Şcoala cu
bune practici

71 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Noua structura a invatamantului preuniversitar

inistrul Educaţiei, Cristian Adomniţei, şi reprezentanţii Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ, Federaţiei Sindicatelor „Spiru Haret”, Federaţiei „Alma Mater” şi Federaţiei Educaţiei Naţionale au căzut de acord miercuri asupra modificării structurii învăţământului preuniversitar. Potrivit ministrului Adomniţei, în urma modificării structurii învăţământului preuniversitar, durata liceului va fi de trei ani - clasele a X-a, a XI-a şi a XII-a.

Educaţia obligatorie va începe la 3 ani în grădiniţe şi va ţine până la vârsta de 6 ani. De la 6 ani, timp de un an, copilul va urma o clasă pregătitoare, iar apoi până la 16 ani va învăţa în gimnaziu.

„Prin noua structură, elevul la 16 ani va putea să aleagă între liceu sau piaţa muncii. Această nouă formulă va face ca, până în 2010, 85% dintre tineri să fie absolvenţi ai învăţământului liceal”, care va fi „generalizat”, a precizat ministrul Educaţiei.

Cristian Adomniţei a spus că admiterea la liceu se va face pe baza tezelor cu subiect unic din clasele a VII-a, a VIII-a şi a IX-a. El a explicat că intrarea la liceu se va face în două trepte. În această situaţie, vor exista şi licee unde se va susţine examen de admitere, din cauza solicitărilor. Aceste licee vor trebui să anunţe condiţiile de examinare cu un an înainte.

La liceele în care se susţin examen de admitere, în cazul în care nu se ocupă locurile, se vor raporta locurile rămase libere. Se vor putea face înscrieri şi, ca şi la liceele unde nu se susţine examen de admitere, repartizarea va fi computerizată, pe baza mediei de la tezele cu subiect unic.

„Am schimbat structura învăţământului preuniversitar pentru a face cât mai atractiv studiul la liceu”, a afirmat Cristian Adomniţei, care a ţinut să sublinieze că elevii care vor intra în prezent în clasa a VIII-a nu vor susţine teze unice, urmând ca în luna august MECT să anunţe soluţia pentru anul viitor.

Ministrul Educaţiei a spus că pachetul de legi ar fi valabil pentru prima generaţie care intră în clasa a VII-a din anul 2008. Cristian Adomniţei a precizat că sistemul actual de bacalaureat va fi păstrat cel puţin încă un an.

„Nu este nevoie de bacalaureat de mai multe forme, întrucât există şcoli postliceale la care nu este obligatoriu bacalaureatul. Pentru a ajunge la facultate trebuie să ai diplomă de bacalaureat”, a explicat ministrul.

Preşedintele Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ, Aurel Cornea, s-a declarat de acord cu schimbarea structurii învăţământului preuniversitar. „Este o structură care corespunde reformei învăţământului românesc şi ne-o însuşim”, a spus Aurel Cornea.

Preşedintele Federaţiei „Spiru Haret”, Gheorghe Izvoranu, a afirmat că, prin modificările la Legea învăţământului preuniversitar, „se va degaja mai bine materia”, astfel încât ce se preda în opt ani, se va putea preda, în viitor, în zece.

Izvoranu a declarat că în cadrul întâlnirii de miercuri dintre sindicalişti şi ministrul educaţiei nu s-au purtat discuţii despre salarizarea personalului didactic. „Nu se poate negocia o salarizare până când nu avem proiecţia bugetară pe anul 2008”, a conchis Gheorghe Izvoranu.
Sursa: Rompres

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: fratiladorina | 01.08.2007 22:07 | 10730 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

De ce este necesara tristetea

Echilibrul emotional

Tehnica 5-4-3-2-1 pentru copii

Echilibrul emotional

Comentarii (32)

0 0

02.08.2007 07:10 8101961



Ma bucura faptul ca in urma intalnirii cu reprezentantii sindicatelor s-a ajuns la un acord privind modificarile structurii invatamantului primar.Sper ca asa se va intampla si la intalnirea ce va avea ca tema maririle salariale ale cadrelor didactice.

0 0

02.08.2007 07:32 ciobanu_mugurel

Eu nu inteleg:

Cati ani de ciclu primar se fac?

Cati ani de ciclu gimnazial?

Ce se intampla cu cei care au inclinatie catre o meserie?

Nu sunt de acord cu disparitia Scolii de Arte si Meserii!

0 0

02.08.2007 08:49 auras_mocanu

In sfarsit, cu structura invatamantului preuniversitar ne aliniem cu celelalte tari europene,cunosc foarte bine structura invatamantului din Belgia. Dar ce ne facem cu salariile cadrelor didactice din invatamantul preuniversitar??? Mai dispare si salariul de merit!Speram ca mergem pe un drum bun. Succes, domnule ministru si domnilor sindicalisti!!!

0 0

02.08.2007 11:32 sulger

Daca sindicalistii sunt multumiti de reyultatul negocierilor ]nseamna ca suntem pe drumul cel bun. Atentie insa la aberatiile referitoare la cu obligatia ca orele de ed. fizica, muzica etc. sa fie predate numai de profesorii de specialitate. Sa nu se uite ca metodicile pentru I-IV nu se fac in facultati iar invatatorii nu numai ca le-au facut in pedagogic sau colegii dar chiar au dat probe de aptitudini la aceste obiecte. Reglati, va rog, aiurelile (scuzati cuvintele mai dure)legiferate in iunie 2007! Evitati conflictele intre categoriile de cadre didactice! Multumesc!

0 0

02.08.2007 15:11 rafila_badea

Dragi colegi ,nu va bucurati de shimbari pentru ca avem la dispozitie 5 ani pentru completarea studiilor,Fac. de Psihopedagogie si Stiintele Educatiei.Daca nu ,alte forme de pregatire!Asa ca...la treaba cu noi!

0 0

02.08.2007 16:56 iuiu_flori

Pana la urma clasa pregatitoare va ramane unde: la gradinita sau vor avea educatoare la scoala? Vreau sa fie mai expliciti in privinta asta...

0 0

02.08.2007 18:45 vlad_andrei_mold

Dorim mai multa informatie!prea multe formulari lacunare...Ne completăm studiile pe banii noştri, dar nu suntem oare ridicoli? Facem şcoală o viaţă întreagă,ajungem studenţi cu copiii noştri colegi de facultate ,iar munca la clasă e aceeaşi, salarizarea la minimul pe economie.Unde eşti tu Tepeş doamne?Astăzi aflu la stiri că un parlamentar cheltuieşte zilnic din buget 7000 Euro,iar salariul va creste la prefecti de la 3400 la 3880 lei noi.Să trăim bine!

0 0

02.08.2007 20:23 adumitrescu

Cred ca e o eroare de interpretare a presei chestia cu "de la 3 ani", cititi comunicatul de pe site-ul ministerului:

Potrivit ministrului Cristian Adomniţei, educaţia timpurie a copiilor trebuie să dureze de la 3 la 6 ani in cadrul grădiniţelor, iar MECT îşi asumă rolul de a crea premisele unei educaţii timpurii de calitate. Cristian Adomniţei şi liderii de sindicat au ajuns la un acord în ceea ce priveşte introducerea în structura învăţământului preuniversitar a unei clase pregătitoare- clasa 0.
Astfel, învăţământul obligatoriu de 10 clase va începe de la vârsta de 6 ani cu clasa pregătitoare 0 şi va fi structurat pe două cicluri: primul ciclu va fi de la clasa 0 la clasa a IV-a iar cel de-al doilea de la clasa a V-a la clasa a IX-a.
De asemenea, s-a ajuns la consens în ceea ce priveşte generalizarea tezelor cu subiect unic la clasele a VII-a, a VIII-a şi a IX-a. Semestrial, elevii vor susţine teză la limba şi literatura română, matematică şi alternativ la una dintre disciplinele istorie, geografie şi limbă străină.
Media finală a celor 18 teze susţinute în cei trei ani va sta la baza eliberării unui certificat de absolvire a învăţământului obligatoriu de 10 clase.




Caldura mare prin redactii :)

0 0

02.08.2007 22:04 adria01

Specialistii au decis in conformitate cu legile si normele europene si mondiale. Personal simt ca educatia in gradinite este foarte bine gandita intre 3 si 6 ani. Poate ca este nevoie apoi de o clasa 0 in cadrul ciclului - primar, care sa faca mai adecvat trecerea, legatura gradinita - scoala, decat vizitele si activitatile din cadrul Parteneriatelor, in cadrul carora educatoarele munceau pe ruptele.

0 0

02.08.2007 22:16 adria01

Educatia timpurie suna frumos. In Anglia incepe la 2 ani si se incheie la 6 ani. Si in unele gradinite din Romania incepe la 2 ani. Este foarte bine ca devine obligatorie. Aceasta inseamna ca se va plati mai bine munca educatorelor, pentru ca altfel, parintii au inteles ca este obligatoriu sa-si pregateasca copiii inca de la 2-3 ani si dau buluc cu ei la gradinite.

0 0

03.08.2007 01:08 emese_d

Nu ma deranjeaza aceste schimbari de structura, dar ma tem ca nu avem infrastructura pregatita, metodologii clare si nici timp sa intelegem exact ce anume va trebui sa aplicam peste o luna...

Vor ramane spatii excedentare si personal didactic (+auxiliar, nedidactic)in gradinite si licee, iar scolile generale s-ar putea sa nu dispuna de resurse materiale si umane suficiente, sali de clasa libere, mai ales ca majoritatea scolilor functioneaza deja in doua schimburi! Apare un nou Curriculum, Plan de invatamant, Programe si manuale? Este oare oportuna desfiintarea SAM-urilor? Copiii care vor dori sa intre pe piata muncii dupa cele 10 clase, ce pregatire vor avea? Se pot angaja in orice sector "lucrator in ... " orice domeniu, indiferent, sau vor fi toti muncitori necalificati? Stiu ca s-au facut multe investitii in invatamantul profesional si tehnic, bani veniti prin PHARE... Ne vor lasa acum sa stergem cu buretele investitiile facute si finantate de ei?

Ma tem ca nu este destul de bine pregatita si gandita in detaliu aceasta schimbare majora, impotriva careia, dealtfel, n-am altceva de obiectat...

0 0

03.08.2007 08:48 lililistanciu

Clasa a IX -a unde se va face? La scoala generala sau la liceu? Ca daca se face la liceu, schimbarea este doar pe hartie. Ce fac cadrele didactice cu norma la liceu? cum vor mai intrunii numarul de ore? In gimnaziu inseamna ciclul scolar, dar elevii pot fii transeferati in custodia liceealor si atunci..............Nu vreau sa fiu malitioasa dar apar niste confuzii.Facem invatamant gratuit pana la clasa a XII-a , doar de dragul de a arata UE ca 90% din elevii de liceu au BAC.Inseamna ca elevii care urmeaza liceul trebuie sa stea linistiti ca oricum BAC-ul il vor lua cu totii, deci ne intoarcem la ceea ce dorim sa eliminam.

0 0

03.08.2007 13:29 marietaj

Excelente ideile dar sunt curioasa cum vor fi aplicate.

0 0

03.08.2007 18:09 ciobanudoina

Se zvonea de catva timp o reforma in structura invatamantului, ne-am obisnuit din mers cu pastilele dulci sau amare pe care ni le administreaza Ministerul Educatiei. Unii cred ca vor castiga elevi si ore, altii cred ca pierd elevi si ore...Sper sa se pastreze echilibrul pentru a avea cat mai putini de suferit...in urma acestei reforme.

0 0

04.08.2007 10:03 teo_tudora

Eu tot nu m-am lamurit si poate ma ajutati.Cine va preda la "clasa 0",educatoarele sau invatatorii?

0 0

04.08.2007 13:02 monika

nu am gasit o astfel de informatie dar ,cred ca educatorii.clasa 0 e de fapt grupa mare pregatitoare nu?

0 0

04.08.2007 14:15 sorimil

In cazul in care ar preda educatorii, care ar fi sensul mutarii copiilor in scoala? Parerea mea e ca invatatorul va preda la grupa pregatitoare sau clasa 0 pentru ca ii va fi mai usor acestuia sa predea copiilor literele, cunoscand deja capacitatile copiilor si metodele pe care le va folosi in predarea semnelor grafice dinaintea literelor.

0 0

05.08.2007 20:11 fausta

Si totusi, copiii care intra in toamna aceasta in clasa a VII-a, cum vor intra la liceu? Teste nationale, teze nationale? Si cand? La sfarsitul clasei a VIII-a sau a IX?



Ne-au zapacit complet, copii si parinti, cu declaratiile acestea aruncate intre doua trenuri...

0 0

06.08.2007 14:33 brunim7

sa fiu sincera, nu am inteles nimic!.... am copil in clasa a VIII, da sau nu teste? daca nu atunci cum va fi admiterea la liceu?... reforma asta este un mare tam tam!

0 0

06.08.2007 16:08 spec

Este un lucru bun ca admiterea in licee se va face pe baza de examen si, apoi,pentru locurile ramase, repartizare coputerizata...In acest caz, Testarea Nationala, ca modalitate de evaluare pentru departajare devine inutila... Dar, inlocuirea Testelor Nationale cu 18 Teze Unice constituie cea mai mare eroare care s-ar putea face pentru elevii din cl.VII-IX ! Reprezinta, de fapt,6 TESTE NATIONALE!!! In 2-3 ani se va schimba iarasi ....schimbarea !!! Tezele Unice s-au dovedit in anul scolar 2006-2007, la cl.a VII-a, o mare formalitate..Cele 18 teze pot fi date de in mod firesc, normal, fiecare profesor fiind interesat sa –si evalueze elevii si , totodata, munca proprie la clasa....Examenul de admitere in liceu, dupa 10 clase, binevenit !

0 0

06.08.2007 16:18 spec

Noua structura a invatamantului preuniversitar va face obiectul dezbaterilor,in parlament, in luna septembrie, prin noul pachet legislativ din Educatie, ce va fi prezentat Parlamentului Romaniei. Abia dupa aceea actualele proiecte, devenind legi, vor fi puse in practica...

0 0

06.08.2007 20:11 adela_gorcea

"Preşedintele Federaţiei „Spiru Haret”, Gheorghe Izvoranu, a afirmat că, prin modificările la Legea învăţământului preuniversitar, „se va degaja mai bine materia”, astfel încât ce se preda în opt ani, se va putea preda, în viitor, în zece." Domnul Izvoranu ar avea dreptate, in ideea ca intr-adevar, materia de opt ani se va preda in zece, dar ma indoiesc ca se va intampla acest lucru.Degajarile programelor au fost facute doar pe hartie, de cele mai multe ori.Iar urmeaza experimente...

0 0

08.08.2007 13:05 sorimil

Cateva noutati...

http://www.cotidianul.ro/index.php?id=12813&art=33358&cHash=aabc36adb0

0 0

08.08.2007 21:54 gabriela_matiu

Liceul ramane cu 3 ani din 4. Asadar, 25% din profesorii titulari de la liceu trebuie sa isi caute un nou loc de munca. "Minunata" perspectiva. Pierderea o vad. Ma intreb care va fi castigul

0 0

08.08.2007 23:21 adina_marian2001

Noua structura a invatamantului preuniversitar este in perspectiva buna, dar cu ce an şcolar se va aplica? SAM-urile se vor dezvolta, clasele respective având nevoie de baza materială necesară calificărilor profesionale specifice ofertei forţei de muncă locală.

0 0

09.08.2007 23:47 amnechita

Incepand cu ce an scolar va fi valabila noua structura a invatamantului preuniveristar, in care grupa pregatitoare va fi parte integranta a ciclului primar? Baiatul meu care are acum 5 ani peste un an(in 2008) va merge la scoala in grupa pregatitoare ?

0 0

10.08.2007 21:40 geflor

IN TARA ASTA NU SE MAI TERMINA EXPERIENTELE,SA NE APUCAM SERIOS DE TREABA?

ASIGURATI MAI INTAI INFRASTRUCURA,CA SA AVETI REZULTATE,MOTIVATI PROFESORII,CA SA POATA LUCRA LINISTITI,NU MAI NUMITI DIRECTORII SI INSPECTORII PE CRITERII POLITICE, LASATI-NE SA II ALEGEM NOI,LA NIVEL DE SCOALA,"DOMNILOR REFORMATORI."

REFORMA NU SE FACE PRIN IDEILE UNUI PARTID,PENTRU CA NU ESTE TIMP SUFICIENT INTR-O CANDIDATURA, DATI-VA MANA IN INTERESUL IN VATAMANTULUI SI UITATI ODATA DE CULOAREA POLITICA!!!!!!!!!!!

0 0

11.08.2007 17:36 grigore_geta

Cred ca invatamantul a intrat de tot in "codul portocaliu". Schimbarile par a fi majore. Dar daca intram din nou in "codul rosu" ce facem? ne intoarcem de unde am plecat? Ca, din cate am inteles, fiecare guvern/ministru isi impune parerile.

0 0

12.08.2007 22:19 juliak

de 17 ANI, DE 17 ANI!!!INTR-O CONTINUA EXPERIMENTARE, ADAPTARE, DISCUTARE, ANULARE, REEXPERIMENTARE, ...

ELEVII, PARINTII NE CONSIDERA NESERIOSI. AZI LE SPUNEM CEVA , MAINE NU E MAI VALABIL SI SPUNEM CHIAR CONTRARIUL...

0 0

29.08.2007 20:56 nadylive

Ce nu ati inteles,invatamantul primar va fi de 5 ani,deci invatatorii preiau acea clasa pregatitoare.

0 0

09.09.2007 17:17 floarebernad

sunt de acord cu "geflor", sunt prea lungi experienţele şi sunt clar în defavoarea copiilor; se uită că ei nu au culoare politică, ci vor să descopere, să înveţe, să cunoască lumea reală nu să fie adânciţi în ireal , să fie dezorientaţi în ceea ce priveşte ascensiunea lor spre maturitate

0 0

22.10.2007 23:33 ralooky

Este o prostie!!!inlocuirea Testelor Nationale cu 18 Teze Unice e o...mare...mare...Prostie...e ca si cum in loc de un test national,dam 6.Si ganditi-va la stresul la care sunt supusi elevii!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 4 evenimente

«NOIEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Gânduri la începutul anului școlar 24/25. Votați dar vă rugăm să și comentați!

213 voturi | 11 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN