Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Testele naţionale vor fi desfiinţate din 2008

TESTELE NAŢIONALE VOR FI DESFIINŢATE DIN 2008





Începând cu 2008, elevii nu vor mai susţine teste naţionale. Admiterea în clasa a IX-a - pentru anul şcolar 2007-2008 - se va face pe baza rezultatelor de la tezele cu subiect unic şi a mediei claselor V-VIII. Ministrul Educaţiei şi-a propus de câteva luni să desfiinţeze testele naţionale. Cristian Adomniţei a anunţat că testele naţionale vor fi înlocuite cu tezele cu subiect unic.



Potrivit acestuia generaţia care va intra în toamnă în gimnaziu va fi şi prima care nu va mai susţine testele naţionale. „Testele naţionale sunt anacronice, mai ales că sunt obligatorii 10 clase. Vom face tezele cu subiect unic semestrial, de la prima clasă de gimnaziu”, a explicat Adomniţei.



Numai sistemul de admitere în clasa a IX-a se va schimba, metodologia de susţinere Bacalaureatul fiind asemănătoare cu cea din acest an.



Antena3.ro

Nota echipei didactic.ro: Va invitam sa discutati pe larg si pe forum

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: fratiladorina | 29.08.2007 19:07 | 29160 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (99)

0 0

30.08.2007 09:15 geostef

Eu nu mai inteleg nmimic. Din presa locala am inteles ca nici cei de-a saptea, care au dat tezele unice nu vor mai sustine testele nationale.

Din ce in ce mai mare abrambureala!

Daca asa e pentru profesori, va imaginati cum trebuie sa fie pentru elevi...

0 0

30.08.2007 09:16 geostef

Cristian Adomnitei desfiinteaza testele nationale chiar de la anul

Autor: Ioana DOBOS



Vestea ii ia prin surpridere pe elevi si pe profesori, care stiau ca testele vor disparea abia peste doi ani.



Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului a grabit excluderea testelor nationale. Dupa ce s-a anuntat pina acum ca abia elevii care au fost in anul scolar 2006-2007 in clasa a sasea vor fi afectati de aceasta schimbare, ministerul a anuntat ieri ca elevii care au pilotat tezele cu subiect unic, adica viitorii elevi de clasa a VIII-a, vor fi primii care vor intra la liceu pe baza tezelor si a mediilor din timpul gimnaziului.



Ziarul de Iasi

0 0

30.08.2007 09:39 istina

Cea mai mare prostie notele de la tezele unice se vor lua in calcul de 2 ori la media de admitere in liceu ( odata la media semestriala deci anuala si a doua ora la media de admitere ),dupa ce s-a dovedit ca aceste teze sunt o porcarie ( la noi in zona s-a copiat pe rupte si au fost o gramada de 10 pe sate ....)

0 0

30.08.2007 09:43 andik192

Nu se poate sa fie o mai mare aberatie...! E adevarat ca nu mai este stresul unui examen unde poti avea emotii si sa gresesti. Dar pana la urma la liceele bune se va da admiterea proprie?

0 0

30.08.2007 10:00 mihaela_bondoc

Daca tot s-a renuntat la testele nationale ar trebiu introduse examenele de admitere la liceu.Tezele cu subiect unic nu sunt concludente.

0 0

30.08.2007 10:26 lililistanciu

Nu ma mai mira nimic, nimic nu ma mai surprinde. Ne-am invatat. Suntem intr-un mare laborator, in care profsori, elevi si parinti suntem cobai. In fiecare an se schimba laborantul.

Astept cu nerabdare ce schimbare va fi la anul.

0 0

30.08.2007 11:23 dama

Este şi bine şi rău: bine pentru că elevii nu vor mai fi stresaţi la sfârşitul anului şi vor avea şi ei o vacanţă binemeritată, rău pentru că nu au posibilitatea contestării unor note obţinute. Prof. supraveghetori şi corectori vor fi din altă şcoală.

0 0

30.08.2007 12:59 oanamihaela

Asasinarea învăţământului românesc



Sunt profesor la colegiul naţional cel mai căutat din judeţul în care domiciliez şi la care media de intrare este de peste 9,00. Întregul colectiv de profesori a cerut mereu reînfiinţarea examenului de admitere, ca o măsură de triere adevărată a elevilor (putându-se apela şi la formula de calcul prin medierea mediei de examen cu media generală la gimnaziu). În primii ani de după introducerea capacităţii, când examenele se dădeau şi în comune, din mediul rural, veneau frecvent elevi cu media generală peste 9,50 şi chiar de 10, dar având cunoştinţe de 2 şi 3 la testele iniţiale. În momentul în care teza se va da sub supravegherea profesorilor din şcoala respectivă, în multe şcoli, profesorii vor fi "foarte înţelegători" cu proprii lor elevi, iar locurile la liceele foarte bune vor fi ocupate de elevi care nu vor face faţă cerinţelor. Urmările: apariţia unui număr mare de corigenţe, scăderea nivelului învăţământului în liceele de elită, dispariţia rezultatelor la olimpiade (rezultate ce plasau învăţământul românesc pe un loc onorabil în lume).

Ar trebui, asemenea admiterii în învăţământul universitar, să se acorde posibilitatea ca elevii cu rezultate remarcabile la concursurile şcolare să fie admişi chiar fără examen sau să primească punctaje în plus la media de admitere în liceu.

Nu înţeleg de ce se crede că elevii buni sunt nişte "plante de seră" care nu rezistă în condiţii unei vieţi normale, care presupune şi promovarea unor examene? Sau motivarea ascunsă este neputinţa odraslelor unor de VIP-uri de a promova examenele de admitere?

0 0

30.08.2007 15:43 dama

VIP-urile iau examenul fără probleme. Sunt de acord cu dumneavoastră: trebuie examen măcar în liceele mai bune, care doresc să-şi selecteze elevii.

0 0

30.08.2007 15:44 eiatu

Copilul meu a trecut in clasa a IV-a. La finalul clasei a IV-avea avea de sustinut o testare la mai multe obiecte. El este o fire emotiva, si ma tem sincer pentru el. L-am incurajat mereu sa participe la cat mai multe concursuri, tocmai in ideea ca va avea de sustinut examene ale caror rezultate sa aiba o consecinta in viata lui de elev, de student, sau asa, in general. Participarea lui la diferite concursuri a condus la autoimpunerea unui oarecare echilibru emotional, insa nu pot afirma ca s-a produs o schimbare radicala. Rezultatele lui la acele concursuri au un curs ascendent, si sunt multumita de acest lucru. Acum insa trebuie sa il pregatesc sufleteste pentru cate 3 probe pe semestru, timp de 4 ani (deocamdata).

Ca un bun pedagog ce trebuie sa fiu, imi clocesc de pe acum discursul explicativ, astfel incat sa nu fac din teza unica un bau-bau de moda noua, dar nici sa nu minimalizez importanta lor. Apoi astept cuminte rezultatul discursului, aplicand ulterior planul "a" sau "b", sau "c", dupa caz.

Ma intreb insa ce vor face ceilalti parinti care au copii emotivi.

Cunoastem cu totii ca exista in fiecare scoala (sau asa ar trebui) cabinet de consiliere psihologica, insa in urma atator testari (teze unice), despre care copiii sunt constientizati ca vor conta mult in viata lor, nu cumva psihologii scolilor vor avea de rezolvat si altfel de probleme decat cele vechi, legate de consumul si traficul de droguri, de violenta si agresivitatea in scoala si in familie?...

Ni s-a reprosat deseori ca stresam elevii punandu-i sa invete. Ni s-a reprosat tot noua si faptul ca rezultatele la tezele unice nu au fost conforme cu asteptarile. Oricum, tot noua ni se va reprosa si de data aceasta...

0 0

30.08.2007 15:48 eiatu

erata: in fragmentul "Ca un bun pedagog ce trebuie sa fiu, imi clocesc de pe acum discursul explicativ, astfel incat sa nu fac din teza unica un bau-bau de moda noua, dar nici sa nu minimalizez importanta lor. Apoi astept cuminte rezultatul discursului, aplicand ulterior planul "a" sau "b", sau "c", dupa caz." va rog sa cititi "tezele unice" in loc de "teza unica"

0 0

30.08.2007 17:24 marietaj

Cred ca ideile sunt bune dar trebuie sa vedem cum vor fi aplicate. Si din cate stiu liceele vor avea dreptul sa-si organizeze examenul de admitere.Sa vedem legea la final si apoi sa scuturam sindicatele care ori nu se duc la discutii ori se duc degeaba.

0 0

30.08.2007 17:40 sorinborodi

Ne-au 'aranjat' pana la urma !

Deci,pana la urma cosmarul se transpune in realitate.Nonvalorile jubileaza !Cei ce au stiut sa 'aranjeze' tezele unice in propriile scoli (si vor sti si de acum inainte !!!) se vad cu asteptarile confirmate !Fraudarea,inselatoria,nesimtirea nu au fost inutile !Vorbesc despre nesimtirea de a-ti bate pur si simplu joc de cinstea profesorilor de la scolile in care aceste teze au decurs corect.Ma adresez,bineinteles,acelor profesori si directori care au facut in asa fel incat 'elevi' semialfabetizati sa obtina la teza unica din 2007 note de 8,9,10.

Nu mai pot scrie,imi tremura degetele pe taste.Iata mai jos un document statistic, din care reiese extrem de clar falsitatea rezultatelor acestor...teze; nu,nu sunt teze.....sunt niste inscrisuri ce dovedesc halul de degradare la care se situeaza sistemul.

Statistica se refera la procentele de promovabilitate obtinute de scolile din zona Dej+Gherla,jud Cluj,la Teza Unica 2007.



Scoala procent promovabilitate

STRAMBU 13

CUZDRIOARA 17

CATCAU 18

ALUNIS 18

RUGASESTI 20

RASCRUCI 23

OCNA DEJ 28

CORNESTI 29

SANMARGHITA 33

BOBALNA 45

SC.1 DEJ 47

DABACA 50

SC.4 DEJ 51

ICLOD 52

SC.1 GHERLA 53

LIC PETRU MAIOR GHERLA 56

SC.2 GHERLA 62

LIC ANA IPATESCU GHERLA62

LIC PAPIU ILARIAN DEJ 63

FIZESU GHERLII 64

SC.AVRAM IANCU DEJ 65

ORMAN 67

VAD 69

SIC 69

BATIN 71

URISOR 75

BORSA 79

SC.MIHAI EMINESCU DEJ 80

CHIUIESTI 82

BONTIDA 82

LIVADA 86

COL.A MURESANU DEJ 89

UNGURAS 89

NIRES 92

GEACA 92

MINTIU GHERLII 94

CASEIU 94

CUTCA 100

NICULA 100

TAGA 100

BUZA 100

JICHIS 100



Ei,si ?Ce dovedeste aceasta...? Pentru cunoscatori dovedeste pur si simplu o.....crima.Scolile pe care le vedeti cu procente fantasmagorice de peste 90 % promovabilitate sunt de fapt cele care,in ultimii ani,au dovedit procente rusinoase de promovabilitate la Capacitate / Teste Nationale.Acest lucru se poate verifica pe site-ul cu rezultate la TN (sper ca nu a fost desfiintat ; eu,oricum,nu am nevoie sa verific,stiu situatia).Clasamentul e pur si simplu naucitor.

Iesita din comun este si repartizarea pe transe de note.De exemplu,Scoala _____ din aceasta statistica are aproape jumatate din note de...10 (zece,ati citit bine).Si ce reprezinta aceasta unitate scolara in peisajul educational din judet ? NIMIC ! Nu din vina profesorilor,nu asta vreau sa spun...Fosta directoare de acolo mi-a povestit la un examen de Bac (eram in Comisie amandoi) cu ce probleme grave se confrunta:absenteism masiv,dezinteres total fata de scoala etc. etc. Dar,uite,aceasta scoala are procentul maxim ! O batjocorire a tot ce inseamna act educational,cinste, corectitudine, evaluare justa.

Aveti motive sa credeti ca in alte zone din tara lucrurile stau astfel ?

Sper ca nimeni nu va interpreta postarea mea ca pe un gest rautacios la adresa scolilor din mediul rural.Departe,foarte departe de mine gandul...Am predat la sat 7 ani.Dealtfel,in statistica se pot vedea scoli de la sate cu procente realiste.



0 0

30.08.2007 18:03 geis

Ai dreptate Sorin.Aceste teze sunt inscrisuri care arata mocirla in care este sistemul de invatamant. Si cand te gandesti ca unii din acesti elevi semianalfabeti, prin aceleasi parghii, vor ajunge in sanatate, justitie, administratie, etc. Asa se intampla cand suntem condusi de "marinari", "constructori" si alti specialisti care au trecut prin scoala precum gasca prin apa.

0 0

30.08.2007 18:24 spec

Mare eroare ! La Testele Nationale elevii sustineau 3 lucrari scrise. Acum, in clasa a VIII-a, vor sustine 6 lucrari scrise sub denumirea de Teze Unice Nationale ! Aceeasi Marie cu alta palarie, dar de doua ori mai mare !!! Si asta, numai la clasa a VIII-a !!!

0 0

30.08.2007 19:21 constantin_obreja

Totul e premeditat!

Nu va agitati stimati consuferinzi! Se stie dinainte ce se vrea si se aplica algoritmul de analfabetizare a tarii; U.E. are nevoie de forta de munca bruta, nu de inteligente car sa rasara de la rasarit! Capsunile spaniole, spalatoriile italiene sau irlandeze nu reclama studii superioare si, daca apar, nu au nicio importanta. Ministrul a uitat sa-si faca ordine in proria caruta (vezi concursurile pentru ocuparea posturilor de directori), a uitat sa-si hraneasca boii care-i trag caruta (vezi plata pentru tezele unice si testarea nationala), a uitat sa citesca legile dupa car se conduce caruta (vezi demiteri si repuneri in functii, afirmatii contradictorii cu legile in vigoare) dar isi etalaleaza calitatile de carutas sef expunandu-si stilul de 'manat caruta'! Care e directia? Care sunt punctele 'de trecere' obligatorii, care e scopul final, nu ne spune! "Din greseala in greseala ..." pare-a fi ideea generala (sau poate geniala?)! Daca Basesecu incalca legea si nu pateste nimic (vezi Golden Blitz), Tariceanu distruge masini cu 'trotineta' personala, de ce Adomnitei nu l-ar scoate pe Domnul din scoala, n-ar elimina niste examene pe care le-a urat (se cereau, totusi, niste cunostinte) si le-ar inlocui cu ADMITEREA IN LICEU PE CRITERII POLITICE! Va rog sa ma credeti: asa este! Cati profesori (5%?) au curajul sa infrunte un 'paharnic' local? Notele mari vor curge ca Dunarea la cazane. Am citit comentariile de mai sus. Ceea ce nu s-a spus, iar ministrul ar trebui sa stie, este ca exista foarte mari diferente (in unele cazuri 'calup', cum le-ar zice Sorin) intre media din gimnaziu si media de la examen. Am gasit si diferente de 3,5 puncte: adica 9,5 in gimnaziu si 6 la examen! Admisibil? Pentru unii, cred ca da! Si pentru mine, daca as sti ca acolo era vorba de o 'trauma fizica sau psihica' suferita de curand de acel copil. Unul, doi, trei dar nu 'un pachet intreg' venit din Scoala ***! Cineva minte, cineva vrea sa ne arate alta lume, sau noi nu o vedem asa cum trebuie? Oare nu e mai simplu sa pui nota 10 fara nicio jena si sa speri ca viata va rezolva cumva acest lucru? Cine poate controla toate notele? Atunci a stiut de 10, azi s-a blocat! NU? Imi este mila de ceea ce se va intampla in 'marile colegii'; vor intra 'mari analfabeti' cu pile si ifose! Poate voi mai reveni in aceasta discutie, dar pana atunci imi spun parerea (vanare de vant!): nu, nu, nu, nu, nu, nu!

0 0

30.08.2007 21:24 professorbujor

Caragiale,Kafka,Eugen Ionesco nu au fost " capabili de a fi in stare"de a atinge dimensiunea reala a absurdului .

Care este...

0 0

30.08.2007 21:50 mir_jrc

Eu sunt multumit de decizia ministrului Adomnitei si sper ca aceste teze nationale vor arata evevii cara invata si care nu.

0 0

30.08.2007 22:04 sorinborodi

Daca aceste teze s-ar desfasura in conditii de corectitudine,totul ar fi perfect.Din nefericire,experienta demonstreaza fara echivoc tocmai contrariul:gradul de fraudare a fost imens in 2007.Situatia a respectat tendinta....de la alte examene.

Nu ,aceste teze nu vor 'arata elevii care invata si care nu'...Vor arata care scoli au directori mai hotomani,care scoli au cadre mai 'descurcarete' in ale obtinerii unor rezultate neconforme cu realitatea.

Va fi un dezastru pentru educatie !

0 0

30.08.2007 22:15 mihaim

examenul de admitere sa se organizeze la liceu ptr. ca tezele unice nu sunt concludente.Fiecare scoala, din dorinta de anu fi trecute pe ,,lista neagra"numesc la supraveghet profesori ,,buni"care ajuta pe elevi si totodata si scoala.

0 0

30.08.2007 22:31 professorbujor

Propun ca toate tarile membre UE sa adopte sistemul tezelor unice si,pentru asigurarea corectitudinii in evaluare ,in scolile din Romania sa vina comisii de supraveghetori din alte tari din UE,iar comisii din Romania sa mearga la ei.Totul urmand a se desfasura sub atenta supraveghere a Tribunalului Penal International !

0 0

30.08.2007 22:35 chiriac_florinela

Cel mai bine ar fi ca fiecare liceu să_şi organizeze examen de admitere. Elevii foarte buni vor intra la licee foarte bune, ceilalţi acolo unde merită.Tezele cu subiect unic produc "haos" în şcoli şi nici nu se desfăşoară corect.Pe vremea mea aşa se proceda şi era un examen foarte corect şi serios.Fiecare elev ştia pentru ce să se pregătească, ştia ce îl aşteaptă, cerinţele fiecărui liceu.

Ministrul trebuie să se mai gândească, să numere steluţele mai bine!

0 0

31.08.2007 14:39 uleanu

Distrugere totala a invatamantului romanesc .Notele nu vor reflecta realitatea ,fiecare scoala doreste procent mare de promovabilitate si se vor cauta metode de obtinere a notelor mari . Rusine pentru d-l inginer constructor , meritam aceasta soarta pentru ca nu avem un pedagog capabil sa conduca invatamantul .

0 0

31.08.2007 21:32 ioncicu

Este absolut adevarat ca la tezele cu subiecte unice de la clasa a VII-a s-a FURAT fara nicio jena. La fel, daca nu mai rau se va intampla acum.

Sa presupunem totusi ca totul va fi cinstit.

Altceva vreau sa pun in discutie; un fapt care arata INCOMPETENTA celor din minister.

Avind teza cu subiect unic trebuie sa am si o programa cu tematica pentru teza.

Acest fapt presupune ca eu, cadru didactic, trebuie sa parcurg materia intr-un anumit ritm si intr-o succesiune impusa de aceasta programa.

In aceste conditii cum ramine cu "centrarea invatari pe elev" care presupune sa adaptez stilul si ritmul de invatare dupa ritmul elevilor?

Cum mai pot eu sa adaptez continuturile programei la personalitatea profesorului.

Aceste idei le gasim in orice metodica a proiectarii activitatii didactice si reprezentau pina mai ieri noutati in activitatea didactica. Nu insa si la "geniali"nostrii reprezentanti.

In felul acesta se revine la programa dinainte de 89 cind erau date explicit numarul de ore pentru fiecare capitol.

0 0

31.08.2007 21:35 spec

Decizia de renuntare este fortata si cu mari costuri psihice si ...financiare !! Inlocuirea Testelor Nationale cu 18 Teze Unice constituie cea mai mare eroare care s-ar putea face pentru elevii din cl.VII-IX ! Reprezinta, de fapt, 6 TESTE NATIONALE!!! In urmatorii 2-3 ani se va schimba iarasi ....schimbarea !!! Tezele Unice s-au dovedit in anul scolar 2006-2007, la cl.a VII-a, o mare formalitate. Cele 6 teze de la clasa a VIII-a, sau cele 18 teze(VII-VIII-IX) pot fi date de in mod firesc, normal, fiecare profesor fiind interesat sa –si evalueze elevii si , totodata, munca proprie la clasa...Testele Nationale sa ramana ca un examen de sinteza si de evaluare la sfarsit de ciclu de invatamant gimnazial... Daca un elev obtine numai note de 4 la Tezele Unice din clasa a VIII-a , dar promoveaza, datorita notelor de la oral( la cele 3 discipline la care se sustin tezele si totodata clasa), cum i se iau in calcul notele de la TEZELE NATIONALE , pentru admitere ? El promoveaza clasa, dar NU SI TEZELE !!! Cum se va face admiterea, in clasa a IX-a, elevilor care vor lua note de 4 la teze ?? Ca nu vor fi ...putini !!!

0 0

31.08.2007 23:31 id_dobreandrei

Nu am inteles prea bine cine corecteaza aceste teze ....

0 0

01.09.2007 11:36 lililistanciu

Aveti speranta ca aceste teze unice se vor desfasura sub semnul corectitudinii? Poate daca se intoarce din morti Vlad Tepes. Nu o sa vedem niciodata asa ceva, si cred ca Romania este destinata, ca niciodata, despre orice sistem vom discuta, sa nu fie in randul celorlalte surate tari. La noi coruptia este practicata de la vladica pana la opinca.Evident ca sunt si oameni care nu accepta asa ceva( dupa cum vad si pe acest forum), dar ce folos? Ne baga cineva in seama? Despre frauda putem vorbi si daca vor fii alte sisteme de admitere. De ce? Pentru ca suntem romani, iar lucrul asta nu va disparea la noi niciodata. Sa spun ca ma consolez cu situatia data, o sa ma acuzati ca las garda jos,si ca trebuie sa sper, sa ma implic( vb ca om in general), daca ma agit la ce foloseste? ne baga cineva in seama?

0 0

01.09.2007 11:52 ionpopescu2000

Iata o masura buna. Felicitari pentru ministru, care a inteles sa aplice o masura de mult preconizata.

Masura este buna din multe motive, dintre care, cele mai importante sunt:

- evaluare mai corecta, deoarece este (mai aproape de cea) continuă; in plus, imaginati-va ce se intampla cu un copil care se imbolnaveste exact in perioada examenului ...

- stimularea invatarii continue si nu pompieristic, in preajma examenului (evident, au de pierdut cei care fac meditatii "la greu" si care, de multe ori, nu sunt cei mai in masura sa o faca, unii nefiind nici din breasla)

- economii la buget, prin reducerea cheltuielilor cu organizarea examenului

- posibilitatea orientarii scolare mai juste, prin cunoasterea din timp a performantelor si rezultatelor obtinute;

- liceele cu renume, unde se orienteaza copiii cu rezultate bune vor putea sa-si organizeze propriul sistem de selectie, in conformitate cu obiectivele pe care si le propun.

Ar mai fi multe alte motive, dar ma opresc aici.

Evident, rezultatul acestei masuri va fi in functie de modul de aplicare a ei.

Sa speram ca el va fi nu ca pana acum ...

0 0

01.09.2007 12:13 ionpopescu2000

Am citit cu surprindere comentariile de pe forum.

Pentru cei care fac comentarii negative legate de renunţarea la testele naţionale, aş avea o observaţie: de ce nu incercaţi intâi să vă informaţi mai bine şi apoi să vă daţi cu părerea?

Mulţi dintre cei care-şi dau cu părerea, parcă nici nu ar fi profesori (unii chiar scriu cu greşeli de ortografie şi să nu-mi spună că din grabă, că ar putea măcar să recitească ce au scris, înainte de trimiterea comentariului).

Alţii dovedesc "încremenirea" într-un mod de gândire vechi, îmbătrânit şi prăfuit.

Interesant este faptul că tocmai profesorii se plâng de incorectitudinea de la tezele unice, de faptul că s-a copiat ...

Dar la testele naţionale nu se întâmplă tot aşa?

Şi cine ar trebui să fie corecţi, dacă nu tocmai profesorii? Aceştia vor face cum le dictează conştiinţa (sau lipsa acesteia) indiferent de modul de realizare a selecţiei.

Aşa că (vorba unui clasic în viaţă): ciocu` mic!

0 0

01.09.2007 13:29 sorinborodi

Argumentele pe care le aduceti,d-l Ionn Popescu,sunt in mare masura reale.Ar fi si demne dce luat in seama....dar intr-o Romania a anilor 2030,2040.Pentru ca,din nefericire,acum avem un contraargument care le anuleaza:gradul imens de fraudare,dovedit la Teza Unica din 2007.Acum frauda va fi amplificata din simplul motiv ca se stie exact ce greutate enorma vor avea rezultatele tezelor din viitorul an scolar.

0 0

02.09.2007 08:53 dinel



O adevarata selectie



EXAMENUL de intrare la o anumita scoala (ca ""pe timpuri "") , la sfarsit de ciclu gimnazial, e cea mai buna metoda . Nu "se mai trag sforile ",daca vor fi prezentate subiectele (unice )in ziua sustinerii probei.

Elevii isi cantaresc sansele de reusita si se vor inscrie acolo unde doresc . Sustin probele de concurs ,apoi locurile vor fi ocupate in raport cu mediile obtinute .Cei care nu "prind" un loc vor fi repartizati pe baza rezultatelor ( fara sa mai sustina examen) acolo unde nu s-au completat clasele.

Nu mai apare subiectivismul!



Elevii nostri care participa la la olipiade nationale si internationale si obtin rezultate deosebite nu sustin examene? (Toate testele ,lucrarile de control,probele de evaluare de orice fel,tezele unice suntPROBE de PREGATIRE pentru un examen ).

Sportivii nu fac antrenamente peste antrenamente, sustin mici concursuri de selectie intre ei si apoi cei mai buni nu participa la olimpiadele sportive la care nu li se iau in considerare rezultatele obtinute pana atunci ci doar numai pe cele din ziua probelor?







0 0

02.09.2007 21:59 sopy

Sustin ideea examenului de admitere in formatul vechi. Este cel mai putin expus fraudarii dintre toate variantele.

0 0

02.09.2007 22:20 constantin_obreja

Domnule ionpopescu2000, aveti fericirea unui nume predestinat nimicurilor fundamentale: greseli de ortografie! "Acii e vroba de gerseli de startegie, donmule!" Ceea ce afirmati dvs. pare o iluzie Escher-iana! Evaluare continua, stimularea invatarii continue, economii de buget, licee care-si stabilesc singure strategiile! Pe ce lume traiti? Va rog sa-mi spuneti, poate-mi schimb domiciliul! Nu se poate sa lasam sa se intample ceea ce s-a propus! Trebuie sa recunoastem ca performanta se obtine prin exigenta nu prin pupaturi! Asta e in politica! Se poate intampla ca un profesor bun, dar exigent, sa nu mai fie 'agreat' de parinti pentru ca 'nu stie sa dea note mari'! De fapt, asta e problema! Cum vom nota raspunsurile elevilor? Dupa criteriile elaborate (si uitate) de minister sau dupa programa scolara si manualele aprobate (si dezavuate) de minister? Cum pot eu, profesor la o clasa oarecare sa stiu ca nota pe care am acordat-o este in concordanta cu 'aprecierea' confratilor mei? Stiti ca exista clase in care 50% din elevi au media 10? Mai mult, la 'tristele' examene, acesti elevi luau nota 6! Va rog, domnule ionpopescu2000, demonstrati ca asa ceva nu exista!!!!! Imi voi da demisia din inavatamant, iau 3 oi si ma 'becalizez'! Tezele, Sorine, n-au importanta; cu 10 la oral si 5 la teza (cred ca tezele vor fi totusi rezonabile!), poti compensa 6 la oral si 10 in teza? Am avut anul trecut un asemenea caz (ultimul). Va rog 'mult' sa-l comentati! Nu stiu sa pun note? Teza a fost usoara? S-a copiat? Cine e de vina? Ce trebuie sa fac (facem)? De fapt noi decidem soarta unor copii! Avem dreptul, puterea, competenta? Inep sa ma indoiesc! De ce? Va voi spune mai tarziu.... (scuze)

0 0

02.09.2007 22:59 landreea93

aiurea...nimeni nu stie nimic desi toti credem ca stim totul despre acest "revolutionar" sistem de testare.Daca la capacitate se mai fura cum se fura, acum sigur va fi raiul elevilor "silitori" care au ca ocupatie principala copiatul, si care, desigur, vor intra la cele mai bune licee, lasandu-ne pe noi, cei corecti,"in urma". Dar de fapt, maine dimineata, cine stie ce revelatie va avea domnul ministru si ce va mai suci! Cred ca nici dansul nu e sigur ce vrea...(cu tot respectul).

0 0

03.09.2007 10:21 spec

Zarurile au fost aruncate...M.Ed.C.T. a finalizat si publicat, deja, ordinul ministrului care aproba Metodologia de organizare şi desfăşurare a tezelor cu subiect unic pentru clasele a VII-a şi a VIII-a în anul şcolar 2007-2008. Constatam ca nu s-a tinut seama de faptul ca experimentul din anul scolar recent incheiat, la clasa a VII-a, a evidentiat faptul ca tezele cu subiect unic a reprezintat o mare formalitate si un mare stres pentru elevii din aceasta clasa. Formalitate, deoarece in majoritatea scolilor comisiile de organizare nu au manifestat corectitudine, de frica rezultatelor slabe... Acum, pentru ca noul tip de evaluare se va aplica prin ordin ministerial, in afara de prevederile de coordonare metodologica, trebuie sa fie insotit si de unele preocupari ale cadrelor didactice, pe parcursul actului educational, printre care si urmatoarele:

a) Aceste teze pot contribui la stimularea invatarii continue daca fiecare profesor, nu numai de la disciplinele la care se sustin teze, va folosi in mod sistematic si celelalte forme si tipuri de evaluare si nu numai tezele cu subiect unic.

b) Tezele cu subiect unic vor crea probleme de mare stres, la aceasta varsta (cl. VII-VIII), daca predarea-invatarea premergatoare tezei se va face prin infricosarea elevilor si nu ca pe o evaluare sumativa normala corelata cu celelalte tipuri de evaluare.

c) Tezele cu sbiect unic pot deveni instrumente reale de evaluare daca vor fi precedate de ore de recapitulare si de sinteza, dar si de deprindere a elevilor de a rezolva modele de teze asemanatoare celor formulate de Comisia Nationala de Evaluare.

Altfel, rezultatele vor fi formale si irelevante si vor fi mai mult sau mai putin bune si foarte bune, dupa cum fiecare scoala (comisie de organizare ! ) reuseste sa le „aranjeze” ( ! ) pentru a nu figura la inspectiile scolare sau la diverse analize cu prea multe note sub 5.

0 0

03.09.2007 15:46 sdiana

Avand in vedere ca anul acesta se dau teze unice mai este valabil ce era prevazut in structura anului scolar 2007 - 2008:

"Art.1 (1) Anul scolar 2007-2008 are 35 de săptămâni de cursuri, însumând 175 de zile lucrătoare.

(2) Prin derogare de la prevederile alin. (1), se stabileste:

a) Pentru clasele a VIII-a, durata cursurilor este de 34 de săptămâni, însumând 170 de zile lucrătoare.

Ultima zi de cursuri pentru clasele aVIII-a este vineri, 6 iunie 2008."?

Cine poate raspunde?



0 0

03.09.2007 17:17 22ana

Sunt cadru didactic si parinte. Predau limba franceza si am doua fetite, una clasa a IX-a, una clasa a VII-a. As putea sa ma revolt ca fata mea, cea mica, va da o gramada de teze, ca nu e corect, etc. Insa nu o fac si afirm ca , totusi, doar 6 teze sunt putine. Ar trebui teze la toate materiile! Pentru ca nu am inteles niciodata de ce se da examen de capacitate la istorie SAU geografie. Nu am inteles de ce una e mai importanta ca alta. Daca elevii, in clasa a VIII-a, nu mai invata la biologie pentru ca trebuie sa toceasca istorie sau geografie, atunci sa scoatem biologia in afara obiectelor de studiu. Daca pentru o limba straina, in ultima clasa de gimnaziu, nu se mai acorda atata importanta cat ii era acordata in anii precedenti, de ce sa se mai studieze in clasa a VIII-a??? In clasa a VIII-a, sa se studieze doar romana, matematica si istorie (sau geografie)!!! De ce nu s-ar da acest examen de admitere la licee cu cate putin din fiecare materie? Pentru ca, presupun, ar fi, extrem de mult de lucru la nivelul programelor scolare, al manualelor. Ar trebui si noi, profesorii, sa ne adaptam cerintelor, sa lucram altfel. Fata mea, acum in clasa a IX-a, a fost nevoita sa invete, la scoala, pe dinafara, sintezele unei cretine de geografie! Si le-a invatat, pentru ca nu a avut incotro! A dat examen la istorie, fara sa faca meditatii, invatand doar din manuale si cartile de teste aparute, si a luat 10. La istorie, profesoara de la clasa, dormea la catedra, nu a lucrat nimic cu ei. Mi-e cumplit de jena s-o spun, sunt colegii mei, suntem cu totii in aceeasi barca, dar sunt satula sa vad oameni care nu stiu , inca, sa lucreze, cum trebuie, cu copiii! Si cer salarii mari!

Schimbare din anul scolar urmator? La ce? Trebuie schimbate programe, trebuie schimbati oameni, trebuie schimbate mentalitati...

0 0

03.09.2007 17:49 magdytzi

Sunt de acord cu cele afirmate de tine, draga 22ana. Cunosc si eu , din pacate profesori care "dorm" la catedra, care nu sunt in stare sa faca liniste la clasa,care cer sinteze ( nu accepta parerea eleviilor) .Nimeni nu le face nimic ptr.ca sistemul e putred de tot.Daca in alte sectoare cel care nu e bun este dat afara si i se desface contractul de munca in invatamant este f.greu sa dai pe cineva afara si uite asa merg treburile mai departe!!!!!!!

0 0

03.09.2007 22:22 anaml

Doamnelor, domnilor, daca aveti stiinta de lucruri grave care s-au petrecut la fostele teze nationale, de ce nu faceti reclamatii? De ce nu luati masuri? Cine asteptati sa va faca dreptate? Eu am lucrat anul trecut la doua scoli. Una era foarte buna, iar alta foarte slaba. Dar nici intr-una, nici in cealalta, nu am avut surpriza cu rezultatele obtinute de elevi la teze. Deci in nici una nu s-a copiat. In plus nu stiu de ce nu v-ati informat (au aparut informatii pe edu.ro referitoare la metodologia sustinerii tezelor unice, etc) si abia apoi va dadeati cu parerea. Ceva trebuie schimbat, asta e clar. Avem un sistem invechit, care chinuie elevii. Si nu as vrea sa mai fie examenele ,,de pe timpul meu". Ar trebui sa-i invatam pe elevi sa traiasca o viata armonioasa si poate ca noi ar trebui sa fim primii care ar trebui sa stie cum se face acest lucru. I-am vazut pe straini cat de relaxati sunt in tot ceea ce fac. Doar noi suntem speriati si parca inchistati tot timpul. Ce invatamant de calitate doriti? Cel in care elevii toceau pe rupte zeci de comentarii la romana? De ce sa nu invete mai putin, pentu teza? Caci vor avea mai putina materie, nu va fi un examen propriu-zis. Ma rog... nu cred ca pot sa va conving. Toti credeti ca detineti adevarul absolut si va faceti probleme ca vor invata elevii mai putin si se duce in jos invatamantul romanesc. Pe de alta parte afirmati adesea ca programa e prea incarcata!!!

0 0

03.09.2007 23:18 sorinborodi

1.Da,eu am cunostinta despre lucruri grave petrecute la Teza Unica din 2007. Nu am facut,recunosc, nicio 'reclamatie' , pentru ca nu aveam dovezi.Sacul cu declaratiile in care fiecare recunostea,cu semnatura,tot ce a dres pe la acele teze,l-am pierdut...

Nici masuri nu am luat...pentru ca nu prea stiam ce masuri as putea EU lua...

In schimb,rezultatele fantasmagorice de dupa teze (sa fie Clujul cu gradul cel mai mare de fraudare ,oare ?) spun totul.Dumneavoastra ati auzit de scoli care la testare Nationala au avut in anii anteriori procente 'caz de targa' (10 %,15 %..),dar la mascarada Tezei Unice au avut 100 % elevi promovati,in unele cazuri cu jumatate din note de 10 ?Am prezentat statistici detaliate pe acest site si pe altele.

2.Am citit informatiile de care spuneti ca au aparut.Nu am vazut nimic ciudat... Spre frauda ,cu cantec,inainte mars !!!

Asadar,le-am citit,iar apoi ne-am dat cu parerea.

3.Modificarile dezastruoase ce se vor aplica,oare ce aport isi aduc la remedierea problemei 'sistemului invechit, care chinuie elevii' ?

4.Exista o categorie de elevi care ,in orice fel ai vrea sa faci cu ei educatie,se vor simti chinuiti...Ceva probleme cu fosforul.De ce sa invocam aceasta categorie de elevi ? Dupa aceste extreme croim standardele de calitate ?Nu-i chinuie nimeni,ne adaptam pe cat posibil,mergem inainte,asta e !

5.Actul educatiei ,privit atat prin prisma emitatorului,cat si a receptorului, nu poate fi abordat ca o plimbarica la bulivar.E un efort,niste scremeri,sunt niste dureri,de ambele parti...Viata armonioasa nu inseamna viata de huzur intr-un 'dolce far niente'

6.Nu,nu putem fi relaxati,asa ca strainii de care amintiti...De ce ?O privire pe harta,dublata de o evocare a contextului istoric din ultimele sute de ani ar trebui sa fie suficient pentru a intelege...Aveti impresia ca americanii s-au relaxat prin Vietnam ?Sau acum prin Iraq,sacii de plastic cu cadavrele soldatilor americani vi se par relaxante ? Ceea ce dumneavoastra numiti 'relaxare' tine,de fapt,de natura intrinseca a unui popor sau altul.Si,mai ales,relaxarea are legatura cu o anumita siguranta economica,ce deocamdata noua,romanilor,ne lipseste...

7.Nu,nu,nu,eu nu doresc in ruptul capului ca elevii mei sa invete mai putin pentru teza ...

8.Adevarul absolut ? Vai,astea sunt niste vorbe mari...Cu respect,lumea doar isi da cu parerea vis-a-vis de niste hotarari recente ale Ministrului.Atata tot.

0 0

04.09.2007 15:48 ioncicu

pentru anaml

" Ceva trebuie schimbat, asta e clar. Avem un sistem invechit, care chinuie elevii." spuneti dumneavoastra in comeentariul de mai sus.

Aveti dreptate. Intr-un an scolar elevii claselor a VIII-a erau chinuiti 6 ore (Teste Nationale). Acum aceeasi elevi sunt chinuiti 12 ore(teze cu subiect unic). Intrebare: ce numar e mai mare 6 sau 12?

Daca nu stiti va spun eu: 12.

Daca doriti si alte argumente va mai dau, poate veti intelege ceva din "minunata reforma".

0 0

05.09.2007 12:20 oanamihaela

Pentru anaml

Colegiul la care predau desfăşoară de mai mulţi ani un parteneriat cu un gimnaziu dintr-un orăşel din Franţa. Anul acesta, am fost vizitaţi de un grup de profesori şi elevi din Franţa.

La întrebările noastre despre sistemul lor de învăţământ, am constatat că sistemul de învăţământ românesc a preluat toate aspectele care îi nemulţumeau pe profesorii francezi: lipsa de apreciere reală a activităţii de la ora de curs; aprecierea activităţii cu punctaje multe acordate pentru activităţile extraşcolare, rezultând o mutarea a accentului de pe calitatea educaţiei şi instrucţiei pe activităţi de tipul excursiilor şi parteneriatelor; lipsa de interes a elevilor pentru actul învăţării; proasta salarizare şi lipsa unui statut social pe măsura importanţei profesiei. Profesorii francezi mi s-au părut a fi departe de ceea ce s-ar numi relaxare.

Spre surpriza elevilor colegiului, care s-au străduit să organizeze cât mai multe activităţi şi cât mai diverse, elevii francezi au fost foarte puţin interesaţi de majoritatea acestora, în schimb au fost foarte activi în fiecare seară la discotecă, unii dintre ei şocându-i prin cantitatea de băutură consumată (erau copii de 14 ani!).

0 0

05.09.2007 14:16 anaml

Pt. dl ioncicu: cum vi se pare mai mult - sa invete copilul 4 manulale pt un examen (un sg. obiect) sau jumatate de manual pe semestru?

Pt. dna oanamihaela: culmea e ca si eu tot la niste francezi ma gandisem! Dar e o chestiune de interpretare si probabil ca parerile sunt impartite si la ei ca si la noi.

Pt. dl sorinborodi nu am mai nic, pt. ca de regula evit oamenii patimasi carora nu le poti schimba parerile in veci. Dar de razboi...nu inteleg legatura!...Totusi va intreb, ca nu ma pot abtine: cum numiti inceperea noului an scolar? Cumva ,,marea scremere''?

0 0

05.09.2007 20:12 vlaston

Pentru anaml:



Scopul invatarii nu este acela de a face elevii capabili sa reproduca comentarii; atunci s-ar justifica tezele unice. Scopul ar fi acela de a crea la elevi deprinderi, aptitudini, atitudini. Capacitatea de a procesa informatii. De exemplu aptitudini de comunicare. La TN elevii ar fi pusi sa comunice printr-o scrisoare, cerere, solicitare. Sa comenteze un text la prima citire. La matematica la fel. E vorba de a testa cultura generala, ceeace ramane dupa ce "ai uitat totul".



Am admirat la cele 100 de variante, la mate, fapul ca includeau formule de calcul. Adica elevii nu erau dependenti de memorizarea unor formule, ci de stiinta aplicarii lor. Foarte bine. Acesta-i drumul.

0 0

05.09.2007 21:14 sorinborodi

IRSCA Gifted Education, sub conducerea si indrumarea Prof. dr. Florian COLCEAG, a elaborat un document extrem de pertinent, numit 'Principiile Constitutiei Educatiei'.

Prin renuntarea la examenul de incheiere de ciclu gimnazial,sunt incalcate cel putin doua din aceste principii:

-"Principiul subsidiaritatii (decizia este eficace si utila atunci cand este luata de cei pe care ii afecteaza)".In toate sondajele,aceasta renuntare nu a fost deloc agreata de catre cadrele didactice (a se vedea,de exemplu,chiar sondajul de pe didactic.ro,care eu zic ca poate fi considerat deosebit de relevant,la el raspunzand 3819 persoane);ideea utilizarii Tezelor Unice ca si criteriu de intrare in liceu este creditata ca pozitiva doar de 4,7 % din cei ce au raspuns la acest sondaj

-"Principiul Evaluarii/Controlului Externe/incrucisat (Orice Furnizor de servicii de Educatie se supune unei Evaluari Externe".Intrarea in liceu pe baza Tezelor Unice conduce la disparitia feed-backului;societatea nu mai stie daca banii publici au fost cheltuiti eficient,deoarece dispare un examen ce era,oarecum,edificator,fiind inlocuit cu o pseudo-evaluare diluata pe parcursul anilor de studiu,incontrolabila din exterior.Prin aceasta,furnizorul de serviciu educational devine propiul sau evaluator.Si nu e bine !

Bibliografie:http://www.romanians.nl/modules.php?name=News&file=article&sid=1625

0 0

05.09.2007 21:44 ioncicu

Pentru anaml:

La matematica exista un singur manual de la clasa I pana la clasa a XII-a.

Nu poti calcula o integrala daca nu sti adunarea.

0 0

05.09.2007 22:29 danasando

Eu nu pricep cine va da in anul scolar 2007-2008 teze cu subiect unic? Asa sunt eu mai grea de cap. am inteles ca nu doar cei care sunt a saptea ci si cei care intra in a 5-a. Serios??Si la noi s-a copiat pe rupte anul trecut...show must go on spune Adomnitei...

0 0

05.09.2007 23:09 yana_popa

De ce trebuie sa ne mai punem atatea probleme?

Nu acesti elevi ***nonvalori*** ajung cei mai eminenti studenti care termina sefi de promotie, care merg pe la cele mai recunoscute univ. din tara si din afara, care au din intamplare un job f bun, ,,pe masura,,?

Nu sunt cei care finanteaza cele mai scumpe facultati?

Si nu toate astea se intampla cu acordul cadrelor din univ, care iarasi din intamplare fac parte si din comisiile din minister?

Noi cei din preuniv suntem mici, suntem talpa, auntem cei spre care se arata dar care niciodata nu am fost ascultati?

Sunt prof de gimn in mediu rural si vreau sa va spun ca si la noi s a copiat doar in unele clase:

NU SUNT DE ACORD CU ACESTE TEZE SI NICI TESTARILE NATIONALE!

Liceele care se respecta si tin la imagine sa ceara reintroducerea examenului clasic.

Inainte se intra la liceu poate si cu 5 si 6, dar hai sa fim seriosi, ce valoare aveau aceste note?





0 0

06.09.2007 13:39 theea15

nu mi se pare corect...mai ganditi-va pentru ca dupa vreo 2 ani iar le veiti aproba

0 0

07.09.2007 12:04 avumit

Ideea este foarte buna. Tezele unice ii aduc pe elevi in situatia de a mai deschide o carte, un caiet. Noi singuri ne furam caciula. Dragi colegi, daca stiti despre asemenea fraude de ce nu le dati in vileag. Tocmai aici este problema, va este rusine, ca sa nu spun altceva, pentru ca majoritatea sunt cu musca pe caciula. Asa cum am mai spus ideea e buna. Liceele de elita pot organiza concursuri de admitere. De ce nu, interviuri. Peste tot in lume, chiar statele democratice vechi, exista interesul de a promova anumiti elevi sau studenti. Cei mai slabi dar cu parinti bogati sponsorizeaza cu bani multi scolile unde invata. Atata timp cat o sa complicam sistemul o sa apara si tentativele de frauda. O clasificare a liceelor si organizarea de bac-uri pe categorii ar fi mult mai eficienta. Nu este corect ca un elev de la un liceu de elita sa fie concurat cu unul de scoala profesionala pentru admiterea in facultate.

0 0

08.09.2007 11:59 catalin26

Nu mai intelege nimeni nimic. Se pregatisera copii pentru teste nationale si acum au intors-o: teze cu subiect unic! Eu cred ca au facut modificare asta ca sa nu mai plateasca profesori supraveghetori la vara.

0 0

08.09.2007 21:54 oanamihaela

Aveţi dreptate.Confirmarea: proiectul Statutul personalului din învăţământ: "Art.46.În norma didactica intra:c) activitati implicate de organizarea si desfasurarea examenelor si concursurilor."

0 0

09.09.2007 09:41 anaml

Anul trecut s-au platit evaluarile de la tezele unice. Si se vor plati si acum. E cuprinsa informatia in metodologie.

0 0

09.09.2007 09:54 anaml

E adevarat ca supraveghetorii nu sunt platiti si e cam aiurea chestia asta!...

0 0

09.09.2007 10:03 anaml

Pt. dl avumit:

Ma bucur ca mai gandeste cineva asa. Mai mir ca nu v-au sarit in cap deja nostalgicii ,,epocii de aur''.

0 0

09.09.2007 10:03 oanamihaela

Dar dacă se va vota statutul în forma propusă de minister, supravegherea şi corectura la examene şi olimpiade va fi "inclusă" în norma didactică a unor profesori, suplimentar faţă de norma de predare de 18 ore.

0 0

09.09.2007 12:26 catalin26

Apropo, stie cineva unde se gaseste textul noii legi?Ar fi interesant sa vada fiecare ce scrie acolo, poate nu e dracul asa de negru cum se aude...desi banuiesc ca va fi chiar mai rau...

0 0

09.09.2007 12:43 oanamihaela

Statutul pesonalului din învâţământ se găseşte pe www.fsli.ro .

0 0

09.09.2007 12:54 oanamihaela

Proiectul legii invatamantului se gaseste pe http://www.scoalaparintilor.ro/legislatie/proiectul-legii-invatamantului-preuniversitar.html. Dar cred ca nu mai corespunde cu acela despre care vorbeste actualul ministru.

0 0

09.09.2007 13:15 catalin26

Multumesc frumos! Sunt in al doilea an de invatamant si mi-au dat clasa a XI-A ŞAM, specializarea comert. Manuale nu sunt, cu programa nu pot face mare branza. Planificari se gasesc pe undeva?

0 0

12.09.2007 20:08 eiatu

deci elevii carora li s-au dat lamuriri anul trecut, dupa prima teza unica, in sensul ca aceasta nu ar avea nicio implicatie ulterioara, vor intra anul acesta la liceu pe baza acelor teze, inclusiv a aceleia despre care li s-a spus ca nu ar conta... Acum imi explic de ce patronii sunt obligati sa-i plateasca pe salariatii cu studii superioare incepand de la 880RON, ceea ce nu se intampla si in invatamant. Probabil ca se lucreaza si pe aici conform principiului aplicat tezei unice de anul trecut... principiul negarii

0 0

15.09.2007 22:53 ionpopescu2000

Ştiam că sistemul de învăţământ este unul dintre cele mai conservatoare, dar nu credeam că la noi el este şi descalificat.

Este surprinzător (dar, paradoxal, explicabil), cât de multi profesori sunt de-a dreptul revoltaţi de tezele cu subiecte unice. Şi nu cred că este vorba (aşa cum spunea anaml) de "nostalgici ai epocii de aur", dimpotrivă, este vorba de profesori din generaţiile tinere.

Şi ştiţi de ce?

Pentru că generaţiile tinere care au intrat în învăţământ sunt în general slab pregătite. Cu unele excepţii (cei care citiţi, puteţi să vă consideraţi în această categorie), cei mai bine pregătiţi tineri nu au luat nicidecum calea profesoratului, pentru că se plăteşte prost. Şi atunci, locurile au fost ocupate de "loaze", aşa cum spunea domnul C. T. Popescu.

Iar loazele nu au uitat cum au trecut ca gâsca prin apă prin sistemul de învăţământ şi vor să-l păstreze cu tot dinadinsul tot aşa.

O mai spun încă o dată: decât să vă agitaţi atât, mai bine aţi face ordine în propria curte. Dacă testele sunt fraudate, de ce daţi vina pe alţii? Voi sunteţi de vină, pentru că sunteţi singurii care lucraţi în sistem.

Mai sunt însă speranţe, pentru că mai sunt totuşi (sper, suficienţi) şi dintre cei care GÂNDESC.

Pentru constantin_obreja şi sorinbodoni, un singur sfat: cool down şi duşuri reci!

0 0

15.09.2007 23:24 sorinborodi

Pentru eiatu (Eugenia Turcu):negarea ca negarea,dar sa ne fereasca Dumnezeu de negarea negarii....

Ce va asteptati sa functioneze bine la noi ?Priviti in jurul d-voastra si veti intelege !

0 0

17.09.2007 16:41 anaml

Cand am spus de ,,nostalgicii epocii de aur", nu m-am referit doar la profesorii in varsta. La scoala am doua colege care aproape ca au iesit la pensie, doua cam la 35 si doua peste 25 de ani. SI toate credem ca e mai bine cu tezele unice. Dar de regula se sperie cei care nu sunt informati sau cei care au vazut diverse grozavii petrecandu-se la tezele de anul trecut. Cei mai multi profesori nu stiu cata materie trebuie sa pregateasca un elev pentru examenele clasice. Fiecare se gandeste doar la examenele de pe timpul sau si a uitat intre timp de emotiile pe care le-a avut. Iar la romana e infiorator de mult de invatat. Cred ca si la matematica e la fel. Si se mai adauga si un manual la alegere (ist. sau geografie). Daca elevii trebuie sa pregateasca materia pt. teza pe un singur semestru, mie mi se pare ca e mai usor, fiind si mai putin de invatat. Ei oricum dadeau aceste teze, si erau vazute ca fiind foarte importante (desi nu reprezentau decat un sfert din medie, dar parintii erau f. interesati de notele de la teza pt. ca ,,mostenisera" acest lucru de pe vrmea cand acestea reprezentau 50% din medie). Sistemul a ramas atat de invechit (si cei care fac parte din sistem - la fel) incat in primul an de munca am ramas socata. Cu timpul m-am obisnuit si am inteles ca nu se poate schimba peste noapte un sistem care a functionat atata timp. Dar am asteptat si iata ca vin schimbarile. Nu stiu daca pe termen lung va fi bine, dar trebuie incercat. Orice sistem e perfectionabil. E f. adevarat ca actualul ministru e...varza. Dar nu sunt ideile lui. Continua proiecte mai vechi. Nici predecesorul lui n-a fost mai departe, dar nu ei sunt cei care fac aceste propuneri. Ei sunt doar cei care dispun.

0 0

17.09.2007 19:01 catalin26

Nu cred ca aveti dreptate. La materiile mele nu se dau teze de astea unice dar insasi ideea e proasta iar la noi aplicarea si mai si. Un coleg cu destula experienta de matematica mi-a confirmat banuielile asa ca lucrurile imi par clare. Pai daca ai elevi slabi in clasa si ei ia note mici la tezele astea o sa sara parintii ca tu nu esti bun si de aia nu intra copiii la licee bune. Asa ca se vor gasi destui care sa-si lase elevii sa copieze si sa stea si el linistit. Majoritatea am face-o ca sa stam linistiti si nu vad nimic de criticat aici. In afara de sistemul prost...si experimentele care se fac pe elevi si profesori.

0 0

17.09.2007 23:01 x5alinx5

-pai da acum in loc de 3 probe avem 6 numai in clasa a 8a plus 4 in a7a deci 10in total :) halal lejeritate.

- nu inteleg de c nu se revine la examenele de admitere in liceu, le-am dat si noi si a fost Ok, in special k multa lume le doreste inapoi.

0 0

18.09.2007 08:36 emil

Sistemul "teze unice" nu este o noutate in invatamantul european, chiar daca in alte tari, forma este alta. Prin urmare, daca sistemul este aplicat rational, nu va fi o povara ci un ajutor pentru elevi. Vor fi probleme de aplicare, logistica, de corectitudine, dar va fi un castig. Cat priveste analiza parintilor asupra calitatii educatiei dupa notele la TN, este normal sa fie asa! Un instrument unic de evaluare sistematica a cunostintelor elevilor era absolut necesar. Este opinia mea!

0 0

21.09.2007 12:23 lungu1on

Cum va sustine "tezele unice" un elev care nu a promovat in anii trecuti dar care doreste sa se inscrie la anul ???

0 0

22.09.2007 11:56 emil

Raspuns lungu1on.

Orice sihimbare implica riscuri, probleme. Dar cum s-au rezolvat testele nationale pentru cei care au terminat inainte de acest sistem? ....

0 0

22.09.2007 12:39 constantin_obreja

Citat din inflexiunile neuronale ale lui ionpopescu2000: "Mai sunt însă speranţe, pentru că mai sunt totuşi (sper, suficienţi) şi dintre cei care GÂNDESC. Pentru constantin_obreja şi sorinbodoni, un singur sfat: cool down şi duşuri reci!"

1. Nu faceti parte din aceasta categorie!

2. Sfatul l-ati verificat pe propria persoana? Functioneaza?

3. Analizand programa pentru 'tezele unice', am constatat ca ritmul in care trebuie parcursa materia este INFERNAL! Ar fi ceva de genul ora=tema. Destul de greu cu 'materialul dat spre prelucrare'.

4. De ce nu se dau teze 'specifice'? Adica, un elev care doreste sa urmeze filologia sau ceva asemanator, de ca sa dea teza la matematica si nu la o limba straina? Exista vreo deosebire in sistemul de salarizare intre profesorii de diverse specialitati? Se 'toaca' doar nervii si puterilor celor da mat, rom, ist si geo! Ori, profesorul de religie sau desen sau ... primeste acelasi salar ca si cei mentionati mai sus!

5. Orele de pregatire a acestor teze le facem inafara orarului elevilor, deci o noua supraincarcare (elev+profesor)! Asta se doreste? Cine vrea sa aiba elevi 'performanti' (pe bucatele!!!) v-a trebui sa faca si asta! Ceilalti profesori vor vizita scoala cu drag si dor!

6. Revin la 'performanta pe bucatele'. Nu va mai fi nevoie de nicio recapitulare finala! Elevii si-au dovedit 'competentele' in teze, deci ce rost mai are sa revii asupra unei materii care nu le mai este necesara? Astfel, elevii din clasa a IX-a, nu vor mai avea 'nevoie' de cap. Divizibilitate, de operatii cu numere zecimale, de congruenta triunghiurilor, de diverse formule si 'artificii' invatate in clasele anterioare! Teza pe sem. II, nu are nicio treba cu acestea! Ce vor face la liceu? Cine va fi de vina ca acesti copii cu note de admitere mari au intrat in clase bune dar sunt 'turcisme' (=obiect aratos cu unica folosinta, indiferent de pret!)

7. Cred ca greseala consta in LIPSA PERSPECTIVEI, nu se vede dincolo de pasul 1; o ceata tomnatica a navalit in consilierii ministrului si ne afecteaza 'reumaticul'.

8. ionpopescu2000, ma duc sa fac un dus rece, chiar daca in casa am 17 grade si ora e ..de masa! Va urez succes si va rog sa postati pe site rezultatele obtinute de elevii pe care-i instruiti. Fara patima, prof. Constantin Obreja, (matematica, www.sc5roman.ro). Poate-mi indicati si site-ul pe care-l 'lucrati')

0 0

22.09.2007 12:48 constantin_obreja

'Rugaciune' pentru administratorii site-lui: adaugati si posibilitatea de reeditare a textului pentru a corecta eventualele greseli de tastare! Nu de alta, dar cineva ni le contorizeaza! (sau citeste pa litere si intelege ninic!). Multumesc.

0 0

22.09.2007 20:21 ionpopescu2000

Citate din inflexiunile neuronale (netede, fără circumvoluţiuni?!?) ale lui constantin obreja:

- "Se 'toaca' doar nervii si puterilor celor da mat ...!

- "Ori, profesorul de religie ..." (corect este "or", nu "ori". "Ori" implică o alegere - ori-ori, sau, în cazul împricinatului, o înmulţire)

- "Cine vrea sa aiba elevi 'performanti' (...) v-a trebui sa faca ..."

- "citeste pa litere si intelege ninic!"



Intr-adevar, web-master-ul trebuie să dea posibilitatea de corectare, dar teamă mi-e că unii nu prea ar şti ce să corecteze ...



Domnule constantin obreja, te-aş întreba un singur lucru: dacă eşti aşa de sigur că, după tezele unice, elevii slabi vor ocupa locurile la "clase bune", ce locuri crezi că vor ocupa elevii buni? Şi, dacă-mi permiţi, ce înţelegi prin "clase bune"?



Eu cred că îţi faci prea multe probleme. Dacă acolo, la catedră îţi faci munca aşa cum trebuie (şi cum cred că se întâmplă de fapt), cea mai mare parte din probleme sunt rezolvate (şi nu mă refer aici la problemele de matematică ...)

Succes ţie şi elevilor tăi în noul an şcolar şi la tezele unice.



Am fost pe site-ul www.sc5roman.ro şi am găsit şi acolo greşeli gramaticale (de exemplu, "preşedenţie", de parcă am spune "preşedente". Ghici cine este autorul site-ului? Mai sunt multe alte greşeli, dar mi-ar lua prea mult timp pentru a le prezenta.

Cineva ar putea spune că din cauza copacilor nu văd pădurea, că de fapt autorul a depus o muncă imensă (în domeniul matematicii) prezentată pe site-ul respectiv, dar tocmai aici e aici.

Eu cred că cine nu poate scrie şi vorbi corect româneşte (sau într-o oricare altă limbă) nici nu poate gândi foarte corect. Este păcat că o muncă asiduă şi serioasă este umbrită din cauza modului de prezentare ... Asta vine dintr-o atitudine greşită (atît a unor elevi, cât şi a unor profesori), care consideră că dacă eşti bun la matematică (sau la orice altceva), nu mai ai nevoie de pregătire şi la alte materii şi poţi să le neglijezi. Aşa s-a întâmplat şi cu domnul Obreja, care, probabil că la orele de limba română rezolva probleme de matematică.



Apropo, ce treabă are site-ul şcolii cu preşedinţia? Asta cam miroase a politică în şcoală.



Chestia cu "Misiunea scolii este sa dezvolte interesul elevilor pentru cercetare si gustul de libertate aplicand elevilor pedagogia succesului." (citat de pe site-ul http://www.sc5roman.ro) m-a dat gata. Chiar aşa? Din gimnaziu direct în cercetare... Asta da, performanţă!

Mai lăsaţi limbajul de lemn, că au trecut vremurile alea!



Cu bine!

0 0

22.09.2007 22:17 constantin_obreja

Mult iubite si stimate domn ionpopescu 2000,

Nu vreau transform o discutie CU TEMA PRECISA intr-o polemica personala! Daca ati intrat pe site-ul scolii, la rubrica de matematica (SINGURA DE CARE MA OCUP!, ati retinut? sunt profesor de matematica, nu invatator!) asezand mouse-ul pe 'poza' mea imi gasiti adresa de e-mail si ma puteti injura 'online' cat doriti! Am impresia ca sunteti proferor de romana sau asa ceva! Nu are nicio importanta, dar, de multe ori, trebuie sa facem 'rabat' de la text pentru CONTINUT! Nu stiu ce aveti cu presedintele, dar mie nu-mi pasa cum se scrie si poate as vrea REGE!... Dar nu asta e problema! Greseli veti gasi si in paginile de matematica (de care, va reaminesc, ma ocup!) Mea culpa! Numai cine nu munceste nu greseste! Mai mult, pe forum, eu scriu direct in caseta de

text, deci nu-mi fac fituici pe care sa le corectez! Asa ca (desi am rugat administratia site-lui sa ne permita oarece modificari, deocamdata nu s-a realizat!) veti mai gasi si erori de 'tasarte'! Cititi ca un om 'citit': se spune ca unii citeau pagina pe diagonala! Si intelegeu sensurile vizibile sau absconse ale 'umbrelor luminii'! Paletive, domnule! Cat

despre NIVELUL DE PREGATIRE, nu cred ca este cazul sa discutam! Ar trebui sa

fim fata in fata (bineinteles, dupa un dus rece!)

Ce e o clasa buna? De ex. clasa pe care am 'predat-o la cheie' in anul trecut a avut media la matematica (asta predau eu!) 8,79 si media generala 8,72! De regula, media la matematica ese mai mica decat cea generala (motiv: ist/geo se cerea numai ptr clasa a VIII-a). A fost o clasa buna? Nu stiu! Spuneti dumneavoastra! Modul de prezentare pe care-l criticati, il accept ca fiind 'depasit'; dar ce v-ar placea, o

pagina cu fete vesele care sa zambeasca pe langa un radical lesinat? Eu cred ca am realizat niste pagini UTILE, SIMPLE, EFICIENTE care se adreseaza ELEVULUI

MEDIU, fara bani (deci nu-si poate permite consultatii particulare!). Ca am facut-o mai bine sau mai rau, depinde de preferintele fiecaruia! Vorba unui: 'Aveti telecomanda

(aici, mouse-ul!) domnilor!

Final:

"Fiindcă nici eu nu înţelegeam nimic

şi nici tu

am crezut că suntem de-o seamă.

Ne-am mărturisit unul altuia

cel mai tainic secret, -

acela că existăm ...

Dar era noapte şi, dimineaţa,

.....

m-am trezit cu tâmpla pe tine

galbenule, snopule, grâule.

Şi m-am gândit: - Doamne

ce fel de pâine voi mai fi fiind

şi eu,

şi pentru cine?"



(Nichita Stanescu)

Sa ne auzim si de bine!

P.S. Exista si un limbaj de piatra? Ar parea mai trainic! Daca am face si o paine de piatra, probabil ne-ar ajunge toata viata! Si ... care e site-ul dvs.?

0 0

22.09.2007 22:53 sorinborodi

Desfiintarea examenelor,de orice tip ar fi ele,e o greseala.Viitorul ne va demonstra aceasta.Ne vom reintalni , poate,aici sau pe alte topicuri si vom vedea.

Sunt curios cati oare au inteles motivul REAL al desfiintarii lor.Are legatura cu tolerarea fraudele de la Bacalaureat....

0 0

23.09.2007 10:24 ionpopescu2000

Un ultim comentariu în cadrul acestui subiect



Văd că mulţi dintre profesori nu ştiu care sunt obiectivele principale ale şcolii în momentul de faţă.

Ei bine, unul dintre acestea este realizarea unui învăţământ de masă, în care să fie fie cuprinşi cât mai mulţi membri ai societăţii (ideal, toţi) şi până la un nivel cât mai ridicat (ideal, învăţământ superior).

Or, în aceste condiţii, nu mai putem utiliza regulile de selecţie ale învăţământului tradiţional, bazat pe cultul elitei. Trebuie avute în vedere şi aspecte privind posibilitatea de reorientare şcolară, privind eşecul şi corectarea acestuia şi multe altele.

Ca urmare şi metodele de selecţie trebuie să fie mai flexibile, mai adaptate noilor vremuri. Nu mai trebuie să dau aici exemplul şcolii americane, care nu se bazează deloc pe sistemul examenelor clasice şi care nu se descurcă deloc rău.



Nici noi nu cred că trebuie să rămânem încremeniţi într-o formă de organizare şcolară de pe vremea bunicii, când cine urma liceul se spunea că e tobă de carte şi deci admiterea la liceu trebuia să fie foarte selectivă.

Acum, toţi trebuie să treacă pe acolo şi deci nu mai avem nevoie de o selecţie atât de drastică. Cel puţin teoretic, toate liceele sunt pe picior de egalitate şi deci nu prea contează ce liceu urmezi. Depinde de profesori să facă din şcoala la care predau o şcoală cu renume.

Iar dacă dorim o selecţie mai dură (şi dacă ne-o permitem, pentru că nu mulţi elevi sunt dispuşi la un efort suplimentar), putem organiza şi un concurs de selecţie numai pentru şcoala respectivă.



În concluzie, părerea mea este că noul sistem, cu teze unice drept criteriu de selecţie, nu este nici mai bun, nici mai prost decât oricare altul, dar este mai potrivit momentului actual. Nu cred, de asemenea, că rezultatele şcolare ale elevilor vor avea de suferit prin aplicarea acestuia.



Aşa că, haideţi să încercăm. Depinde numai de noi să iasă bine.

0 0

23.09.2007 12:20 olguta1966

Dragi Colegi!

Cei care aţi citit metodologia de organizare a tezelor cu subiect unic respectiv metologia "admiterii" în învătământul liceal pt. anul şcolar 2008-2009, probabil aţi foşti surprinşi de faptul, că notele finale de la tezele unice vor fi note ROTUNJITE, iar 50% din media de "admitere" se va calcula din aceste note rotunjite!!! În conformitate cu acestea de exemplu elevul care primeşte o notă de 6,50 şi un elev care primeşte o notă de 7,40, ambii au "dreptul" la nota 7,00 în media notelor de la teze unice. DAR diferenţa dintre cei doi elevi este aproape o notă!!! Nu am văzut comentarii asupra acestui fapt, de aceea vă rog, să iniţializăm ceva spre "niveluri mai ridicate", pentru că am impresia, că dacă încep într-adevăr tezele, va fi prea târziu.

De altfel eu personal sunt tare amăgită pentru ceea ce se întâmplă în învăţământul românesc.

Numai bine în noul an şcolar tuturor!

0 0

23.09.2007 17:36 sorinborodi

Iata mai jos cateva motive pentru care zic eu ca este o greseala inlocuirea

Testelor Nationale cu Teze Unice ca modalitate de admitere la liceu:

Daca ne luam dupa experienta ultimilor ani,in ce priveste fraudarea examenelor, cu supraveghetori din scoala nu ne putem astepta la prea mare corectitudine. Departe de mine intentia de a considera din start ca toti acesti supraveghetori vor fi niste cvasi-infractori (cu toate ca,in cazul in care se comite o astfel de fapta,acesta e din punct de vedere juridic cuvantul,nu ne putem ascunde dupa vorbe).

Dar,vedeti,natura umana.....

Vor exista presiuni din toate directiile, directe sau mai voalate, vizibile sau mai cu perdea... Vor face presiuni parintii,de teama ca la alte scoli se va intampla balciul de anul trecut.Apropo,ce masuri s-au luat pentru stoparea acestui fenomen rusinos ?Ce garantii avem ca anul acesta nu se va repeta intocmai trebusoara de

la Teza unica din 2007 ? Vor face presiuni dirigintii cei din categoria celor ce cred ca rezultatele claei primeaza in fata eticii.Vor face presiuni,in primul rand,directorii. Nu,nu directe.Vor fi alesi supraveghetori stim noi de care.Sa nu

uitam,e in joc prestigiul scolii !Vor face presiuni inspectorii,care nu vor dori ca judetele los sa fie codase. Presiunea suprema am insa impresia ca vine de sus, sus !Cineva,in minister, vrea sa dam bine la Europa si rapoartele prezentate in fata sefului sa fie numai cu exceptional,super,foarte bine !

Va exista si o presiune launtrica, resimtita chiar de profesorii ce predau la clasa ce urmeaza sa sustina teza.

In semestrul 2,toate aceste presiuni se vor intensifica.Vom trai si vom

vedea,practic vom constata ...

Un lucru care ma ingrijoreaza mult,dar nu ma mira,este ca nu pare toata lumea

prea alarmata de ce va fi sa fie....De ce oare ?Probabil ca in acest joc murdar

unii au de pierdut mai mult,altii mai putin,altii deloc.Si altii, dimpotyriva,probabil vor avea ceva de castigat...

Un alt efect negativ va fi cel de natura psihologica indus asupra elevilor.Mai

ales asupra celor constiinciosi.Ei chiar de pe acum au indoieli ca eforturile lor

vor fi rasplatite.

Din punct de vedere al costurilor,s-a facut oare macar o schita ?Nu ma refer

numai la banii efectiv cheltuiti pentru plata corectorilor,ci si la pierderile ce vor aparea inevitabil:dereglari in orare (sunt cateva zile pe an !).

Pe de alta parte,din punct de vedere al evaluarii,vor exista capitole care ,

practic, nu vor fi evaluate niciodata si pe care nimeni nu va avea de acum incolo

niciun interes sa insiste !Nu voi intra in detalii,profesorii de lb.romana, matematica,istorie,geografie stiu exact la ce ma refer.

Apare alt fenomen,foarte neplacut, datorat rotunjirii notelor,fenomen sesizat de cineva si pe acest site.Pe scurt,elevii cu 6,60 si 7,40 vor fi 'echivalati' ,ambii la 7 !

In final,as mai zice o data ca,odata cu adoptarea acestei hotarari,Romania intra

in grupul foarte restrans al statelor europene (5-6,parca) in care nu se

realizeaza o evaluare externa la sfarsitul unui astfel de ciclu de

invatamant. Unii au incercat sa ne prezinte problema exact invers,in sensul ca ,vezi doamne,noi am fi anacronici daca mentinem un astfel de examen ! Realitatea e,insa, cu totul alta in Europa.Ca sa nu mai vorbesc de state care au dorit (si au si realizat !)un salt rapid de la un stadiu inferior la unul de extrema dezvoltare (cum ar fi

Singapore);aici examenele sunt foarte dure,nu invoca nimeni 'stresul' la care

este supus copilul,fiindca,in ultima instanta,castigul general al societatii trebuie sa primeze.

0 0

23.09.2007 18:30 constantin_obreja

Tezele unice vor fi! Indiferent de parerile noastre! Tezeu a intrat in Labirint si cauta Minotaurul fantomatic. E 'pofta ce-a poftit' si nu-l intereseaza daca iese (singur) din Labirint, daca iese cu Minotaurul pe umar sau il scot ... cei din partid! Adomnitei il scoate pe Domnul din liceu, poate-l scoate si din generala, si, ce ce nu , chiar din Biserica! E 'pofta ce-a poftit'! Nu cred ca se mai poate adauga ceva la comentariile negative referitoare la acest subiect! Doar sa 'latram la luna', acest lucru fiind SINGURUL CASTIG REAL al schimbarilor din '89. Un 'invatamant de masa' cum il numeste ionpopescu2000 (de ce nu in invatamant la masa, cu dusuri reci! (glumesc!)) insemna pierderea a inca vreo cativa ani din decalajul care ne separa de ... altii. Noi trebuie sa INCURAJAM ELITA, pentru ca ea ne reprezinta in lume, ea ne poate scoate din 'amorteala stramoseasca', iar pentru cei 'saraci cu duhul (stiintei)' sa le gasim o orientare spre domenii in care se pot realiza. In timpul liber fac 'dusuri reci' pe malurile Moldovei sau Siretului; am intalnit oameni cu cateva clase 'facute pe timpul bunicii' care aveau o gandire limpede si obiectiva in foarte multe domenii. Bineinteles cu 'esprimarile' lor! Dar esenta gandirii lor era buna! De ce-mi trebuie mie la mate-info un specialist in istorie sau geografie? Poate doar pentru o discutie 'pe garla'! Examenele trebuie sa fie specifice fiecarui liceu si fiecarei specializari in parte! Cred ca 'Ferma animalelor' (film celebru) si-a infipt ideile in circumvolutiunile unor demnitari vremelnici! Trebuie sa ne facem datoria indiferent de forma de 'dirijare spre strunga' a ... elevilor nostri. Daca ii iubim, daca avem inca pasiune, daca mai speram intr-un viitor mai fericit, trebuie sa facem asta! Si sa nu uitam ca acesti copii ne vor asigura pensiile! Daca mai ajungem! Unii spera .. ca nu! Cat despre costuri, in Neamt nu s-au platit tezele unice, deplasarile la Centrele de organizare a Testarii Nationale, recorectarea (prin sondaj) a unor teze, etc.

Final:

La Consfatuirile din septembrie s-au fact diverse propuneri, s-au exprimat pareri asupra noului an; le-a citit cineva? AS VREA CA UN REPREZENTANT AL MINISTERULUI SA INTRE PE ACEST FORUM (cu declaratie ca reprezinta Ministerul) SI SA RASPUNDA PUNCTUAL LA 'DOLEANTELE, NEMULTUMIRILE SI PARERILE (mai bune sau mai 'dusuite') NOASTRE.

Sa dea DOMNUL (nu Adomnitei) sa avem putere sa ne acomodam si sa ne impacam cu gandul ca IN FIECARE AN SE INTAMPLA ALTCEVA, si sa trecem peste asta; TOTUL PENTRU COPII! Succes tuturor, indiferent de ce parere aveti!

0 0

23.09.2007 20:54 mihaelapavel

As vrea si eu sa stiu, dragi colegi, de ce va luati mereu de copiii din mediul rural? Nu mi se pare corect, eu nu cred ca cei din mediul rural nu beneficiaza de acelasi regim. Vreti sa spuneti ca la scolile cu renume din marile orase nu se copie? Sa fim seriosi, ca stiu din surse sigure ca e adevarat. Tatal meu, de exemplu, a fost profesor de limba romana si, intr-un an a fost chemat de cea mai buna scoala din oras la corectat si venise secretara cu o lista> asta e baiatul primarului, asta e al consilierului X etc. Sa stiti ca si la tara sunt copii buni, recunosc ca foarte putini, dar totusi, nu-i mai faceti sa se simta complexati ca sunt tarani prosti. Si cred ca tezele cu subiect unic sunt, totusi, mai bune decat TN. Ce ar trebui schimbat ar fi tocmai mentalitatea asta care, culmea ironiei, tot din partea profesorilor vine. Ar trebui sa ne gandim mai mult la copii si sa facem ceva bun pt. ei, nu sa ne plangem noi de testari, ca observ ca va plangeti nu pentru copii, ci va e teama de rezultate proaste. De ce, daca aveti copii buni, n-ar trebui sa va faceti atatea griji, ca tot afirmati ca la tara sunt copii slabi si rezultate foarte bune, dar nu generalizati!,dar daca predati la oras si aveti copii olimpici, de ce va plangeti?

0 0

01.10.2007 17:21 goodmorningsun

Buna ziua! Am citit cateva din parerile d-voastra despre tezele unice. Am fata in clasa a-VII-a si este de felul ei foarte emotiva.Lucrez in invatamant de ceva vreme si dupa cum spunea o colega:"As vrea sa stiu,dragi colegi,de ce va luati mereu de copiii din mediul rural?" Padure

fara uscaturi nu se poate.Va rog,dragi colegi sa ne apreciem munca noastra,si daca se poate sa ne laudam copiii pentru ca toti sunt ai nostri.Multumesc pentru parerile voastre.

0 0

01.10.2007 17:22 goodmorningsun

Buna ziua! Am citit cateva din parerile d-voastra despre tezele unice. Am fata in clasa a-VII-a si este de felul ei foarte emotiva.Lucrez in invatamant de ceva vreme si dupa cum spunea o colega:"As vrea sa stiu,dragi colegi,de ce va luati mereu de copiii din mediul rural?" Padure

fara uscaturi nu se poate.Va rog,dragi colegi sa ne apreciem munca noastra,si daca se poate sa ne laudam copiii pentru ca toti sunt ai nostri.Multumesc pentru parerile voastre.

0 0

04.10.2007 18:55 ramona_zegreanu

Buna ziua!Am citit cateva din parerile dumnavoastra despre tezele unice.Eu sunt eleva in clasa a8a si nu-mi prea place ideea cu tezele astea unice.Cred ca ar fi fost mai bine daca am fi dat examene......Multumesc ca v-ati uitat peste comentariul meu.....:)

0 0

04.10.2007 19:55 sorinborodi

Ramona Zegreanu,ce bine ar fi daca ar fi mai multi care sa judece ca tine !

0 0

05.10.2007 11:08 parinte11

Parinti!

Declansati o campanie pentru strangerea unui numar suficient de semnaturi pentru a pute modifica legea invatamantului!!!

Este incorect sa se tina cont de media din cls. 5-8 la intrarea la un liceu.

Sa se dea examen!!!

Sa se termine cu spagile care se dau profesorilor pentru notele de 10!!!

Sa se termine cu promovarea nonvalorilor!!!

Aveti aceasta posibilitate!!!

Strangeti semnaturi pentru schimbarea legii!!!

La anul vin altii la minister, cu alte idei!!!

Copii nostri nu sunt cobai!!!

0 0

05.10.2007 19:37 emil

Eu va indemn sa reflectati.

Este bine sa se tina cont de notele din 5-8, in acelasi timp cu un filtru/examen de admitere in liceele bune. Este foarte bine ca se dau teste nationale, pentru ca avem nevoie de un instrument national de evaluare. cat priveste spagile, ele ar putea fi, indiferent de modul de evaluare, examene, etc. Asta depinde de constiinta oamenilor, de reguli, de legi, etc.

0 0

08.10.2007 11:58 parinte11

1. Este incorect sa se tina cont de media din cls. 5-8 la intrarea la un liceu.

2. Sa se dea examen!!! Este cel mai corect! Stiu ca ia examenul sau nu-l ia. Nu am ce sa reflectez cat timp vin copii care au note de 10 dar realitatea este alta, si care au medii foarte mari pe cls. 5-8, dar realitatea este alta. Cat timp acestia vor concura cu copii care iau note pe merit, nu voi sustine sa se tina cont de notele 5-8 pentru ca este total incorect.

Despre modalitatea de admitere in liceu prin examen sunt multi care sustin acest lucru. Vezi si graficele afisate pe acest site.

3. O lege se poate schimba!









0 0

08.10.2007 18:15 emil

Sigur ca admiterea la licee bune va fi cu examen...Dar ce ne facem cu generalizarea invatamantului de 10 ani?

Vor fi elevi care nu vor susrine examenele de admitere, pentru ca nu-i intereseaza, si totusi ei trebuie scolarizati! Parghia "medie 5-8" va disparea atunci cand se vor da calificative, cand se vor masura competentele elevilor. Pana atinci, se poate gandi o modalitate de a se evalua cunostintele 5-8, aceast fiind, deocamdata o medie generala. Mediile "pe merit" pot fi masluite in orice conditii, la examene, la teste sau in timpul scolii...

0 0

10.10.2007 15:27 spec

In documentul Admiterea în învăţământul liceal şi profesional de stat - 2008 1, in Anexa I la OMECT nr. 1868 din 31.08.2008, privind aprobarea procedurilor de organizare şi desfăşurare şi a calendarului admiterii în învăţământul liceal şi profesional de stat pentru anul şcolar 2008-2009, la art. Art. 4, alin. 2, se stabileste ca MEDIA DE ADMITERE se calculeaza astfel: (TU + ABS) : 2 = MA , unde TU = media generală obţinută la tezele cu subiect unic; ABS = media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a; MA = media de admitere.(3) Media generală şi media de admitere se calculează cu două zecimale, fără rotunjire. Dar, in documentul respectiv, nu se face nici o referire la notele pe care le pot lua unii elevi la tezele unice sub 5( si nu putini !). Intrebare: Se vor lua in calcul, pentru TU, si note ca: 3,60; 4,25; 4,10( sem I) si 4,20; 3,40; 4,00(sem,II), sau chiar mai mici, in situatia cand elevii respectivi, totusi, promoveaza ???? Ministerul nu face precizari in acest sens !

0 0

13.10.2007 13:05 ruxy

Eu sunt prof.de 5 ani(inclusiv anul in curs) si desi nu am decat 27 de ani,am ajuns sa spun aceleasi vorbe care ma deranjau cand eram de varsta elevilor mei: "cand eram eu ca voi.." sau "tineretul din ziua de azi..", aceste vorbe fiind urmate de concluzii deloc multumitoare fata de generatiile actuale.Ma gandesc la anii mei de liceu si de gimnaziu( care nu sunt atat de indepartati) si-mi dau seama ca directia in care pare sa se indrepte sistemul educativ tinde sa nu mai fie una constructiva.Examenele pe care le-am sustinut in acele timpuri pt. admiterea la liceu erau destul de complexe, mai ales ca nu existau fisele de optiuni(exam.se sustinea in liceul in care doreai sa fii admis)iar standardele erau f.ridicate(daca nota minima a unui liceu era 8.50, o nota de 8.49 te"trimitea" la o scoala de arte si meserii), iar structura examenelor si continutul materiei era unul riguros, care nu permitea elevului libera exprimare a propriului punct de vedere sau nota de originalitate....si totusi dificultatea examenelor a determinat "cresterea" unor generatii de elevi care au reusit sa se realizeze in viata si sa dezvolte cariere de succes.Oare renuntarea la examene nu va reprezenta INCA o metoda prin care elevii nostri sa devina din ce in ce MAI dezinteresati de educatie,din cauza usurintzei(din...diverse motive)cu care vor intra la liceu? Oare traim intr-o societate atat de emancipata si de sincera incat sa fie capabila,in viitor,sa recunoasca valorile?Oare este sistemul educativ atat de bine consolidat incat sa fie acest aspect(al desfiintarii examenelor)atat de firesc si transant tratat de cei care l-au propus?...

0 0

13.10.2007 13:31 sorinborodi

Ruxy exprima o idee care ,cred,s-ar putea concentra in intrebarea:isi permite oare societatea romaneasca ,vis-a-vis de atitudinea fata de educatie,sa intre intr-o era a relaxarii ?

0 0

13.10.2007 17:06 ioncicu

Pentru spec



Precizarile se fac in procedurile de admitere la articolul 36 alineatul 2.

Citeste si o sa intepenesti de uimire.

E valabil si pentru altii.

0 0

13.10.2007 17:11 ioncicu

revenire

este articolul 35.

0 0

17.10.2007 20:20 crissy

Sunt eleva si consider ca cel mai bine este varianta cu tezele cu subiect unic deoarece noi,ca elevi am avea enotii inintea examenului de intrare in nivelul urmator.Dar avand tezele acestea le putem considera o teza obisnuita doar ca e cu importanta mai mare si putem trece mai usor.Parerea mea...

0 0

19.10.2007 19:46 lord_stefy

sunt in clasa a 7-a in sibiu si as vrea sa pun o intrebare........ oare cum pot profesorii depune randament la corectare? mie imi e ca o sa iau o nota nemeritata si daka va fi cazul voi depune si contestatie dak avem voie!!!!

0 0

09.12.2007 17:16 stanislau

Invatamantul in Romania de azi,merge ca omul beat,cand pe strada,cand in sant.Si asta,fiindca fiecare crede ca mai descopera odata America.

Noi,romanii,avem o traditie a vechilor scoli si o metoda unica de predare care a dat rezultate in timp,numai ca,acum,nu se mai tine cont de nimic.

Si stiti care este explicatia?Pe nimeni nu-l mai intereseaza de nimic.Si stiti care este solutia?Infiintarea scolilor particulare sustinute de cele doua mari Biserici:Ortodoxa si Catolica.

Alta rezolvare,nu vad.

0 0

21.12.2007 09:04 floarebernad

e trist ce se intampla,experimente fara sfarsit ,dascali, copii, parinti , nici unul dintre ei nu mai stiu incotro........nimeni nu aude strigatele.....maiiiiiiii lasati-ne.

0 0

11.01.2008 13:02 antonescu_marius

Sa fim seriosi! La aceste teze in 99% din scoli "s-a copiat pe rupte".

0 0

20.01.2008 01:12 alina08

mir_jrc comenteaza (2007-08-30 21:50:06):

Eu sunt multumit de decizia ministrului Adomnitei si sper ca aceste teze nationale vor arata evevii cara invata si care nu.



Imi pare rau dar tre sa va contrazic si sper sa nu va suparati! Daca la sate se face scoala cum se face de obicei si vin copii la oras la liceu cu sacul pin de 10, asta nu inseamna ca au invatat. Nu spun ca nu sunt si din aceia care invata dar majoritatea ori nu invata, ori nu li se preda ca "araci copii sunt de la sat si nu le poti cere prea mult".DEce? Iar copiii de la oras invata pe rupte si unde intra? LA coada...ca doar de ce sa ajunga tara bine...lasa ca nu-i important.

Ei bine si sunt si alte lucruri. De exemplu intr-o clasa unii copii nu pot nici sa sufle, iar in alta unii supraveghetori ii ajuta. E corect?

Mie nu mi se pare...dar no fiecare e bun de judacata, dar la practica de multe ori nu se schimba nimic. Nu exista corectitudine, nici moralitate, nici frica de Dumnezeu. Suntem nedrepti, hoti(chiar daca nu la suprafata), invidiosi si fatarnici, dar totiposteaza de buni.

HAIDETI SA LASAM CA SCHIMBAREA SA INCEAPA CU NOI!!! si atunci vom vedea si lucruri bune...eu cred ca se merita incercat.

0 0

20.01.2008 01:13 alina08

...scuze pentru "tre" din primul rand...bineinteles ca era trebuie, dar din neglijenta...:) Multumesc!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Gânduri la începutul anului școlar 24/25. Votați dar vă rugăm să și comentați!

2 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN