, caşi părintele, nu ştie cum să "cântărească" rezultatele faptelor din vieţile personale (fără exemple vorbesc, dar cu gândul la mulţi asemenea "oameni").
22.07.2007 08:10 trandafir48
Ne pierdem în inovaţii ce sunt de fapt lucruri vechi după "renovare".Dar...fiecare secretar de stat, ministru şi alţi responsabili cu "bunul mers" al muncii, trebuie să-şi justifice existenţa în fotoliul său, aşa că va înşira nişte "perle" fără de seamăn.Dascălul va întocmi alte teancuri de hârtii, care să dea bine "sus", întrebându-se mereu dacă de la asta elevul va fi mai bine pregătit, dacă ora va fi mai atractivă...şi invariabil ajunge la concluzia:NU.Iubiţii noştri conducători ar trebuie să ne lase să ne facem meseria, să evaluăm elevii cum trebuie, fără să mai producem teancuri de hărtii nereciclabile şi nici rebuturi intelectuale.Dar... apa trece , Testele rămân, fie ele naţionale, portofolii sau teze unice, renovate.
22.07.2007 12:04 bravers
oare cand elevii si copii nostri nu vor mai fi cobai??
25.07.2007 11:12 adriana38
cred ca ne preocupa prea mult structura si prea putin esenta. Cu ce se alege elevul? Isi va cunoaste in mod real aptitudinile, abilitatile? M-am tezit cu elevi de clasa a XII-a care ma intreaba dezorientati: si acum unde ma duc? Si noi, dascalii, care inventam tot felul de evaluari" goale de continut", credem ca ne-am indeplinit bine misiunea apostolica!!!
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.