Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Adomnitei sparge Testele Nationale in 18 "extemporale

Testele Nationale vor fi desfiintate incepand cu anul scolar viitor si vor fi inlocuite cu teze cu subiect unic. Ministrul educatiei, Cristian Adomnitei, a anuntat miercuri ca va emite un ordin in acest sens. Astfel, elevii care termina gimnaziul vor intra la liceu pe baza mediei de la cele 18 teze, sustinute incepand cu clasa a VII-a la matematica, romana si la alte discipline complementare.

Liceele care vor dori isi vor putea organiza propriul examen de admitere. „Liceele renumite, care sunt foarte solicitate, este posibil sa vrea sa pastreze admiterea, dar vor trebui sa anunte acest lucru cu un an inainte”, a precizat ministrul educatiei. Cea de-a doua etapa de admitere va fi constituita de repartizarea computerizata, in functie de media celor 18 teze.

Notele de la tezele cu subiect unic nu pot fi contestate

Ministrul Cristian Adomnitei, care la numirea sa in fruntea Ministerului Educatiei a spus ca nu are de gand sa faca o noua reforma in educatie, se contrazice la cateva luni dupa preluarea mandatului. Mai mult decat atat, actualul ministru al educatiei decide din mers inlocuirea unui examen national cu o suita de teze cu subiect unic, care nu au inca o metodologie clara de organizare si desfasurare.

Mai exact, elevii care au terminat in aceasta vara clasa a VII-a au devenit o noua generatie de sacrificiu, dupa ce fostul ministru, Mihail Hardau - cel care a propus tezele cu subiect unic - i-a asigurat ca introduce tezele numai ca experiment si ca notele obtinute nu vor conta la admitere.

De altfel, tezele sustinute in semestrul al II-lea al anului scolar 2006-2007 au dovedit ca exista inca numeroase carente de organizare, dupa cum a precizat Mihaela Guna, presedintele Federatiei Asociatiilor de Parinti din Invatamantul Preuniversitar.

Scolarii nu au avut voie sa isi conteste notele obtinute, iar examinarea s-a desfasurat diferit de la scoala la scoala.
„Nu ne deranjeaza ideea desfiintarii Testelor Nationale, dar nu suntem de acord sa se ia in considerare notele din anul acesta scolar de la teze”, a declarat Mihaela Guna.

Ministrul are insa o explicatie pentru masurile luate in vacanta de vara. „Testele Nationale sunt un examen anacronic ce nu certifica anumite competente, ci ierarhizeaza elevii in vederea admiterii la liceu”, crede Cristian Adomnitei.
Evenimentul zilei

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: cdiasimi | 03.08.2007 17:02 | 2540 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (22)

0 0

04.08.2007 12:42 monika

,,Mai exact, elevii care au terminat in aceasta vara clasa a VII-a au devenit o noua generatie de sacrificiu, dupa ce fostul ministru, Mihail Hardau - cel care a propus tezele cu subiect unic - i-a asigurat ca introduce tezele numai ca experiment si ca notele obtinute nu vor conta la admitere,,

de ce induceti lumea in eroare?pai pentru acesti elevi tezele unice nu vor conta la admitere .ei vor sustine testele nationale.

0 0

04.08.2007 15:40 rozypet64

Nu mai inteleg nimic!!???...Parca se spunea :"Ministrul Educaţiei a spus că pachetul de legi ar fi valabil pentru prima generaţie care intră în clasa a VII-a din anul 2008. Cristian Adomniţei a precizat că sistemul actual de bacalaureat va fi păstrat cel puţin încă un an." Eu am inteles din declaratia ministrului ca acest sistem se aplica incepand cu acei elevi ce vor intra in 2008 in clasa a VIIa ,deci cei ce in acest an scolar 2007/2008 sunt in clasa a VIa ,ceea ce mi se pare normal, pentru ca e nevoie de timp ca sa se publice metodologia..etc.Deci pentru cei care in anul scolar 2007/2008 sunt in clasa a VIIa sau a VIIIa raman valabile testele nationale. Eu asa am inteles. E cumva gresit?

0 0

04.08.2007 19:23 paulajosan

Care sunt celelalte discipline complementare? La liceu se va intra cu media de la cele 18 teze. Daca ministerul nu va elabora o metodologie clara, anuntata din timp, iar se va intampla ca anul acesta, cand rezultatele nu au fost cele asteptate.

0 0

05.08.2007 20:52 arorua_ddm

In comunicat scrie ca incepand cu 2007-2008 nu se dau teste nationale si atunci cum vor intra la liceu cei care sunt acum in cls a VIII-a? Iar vor fii ,,cobai,, cand de fapt s-a spus ca se va anunta cu un an inainte nu cu cateva saptamani.....

0 0

06.08.2007 00:01 corina_jga

Cine sa mai inteleaga ceva? De ani de zile trebuie sa muscam din dinti si sa ne supunem fiecarei idei aparute, de fiecare data, in urma unui examen cu cantec sau dupa o "mutare" la nivel de minister. Acolo sunt cativa oameni cu glagorie. Chiar nu ii asculta nimeni? Chiar nu vor sa se faca auziti?

0 0

06.08.2007 15:53 mihaela34

Cum ramane cu obiectivitatea si corectitudinea (rigurozitatea) supravegherii elevilor? Oare elevii ce vor lua nota 10 vor avea oare acelasi nivel de pregatire, in toata tara? Nu inteleg de ce pe noi, cadrele didactice, nu ne intreaba nimeni nimic, niciodata. Dupa mine, corect ar fi fost ca fiecare liceu sa-si organizeze propriul examen de admitere. Nu sunt de acord cu atatea experimente facute pe copii. Si eu am fetita in clasa a V-a si ma gandesc cu goaza la ce o asteapta in viitor. Daca evaluarea lor ar fi facuta corect peste tot, as mai putea accepta. Dar asa?

0 0

06.08.2007 15:53 mihaela34

Cum ramane cu obiectivitatea si corectitudinea (rigurozitatea) supravegherii elevilor? Oare elevii ce vor lua nota 10 vor avea oare acelasi nivel de pregatire, in toata tara? Nu inteleg de ce pe noi, cadrele didactice, nu ne intreaba nimeni nimic, niciodata. Dupa mine, corect ar fi fost ca fiecare liceu sa-si organizeze propriul examen de admitere. Nu sunt de acord cu atatea experimente facute pe copii. Si eu am fetita in clasa a V-a si ma gandesc cu goaza la ce o asteapta in viitor. Daca evaluarea lor ar fi facuta corect peste tot, as mai putea accepta. Dar asa?

0 0

06.08.2007 16:21 spec



Este un lucru bun ca admiterea in licee se va face pe baza de examen si, apoi,pentru locurile ramase, repartizare coputerizata...In acest caz, Testarea Nationala, ca modalitate de evaluare pentru departajare devine inutila... Dar, inlocuirea Testelor Nationale cu 18 Teze Unice constituie cea mai mare eroare care s-ar putea face pentru elevii din cl.VII-IX ! Reprezinta, de fapt,6 TESTE NATIONALE!!! In 2-3 ani se va schimba iarasi ....schimbarea !!! Tezele Unice s-au dovedit in anul scolar 2006-2007, la cl.a VII-a, o mare formalitate..Cele 18 teze pot fi date de in mod firesc, normal, fiecare profesor fiind interesat sa –si evalueze elevii si , totodata, munca proprie la clasa....Examenul de admitere in liceu, dupa 10 clase, binevenit !

0 0

06.08.2007 16:39 landreea93

se pare ca pt dvs noi nu suntem nimic.doar niste cobai pe care va testati ideile ,,geniale". nu mi se pare corect ce vreti sa faceti cu noi.domnule ministru, distrugeti viitorul tarii! parca ne-am juca de-a "baba oarba"-uite examenul, nu e examenul.dam teza unica.ba nu, nu dam, ba da, dam dar numai pe sem 2, nu conteaza la capacitate.acum iarasi se schimba totul.ce suntem pt dv,niste marionete?

0 0

08.08.2007 11:06 dr_letter

"Notele de la tezele cu subiect unic nu pot fi contestate"

De ce oare am impresia unui pumn ingura de tip ceausist ? Oare totul merge perfect si corectorii sunt geniali ? Oare trebuie sa ne intre bine in cap ca in sistemul de invatamant de STAT DEMOCRATIC singura sansa de supravietuire este "taci si inghite". Mie, personal stomacul nu-mi mai permite sa inghit si cred ca nu sunt singura !

0 0

08.08.2007 12:00 corina_jga

Acum 2 ani, la mine la scoala s-au recorectat niste teze din clasa a XI-a la limba romana pentru niste elevi care sustinusera deja bac-ul. S-a permis acest lucru din partea ISJ. Daca se permite contestarea unei teze semstriale care a fost validata de o situatie scolara deja incheiata, atunci de ce sa nu se permita contestarea unei teze la un examen foarte important? Dar, traim in Romania... totul se poate.

0 0

08.08.2007 19:03 landreea93

mda...nush daca v+ati dat seama dar pt mine totul e dat peste cap.oameni buni,stiati ca in cls a 8a ,dupa ce dam nenorocitele de teze, unde cu siguranta geniile de la tara vor lua note mult mai mari decat noi,vom face tot in generala si clasa a 9 a , iar apoi dam examen si de intrare in liceu.mie mi a ajuns,dar vorba aceea, suntem DOAR niste elevi, nu avem voie sa contestam deciziile inteleptilor.m am saturat!poate vor citi si cei care au luat aceste deciszii mesajele, care daca ati observat sunt majoritatea impotriva deciziei, si poate vor asculta macar o data in viata glasul POPORULUI.visez si eu, stiu ca nu e nicio sansa...

0 0

09.08.2007 08:56 marianadascalu

Imi pare rau ca aveti o astfel de parere despre notarea elevilor de la tara.Anul acesta ,ca profesor de istorie am avut cu acesti elevi rezultate deosebite. Au avut medii mari in cei 4 ani de gimnaziu, dar si note mari la examen.Noi la tara nu facem meditatiile pe bani.Impreuna cu ceilalti colegi am facut pregatire la scoala, inclusiv sambata, si am rezolvat cu elevii toate variantele de examen. Un singur elev a intrat la S.A.M.

In oras se face pregatire pe sume astronomice si chiar profesorii de aici au impresia ca d-lor au ceva in plus fata de un cadru didactic "de la tara".

Sa se revina la vechea forma de admitere in liceu pentru a da o sansa elevilor cu adevarat valorosi!!!

0 0

09.08.2007 16:33 corina_jga

Cand se va face admiterea la liceu pe baza de examen si nu se va tine cont de mediile V-VIII decat pentru eventuala departajare, se va vedea clar unde se face notare corect. Indiferent daca este vorba de o scoala din mediu rural sau urban. Dar un lucru este clar: multi parinti de elevi care provin de la tara vor fi tare dezamagiti, va asigur.

Nu am nici o intentie sa jignesc pe nimeni, si nici sa ridic in slavi pe nimeni, dar e tare greu sa ramai obiectiv intr-o mediu in care toata lumea cunoaste pe toata lumea, unde iti poti crea usor resentimente din partea unor parinti (sa ma limitez la un eufemism) daca dai de inteles copilului ca nu e asa de bun ca odrasla vecinului.

0 0

10.08.2007 10:29 c_niculescu

Sunt deacord cu examene de admitere la acele licee unde numarul celor care opteaza este mai mare decat nr. de locuri. Examinarea candidatilor sa se faca potrivit profilului. In rest, admiterea pe baza rezultatelor obtzinute la lucrarile scrise semestriale poate constitui o baza de admitere. Propun ca factorii de decizie sa acorde mai multa incredere profesorilor si sa-i lase sa dea teze, sa le corecteze cum fac de ani de zile.

oricum eventuale anomalii de evaluare nu va mai conta din moment ce la unele licee se vor sustine examene de admitere.

Banii cheltuiti aiurea pentru comisii de corectare, centre de evaluare, supraveghetori etc ar putea fi folositi pentru asigurarea unor resurse didactico-materiale corespunzatoare cerintelor unui invatamant performant.

0 0

10.08.2007 10:31 c_niculescu

Sunt deacord cu examene de admitere la acele licee unde numarul celor care opteaza este mai mare decat nr. de locuri. Examinarea candidatilor sa se faca potrivit profilului. In rest, admiterea pe baza rezultatelor obtzinute la lucrarile scrise semestriale poate constitui o baza de admitere. Propun ca factorii de decizie sa acorde mai multa incredere profesorilor si sa-i lase sa dea teze, sa le corecteze cum fac de ani de zile.

Oricum, eventuale anomalii de evaluare nu vor mai conta din moment ce la unele licee se vor sustine examene de admitere.

Banii cheltuiti aiurea pentru comisii de corectare, centre de evaluare, supraveghetori etc ar putea fi folositi pentru asigurarea unor resurse didactico-materiale corespunzatoare cerintelor unui invatamant performant.

0 0

10.08.2007 22:53 corina_jga

Admiterea trebuie sa fie aceeasi peste tot. La ideea testarii in functie de profil, nu se poate, invatamantul fiind obligatoriu pentru 10 ani, deocamdata. S-a dus in jos cu 2 ani de la clasa a 12, macar atat sa se pastreze, altfel o sa avem si mai multi analfabeti decat avem acum. Ar trebui ca domnii-factor de decizie sa se gandeasca bine ce fel de oameni vor sa aiba peste cativa ani, sa faca o analiza pertinenta si realista a ceea ce trebuie sa devina Romania si abia apoi sa schimbe ceva radical in sistemul de invatamant, in ansamblul lui.

AAaa..! si lucru important: sa nu mai opereze schimbarea schimbarii dupa adieri politice.

0 0

11.08.2007 20:52 crysta

daca admiterea la liceu se va face tinand cont de notele de la tezele unice: romana, matematica ,istorie sau geografie si se neglijeaza celelalte discipline atunci domnule ministru n-ati facut mare lucru cu aceasta schimbare; doar sa va aflati in treaba. Ganditi foarte bine!

0 0

12.08.2007 13:28 magdytzi

sunt de acord cu parerea ta "crysta", nu se aduce nimic nou daca numai la romana , mate si ist/geog. vor fi teze unice.Tot unii vor avea de lucrat mai mult iar altii ...la fel ca pana acum. Mare pacat ca se continua la fel,in loc sa simplifice vor fi 18 teze iar cei de la minoritati inca 6!!!

0 0

12.08.2007 22:07 juliak

de 17 ani - 17 ANI ! suntem intr-o continua cautare a nu stiu ce... in invatamant.elevii care au intrat acum 17 ani in clasa I termina scoala si... inca nimic nu e sigur pentru invatamant. ce parere au ei despre ceea ce inseamna reforma in invatamant. ce raspuns putem sa le oferim... doar.. !?!??????!!!

0 0

13.08.2007 20:29 valentina_matesica

Sistemul computerizat de admitere in licee era bun. De ce se renunta la lucrurile bune? Nu se gandeste nimeni la cate emotii vor avea copiii acestia? Dau 18 teze si mai dau si admitere la liceu! E oare drept? Cat de obiective vor fi tezele unice? Dar admiterea? Ne vom intoarce la vremurile ceausiste cand elevi buni, picati la admitere (corect sau incorect) ajungeau la liceele cele mai slabe unde mai erau locuri libere, in general la agricol sau scoli profesionale. Asa da progres, domnule ministru!

0 0

13.08.2007 21:13 mariya

deci eu nu mai intzeleg ABSOLUT nimic!!! ashtia isi bat joc d noi!! pe alte site'uri scrie chestii total diferite. Spre exemplu: " Prima generaţie care va intra în gimnaziu, după ce va fi implementat acest pachet de legi, va fi şi prima care nu va mai avea parte de acest examen", a spus Adomniţei". Altundeva scrie: "Ministrul educaţiei a adăugat că va emite un ordin prin care va elimina testele naţionale începând cu anul şcolar" noi c sa intzeleg din asta??? Ministru isi schimba ideile dupa cum se scoala d dimineatza...azi zice k se dau testele natzionale...maine nu se mai dau...da poimaine se dau din nou. da' noi ce suntem?? Spun k fac asta sa ne fie noua mai bine...da ei nu shtiu cum ne e noua mai bine...chiar nu isi dau seama ca isi bat joc de noi??

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Gânduri la începutul anului școlar 24/25. Votați dar vă rugăm să și comentați!

2 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN