Şcoala cu
bune practici

55 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

PROIECT INTERNATIONAL "PADUREA, PRIETENA MEA"




ARGUMENT TEMATIC


Mediul înconjurător, aşa cum ni se prezintă el astăzi este, în mare parte, o creaţie a omului, dar el poate influenţa la rândul său, evoluţia societăţii umane.
Degradarea continuă a mediului înconjurător, care se petrece sub ochii noştri, este un element major al unei ,,crize de civilizaţie” şi se datorează tocmai intervenţiei omului în natură. Pericolul fiind mare trebuie conştientizată necesitatea protecţiei sale, a ocrotirii vieţii în cele mai variate forme ale sale.
Deoarece adulţii, din dorinţa de îmbogăţire rapidă, nu conştientizează distrugerea naturii prin tăierile masive ale copacilor, este necesară intervenţia tinerilor şi nu în ultimul rând a celor mici, pentru a amintii adulţilor că mediul este nu numai al lor ci şi al generaţiilor viitoare.
Mediul natural fiind doar o parte din mediul înconjurător, dar cu influenţe directe şi indirecte asupra formării şi dezvoltării copilului, intervine atât în procesul dezvoltării sale fizice sănătoase, cât şi în formarea unui nivel cognitiv corespunzător.
Protecţia mediului, depăşind cu mult graniţele educaţiei civice, comportamentale, atât în privinţa conceptului de sine cât şi în trăducerea de fapt a acţiunilor ce le poate acoperi, a reprezentat o preocupare de bază a noastră în educarea şi formarea tinerilor.
Copiii acestei generaţii şi a generaţiilor viitoare vor fi adevăraţi benefeciari ai griji tuturor faţă de mediu, dacă obiectivele protecţiei mediului vor fi atinse pe plan mondial la toate nivelurile. Până atunci la nivelul educaţiei preşcolare din România putem realiza activităţi ecologice, parteneriate, necesare dezvoltării capacităţilor şi deprinderilor de protejare şi înfrumuseţare a mediului. Aşadar educatorilor le revine sarcina de ai învăţa pe copii să înţeleagă şi să iubească natura, să-i pătrundă tainele şi să o protejeze, să urmărească formarea şi dezvoltarea conştiinţei ecologice a copiilor.

OBIECTIVE CADRU:
1. Promovarea în rândul preşcolarilor a comportamentelor ecologice de protejare şi ocrotire a naturii, de cunoaştere şi respectare a normelor, regulilor şi legilor ecologice;
2. Conştientizarea ideii că planeta „Pământ” reprezintă o valoare sacră, indesctructibilă şi că ea trebuie protejată şi respectată prin toate mijloacele;
3. Cultivarea interesului pentru promovarea stării de sănătate a pământului, a mediului, a pădurii ( a comunităţii, a oraşului, a cartierului, a sălii de grupă);
4. Protejarea pădurilor de tăierile masive prin colectarea de deşeuri în vederea recondiţionării lor;
5. Amenajarea spaţiului educaţional al grădiniţei prin implicarea şi antrenarea tuturor celor din jur.



OBIECTIVE DE REFERINŢĂ:
1.1. Să cunoască ce reprezintă natura;
1.2. Să-si formeze comportamente de protejare a naturii, cunoaşterea şi respectarea regulilor şi legilor ecologice;
2.1. Să cunoască ce reprezintă planeta Pământ;
2.2. Să respecte regulile de conservare şi ocrotire a pământului;
3.1. Să-şi cultive interesul pentru promovarea sănătăţii naturii prin:
♦ Insuflarea celor din jur a dragostei pentru mediul înconjurător în general, al pădurilor în special;
♦ Să înveţe să menţină curăţenia în spaţiul,de lucru şi în spaţiul de locuit;
4.1. Să colecteze deşeuri în vederea refolosirii lor pentru a micşora necesitatea tăierii pădurilor;
4.2. Să acţioneze cu cei din jur în aşa fel încât să le arate adulţilor că natura nu este numai a lor ci şi a generaţiilor viitoare;
5.1. Să ajute la amenajarea spaţiului educaţional prin realizarea de materiale proprii.

REZUMAT

Proiectul educaţional ” PĂDUREA, PRIETENA MEA” îşi propune ca preşcolarii să înţeleagă că dragostea şi grija pentru natură şi în special pentru pădure, ca unic reprezentant de salvare a vieţii pe pământ, trebuie să constituie componente esenţiale ale comportamentului uman în general şi al lor în mod special.
Cei mici vor învăţa să cunoască şi să ocrotească natura, să iubească plantele şi animalele, să aibă un comportament adecvat faţă de mediul înconjurător şi chiar să ia atitudine faţă de cei care îl distrug.
Pentru realizarea acestor lucruri se vor folosi materiale documentare, lecturi, povestiri şi legende despre plante şi animale, fişe, postere, articole, albume tematice, ilustraţii, plante, desene, se vor se vor face drumeţii.

GRUP ŢINTĂ:
- grupa de preşcolari mică B – Grad. P.P. Sud, Rm. Valcea;
- grupa de prescolari mica A - Grad. P.P. nr.1 Cozia, Rm. Valcea;

LOCUL ŞI PERIOADA DE DESFĂŞURARE:
- Grăd. P.P. Sud, Rm. Vâlcea;
- Grad. P.P. nr.1 Cozia, Rm. Valcea;
- Pădurea Cetăţuia;
- 1 an şcolar: 2006 - 2007

RESURSELE PROIECTULUI:

● UMANE:
- copiii grupei mici B – Grad. P.P. Sud, Rm. Valcea
- copiii grupei mici A - Grad. P.P. nr.1 Cozia, Rm. Valcea
- părinţii;
- inst. Ispir Iuliana-Florentina;
- educ. Dobrinoiu Adriana Elena

● MATERIALE: planşe, manuale ecologice, acuarele, hârtie creponată, lipici, pădurea.

STRATEGIA PROIECTULUI:

Peri-oada
Obiective operationale Denumirea activitatii Resurse
Informati-onale materiale
octombrie - sa afle ce reprezinta planeta Pamant;
- să afle de ce cad frunzele;
- să ştie cum se pregătesc copacii pentru iarnă;
- să afle lucruri noi despre protecţia plantelor şi animalelor;
- să aleagă lângă grădiniţă copacul pe care îl vor observa în fiecare anotimp;

S.O.S.
NATURA - materiale didactice auxiliare
- texte literare
-manualul de ecologie - copacii
- frunzele uscate
- globul pamantesc
octombrie - s㠄lectureze” imagini;
- să asculte lecturile educatoarei;
- să dea exemple de vieţuitoare care trăiesc în preajma copacului;
- sa transmita parintilor mesaje despre cum protejam padurea si viata pe Pamant;
COPIII
PRIETENII
COPACI-LOR - texte literare
- pliante informationale
- imagini cu animale din padure
- vrabii
- veverita
- pensule,
- plase,

noiembrie - să cunoască care este rolul copacilor in viaţa de zi cu zi, ce ne dăruiesc ei mai de preţ – aerul;
- să obţină amprentele frunzelor cu apă, acuarele, tempera;
- să execute un copac al prieteniei ale căror frunze sunt reprezentate de palmele copiilor; AMPREN
TELE
FRUNZE
LOR si ale PALME
LOR - materiale didactice auxiliare de activitati plastice;
- pliante cu imagini - acuarele, - pensule,
- plase,
- palmele copiilor
de
cem
brie - să înveţe cântece cu mesaj ecologic
- să afle cum a fost ales bradul pom de Crăciun;
ÎN
JURUL
BRADU
LUI - texte muzicale
- pliante informatio
nale - planse cu imagini
februarie - sa confectioneze impreuna cosul ecologic in vederea strangerii deseurilor(hartie);
- sa participe la activitate cu interes;
- sa stranga resturile de hartie si sa le depoziteze in „Cosul ecologic”;
- sa invete sa mentina curatenia in spatiul de joaca, de lucru si in spatiul de locuit;

COSUL ECOLO-GIC - manualul de ecologie - carton,
-foarfece, - hartie creponata, - carioci
martie - sa cunosca caracteristicile anotimpului primavara;
- sa realizeze planse cu copacii infrunziti; COPACII INFRUN-ZITI - atlas biologic - carton;
- foarfece;
-hartie glasata;
aprilie - sa confectioneze planse in vederea participarii la expozitia organizata cu prilejul „Zilei Pamantului” FLUTURI DE ZIUA PAMANTULUI -pliante informatio
nale - carton;
- foarfece;
- hartie glasata;


EVALUAREA PROIECTULUI:

Plimbare în pădurea Cetăţuie, impreuna cu parintii, în vederea observării comportamentelor copiilor şi a observării în realitate a degradarii ei.
Discuţii finale în cadrul activităţii de cunoaştere a mediului ,,Ce am invăţat despre Pădure,,


MEDIATIZARE:


 amenajarea spatiului unde va fi amplasat „Cosul ecologic”
 expunerea în acest loc a informaţiilor legate de desfăşurarea programului pe care să le observe şi părinţii şi să se implice în vederea desfăşurarii cât mai bine a activităţilor, prin strângerea de materiale împreună cu copii;
 se vor amenaja expoziţii cu lucrările copiilor;
 se va întocmi un album cu fotografii;
 se va întocmi un raport final care va fi adus la cunoştinţă tuturor celor implicaţi, subliniindu-se atât realizările cât şi nereuşitele;



Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: adria01 | 17.07.2007 11:52 | 9668 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Biasul de confirmare in rolul de parinte

Comunicarea parinte - copil

Comentarii (10)

0 0

17.07.2007 16:14 damia

Proiectul "Padurea ,prietena mea" este formidabil prin mesajul sau, dar mai ales prin modul in care s-au derulat activitatile cu copiii.Felicitari pentru trairile,emotiile,sentimentele,

pe care le-au trait copiii implicati in proiect cu aceasta ocazia.

0 0

17.07.2007 16:39 pasatcarmen

FELICITARI!!!!!!!!!!!

Imi plac activitatile ce reunesc ganduri, planuri, idei, munca si daruire!

Am inscris si eu copiii in mai mule proiecte si toate au adus numai satisfactii. La mai multe!

0 0

17.07.2007 18:38 tliya

Felicitari!!!

Proiectele de acest gen au mare impact in randul micutilor pe care-i formam si satisfactiile sunt pe masura asteptarilor. Inca o data va felicit pentru initiativa, munca depusa si implicare!

0 0

18.07.2007 16:31 coripopescu

Felicitari colegelor care au derulat acest proiect deosebit! Este o modalitate de cultivare a sociabilitatii, a creativitatii, spiritului de echipa si saisfactiile sunt pe masura implicarii.

0 0

18.07.2007 16:31 coripopescu

Felicitari colegelor care au derulat acest proiect deosebit! Este o modalitate de cultivare a sociabilitatii, a creativitatii, spiritului de echipa si satisfactiile sunt pe masura implicarii.

0 0

18.07.2007 18:26 geti_serban

Felicitari. Orice parteneriat inseamna relationare, comunicare si, in final, cunoastere.

0 0

25.07.2007 14:50 13ndl

Este un proiect extraordinar, însă realizarea lui cu copii de grupă mică ....cred că este prea mult...

Am derulat şi eu diferite proiecte tematice, atât la nivelul I, cât şi la nivelul II, şi ştiu până unde se poate merge. Chiar dacă lucrăm cu copii inteligenţi, să nu uităm de profilul lor psihologic, profil care nu ne permite să facem întotdeauna ceea ce am dori. Cred că acest proiect va avea o relevanţă mult mai mare în rândul copiilor de la nivelul II. Succes pe mai departe!

0 0

26.07.2007 13:38 adria01 - Autor

MULTUMIRI pentru aprecieri si pentru perceperea actiunilor proiectului nostru. Suntem o echipa care imbina Experienta cu Tineretea, Profesionalismul cu Entuziasmul. Am beneficiat in cariera de autoritatea unor mari profesori psihopedagogi, de cursuri de formare in educatia timpurie si in managementul proiectelor. Am observat ca anumite rezultate tin de un anume context. Precizez: la nivelul I se pot realiza lucruri pe care nu le mai reusesti la nivelul II. Si cand ai sprijinul real al familiei si comunitatii, cand copiii au frecventat cresa si au fost plimbati, de mici, in lume, se poate foarte mult. Am initiat si desfasurat proiectul cu asistenta psihopedagogica, am investit foarte mult, dar reusita a venit, pentru ca atunci cand esti explorator, nu numai executant, izbandesti. Revin la MULTUMIRI si va invit sa ne vizitati si sa ne cunoastem.

0 0

07.09.2007 13:41 floarebernad

felicitări, materialul este interesant, am desfăşurat astfel de proiecte tematice: "Să redescoperim natura" şi "Calendar verde"-ed. ecologică prin artă. acum lucrez la CD şi mă străduiesc să-l pun pe didactic; extraordinar de originale sunt lucrările copiilor realizate cu materiale din natură

0 0

26.09.2007 18:56 laurian

Proiectele suna frumos mai ales cand alegi asa o tematica care pune pe ganduri mai ales lumea "civilizata". Dar sa-l derulezi cu grupa mica e prea mult pentru ei .Totusi stiind ca vor creste iar proiectul e tot acolo , e bine...Succes!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 18 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

10 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN