Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Perfecţionarea profesorilor – haos şi bani aruncaţi pe fereastră

Astfel, pentru a obţine un certificat de competenţe profesionale, un profesor trebuie să urmeze 4 categorii de programe: de perfecţionare, o dată la 5 ani; tematice; programe datorate reformei şi programe speciale, de cooperare internaţională. Cele din prima categorie sunt şi ele împărţite în 3 module: proiectarea, organizarea şi evaluarea activităţilor didactice; management şi comunicare şi tehnici informaţionale şi de comunicare. Au trecut mai bine de doi ani, însă, fără ca, în acest răstimp, vreun profesor să obţină certificatul de competenţe, prin modalitatea stabilită.
De 2 ani, au continuat să fie eliberate certificate, chiar dacă creditele proveneau în urma frecventării unui singur tip de programe. Explicaţiile sunt multiple. În primul rând, în momentul semnării ordinului, erau deja acreditate zeci de programe, care sunt în derulare şi astăzi şi care vor continua până în 2009. Prin urmare, încă sunt profesori care acumulează credite prin frecventarea acestor programe, fără să ştie că, în mod normal, ar trebui să se înscrie şi la cursuri din celelalte categorii. În al doilea rând, ministerului i-a luat aproape 2 ani să stabilească curriculumul pentru programele datorate reformei. Acest lucru s-a întâmplat abia în martie 2007.

Există, de asemenea, vizibil mai puţini furnizori de programe tematice (care sunt plătite din banii profesorilor), decât de programe din prima categorie. Astfel, se pare că abia începând din 2008 sau chiar din 2009, când vor „expira” programele acreditate, în urmă cu 4 ani, lucrurile ar putea intra cumva în normal. Asta dacă până atunci nu mai apar alte modificări de ordin legislativ, lucru perfect plauzibil, din ceea ce ne-a declarat directoarea adjunctă a CNFP, doamna Merima Petrovici: „Probabil că va exista o nouă modificare, iar programele de formare vor fi gândite să îndeplinească 3 tipuri de necesităţi: ale ministerului, ale unităţii de învăţământ şi ale cadrului didactic.” În total, Centrul Naţional de Formare a Personalului din Învăţământul Preuniversitar, organism din subordinea MECT, a acreditat 338 de programe. În 2007, CNFP a acreditat 13 programe din categoria I, 11 din categoria II şi 26 din categoria III. În prezent, există 104 furnizori, care au eliberat 40.550 de atestate (pentru acumularea a până la 60 de credite) şi 6.957 de certificate (pentru 90 de credite). (M.C.)
Gandul




Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: cdiasimi | 20.08.2007 12:00 | 2813 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (11)

0 0

26.08.2007 10:28 professorbujor

E pur si muove !

0 0

26.08.2007 11:24 teo_tudora

DAC IAR MA TRIMIT LA PERFECTIOPNARI DIN ALEA DIN CARE NU INVETI NIMIC SAU INVETI CE NU PREA ITI TREBUIE LA CLASA ...

0 0

26.08.2007 11:29 teo_tudora

Am vrut sa scriu DACA si PERFECTIONARI.Se vede ca ar trebui sa ma inscriu la un modul ce prevede si dactilografierea.Astept 2009 cu oferta de la M.E.C.

0 0

26.08.2007 16:15 professorbujor

Toata lumea se perfectioneaza;care la Sinaia,care la Bran,care prin Corfu...

Doar amaratii neamului,adeca dascalimea,trebuie sa se perfectioneze la locul de munca .Mai pleaca cate un smecher pe afara ,dar uita sa ne spuna si noua,prostilor ramasi acasa,ce mare educatie se face prin cele strainatati.

Ba ,am impresia ca nici nu trebuie a sti ce se intampla pe la altii.

0 0

27.08.2007 18:57 fmpopa

si totusi..... la ce ne foloseste asa-zisa perfectionare?!?

macar de ne-am perfectiona! numai ca ne perfectionam in a pierde timpul si a fenta sistemul! dar tot sistemul ne fenteaza mai tare si mai cu spor!............

0 0

27.08.2007 21:00 medve_c

gradele didactice nu sunt considerate perfectoinari?

0 0

30.08.2007 15:38 cdiasimi - Autor

Ba da, sunt considerate perfectionari.

0 0

30.08.2007 19:41 dama

Perfecţionări - beni şi timp, uneori irosiţi şi fără folos.

0 0

30.08.2007 19:45 monika

eu yic ca CCD-urile ar trebui desfiintate.se cheltuie inutil niste bani.acei bani ar putea fi folositi pentru adevarate perfectionari:sa fie platiti specialisti din diversele domenii ,sa fie adusi din marile centre universitare si sa avesm ceva de invatat.altfel se duc banii in vant,se pierde timp inutil si noi ne facem ca ne perfectionam.uite asa toata lumea ar avea de castigat:nu am plati cursurile de perfectionare si chiar am invata ceva.

0 0

30.08.2007 19:46 monika

scuze:am vrut sa spun :eu zic

0 0

03.09.2007 14:10 chereja_florica

Sunt de acord ca se fac formari doar de dragul de-a acumula credite,fara a demonstra si utilitatea lor la clasa.Va indic sa cereti cursul de formarepentru dezvoltarea gandirii critice la CCd-uri,unde veti fi familiarizati cu metodeintractive,care aplicate le clasa vor schimbamodul de gandire atat al dumneavoastra cat si a elevilor la clasa la care veti preda.Ca practician si nu ca teoretician,mi s-au parut cele mai eficiente din cariera mea de dascal- de aproape 30 de ani-care se preteaza la orice clasa fiind o alternativa metodologica.E ceea ce ar completa situatia de invatare utilizata in traditional si ar contribui la imbunatatirea experientei de invatare pentru elevi.Innoirea metodologiei la clasa,ar trebui sa fie in atentia inspectoratelor si CCD-urilor,(pentru ca nu se poate vorbi de reforma neglijand acest fapt) si sa propuna si astfel de cursuri pentru cadrele didactice.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Gânduri la începutul anului școlar 24/25. Votați dar vă rugăm să și comentați!

2 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN