Şcoala cu
bune practici

70 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Calificativele elevilor vor fi înlocuite cu note

Sistemul de notare a elevilor din clasele I-IV se cere a fi reformat, astfel încât sa se renunte la calificative si sa se revina la note. Atât învatatorii, cât si parintii cer insistent aceasta revenire la vechea notare, deoarece, în clasa a V-a, elevul este socat când primeste note de la 1 la 10. Ministerul Educatiei, însa, nu se grabeste sa analizeze aceasta cerere pâna când nu se definitiveaza noul pachet de legi.

„Sistemul de notare în ciclul primar mi se pare o mare prostie. Trebuie sa se renunte la aceste calificative cu «bine, foarte bine» si altele. Nu vad cum pot face diferenta între cele doua calificative, atât timp cât ele sunt acordate ba preferential, ba pe sistemul – lasa ca trebuie încurajati saracutii, de ce sa-i stresam! Cum va învata copilul care este diferenta între ceea ce a învatat si ce nu?! Cred de cuviinta ca sistemul de notare de la 1 la 10 este cel mai corect si trebuie folosit la toate nivelurile de învatamânt“, a informat ministerul Lucian Hera, tatal unei fetite în clasa a III-a la Scoala nr.193 din Bucuresti. Un alt parinte de la aceeasi scoala completeaza: „Mi s-a parut întotdeauna un sistem foarte prost gândit, pentru ca nu face absolut nicio diferentiere între note, astfel încât, în clasa a V-a, copiii au un soc si sunt multi care nu reusesc sa mentina un nivel ridicat. Ministerul trebuie sa analizeze foarte atent situatia si sa realizeze inutilitatea acestui sistem, care nu face decât sa-i ameteasca pe copii“.

Ministerul sta în asteptare
Si cadrele didactice, în special învatatorii, împartasesc acelasi lucru. Plecând de la experienta de la catedra, ei propun ca sistemul de evaluare si de notare sa fie altfel structurat: „De mai multi ani, mai ales prin organizatiile sindicale reprezentative în domeniu, noi, învatatorii, am propus ca sistemul evaluare si de notare sa fie astfel structurat. Adica, în clasele I si a II-a, elevii sa fie evaluati prin calificative, iar în clasele a III-a si a IV-a, evaluarea sa se faca cu note. În acest fel, copiii nu vor mai fi socati în clasa a V-a când vor primi în catalog note si nu calificative. Mai ales, în conditiile în care elevii nu vor mai avea la catedra un singur cadru didactic, ci la fiecare disciplina vor vedea un alt profesor“, ne-a declarat Cornelia Popa, învatatoare la Scoala nr. 194 din Bucuresti. În replica, inspectorii de la Ministerul Educatiei si-au exprimat surprinderea fata de aceste cereri, dar nu au exclus varianta unei realizari a situatiei. „În principal, calificativele acopera o sfera mai larga, iar la inspectii nu s-au constatat respingeri în aceasta privinta. Oricum, aceasta problema trebuie reanalizata, deoarece, asa cum noul pachet legislativ propune o noua structura educationala, si atunci, prin noul curriculum, va fi reformat si sistemul de evaluare“, ne-a declarat Megdonia Paunescu, director în cadrul Directiei Management Învatamânt Preuniversitar din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetarii.

Alexandru Calmâcu

Sursa: Gardianul

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: cdiasimi | 07.08.2007 19:04 | 14778 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Ce este fotbalul?

Metode alternative de educatie

Comentarii (58)

0 0

08.08.2007 08:22 sfetnicul

"Adica, în clasele I si a II-a, elevii sa fie evaluati prin calificative, iar în clasele a III-a si a IV-a, evaluarea sa se faca cu note. În acest fel, copiii nu vor mai fi socati în clasa a V-a când vor primi în catalog note si nu calificative."

Declaraţia aceasta mi se pare o mai mare gogomănie venind din partea unei învăţătoare. Logic vorbind, oare preşcolarii nu sunt suficient de familiarizaţi cu numerele 1-10? Ce rost mai au calificativele pentru ciclul achiziţiilor fundamentale? Şi nu-mi spuneţi stereotipul cu "stresarea elevilor" că nu cred în el: am văzut destui elevi stresaţi de calificative de B sau S.

0 0

08.08.2007 08:24 criscris

Revenirea la sistenul de notare prin note si la invatamantul primar ar fi unul dintre cele mai bune lucruri care s-ar putea intampla la acest nivel de invatamant.Sunt invatatoare,de 10 ani si aproape de fiecare data cand notez prin calificative am impresia ca fac cate un compromis.Nimeni din cei implicati in actul educatiei nu e multumit.Sunt,ca toti ceilalti pentru revenirea la note,care au efecte benefice pentru toti.

0 0

08.08.2007 10:19 corpodean_sonia

Am avut ocazia să aplic ambele sisteme de notare. Elevii din prima mea generaţie s-au integrat perfect în ciclul gimnazial, pe când ceilalţi, dar mai ales părinţii lor, au suportat destul de greu trecerea de la calificative la note. "Binele"- a fost uşor acceptat în ciclul primar ,însă mediile de 7 sau 8 au fost considerate nesatisfăcătoare în multe cazuri.

Pe de altă parte, constat că nu sunt singura căreia i se părea acordarea unor calificative "un compromis", aşa cum a arătat şi colega criscris. Chiar şi în stabilirea descriptorilor de performanţă simţeam nevoia fixării unor stadii intermediare, ce făceau insuficiente cele 4 calificative. De aici nenumărate plusuri , minusuri, steluţe adăugate calificativelor. Nu mai vorbesc de situaţiile în care elevii îşi comparau testele, lucrările şi considerau nedreaptă acordarea aceluiaşi calificativ pentru un număr diferit de greşeli.

0 0

08.08.2007 10:35 orly

De la bun inceput, invatatorii au apreciat ca acordarea calificativelor nu este corecta, benefica, morala sau cum vreti...Ca de obicei, pe practicieni nu i-a ascultat nimeni!Poate ca a sosit momentul?!Si eu, de-a lungul carierei, am aplicat ambele sisteme de notare si am constat avantajele notelor pentru evolutia elevilor.

0 0

08.08.2007 10:44 pasatcarmen

Eu, dragi colegi, as propune un REFERENDUM, prin care sa ne alegem sistemul de notare...(ca si asa ,,se poarta,,)dar ar trebiu sa participe intreaga populatie a tarii, nu numai 30%. Desigur am glumit, sunt in totalitate de acord cu cele sustinute de colegi,desi am auzit variante precum ca, s-ar scoate de tot sistemul de notare, deoarece nu conteaza in formarea si educarea unui copil. Si asta in contextul in care , fiecare veriga a unei lectii are ca scop final EVALUAREA! Vorba e: pe noi nu ne intreaba nimeni chiar nimic???

0 0

08.08.2007 11:25 sfetnicul

Pentru Orly:

Afirmaţia că "de la bun inceput, invatatorii au apreciat ca acordarea calificativelor nu este corecta" nu e de loc adevărată.

Există două extreme:

- unii care îmbrăţişează imediat noul propus de "minţile luminate" de la conducerea învăţământului, fără să cântărească toate aspectele sau ignorând contraargumentele

şi...

- alţii care neagă tot ce înseamnă nou şi sunt total reticenţi la schimbare.

Am fost de la început împotriva notării prin calificative şi evaluării pe baza tomurilor de "descriptori de performanţă". Logica mea a fost una simplă: aceste două inovaţii sunt lipsite de spirit practic, greu de aplicat sau generatoare de erori.

Din păcate, nu cred că se va schimba nimic.

0 0

08.08.2007 12:06 corina_jga

Ar fi benevenita pentru toata lumea revenirea la sistemul de notare cu note. Calificativele nu fac altceva decat sa zapaceasca elevi si parinti. Elevul nu se poate evalua , nu mai are constienta a ceea ce face, iar in clasa se creaza false ierarhii. Chiar nu e cinstit pentru ei. iar cu parintii, e o drama, pentru ca nici ei nu inteleg sau nu vor sa inteleaga de ce un copil cu FB in clasa a IV (obtinut infiorator de usor) nu poate avea 10 in ciclul gimnazial. iar lipsa lor de intelegere se traduce, de cele mai multe ori, fie in chin pentru copil, fie in reprosuri, mai mult sau mai putin oficiale, la adresa profesorilor care dau note de 8 sau 9.

0 0

08.08.2007 14:48 marian_dorin

Si eu sunt pentru desfintarea calificativelor si reintroducerea notelor! Cu ajutorul notelor , elevii vor sti mai clar ce au facut bine si rau si exista o mai mare obiectivitate din partea invatatorilor in notare si implicit , in evaluare.

Insa , ca de obicei , nu cred ca ne va auzi cineva si nici ca se va face ceva...

0 0

08.08.2007 15:37 domnicavranceanu

E FOARTE BINE SA SE REVINA LA NOTE CHIAR DIN ACEST AN. IN CLASA A V-A LE VA FI MAI UŞOR SĂ SE AUTOEVALUEZE .ÎN SEM .II AL CLASEI A IV-A ÎNCERCAM ŞI NOTAREA CU NOTE DAR VACANTA AŞTERNE UITAREA ŞI TOAMNA VENEA STRESUL CU PRIMA NOTĂ LA TESTUL INIŢIAL.DORESC SĂ SE REVINĂ LA NOTE ŞI COMITETELE DE PĂRINŢI.ASTA DA SCHIMBARE!

0 0

08.08.2007 17:08 cezara

Notarea cu note este mult mai obiectiva. Ar fi minunat sa se revina la ea.

0 0

08.08.2007 21:17 dascal

Asa este, reintroducerea notelor e un lucru bun.

0 0

08.08.2007 21:21 nica_ana

Din moment ce dăm probe de control iniţiale,finale şi ni se cer rezultatele în note,medii pe clase,din moment ce părinţii vor să ştie nivelul copilului la învăţăzură,pe scara de notare 1-10,din moment ce de la clasa aV-a se notează pe scara 1-10,din mo0ment ce la concursurile şcolare se pun note ,din moment ce notarea prin calificative nu a fost înţeleasă,nu a fost suficient explicată sau fundamentată din punct de vedere psihologic şi pedagogic ,aşa cum era normal,e normal să se revină la sistemul de notare prin note,care,fără îndoială,este agresiv ;în alternativa step by step copiii învaţă fără să primească note şi se învaţă serios ;din păcate,în docimologia de după1990 ,există o mare criză.

0 0

08.08.2007 22:00 carmenbarcan

Sustin si eu reintroducerea sistemului de notare prin note, e mult mai obiectiv.

0 0

08.08.2007 22:10 pope

Ar fi foarte bine daca s-ar reveni la note,deoarece am fi mai obiectivi in evaluare si nu s-ar mai crea atatea suspiciuni din partea elevilor,a parintilor si noi am fi mai impacati ca am evaluat cunostintele elevilor mai corect.

0 0

08.08.2007 23:04 adina_marian2001

Sunt parinte si cadru didactic si consider ca sistemul de evaluare prin notare este cel mai obiectiv pentru elev, cu conditia ca modul de evaluare sa fie si mai obiectiv pentru cadrul didactic.

0 0

08.08.2007 23:10 adimatu

Schimbam din nou?

Calificativul nu este o inventie postdecembrista. Scoala ramaneasca l-a aplicat cu succes in perioada interbelica. Argumentele unei tabere nu se potrivesc cu cele ale celeilalte tabere.

Daca este sa discutam cinstit uitati-va in jur, ascultati ce se discuta in cancelarii si veti ajunge la concluzia ca si la ora actuala sunt multi dascali care "transforma" o nota intr-un calificativ. De ce? Probabil ca de vina a fost formarea in cascada a invatatorilor la introducerea calificativelor unde cei care trebuiau sa formeze au transmis atat cat au priceput si mai ales cum au priceput. Parintii nu vor intelege niciodata ce inseamna calificativele si cum se face evaluarea daca nu le explicam.

Ne e teama de nou si ne place sa evaluam asa cum am fost noi evaluati (ni se pare mai sigur), desi in cele mai multe locuri din lume calificativele nu reprezinta ceva nou.

Notarea de la 1 la 10 nu este cu nimic mai obiectiva.

Noua ne este mai usor sa notam decat sa stabilim standarde de evaluare, de ce sa nu recunoastem ca este mai putina munca, si asta ne face sa fim asa indarjiti.

Traiasca reforma continua si propasirea invatamantului romanesc! Unii am mai trecut printr-o revolutie continua si ne-am cam saturat. Am 32 de ani de invatamant si am vazut multe schimbari de forma. Prea mult "aceeasi Marie cu alta palarie".

0 0

09.08.2007 08:46 marianadascalu

Din propria experienta stiu ce inseamna calificativele pentru elevii din clasele I-IV. Abia la sfarsitul clasei a V-a constientizeaza valoarea notelor primite. Obiectivitatea notarii ar fi eficienta cu aplicarea criteriilor care au existat pentru clasa a V-a si a V-a.S-au aplicat candva, ministerul a facut sondaje prin scoli si ...atat.

0 0

09.08.2007 09:22 auras_mocanu

Copilul a stiut dintotdeauna ca, atunci cand vine la scoala, el primeste note de la 1 la 10 pentru efortul pe care il depune pentru a-si insusi cunostinte, priceperi, deprinderi. De asemenea din mass media afla despre diverse concursuri unde copiii sau tinerii primesc din partea juriului note.Dar cand vine la scoala el(copilul) primeste calificative - ceva de neinteles pentru el, cu atat mai mult cu cat copiii din clasele mari primesc note(si studentii primesc note).Copiii din clasele I-IV nu au inteles niciodata de ce s-a facut o notare diferita pentru ei prin calificative.Lucrez intr-o scoala speciala pentru copii cu deficienta de auz si atunci cand copilul isi primea calificativul imediat prin limbaj mimico-gestual imi cerea sa-i spun echivalentul in nota.Deci este un lucru bun daca vom trece la evaluarea prin note.

0 0

09.08.2007 10:43 vasile

Cu totii stim ca orice sistem de evaluare are lipsa lui de obiectivism, are parti bune si mai putin bune. Va rog sa cugetati! Cum putem face diferenta intre o lucrare de nota 7 si una de 8 la ed plastica, ab practice, ed muzicala ..... ed fizica... Cu totii stim ca un copil care avea note bune in partea stanga a catalogului avea cam aceleasi note si in partea dreapta "ca doar nu o sa-i stricam media" Apoi va rog sa va ganditi la penibilitatea serbarilor de sfarsit de an scolar unde existau clase cu cate 12 copii cu premiul I si cam tot atatia cu premiul al II-lea Ca doar n-o sa ramana copilul nu stiu carui "sponzor" fara premiu!!! Iar trebuie sa facem ierarhizari la 6-7 ani??? Oare dorim din nou sa cream acel copil „multilateral dezvoltat”? Cine ne permite sa punem etichete cu note unor copii de 6 -7 ani Cu totii am citit si am cautat sa scoatem in valoare partile pozitive ale elevilor Trebuie sa tinem cont de inteligentele multiple, de creativitate si nu de sabloane si etichete. Ingradim din nou?? Va este teama de clasa a V-a? Nu cred ca este cazul atata timp cat aveti constiinta de dascal treaza! Capul sus!

0 0

09.08.2007 13:48 anahodoroaba

Revenirea la note ar fi o mare greseala. O varianta mobilizatoare pentru copil ar fi si cea reflectata prin punctaj care l-ar ajuta sa treaca anumite praguri de invatare sau sa le repete. Astfel, nu ar mai fi calificat cu acele denumiri catastrofale pentru el de "insuficienta", "suficienta'...

0 0

09.08.2007 16:27 corina_jga

Mobilizatoare, evaluarea prin calificateve? Cred si eu! Un copil care ia un bine mai acatarii primeste in catalog FB. Normal ca este mobilizator. Numai ca, din pacate, copilul nu invata absolut nimic, primind astfel de calificative castigate prin "rotunjire". Sau invata, ceea ce este si mai grav, ca nu-i nimic, si ce daca nu a stiut tot, el tot a luta FB. Si se lauda acasa, si este laudat, pupat pe frunte de bunici si parinti. Si copilul acela nu va invata NICIODATA sa munceasca eficient, pentru ca stie ca ii iese si fara munca de calitate. Si mentalitatea asta il va urmari toata viata.

Sa prelungim aceast simulacru de notare si la gimnaziu? Doamne fereste. Se duc de rapa generatii intregi.

Notarea este o evaluare mai fina, cu mai mare acuratete.

Invatamantul trebuie sa formeze oameni adevarati, nu sa mangaie pe crestet copii care invata sa fie mediocri dar care vor avea pretentii de genii.

0 0

09.08.2007 21:24 teo_tudora

Dar daca in loc sa se revina la note in ciclul primar , ar adopta ciclul gimnazial calificativele?Nu-mi sariti in cap, era doar o idee.

0 0

09.08.2007 21:49 vasile

Dar daca s-ar trece la un sistem de evaluare descriptiv?

Invatatorul ar trebui sa descrie situatia exacta a elevului ceea ce stie si unde mai are lacune Ce ziceti?

0 0

09.08.2007 22:27 corina_jga

se face si astfel de notare in alte tari, numai ca este dublata de note. la sfarsitul unui ciclu de scolarizare, profesorii scriu astfel de evaluari si propun (cu titlu imperativ) linis studiilor care urmeaza a fi facute. Sistemul functioneaza, numai ca sunt multe hartii de facut, ele nu se fac dupa ureche si la bunul simt. Si nu cad in carca dirigintelui, cum va fi cazul la noi.

0 0

10.08.2007 08:40 bre_carmen

Total de acord cu adimatu si vasile. Nu stiu unde au fost altii, dar eu imi aduc aminte perfect ca evaluarea prin calificative a fost propusa de noi, invatatorii, imediat dupa revolutie, nu ca o moda, ci ca o necesitate.Nu este nici locul, nici cazul sa argumentez aici. Dupa 29 de ani de munca pot sa spun cu mana pe inima ca elevii apreciati cu calificative in primar au avut o evolutie mult imbunatatita fata de cei evaluati cu note.Ierarhizarea pe principiul notelor le spunea "al catelea sunt", cea pe principul calificativelor le spune "la ce sunt bun". Cat priveste aspectul socului clasei a V-a... sunt convinsa ca nu evaluarea este de vina, cata vreme copilul stie ce si cat trebuie sa munceasca pentru un F.B. si nu-l ia doar pentru incurajare. Tragedia este ca reforma, in sensul bun al cuvantului, se cam opreste la nivelul ciclului primar. In rest... toate bune si frumoase.

0 0

10.08.2007 09:22 sulger

De acord, Vasile! Colegii noştri care susţin evaluarea prin note cred că vor încuraja copiii să înveţe pentru note. Nu credeţi că notele pot fi un factor de stres? Trebuie să dovedim flexibilitate, mai ales la clasele mici şi să-i obişnuim să înveţe pentru ei, pentru a şti "să înveţe" tot restul vieţii. Cred că o mare parte din învăţători au avut copii care au plecat în afară. La mine s-au şi întors unii care povestesc (eu nu am fost la faţa locului) că sistemul de evaluare este mai flexibil: asemenător Alternativei Step by Step. Eu nu spun că tot ceea ce e occidental e bun. Dar să privim la toate studiile internaţionale şi să vedem pe ce loc e învăţământul românesc (TIMSS, PIRLS etc.). Să nu ne lăsăm înşelaţi de rezultatele "vârfurilor" la Olimpiadele Internaţionale! Să comunicăm mai mult cu părinţii copiilor pentru a le explica avantajele unei evaluări flexibile, care să nu pună accent pe ierarhizări la ciclul primar. Noi suntem dascăli, dar şi părinţi, pentru că şi noi avem copii. Avem un avantaj care trebuie valorificat. Păcat că educatoarele, învăţătorii şi institutorii nu sunt apreciaţi decât după studii şi nu după ceea ce fac!

0 0

10.08.2007 15:22 mitroimioara

Am 31 de ani in invatamant...consider eu ca am si ceva experienta...Oare sistemul de notare (evaluare)este problema? Indiferent de sistemul folosit mie mi-a fost mai greu sa-i fac sa inteleaga atat pe copii cat si pe parinti ca la scoala vin pt a invata nu pt nota sau calificativ.bucuria este mare atunci cand observam progresul .Elevii mei nu au avut probleme la trecerea in clasa a V-a. Actualul sistem de evaluare consider ca este mai bun,mai flexibil,la urma urmei pe noi ne intereseaza competentele.

0 0

10.08.2007 16:20 dorina_dinu

Sistemul de evaluare prin note cred ca este mai aproape de obiectivitate,desi ...si aici sunt carente,dar oricum este mai bine.

0 0

10.08.2007 16:22 dorina_dinu

Parintii si elevii vor sti ca nota 9 este nota 9 si nu 10,ca mai au de munca pentru a ajunge la 10.

0 0

10.08.2007 17:08 carmenmihaelap

Reintroducerea notelor e un lucru foarte bun, deoarece elevii ar sti fiecare unde se situeaza (9 nu e Fb, 7 nu B...)In plus acest sistem cu calificative nu are continuitate la gimnaziu, iar parintii si copiii sunt derutati in prag de clasa a V a.Abia atunci cei foarte buni vor fi motivati sa se pregateasca in plus fata de colegii lor mediocri.Era bine de reintrodus mai demult notele si de luat in calcul si opinia noastra a celor ce lucram direct cu sistemul!

0 0

10.08.2007 21:45 corina_jga

Am predat la clase de ciclu primar si predau la gimnaziu si la liceu. Toate observatiile pe care le-am facut cu privire la evaluarea prin calificative vin din observatie directa. Nu consider ca aceste calificative sunt in masura sa croiasca elevi seriosi, din motive pe care le cunosc mai ales colegii nostri care lucreaza la ciclul primar. Stiti si voi, dragi colegi cum iese o medie semestriala onorabila cu ultimele calificative ale elevului. Imi veti spune ca este in favoarea elevului, in fond. Dar nu mi se pare cinstit ca un copil care are B luat prin rotunjiri (in favoarea lui, evident) pe primul sem. la o materie, si FB in al doilea semestru (si acela prin rotunjiri) sa primeasca medie anuala FB. Il punem cot la cot cu un elev care are FB "curat"? Ce invata el? ca se poat, si fara sa se zbata prea mult. Ce intelege cel care a primit acest calificativ "pe bune"? Ca oricat trage, nu merita, si urmarea nu e greu de ghicit. Nu e cazul elevilor care au parte de familie care sa ii traga mereu in sus, sa ii impusioneze. Dar tot nu e cinstit.

Brasoave (scuze de cuvant) cu incurajarea micutului... nu tin. Incurajarea se poate face si altfel, nu prin notare, si asta o stiti mai bine decat mine.

0 0

10.08.2007 21:50 dorinav

Am citit stirea si raman surprinsa ca majoritatea spun sa ne intoarcem la note, dar nimeni nu a pus problema ca am avea continuitate in notare daca s-ar introduce calificativele la ciclul gimnazial. E adevarat ca ar fi mai mult de scris si pentru colegii profesori, dar noi exersam aceasta situatie de mai bine de 15 ani.Sa nu ma intelegeti gresit , nu ma deranjeaza revenirea la note, m-ar scuti de notarea in paralel cu puncte de la 1 la 10 si explicarea fiecarui calificativ asociat.Dar ar trebui vazuta si prima varianta.Sa speram ca se vor hotari la timp, onor guvernantii si sindicatele sa nu ne apuce 2010.

0 0

10.08.2007 21:59 geflor

REINTRODUCEREA NOTELOR ESTE UN LUCRU FOARTE BUN, ASTFEL COPILUL SE VA EVAVLUA MAI USOR SI VA FI MAI PUTIN SURPRINS IN CLASA A-V-A,CAND DEODATA LUMEA LUI SE SCHIMBA.

0 0

10.08.2007 22:46 sandor_traier

Doamnelor şi domnilor,

de ce plângeţi după acele nenorocite de note? De ce vreţi să faceţi neaparat o ierarhizare ca la un concurs? Lucrăm într-o şcoală de stat, obligatorie (eu de 30 de ani), în care va trebui să includem şi mai mult copii cu disabilităţi (din păcate tot mai mulţi), vor veni clasele pregătitoare, ce veţi face cu aceştia? Îi veţi ţine în note de 4 şi 5? Unde e stimulentul psiho-afectiv atunci?

Personal sunt de acord cu calificativele şi le consider mai eficiente decât notele. Mai mult decât atât, în lumea bună, dscălul decide dacă unul sau altul dintre elevii săi poate trece la o treaptă superioară sau nu printr-o apreciere scrisă. La noi însă vor mai trece mulţi ani până când dascălullui i se va mai acorda încrederea de care s-a bucurat odată. Lăsaţi notele şi ierarhizările pentru şcolile private deşi poate cei de acolo vor beneficia de o mai mare încredere decât noi. Încercaţi să vedeţi lucrurile în ansamblul lor; se vrea renunţarea la testele naţionale din gimnaziu şi noi vrem să revenim la evaluările stricte.

Respect opinia fiecăruia dar, aceasta e părerea mea în această chestiune.

0 0

11.08.2007 09:19 francisca_lisenche

Am citit si eu articolul si o parte din comentariile colegilor. De la inceput am lucrat numai cu calificative si cred ca sunt eficiente tinand cont ca peste tot ni se spune sa nu facem diferentieri intre elevi, sa-i apreciem pe toti dupa posibilitati, toata clasa sa lucreze ca o echipa, nu sa fie participanti la un concurs "de note cat mai mari". E foarte buna concurenta, dar desfasurata organizat si coordinata de invatator in clasa.

si fiindca tot e vacanta spun ca nu ar fi rau totusi daca am avea mai multe calificative.... de exemplu Satisfacator de Bine .......

0 0

11.08.2007 15:22 georgi_p

REVENIREA LA NOTE IN CICLUL PRIMAR CRED CA AR FI UN LUCRU F.F.F.BUN. CALIFICATIVELE SA FIE PASTRATE PENTRU PRESCOLARI PENTRU CA LA NIVELUL LOR NU TREBUIE SA FIE INCURAJATI IN ACEST MOD. LA CICLUL PRIMAR STIM NOI INVATATORII CUM SA INCURAJAM COPII NU PRIN FB LA CEI CARE AU PUNCTAJ MAXIM SI TOT ACELASI FB LA CEI CARE AU PUNCTAJ APROAPE MAXIM.

0 0

11.08.2007 15:23 georgi_p

O CORECTARE PRESCOLARII TREBUIE INCURAJATI PRIN CALIFICATIVE IMI CER SCUZE

0 0

12.08.2007 07:33 leu

Sustin revenirea la note.Ar exista o continuitate in notare, ar exista mai mult interes,obiectivitaea este alta, cred in concurenta pentru progres.

0 0

12.08.2007 20:31 and11

Si eu consider ca revenirea la note ar fi un lucru bun si sper ca se va realiza acest lucru incepând chiar din acest an scolar.De asemenea consider ca ar fi necesara reintroducerea repetentiei la clasa I din foarte multe puncte de vedere ( consider că si dv.,dragi colegi,le stiti si le-ati intâlnit destul de des).As vrea sa cunosc si parerea dv. referitor la acest lucru,desi stiu ca parerile vor fi împartite ca si la note.

0 0

12.08.2007 21:56 juliak

ar fi mai bine daca ar exista mai multe calificative. cum se pot echivala zece note cu patru calificative.-

0 0

13.08.2007 15:28 lili_tipau

Pentru clasele finale ale ciclului primar am notat elevii cu calificative si note in paralel, explicand de ce un B reprezinta 8 si altul 7 si ceva. Dar un 10 este un 10 pe cand un FB .... Ca sa nu mai amintim ca parintii "reactioneaza" la note!Apoi este stiuta competitia in introducerea a diverse concursuri, competitii, gaselnite care sa impulsioneze activitatea elevului la clasa si mentinerea lui in "plutonul" celor sarguinciosi ...

0 0

13.08.2007 15:36 mihaimdl

E bine sa existe note. Se face o apreciere mai obiectiva, cu o singura observatie: la disciplinele care presupun aptitudini de genul muzica, desen, educatie fizica, lucru manual (mai exista?) sa se pastreze calificativele. Nu cred ca e greu sa se gaseasca o metodologie adecvata. Si poate ar fi mai stimulativ pentru cei care chiar nu sunt dotati natural spre aceste domenii.

0 0

14.08.2007 12:01 corina_jga

Nu vad de ce sa se mai adauge calificative ca sa se evalueze cat mai exact. A incercat cineva vreodata sa adune calificative si sa faca media? Ca doar nu o sa ne apucam sa echivalam calificativele cu note, apoi facem media, pentru ca, in final, sa punem calificativul corespondent drept medie.

De ce complicat cand se poate simplu, nu?

0 0

14.08.2007 20:09 gemini

Parerile sunt multe, pertinente, chiar in contradictie, dar asta duce la progres, nu!?Parerea mea e urmatoaea:

-Notarea cu calificative dezavantajeaza elevii foarte buni fata de cei cu :"mici scapari";

-Calificativele de "Bine"streseaza nu atat copiii cat parintii! Toata lumea vrea acum doar "Foarte bine";

-Chiar daca notarea o facem cu calificative, in clasa tot se realizeaza o ierarhizare si nu din partea noastra cat din partea parintilor,si chiar intre copii;...

Si in fond de ce sa nu fie o atmosfera de competitie, atata timp cat societatea e concurentiala ?

0 0

14.08.2007 20:19 lavi40

Notele sunt cele mai relevante in evaluarea scolarului.Premiul I cu coronita sa-l primeasca cel care merita cu adevarat.

0 0

14.08.2007 22:24 professorbujor

Chestia cu asa-zisele calificative este o experienta adusa de pe undeva sau chiar produsul mintilor luminate de pe la noi.Poate ca e o chestie care se motiveaza psihologic,dar numai in teorie,pentru ca in viata de toate zilele nimeni nu te mangaie pe crestet daca esti prost,scuzati,slab pregatit.

Cocolosirea ,ascunderea lipsurilor,la varste mici stimuleaza impostura,cu sau fara constiinta.

0 0

14.08.2007 22:32 professorbujor

De fapt,este o chestie tare smechera prin care se propaga egalitatea de sanse,ca sa vezi ,toti "care este" este destepti,nu exista diferente intre indivizi,toti sunt formidabili,numai educatorii nu sunt capabili "de a fi in stare " ca sa...Aceasta parsivenie este caracteristica lumii dominata doar de si prin capital;ea afirma ceva dar gandeste doar la augmentarea acestui nou sau dintotdeauna dumnezeu care se cheama capital.

0 0

15.08.2007 14:05 geostef

Eu cred ca adevarata problema vine din sistemul diferit de notare al fiecarui cadru didactic; problema nu va disparea daca vor fi introduse notele; se va reveni la ceea ce se intampla acum pt ciclurile superioare: nota 10 la scoala x nu se compara cu nota 10 la scoala y. Discutii vor exista oricum. Ar trebui, mai bine, introduse niste sisteme finale de evaluare competitive cu cele de la nivel international. Si ar mai trebui schimbat ceva: conceptia multora dintre dascalii romani, care umbla ei dupa note de 10 sau calificative de foarte bine acordate copiilor, pt a inlatura bataile de cap, inspre multumirea parintilor si pt salariile si gradatiile de merit.

0 0

15.08.2007 14:49 professorbujor

A nu se uita ca urciorul nu poate merge de prea multe ori la fantana.Pacalesti,prin supraevaluare,un timp;dar in 3-4 ani ,vor pricepe si parintii si elevii smecheria.

0 0

16.08.2007 17:28 vasile

Einstein spunea ca “Mintea intuitiva este un dar sacru iar mintea rationala este servitorul ei de incredere. Am creat o societate care onoreaza servitorul si am uitat darul.



Cum il notam?

0 0

17.08.2007 01:14 sasa

Eu sunt pentru evaluarea prin calificative.

Calificativele sunt tot niste conventii la fel ca si notele. Sistemul de evaluare prin calificative ii protejeaza pe elevi de notele proaste date intamplator.

De fapt ne este mai tare groaza de descriptorii de performanta decat de calificative. La acesti descriptori ar trebui sa fim ajutati de catre sefii din minister.

Nu este adevarat ca elevii foarte buni sunt dezavantajati. Un elev exceptional are posibilitatea de a se face remarcat la activitatile suplimentare sau complementare organizate in scoala. Daca este superdotat poate castiga competitii la nivel local, judetean sau chiar national care il detaseaza de ceilalti colegi care finalizeaza anul scolar tot cu FOARTE BINE.

0 0

17.08.2007 12:14 zeny

Revenirea la note ar fi un lucru extraordinar de bun. Notele sunt cele mai relevante in evaluarea elevilor.

Trecerea, in clasa a V-a, de la calificative la note este un soc atat pentru elevi cat si pentru parinti.Rugam sa se revina la note din acest an scolar.

0 0

17.08.2007 15:00 stepista_devei

Buna ziua ,stimati colegi ,observ un real zbucium ,pt note ,pt .salarii ,sunt f.multe nereguli in viata noastra ,in tara noastra ,in lume ...Lucrez in invatamantde 10 ani ,am operat si cu note si cu calificative ,de 6 ani lucrez in alternativa step by step ,evaluarea este cu totul diferita ,aici totul este decris in cuvinte ,scriem caiete de evaluare destul de mari ,dar la sedintele cu parintii discutam f.mult despre evolutia sai involutia copiilor,copiii stiu f.bine ce au acumulat sau ce mai au de acumulat ,problema noastra este de a fi cei mai buni in meseria pe care ne-am ales-o ,noi suntem gradinari de suflete umane,sa ne pregatim ca se apropie un an scolar plin de activitati ,Mult succes!

0 0

18.08.2007 23:05 dinel



Orice numar reprezinta prin marimea sa o masura a ceva ,un raport intre diferite obiecte ,o ierarhizare a unor valori ..... (lista e lunga ).

Nu exista nimic din viata noastra sa nu se raporteze la un anumit numar(luat ca valoare, procent) .

Notele ce sunt?

0 0

03.09.2007 18:12 nico

Aşadar ne întoarcem la clasificări, comparaţii între elevi- ca şi cum nu va avea parte de asta toată viaţa- şi comparaţii între clase- care folosesc nimănui.

Aceasta schimbare ar da mijlocul prin care s- ar putea face salarizarea diferenţiată, după rezultate.

Cât priveşte modul de notare, poate se va realiza pe baza descriptorilor si pe 9-10 nivele şi nu pe 5 nivele ca până acum.

ne încălzeşte cu ceva?

până la urmă, copilul trebuie să ştie ce ştie şi ce nu ştie şi ce trebuie să facă pentru a ajunge să atingă obiectivele programei la nivelul lui maxim de dezvoltare. Şi asta nu depinde decât de noi; ca şi acomodarea cu notele în clasa a V-a.

Un an uşor şi fără schimbări radicale!

0 0

05.12.2007 11:04 cristina87

Buna ziua!

Sunt studenta in anul II la Pedagogie si m-ar interesa sa aflu mai multe despre actualul sistem de notare al elevilor.

credeti ca ati putea sa-mi scrieti pe adresa de mail parerea dumneavoastra?

nico_tyna@yahoo.com

Va multumesc!

0 0

05.12.2007 11:05 cristina87

Buna ziua!

Sunt studenta in anul II la Pedagogie si m-ar interesa sa aflu mai multe despre actualul sistem de notare al elevilor.

credeti ca ati putea sa-mi scrieti pe adresa de mail parerea dumneavoastra?

nico_tyna@yahoo.com

Va multumesc!

0 0

05.12.2007 11:07 cristina87

Buna ziua!

Sunt studenta in anul II la Pedagogie si m-ar interesa sa aflu mai multe despre actualul sistem de notare al elevilor.

credeti ca ati putea sa-mi scrieti pe adresa de mail parerea dumneavoastra?

nico_tyna@yahoo.com

Va multumesc!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 10 evenimente

«NOIEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Gânduri la începutul anului școlar 24/25. Votați dar vă rugăm să și comentați!

184 voturi | 11 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN