Problema corigenţelor poate fi ameliorată prin colaborare între profesori, părinţi şi elevi
Conform rezultatelor sondajului, profesorii consideră că dezinteresul elevilor pentru carte şi lipsa de comunicare dintre elevi, părinţi şi profesori sunt principalele cauze pentru aceste rezultate negative.
La întrebarea „în opinia dvs., care este principala cauză a corigenţelor şcolare din acest an?”, circa 49% dintre profesori au declarat că principala cauză o reprezintă „dezinteresul elevilor”. Circa 22% dintre profesori au răspuns că de vină este „dezinteresul părinţilor”, iar 10,6% spun că este vorba de absenteism. Doar 6% dintre participanţi au declarat că de vină este „conservatorismul cadrelor didactice şi dezinteresul acestora”, iar alţi 4,5% cred că de vină este „plecarea din ţară a părinţilor elevilor”.
La întrebarea legată de prevenirea unor astfel de situaţii pe viitor, circa 27,7% dintre profesori au declarat că ar fi benefică o colaborare mai bună între profesori, părinţi şi elevi. Aproape 23,1% cred că sunt necesare reforme şi schimbări în sistemul educaţional, iar 15,7% consideră că trebuie stimulat interesul părinţilor pentru educarea copiilor. Unii profesori spun că este nevoie de oferte mai tentante de muncă pentru absolvenţii şcolilor româneşti, pentru a stimula fiecare elev (15,1%). Doar 11,3% au apreciat că este necesară introducerea în şcoli a unui specialist sau psiholog, care să consilieze elevii.
În anul şcolar 2005-2006, aproape 140.000 de elevi din toată ţara au rămas corigenţi.
În total, la studiul Didactic.ro au participat peste 1.000 de cadre didactice din toată ţara şi din toate domeniile de specializare.
Portalul Didactic.ro a devenit în ultimii patru ani cancelaria online a profesorilor din România având înscrise aproximativ 30.000 de cadre didactice şi înregistrând o medie de peste 300.000 de vizitatori pe lună.
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: webmaster | 31.08.2007 17:31 | 2608 vizualizări
Comentarii (12)
31.08.2007 18:23 ciobanudoina
Prin acest sondaj de opinie se ridica o problema destul de acuta a invatamantului, o problema cu cauze in schimbarile sociale actuale, generatoare de dezinteres din partea elevilor. O analiza mai detaliata ar induce si alte cauze, dar principalele cauze sunt cele expuse in sondaj. Consider acest sondaj binevenit deoarece da momente de reflectie cadrelor didactice si conduce la unele decizii pentru ameliorare.
31.08.2007 18:36 resunu
Daca am identificat cauza (dezinteresul elevilor), nu inseamna ca am rezolvat problema. De ce acest dezinteres? E o intrebare retorica, iar mai clar raspunsul poatefi intr-o alta intrebare retorica: de ce nu-i place cainelui sa fie legat in lantz ?
Care-i solutia? Dupa parerea mea solutia ar consta intr-o scoala in care elevul sa vina cu placere deoarece-i convins ca ceea ce invata-i va fi folositor in viata si NU o scoala unde sa i se impuna doar anumite tipare.
31.08.2007 21:39 suzisim
Chestionarul a deschis o problema care trebuie rezolvata intr-o maniera favorabila asigurarii calitatii invatamantului.O mai buna colaborare intre parinti,profesori si elevi nu remediaza dezinteresul fata de educatie,ci doar ,,carpeste''pe ici pe colo profilul si asa fumuriu al sistemului de invamant.Nivelul invatarii nu se negociaza cu parintii!Din respect pentru statutul nostru,ar fi bine sa fim demni si sa nu admitem targul notelor!
Poate ar fi mai indicat sa se desfiinteze corigenta si repetentia !Poti promova si cu nota 2 sau 4 ,dar la trecerea la un nivel superior de invatamant ( liceul ) sa se tina cont de toate aceste note !
Asa se procedeaza in multe state din UE !
Atunci ,cu siguranta parintii se vor interesa mai mult de nivelul copiilor lor,copiii vor invata stiind ce mult conteaza aceste note,iar profesorii vor evalua obiectiv .Nu se vor mai conditiona promovarile pe baza de meditatii sau alte recompense ( in anumite cazuri)
Si mai este un aspect :un sistem ca sa functioneze eficient trebuie sa aiba continuitate ! Prea multe schimbari bulverseaza chiar si pe cei rezistenti !
Sa ne uram succes in noul an scolar ,dar sa nu uitam sa fim rigurosi cand este vorba de profesiunea noastra !
NOTELE NU TREBUIE SA FIE NEGOCIATE CU ELEVII SI PARINTII !
DACA VREM SA FIM RESPECTATI SA NU ADMITEM COMPROMISUL NEGOCIERII NOTELOR !
31.08.2007 21:42 mihaim
Cauzele le-am identificat,iar efectele le vedem cu totii.Ce masuri se impun si care ar fi cele mai eficiente?
31.08.2007 22:50 sorinborodi
Actul educational nu este in totalitate nedureros.El tinde sa provoace o schimbare in creierul oricarui elev.De aceea,entitatea 'elev' reactioneaza.Cum ?In diverse moduri.Uite asa,unul din aceste moduri este cel ce conduce la corigenta...
O alta explicatie,mult mai scurta si fara multe invarteli in jurul cozii,ar fi aceea ca Dumnezeu sau natura nu-i croieste pe toti copiii la fel....
01.09.2007 09:27 emeluca
Ai dreptate, sorinborodi! Dar, mai marii nostri vor ca toti sa termine liceul si...chiar facultatea. Jumatate dintre parintii elevilor mei au mare grija sa nu dea faliment carciuma preferata. Nu au banii pentru un caiet sau o carte, dar au ajutorul social pt carciuma! Ganditi-va la copiii facuti dupa serile scaldate in alcool...
01.09.2007 13:35 sorinborodi
Da,asa e.Intr-un document al Ministerului se vorbeste de niste 'procente asumate' cu Uniunea Europeana ....Unul din ele stipuleaza clar:in urmatorii ani,80 % din tineri sa fie posesori ai unei Diplome de Bacalaureat.Atentie la nuanta : 80 % din tineri,nu din absolventii de liceu....Am mai comentat asta undeva:cum adica 'procente asumate' ??? Va sa zica,avem o norma de indeplinit...
02.09.2007 11:17 professorbujor
Acum vreo 18 ani in urma ,toate "realizarili"depaseau cu mult planul;acum ce ne-ar impiedica sa obtinem 120% cu bacalaureat,ca doar am evoluat!?
02.09.2007 11:42 scolar
Ar trebui să existe un număr de materii obligatorii, restul opţionale.
Ar fi bine să promoveze toţi elevii, care nu depăşesc un număr n de absenţe ( indiferent de mediile obţinute ).
Admiterea la licee şi facultăţi ar trebui să se facă în baza unor examene organizate de licee şi facultăţi, în funcţie de profil. Ar trebui să mai dea examene cei care doresc o diplomă de calificare. Cei care nu doresc liceu, facultate, calificări într-o meserie, să fie lăsaţi în pace.
04.09.2007 20:47 soniaopait2006
Trebuie să avem mai multă încredere în ALTERNATIVELE la învăţământul tradiţional oferite elevilor. Să se iniţieze programe în care elevi, părinţi şi, nu în ultimul rând, cadre didactice să găsescă ALTCEVA. "Şcoala de după şcoală" sau "şcolile de vară" pot avea succes. Sunt de acord ca elevii fără absenţe să beneficieze de un BONUS.Şi să nu uităm de ŞCOALA PĂRINŢILOR!
04.09.2007 22:40 sorinborodi
"Şcoala de după şcoală" sau "şcolile de vară" pot avea succes.....Da.Totusi,sa introducem in lista si "Scoala din timpul scolii" !
09.09.2007 13:05 catalin26
La noi in Gorj am auzit de o sitiatie speciale de tot. Mai precis, am citit intr-un ziar local ca primarul dintr-u oras il ataca pe directorul unei scoli generale astefel : "le dam la profesori o gramada de bani si copii au tot note mici!". Eu ce sa inteleg din asta? ca suntem platiti ca sa dam note mari?!?!Sau ca trebuie sa treaca toti, indiferent de comportament, indiferent daca vin sa nu la scoale? Eu credeam ca suntem platiti ca sa facem lectia, depinde apoi de fiecare elev si de parinti daca si cat invata, evaluarea se face pe baza de lucrari de control si asciltare orala...daca un elev nu stie nimic ce sa ii facem?
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.