Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Adomnitei vrea sa renunte la testele nationale

Ministrul Educaţiei, Cristian Adomniţei, s-a întâlnit astăzi cu sindicatele din învăţământ şi a declarat că se impun schimbări în sistem, printre care şi renunţarea la testele naţionale.

"Sunt un duşman al testelor naţionale, sunt un examen anacronic care stresează elevul mai mult decât îl ajută şi nu sunt un examen care să certifice competenţele sale la acea vârstă, ci doar de a ierarhiza ordinea intrării în liceu. Deci acest examen va dispărea", a declarat ministrul Educaţiei, Cristian Adomniţei.

Reprezentanţii Ministerului Educaţiei au propus anul trecut ca elevii de gimnaziu să fie evaluaţi periodic, iar notele să conteze pentru admiterea în liceu. În cazul în care testele naţionale vor dispărea, una dintre metodele de evaluare a elevilor ar putea fi tezele unice.

În acest an, peste 80% dintre elevii claselor a VIII-a au promovat testele naţionale cu 4% mai mult decât anul trecut. Judeţul cu cea mai mare promovabilitate a fost Bihor, iar în Ilfov, elevii au obţinut cele mai slabe rezultate.

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: ciobanudoina | 30.07.2007 14:58 | 5241 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (40)

0 0

30.07.2007 21:39 sorinborodi

FINAL CUT !

Si uite asa va primi invatamantul o ultima lovitura.Sub centura.Tezele unice au niste rezultate trucate cam 50 %....

Mi-e sila,am mai scris despre asta:scoli cu procente jenante la TN (in anii anteriori) au obtinut 100 % promovabilitate la teza unica .La unele scoli (zic aici de judetul CJ) jumatate din note sunt de 10 (zece !).

Oare cat trebuie sa mai induram ?Prin adoptarea acestei masuri,Ministrul ar da dovada ca este intr-adevar rupt complet de realitatea scolii romanesti.



0 0

30.07.2007 21:56 crysta

In nici-un caz sa nu se intre la liceu pe baza evaluarii periodice a elevilor . Sa se dea examen ca altadata.

0 0

30.07.2007 22:56 adela_gorcea

Sunt absolut de acord cu examenul de admitere in liceu!!!! Atat de mult se doreste unitate in notarea lucrarilor! Dar cum vom ajunge la corectitudinea desfasurarii respectivelor teze? Si cum este posibil ca o lucrare care are pondere de 25% din medie sa cantareasca atat de mult pentru viitorul unui elev? Doar la noi se poate intampla asa ceva! Preluam modele straine fara nici un fel de selectie.Si facem tot felul de experimente pe seama elevilor, ca si cu faimoasele variante de subiecte.

0 0

31.07.2007 11:34 nasa

De mult timp elevii nu ,mai prezinta interes pt invatatura dar ,mai invatau doar in clasa a VIIIa, ceva ceva acum gata au scapat de invatat si in clasa a VIIIa ,yupiii ce trai pe ei ce greu de noi .Dar oare notarea ,calificativele nu se desfiinteaza ca si asa tot falsuri sunt toate .Daca la teze sau teste nationale s-a supravegheat corect , bineinteles ca s-au luat note mai mici ,daca s-au luat note mici ,vin criticile penalizarile s.a.m.d., asa ca oamenii ce fac ii "roaga"pe supraveghetori sa "supravegheze mai lejer ca doar sunt copii" , rezultatele apar mult mai bune scoala e laudata directorul si profesoriide specialitate apreciati si totul e in regula si au mai ajuns in licee o serie de copii bine pregatiti dati de scoala "X" .Ma scuzati daca se simte cineva jignit nu am ce face am spus ce gandesc ,e foarte rusinos ca se promoveaza frauda si minciuna in sistemul educational ,exact acolo unde ar trebui sa nu fie deloc .Vacanta placuta in continuare ca la toamna cine stie ce ne mai asteapta !

0 0

31.07.2007 12:46 corina_jga

Si mie mi se pare oportuna reintroducerea examenului de admitere la liceu. Asa sigur elevii vor fi mai motivati sa invete daca vor sa ajunga la liceul unde doresc, concurenta ne va face pe toti mai buni. Si sigur nu vor mai fi cazuri de elevi care au ajuns din "bunavointa" calculatorului la licee pentru care nu au nici o afinitate. Si, de ce sa nu fiu sicnera pana la capt, asa ne capatam si noi cu elevi mai buni si poate mai motivati.

0 0

31.07.2007 13:43 mihaela34

Si eu sunt de acord cu reintroducerea examenului de admitere la liceu. Dar si la facultate. Admiterea pe baza de dosar este o mare porcarie si o consider una dintre cauzele scaderii interesului elevilor pentru scoala. Toti s-au transformat in vanatori de note si astfel nu mai invata deloc, pentru ca nu sunt motivati sa o faca.

0 0

31.07.2007 13:51 8101961



Cea mai buna solutie ar fi reintroducerea examenului de admitere la liceu.Cred ca ar fi o decizie inteleapta.Si poate incet,incet se va renunta la multe decizii pripite si nefondate ce ne-au vizat pe noi,cadrele didactice ,dar si pe elevi.Eu sper ca invatamantul isi va ocupa locul binemeritat in societate.

0 0

31.07.2007 14:16 magdytzi

Cred ca admiterea in liceu ar fi cea mai buna solutie, asa macar s-ar face o selectie cat de cat.Tezele unice sunt irelevante , in marea majoritate nu reflecta cunostintele elevilor.Stim noi cum s-au corectat si mai ales cum s-a supravegheat( in multe, multe scoli).Cum ii vom motiva sa invete daca vor intra pe baza de "dosare"? Iar noi profesorii vom avea mai multa hartogaraie de facut.Oare ptr.ce ?In loc sa se reduca , ministerialii nostri inventeaza fel de fel de prostii?Oare ei au lucrat la catedra ? Stiu ce inseamna asta? Pana cand vor mai face experiente?Pana cand vor mai indura dascalii si elevii?Ce fac sindicatele?Sunt de partea noastra sau a ministerului? N-am auzit pozitia acestora .

0 0

31.07.2007 15:34 diaconescumihaela

Nu ma mai mira nimic in lumea asta romaneasca...tuturor ni se cere sa ocupam posturi si locuri prin concurs...aceasta masura trebuie sa se aplice tuturor...deci si tinerilor elevi.

Ei trebuie sa stie ca nimic nu se obtine in viata fara munca , fara efort...

Evaluarea competentelor trebuie sa se faca acolo unde profesorii sunt interesati sa trieze, sa selecteze valori pentru liceu ,pentru facultati... adica in scoala la care vrei sa accezi.Intelegeti ca sunt adepta concursului de admitere in liceu si facultatate. Cand exista acest sistem elevii erau motivati sa invete serios pentru un liceu sau facultate care ii placea, pentru care simtea ca este dotat si poate deveni rampa de lansare profesionala . Acum se fac aruncari de catre calculator, concursuri de dosare si iata asa ajung colegi cei care au invatat si sunt seriosi cu golanasi simpatici si tupeisti....cei care au chemare, vocatie cu cei care nici nu inteleg, nici nu pot...dar trebuie sa termine cu chiu cu vai...Si pana la urma au toti aceeasi diploma !!!! Si nici nu e corect si nici uman sa urmezi o cariera in functie de un calculator...

Ce-ti doresti in viata? Asta ! Inveti, te pregatesti si concurezi motivat intrinsec cu ceilalti care vor, le place , se pricep...asta e competitia...dupa parerea mea...

0 0

31.07.2007 15:38 diaconescumihaela

Felicitari domnule Sorin Borodi ! Va impartasesc total punctul de vedere ca si multi colegi ai mei...

0 0

31.07.2007 15:53 adriana_bezman

nu cred ca testele nationale sunt o buna solutie pt a-i motiva pe copii sa invete, dar nici renuntarea la acestea in favoarea notelor la teze unice sau cele obtinute in cei 4 ani de gimnaziu nu e o schimbare reala. Eu am prins anii cu admitere la liceu si am fost intra-adevar puternic motivata. Era o concurenta loiala intre cei cu aceleasi inclinatii. Elevii care invata mereu se pierd in vrafuri de dosare, iar cei cu "trecere"ies acum in fata. Pledez si eu pentru admiterea cu examen la liceul dorit. Se vede clar disfunctionalitatea actualului sistem prin numeroasele cazuri de elevi vanatori de note admisi la anumite licee, care raman corigenti sau chiar repetenti pt ca nu fac fata. Se stie ca, din pacate, nu toti profesorii evalueaza la fel, deci sunt dezavantajati copiii"munciti" in clase cu o concurenta acerba fata de elevii cu note mari, dar raportate nu la nivel national, ci doar la nivelul clasei. Ne mai miram ca adevaratele valori "migreaza" spre institutii de invatamant de afara.

0 0

31.07.2007 16:50 teacher22

Tezele unice nu sunt relevante, deoarece daca prof. de romana nu se are bine cu directorul acesta isi pune oamenii lui la supravegheat si nu misca nimeni, iar la mate tot din indicatiile directorului (care este presedinte de comisie) se soptesc rezultatele elevilor şi asa vine si zice: uite proful de mate e mai bun decat cel de romana. Cred ca solutia reala ar fi reintroducerea examenului de admitere la liceu şi bineînţeles schimbarea mentalităţii supraveghetorilor (adică a noastră) să ne facem treaba cu simţ de răspundere pentru ca cei ce muncesc sa aiba satisfacţia muncii lor.

0 0

01.08.2007 08:32 gabiec

Daca se va intra la liceu pe baza examenului de admitere, viitorul copiilor va depinde foarte mult si de forma (buna sau mai putin buna)in care se afla elevul in ziua examenului. Astfel s-ar putea ca un elev bun la invatatura care da admitere la cel mai bun liceu, dar obtine o medie cu putin sub cea a ultimului admis, sa ramana pe dinafara, pt ca la urmatorul liceu (bun)s-au ocupat locurile poate cu medii mai mici decat cea a primului respins la alt liceu. Varianta cu mai multe optiuni mi se pare cea mai corecta, pt ca le da elevilor sansa sa intre la un licu in ordinea mediilor obtinute, nu in functie de factorii subiectivi ce ar putea influenta prestatia elevului la examenul de admitere. Nu e corect ca un elev bun care obtine la examenul de admitere media 8 sa ramana pe dinafara sau sa ajunga la profesionala, in timp ce la alte licee se intra cu 6.

De ce sa influentam fortat viitorul multor elevi, pt ca nu se gaseste o metoda ca testele sa se desfasoare corect? E ca si cum ai inchide toate magazinele, pt ca se raporteaza furturi frecvente.

0 0

01.08.2007 10:29 dama

Nu tpţi elevii clachează la un examen. Nu vrem să-i învăţăm prea cocoloşiţi. Pe de altă parte dacă nu există examen nu mai învaţă nimeni. Am dat examen de admintere în liceu, am dat treapta a II-a care era eliminatorie, fiind mai mulţi pe loc, am dat examen la facultate, titularizare etc. Oare nu pot trece copiii printr-un examen? Pe de altă parte şi la admintere la liceu şi facultate se pot face măgării. Aşa că nimic nu mai este sigur. Dar, totuşi, copiii trebuie să înveţe pentru o admintere la liceu, iar dacă nu pot să meargă la un SAM. Există cazuri de elevi care pot repeta după un an admiterea la liceu dacă vor.

0 0

01.08.2007 12:11 spec

Ministrul Adomnitei face o mare eroare, aducand ca argument fundamental stresarea elevilor..Daca e vorba de stresarea elevilor, acestia vor fi STRESATI IN FIECARE CLASA DE GIMNAZIU DE CATE DOUA ORI PE AN (SEMESTRIAL !), deci, in total de 10 ori in tot gimnaziul ! Tezele obisnuite, date de profesori , sunt asteptate in mod firesc de catre elevi, pe cand Tezele Unice inseamna , de doua ori pe an UN MARE STRES !( lucru constatat in acest an scolar la clasa a VII-a !)..Ori, Testarea Nationala streseaza elevul o singura data,(ca si pe Ministrul Invatamantului, cand a fost elev)... Tezele unice reprezinta o metoda care in imaginatia unora pare eficace, dar in realitate este o mare formalitate....Tot modalitatea actuala este mai buna(Teste Nationale- admitere computerizata), sau poate Examen de admitere in liceu dar, evident, dupa cele 5 clase ale viitorului gimnaziu..Trebuie o f. buna slectie pentru viitoarele licee, care se vor performante... Cu TEZE UNICE nu se va ajunge la performanta, domnule ministru ! Si nu atrageti si sindicatele in aceasta mare EROARE !

0 0

01.08.2007 13:10 luca_bz

Sunt de acord cu mentinerea testelor nationale(mai putin geografie sau istorie care nu constituie singurele asa zisa cultura generala) si repartizarea computerizata. Copilul este motivat, ajunge la un liceu corespunzator mediei(cea de admitere:teste si absolvire), fara sa fie depasit de o medie mai mica. Daca se doreste schimbare(oare de ce fiecare ministru are aceasta dorinta:schimbare cu orice pret?),sa se schimbe materialele didactice vechi, mobilierul vechi, profesorii nepotriviti pt. aceasta meserie,etc. De invatat trebuie sa invete fiecare copil, fiecare dupa posibilitatile intelectuale...Cui ii este teama de invatatura? Cui ii este teama ca tinerii vor invata prea mult si vor fi stresati? Hai sa continuam traditia invatamantului romanesc(vezi rezultatele la concursuri si olimpiade, sau ca si cultura generala...)si sa modernizam baza materiala, sa marim exigenta, sa se afirme adevaratele valori! Mult succes tuturor!

0 0

01.08.2007 13:10 floarebernad

nu cred că tezele unice sunt relevante in pregătirea elevilor şi nu îi vor scăpa pe aceştia de stres, dimpotrivă.

0 0

01.08.2007 14:01 alinne

Ministrul educatiei cred ca vrea sa rastoarne tot ce inseamna invatamant.Nu inteleg cum pot fi stresati elevii de gimnaziu daca dau un examen de admitere in liceu( elevul care invata nu are motive de stres,ci doar lichelele care nu vor sa invete si trimit pe mamaica sau pe taticul, ajunsi mari afaceristi peste noapte sa-i scape de corigenta sau de repetentie cu vorbe bune( a se citi amenintari), atunci cand un profesor sarguincios vrea sa-si faca meseria).

Daca toate examenele sunt o sursa de stres ar trebui sa renuntam si la calificativele de la ciclul primar si la note si la bac si la examenele de licenta si la titularizare,sa nu mai invete nimeni si sa ne transformam intr-o tara de analfabeti ca asemanatori celor care ne conduc.

Nu cunosc pe nimeni sa fi murit ca a dat un examen, dar sunt multi care nu reusesc sa obtina un loc de munca pentru ca la un interviu iti sunt testate cunostintele,nu notele luate cine stie cum. Un examen te pregateste pentru viata, fie el examen de admitere in liceu, teste nationale sau eu mai stiu ce denumire o avea.

0 0

01.08.2007 17:49 dama

Ne punem numai problema elevilor? Ce facem noi cu salariile noastre?! Suntem obligaţi să înghiţim mereu schimbările celor de la minister, să ne adaptăm din mers şi salariile noastre unt veşnicile constante: k nu de la Kg.

0 0

01.08.2007 22:40 ina1965

Nici eu nu sunt de acord cu tezele unice. Ar fi bine sa se introduca examenele la intrarea in liceu.

Nu sunt de acord ca gimnaziul sa aiba si clasa a IX-a.

0 0

02.08.2007 00:46 corina_jga

Domnul Adomnitei sa se intoarca de unde a venit, ca incurca si mai tare o lume incuracata. E fals cand se gandeste ca vine in ajutorul elevilor tot ceea ce propune dumnealui. Elevii for fi tresati nu o singura data la sfarsitul clasei a 8-a ci de 4 ori (art'metica, bat-o vina: 2 semestre x 2 ani...) nu mai numaram materiile, pentru ca se aduna ceva mai multe examene decat cele 3 care se dadeau la capacitate.

Poate ca o minte contabiliceasca a stat si s-a gandit ca o fi cumva o economie daca testele se numnesc teze, daca gimnaziul se termina cu clasa a IX-a, daca... si cine mai stie ce nazbatii ne mai asteapta.

Eu, una, sunt revoltata de toate iesirile in media ale celor care anunta schimbari radicale in conditiile in care cei care iau cuvantul inca nu si-au incalzit scaunele si nu prea stiu ce mai este "la coada sapei".

0 0

02.08.2007 00:46 corina_jga

scuze de greseli... or scapatara... da' nu mai puteam.

0 0

02.08.2007 08:51 dama

Nu se mai dau bani pentru supraveghetori, comisii şi corectori. Tezele unice fac parte din programul normal de activitate al profesorilor şcolii: fie supraveghetori care nu iau niciun ban şi îi ajută pe colegii care fac pregătire şi iau de aproximativ 5-10 ori salariul pe lună şi, vezi doamne, copiii trebuie supravegheaţi la teze, iar marii avantajaţi le corectează şi eventual mai trag nişte sfori pe bani mulţi.Super!

0 0

02.08.2007 11:36 aya

:) Poate ca domnul ministru are sechele de pe vremea gimaziului.

Ma minunez,cum prinde cate unul un fotoliu pe acolo pe sus da frau liber tuturor luguberatilor interioare.

Imi amintesc cum DOAMNA INVATATOARE (si scriu cu majuscule pentru ca am avut un respect deosebit pentru dansa) ne-a familiarizat cu stressul examenelor trimitandu-ne la olimpiade.Nu am facut atac de cord nici la admiterea in liceu nici la cea in facultate.

Consider ca a fost un stress constructiv menit sa ne mobilizeze.

Sunt satula si cred ca toti suntem de experimente.Ultima idee sfideaza insa orice bun simt.Dar pe noi chiar nu ne asculta nimeni?

0 0

02.08.2007 22:22 marint

Comentam, comentam ! Dar oare ne asculta cineva parerea ? Eu cred ca jocurile sunt deja facute, iar noua ni se arunca doar praf in ochi ca sa nu zicem ca , vezi Doamne!, nu am fost consultati. E o rusine !. Evident ca noi cei care comentam avem dreptate pentru ca noi provenim direct din sistem si ne confruntam cu adevaratele probleme. Evident ca tezele nationale sunt o mare frauda si o mare bataie de joc. Sunt scoli unde s-au desfasurat foarte corect, iar in altele "la dolce vita". Si uite asa ajung copii slabi sau mediocri la licee bune si strica imaginea invatamantului. Daca nu se face ceva va fi un dezastru in urmatorii 3-4 ani. Si cine va face subiectele de examen? Profesorii din liceele respective ? Va dati seama ce va fi? Oare nimeni nu sesizeaza ce se va intampla ? Ne complacem in a lua numai masuri scriptice ca sa dea bine la UE, dar dezastroase pentru invatamantul romanesc.

0 0

02.08.2007 22:41 andik192

E acelasi stres si daca dau acele teze unice care dupa parerea mea nu sunt deloc eficiente... sau daca dau teste nationale. Macar la testele nationale e o oarecare corectitudine... dar la acele teze unice unde vine profesorul s-ti scrie rezolvarile pe tabla. Cel mai mult au de suferit elevii si profesorii. Cum vine un nou ministru cum o alta "schimbare" idioata

0 0

03.08.2007 17:32 monika

draga aya ,te contrazic.il cunosc pe ministru de pe vremea in care era elev si sa stii ca era un elev foarte sarguincios .si nu inteleg ce nu va convine :liceele de elita isi vor putea organiza examen de admitere iar la celelalte se va intra pe baza mediei si a tezelor unice.abia asa copii vor fi stimulati si se vor elimina nedreptatile.cine e bun ,va da examen de admitere cine nu poate va opta pentru repartitie.

in rest ,de ce va impacientati?nu trebuie decat sa fiti corecti si sa nu procedatati asa cum descrie andik192.

0 0

03.08.2007 22:00 corina_jga

Daca unele licee vor avea dreptul sa organizeze admitere, cine stabileste care sunt acestea? Pe care criterii? Pentru ca nu ai dreptul sa judeci calitatea muncii la catedra numai dupa suma rezultatelor la concursuri scolare, numar de profesori cu grade II si I, dotari etc. Stim cu totii ca nu e vina unor scoli ca nu au sansa sa aiba parte de "material" capabil de performanta si ca sunt colegii care, desi isi fac bine datoria, nu au cum sa aiba rezultate masurabile dupa aceste criterii.

As vrea sa ii vad si eu pe parintii aceia care isi expun copiii riscului unui esec la admitere prin concurs, atata vreme cat se poate intra la un liceu de doamne-ajuta numai in baza mediei, cu speranta unui transfer ulterior aranjabil, ca doar traim in Romania. Invatamantul de stat trebuie evaluat dupa aceleasi criterii la toate institutiile de invatamant, iar admiterea la liceu sa fie la fel peste tot. La cel privat, inteleg sa stabileasca consiliile administrative modalitatile de admitere, dar la cele de stat (si vorbim despre proportia de 90% a sistemului de invatamant preuniversitar aici) nu vad cum se poate face acest lucru cu respectarea pricipiului egalitatii de sanse.

E adevarat ca noi comentatm, ne revoltam, desi stim ca, din pacate, nimic din ceea ce spunem aici nu va fi luat in calcul. Dar macar am refuzat sa tacem si sa ne complacem. E dreptul nostru, nu?

0 0

04.08.2007 01:01 aya

Corina jga foarte bine spus!



Corectitudine Monika??!!!...in tara asta?:) Da-mi voie sa rad copios.

Cand totul se asterne pe hartii fara nici o legatura cu realitatea!?

Ti se pare normal ca fiecare nou venit pe acolo pe sus sa isi bata joc de nervii nostrii?Mie nu!

Hai ca m-am enervat!

Dar oare noi dascalii nu suntem stressati de salariile pe care le avem?De faptul ca musai sa facem o mie de pregatiri pe banii nostrii?

E misto ,avem numai indatoriri si obligatii...drepturi...nu e un cuvant "asortat" profesiei de dascal.



Cat despre stimabilul nostru domn ministru ...daca a fost elev de nota 10 inseamna ca tot ce viseaza noaptea trebuie aplaudat?Ceilalti parca au fost mai discreti.Acesta ii bate pe toti la capitolul "idei stralucite".

0 0

04.08.2007 13:00 monika

draga aya ,eu ma refeream strict la problema testelor nationale.mie una mi se pare o idee buna.e drept insa ca nu toata lumea este corecta dar,nu te supara nu ministrul supravegheaza sau corecteaza lucrari ci profesori ,colegi de ai nostrii.

e foarte adevarat ca avem niste salarii de mizerie si ca am ajuns bataia de joc a tuturor dar trebuie sa recunoastem ca ne meritam soarta :nu stim sa fim uniti,nu suntem in stare sa luptam pentru drepturile noastre .pana si minerii sunt uniti cand e vorba de o greva .dar noi?sunt perfect de acord cu tine si la fel de revoltata in privinta perfectionarii noastre ,a salariiolr mici ,a obligatiilor noastre dar nu pot fi de acord in privinta renuntarii la testele nationale.mie una mi se pare o idee buna pentru ca ajung copii slabi la scoli bune ,doar pentru ca parintii lor s-au descurcat la testarea nationala.vor fi si asa aranjamente .e clar .acestea s-au facut tot timpul dar ,nu cred ca vor mai fi la fel de multe.nu stiu,poate gresesc darasta e parerea mea.

0 0

06.08.2007 15:19 brunim7

citesc si iar citesc! toata lumea este revoltata. OK, aveti dreptate fratilor! dar de ce sa ne legam unii de altii? Citesc undeva " egalitatea sanselor".... Hmmm imi zic, de unde egalitatea sanselor! ce sansa are cel de la tara care lucreaza cu suplinitor necalificat si... tre' sa dea examen?... examene de testare corecte strigam? dar oare va-ti pus problema ca nu se noteaza unitar?... ca nota 9 de la o scoala de elita nu are aceeasi valoare cu 9 de la Vascautii din Deal.... examen de admitere la licee si facultati!....cine vrea sa urmeze cale o va urma.. am dat examen de admitere l-am picat cu brio si nu am murit,... am dat treapta si am supravetuit unei concurente de 4/loc si apoi facultatea cu admitere in toata regula si.... inca sunt vie . cred ca nu v-or muri! testele si actualul mod de admitere nu este tocmai cel mai corect! romanul a descoperit ca se poate stimula media de admitere incepand cu clasa a V. ce esta daca ai 9.90 media pe 4 ani si 8.10 la teste tot iese 9.00.... uitativa la diferentele dintre mediile de admitere si notele la teste!.... inteleg cresterea la teste, ca de copilu a fost pregatit si s-a pompat in el ceea ce nu a facut 3 ani,... dar in jos... cu 1 punct.. sau mai rau chiar picati cu 9,90 ....asta n-o pricep. Si mai lasati-o cu vorba aia ca "a prins o zi proasta sarmanul". ma gandesc ca degeaba s-au facut acele standarde de notare ca notarea tot dupa ureche se face!...

0 0

06.08.2007 15:22 corina_jga

Multa dreptate!

0 0

07.08.2007 06:14 sandutopy

alex 50

Se poate face oare o clasificare reală a elevilor ? Aceasta e întrebarea de bază. Toţi dorim corectitudine dar se poate?

Cine va corecta tezele unice? Probabil oamenii preşedintelui (scuze ai inspectorului)şi iar ne furăm căciula .

Copiii potentaţilor vor fi ajutaţi să urce şi la tezele unice şi la examenul de admitere .Poate dacă toate sălile de concurs vor fi dotate cu camere de supraveghere se va putea vorbi de corectitudine , deşi factorul uman îşi poate spine cuvântul la corectat .(vezi scandalurile actuale).Poate o serie de teste grile analizate de calculator ar împiedica subiectivismul la corectare?

Dar de unde bani cănd Adormiţei nu are un buget corespunzator

0 0

07.08.2007 12:29 corina_jga

La orice concurs exista riscul unei erori, de orice natura ar fi ea. Nu vad alta solutie pentru evitarea fraudarii examenelor decat prin o maxima seriozitate si responsabilitate din partea celor care organizeaza aceste concursuri. Ideea camerelor de supraveghere e binevenita, dar este ea posibila? Nu sunt fonduri pentru asa ceva, stim cu totii.

Folosirea de grile nu este relevanta, acesta este un lucru stiut, si apoi, exista discipline unde este absolut imposibil de realizat acest lucru. Cand vrei sa evaluezi competenta elevului de a gandi, cand vrei sa vezi cum se exprima, nu este de aplicat o evaluare de aceasta natura. Iar pe noi ne intereseaza sa "producem" elevi care gandesc, nu elevi care sa fie o suma de cunostinte inoculate rigid, nu-i asa?

0 0

07.08.2007 16:38 sorinborodi

Pentru cei speriati de posibilele preturi peste puterile bugetului invatamantului,e cazul sa amintim ca suntem in 2007.Preturile,inainte enorme,au scazut inimaginabil.

Deci,un sistem complet cu 16 camere video (incluzand:placa captura,16 camere video,16 alimentatoare,32 conectori,400 m cablu BNC,400 m cablu alimentare) costa ceva peste 4000 RON.E mult la nivelul unui ditamai liceu ??? Eu zic ca nu.Acest numar de camere (16) reprezinta media salilor intr-un centru 'normal' la Bac.

Si la acest pret sa mai punem 1000 RON pretul unui calc (parca scolile n-ar avea destule !).Si ce inca ? Un informatician din scoala (platit !),care sa intretina sistemul (ce ar urma sa functioneze pe perioada examenelor).

Cine mai spune ca e ceva complicat ?A,da,ar mai trebui o hotarare a ministerului,care sa permita toate acestea.Oare dansii vor sa iesim din mocirla ? Asta inca e o dilema pentru mine...Si nu ma refer la aceste amarate de camere video,ci la toata mascarada Bacului..

0 0

07.08.2007 18:47 corina_jga

Problema cu aceste investitii este ca nu pot avea prioritate in fata altora care chiar au grad mare de urgenta. Intre noi fie vorba, se ofera si pachete la care exista si camere false care au un pret mai mic. Vorba ta, sorinborodi, cine vrea sa se ocupe, o face.

Numai ca e greu ca naiba sa implementezi asta LA TOATE SCOLILE, pentru ca daca vrem sa o facem, trebuie sa fie la toti la fel, nu? Si aici debine buba mare de tot, pentru ca sunt scoli care, pur si simplu nu isi pot permite. Daca aduna bani cumva, ii dirijeaza spre alte alea, asta daca banii nu vin, chipurile, numai pentru un anume tip de investitii.

Nu vreau sa deschid aici polemici cu ceea ce reprezinta invatamantul in societate, ca aceasta investitie, pe termen lung aduce numai beneficii societatii intregi. Pe noi ne obliga starea actuala a lucrurilor sa gandim larg, ca unii mai au si viziune, dar sa actionam ingust, pentru atat ni se permite.

Cat despre informaticianul/administratorul de sistem, in scoala, saracul, ce sa faca mai intai? In cazurile fericite, el exista, in altele el se confunda cu un prof de info mai inimos din scoala. Si daca el exista, atunci este fie bun si om bun la toate, si chiar nu are timp sa monitorizeze sistemul de supraveghere, fie nu prea stie el ce face acolo, si atunci e inutil sa mai vorbim. No offence pentru colegii care isi fac treaba constiincios. Ma aflu si eu in treaba, statistic vorbind.

0 0

08.08.2007 19:04 landreea93

mda...nush daca v+ati dat seama dar pt mine totul e dat peste cap.oameni buni,stiati ca in cls a 8a ,dupa ce dam nenorocitele de teze, unde cu siguranta geniile de la tara vor lua note mult mai mari decat noi,vom face tot in generala si clasa a 9 a , iar apoi dam examen si de intrare in liceu.mie mi a ajuns,dar vorba aceea, suntem DOAR niste elevi, nu avem voie sa contestam deciziile inteleptilor.m am saturat!poate vor citi si cei care au luat aceste deciszii mesajele, care daca ati observat sunt majoritatea impotriva deciziei, si poate vor asculta macar o data in viata glasul POPORULUI.visez si eu, stiu ca nu e nicio sansa...





0 0

08.08.2007 19:17 landreea93

apropos, cred ca cei care au dat legile astea s au trezit intr o dimineata dupa ce au avut un cosmar, si, ca sa se simta mai bine, au dat o lege care sa ne faca si pe noi sa ne simtim ca intr un cosmar...

0 0

17.11.2007 01:38 genab

Nu stiu ce fel vad alti profesori Tezele Unice dar eu cred ca sunt un COSMAR!

Directorii vor mai multe pregatiri pentru elevii care sustin Tezele Unice.Inspectorii "monitorizeaza" clasele unde s-au obtinut rezultate slabe anul trecut.... Dincolo de toate astea,desi profesorul isi face zeci de documente ca sa aiba "portofoliul" pus la punct(pentru ca oricum urmeaza sa fie inspectat!!),elevii invata tot mai putin si sunt tot mai dezinteresati de scoala.E si firesc sa se intample asa cu un profesor stresat care lucreaza acasa ore in sir facand "hartii" si e permanent obosit!Ca sa nu mai zic de salariu....:(

0 0

10.03.2008 21:16 mihaelabuc

Si uite asa s-a comis o foarte mare prostie.Spun asta in calitate de elev care a trecut anul acesta prin acele teze.Era foarte bine cu acele teste.Sincer.Mi`e groaza de admiterile la liceu.Ei stiu mai bine ce au facut...Sau nu...

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Gânduri la începutul anului școlar 24/25. Votați dar vă rugăm să și comentați!

2 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN