Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Mentorii – dascălii moderni ai profesorilor

Chiar dacă profesorii şi învăţătorii, care formează generaţii întregi, şi-au ocupat postul învăţând, uneori treaba lor nu este atât de uşoară şi până şi ei au nevoie de un pic de ajutor. Graţie Programului pentru Învăţământul Rural, profesorii din întreaga ţară beneficiază, din 2005, de ajutorul mentorilor, care nu sunt altceva decât colegi de breaslă, cu experienţă, antrenaţi special pentru a-i învăţa pe aceştia cum să fie perfecţi la catedră.

82 de profesori sau învăţători, care au urmat cursuri de formatori, au început să bată ţara în lung şi-n lat pentru a-şi ajuta 40.000 de colegi, adică 45% din profesorii care predau în mediul rural. „La început, profesorii au fost reticenţi la ideea că li se vor da lecţii de predare, dar, pe parcurs, profesorii de la sate au venit singuri la mentori, dornici să înveţe ceva în plus”, a spus echipa mentorilor din Caraş-Severin.
Meseria mentorilor e simplă, în aparenţă. Adevărul este că ei trebuie să le ofere soluţiile optime colegilor, pentru ca aceştia să-şi desăvârşească actul didactic. În fiecare judeţ există cel puţin doi mentori, cu excepţia judeţelor Giurgiu şi Brăila, unde există câte un mentor. Aceştia îşi stabilesc, la începutul semestrului, un plan de atac ce constă în instruirea profesorilor din 10-14 şcoli ale judeţului, în fiecare comună desfăşurând aproximativ 100 de ore de formare. Avantajul acestor cursuri (bazate pe curricula Consiliului Naţional pentru Formarea Profesorilor) constă în aceea că profesorii nu sunt nevoiţi să meargă într-un anume centru, pentru a acumula tone de teorie, ci sunt vizitaţi de mentori direct la clasă. Fiecare echipă de mentori are la dispoziţie o maşină dotată cu laptop, videoproiector, materiale didactice, module de cursuri şi casete.

Odată intraţi în clase, mentorii identifică problemele profesorilor şi le arată cum se pot remedia acestea, bazându-se pe trei principii importante: învăţarea interactivă centrată pe elev, cunoaşterea mediului social al elevului şi evaluarea continuă la clasă. Bineînţeles că profesorii trebuie să urmeze nişte module obligatorii, pe parcursul a 5-6 întâlniri cu mentorii, apoi să aplice cunoştinţele învăţate. Munca mentorului este răsplătită mai mult prin rezultatele obţinute, de către profesori, decât prin salariul de 11-12 milioane lei vechi.

Până în 2008, vor fi perfecţionate 60.000 de cadre didactice din mediul rural, iar suma totală a acestui proiect va fi de 4, 5 milioane dolari. Chiar dacă Proiectul pentru Învăţământul Rural se va încheia, echipa PIR speră ca activitatea mentorilor, în care s-au investit 3.971.000 dolari, până în prezent, să meargă mai departe prin atragerea de fonduri europene, astfel încât toţi copiii din mediul rural să beneficieze de o educaţie de calitate. (E.L.)
Gandul



Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: cdiasimi | 30.08.2007 08:40 | 4365 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (13)

0 0

30.08.2007 19:40 dama

Cum ne putem înscrie la un curs de mentor?

0 0

30.08.2007 19:56 cdiasimi - Autor

Prin Casa Corpului Didactic (asa m-am inscris eu)acum.

0 0

30.08.2007 21:13 lilibv

Ce conditii se pun pentru a deveni mentor?

0 0

31.08.2007 11:25 gica_ionescu

Interviul si formarea mentorilor a fost anul trecut. In fiecare judet sunt cate 2 mentori. Cred ca e prea tarziu.

0 0

31.08.2007 16:20 yana_popa

Cum de stiu doar unii cand sa se inscrie si unde?

OARE peste tot este prezent subiectivismul?

CUM SE PROCEDEAZA PTR. A NE INSCRIE?

(cand, unde, cum?)



0 0

31.08.2007 18:59 emeluca

Cand? Cand gasesti pile!

Unde? Depinde: la birou, la domiciliu...

Cum? Cu : plicul, plasa...

Sunt inscrisa la AEL de 2 ani, in fiecare an mi se pierde cererea! De ce? Pentru ca nu am vrut sa urmezi pasii de mai sus! Nici macar nu pot spera la un curs de mentori...

0 0

31.08.2007 19:32 auras_mocanu

Si eu ma intreb cum de au stiut numai anumite cadre didactice de aceste cursuri.... Vom iesi la pensie unii si constatam ca nu am stiut decat sa muncim in clasa ca sclavii, iar altii au au cules roade bune fara prea mari eforturi.

0 0

31.08.2007 20:49 grigore_geta

Cred ca e destul de greu sa fii mentro, sa bati drumurile satelor., dar in acelasi timp foarte interesant si plin de satidfactii! Felicitari pentru idee si succes celor implicati ! Noi, ceilalti avem fiecare colegi tineri si putem sa-i ajutam, iar amaratele de puncte pentru care ne suparam ca le iau doar unii nu trebuie sa ne invrajbeasca, ar fi pacat! Se munceste mult pentru ele, iar altii le iau pe hartii! Pe aceia am putea sa ne suparam!

0 0

31.08.2007 21:02 geostef

Eu am avut parte de un asfel de curs de mentorat. Pe langa faptul ca lucrurile noi despre care se discuta atat nu au fost cine stie ce metode salvatoare de a lucra cu copiii (precizez ca persoanele care mentorau erau cadre didactice din mediul urban, iar la intrebari simple puse de noi despre situatii de zi cu zi din invatamantul din rural au cam inceput sa se balbaie), nu a existat nici o observare a orelor si a copiilor,iar totul s-a petrecut in trei zile, la departare de o luna una de alta. Cu toate acestea am avut de semnat si predat hartii, care probabil au ajuns pe la inspectorat, ca dovada ca s-a facut actiunea, iar diplomele ajung sa coste 20 RON, ceea ce nu mi se pare deloc normal, nu fiindca suma ar fi mare, ci pentru ca este un proiect finantat european, din cate stiu eu.

In concluzie, se doreste a se realiza lucruri noi, in aceeasi maniera ca in perioada de dianinte de '89: noi ne facem ca lucram....

E atat de strigator la cer cateodata...

0 0

31.08.2007 22:01 mihaim

DE ce oare ,,mentorii"se ocupa numai de cadrele din mediul rural.Cei care au initiat aceasta actiune considera ca dascalii de la tara sunt mai slab pregatiti ?Eu nu cred.Numai ei trebuie sa se inarmeze cu cele mai moderne metode de predare?Eu am participat la un asemenea curs,dar consider ca multe ,,noutati"le-am folosit intotdeauna. De exemplu -brainstormingul- nu este altceva decat -discutii pregatitoare si multe altele,pe care le poti face cu adultii dar nu cu elevi de cls.I.Mai de folos ar fi fost ca acesti bani sa fie investiti in alta parte .

0 0

01.09.2007 12:11 artenililiana

Si eu am urmat cursuri de mentorat organizat de CCD, dar am ramas doar cu un certificat care a avut un anumit punctaj in fisa de evaluare si cam atat...Daca as putea, m-as inscrie din nou la un asemenea curs dar cu conditia sa-mi dea posibilitatea sa ajut pe cei care vor sa fie ajutati, atunci cand e cazul,alaturi de metodisti.

0 0

02.09.2007 15:50 grigore_geta

Ar fi pacat ca si aceasta idee sa se termine ca toate minunile din Romania dupa 3 zile! Si, din cate inteleg, pe alocuri asa se intampla: totul e iar o miscare a hartiilor, totul e iar pentru punctaj! Sperasem ca de data asta sa fie altfel...

0 0

02.09.2007 16:19 etinc3lle

am predat trei ani in bucuresti si de patru ani predau la sat. m-am titularizat cu nota mare, am terminat facultatea la stat, cu nota mare, dar am avut nevoie sa ma titularizez la sat - o scoala cu profesori foarte buni, toti calificati! cursul de mentorat l-am facut si a fost excelent, am invatat foarte multe, dar mi se pare o nedreptate, toti profesorii ar trebui sa beneficieze de asemenea cursuri, pentru ca toti au aceeasi pregatire. sincer, cursul de mentorat a fost cel mai bun lucru pe care l-am facut pentru cariera mea de profesor. dar nu inteleg: de ce numai pentru profesorii de la sat???

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Vocea profesorilor

Ce întrebări i-aţi pune unui specialist în predarea-învăţarea-evaluarea online? Echipa Didactic va obţine răspunsurile pentru dvs!

Sondajul zilei

Gânduri la începutul anului școlar 24/25. Votați dar vă rugăm să și comentați!

2 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN