Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Cursă nebună pentru obţinerea de note mari

Ministerul Educaţiei, Cer­cetării şi Tineretului a publicat pe site-ul www.edu.ro ordinul de ministru prin care aprobă metodologia de organizare şi desfăşurare a tezelor cu subiect unic pentru clasele a VII-a şi a VIII-a în anul şcolar 2007-2008. Potrivit acesteia, subiectele vor fi elaborate de Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniversitar conform programei şcolare.

Durata fiecărei teze este de două ore din momentul primirii subiectelor. Evaluarea va fi făcută pe baza unui punctaj de la 1 la 100, 90 de puncte pentru răspunsurile corecte şi 10 din oficiu. După corectare, fiecare evaluator stabileşte nota prin împărţirea la 10 a punctajului obţinut de elev, fără rotunjire. Nota finală este media aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator în parte.

Fracţiunile de punct rezultate din împărţire se rotunjesc la nota imediat superioară dacă sunt cuprinse în intervalul 0,50 – 0,99 sau se anulează dacă sunt cuprinse în intervalul 0,01 – 0,49. Disciplinele la care elevii de clasa a VII-a urmează să susţină teze cu subiect unic sunt: limba şi literatura română, matematică, respectiv limba şi literatura maternă.

În plus, elevii care termină gimnaziul vor avea de dat încă o teză la istorie sau geografie, la alegere. Tezele elevilor vor fi corectate în centre special desemnate în acest sens. Metodologia mai prevede şi existenţa unui interval de cinci zile după afişarea notelor, în care profesorul care predă la clasă are obligaţia să analizeze împreună cu elevii lucrările şi notele obţinute.

Contestaţii , după analiza lucrării la clasă În urma acestei analize, elevii vor putea depune contestaţii. Profesorul care predă la clasă răspunde în această perioadă de integritatea lucrărilor. Noul sistem încurajează frauda Asociaţia profesională pentru educaţie şi cercetare Edu Cer contestă eliminarea testelor naţionale. Primul motiv ar fi acela că profesorii care-i vor supraveghea pe elevi la teze vor fi profesorii şcolii şi va exista tentaţia de a-i lăsa pe şcolari să copieze.

Acest lucru va fi avantajos pentru ambele părţi: copiii vor obţine note mari, iar prestigiul şcolii nu va avea de suferit. "Va exista o cursă nebună pentru note mari care să asigure propriilor elevi locuri în liceele bune. Am fost mulţi ani în astfel de comisii şi ştiţi cum se întâmplă? Toţi profesorii se vor gândi că celelalte şcoli nu vor fi corecte. Poate fi prezumţios ce spun, dar vorbesc din experienţa anilor trecuţi. Întrebarea este dacă putem risca ţinând cont că miza este foarte mare?", a spus Ştefan Vlaston, preşedintele Edu Cer.

El a adăugat că din metodologia anunţată nu rezultă clar dacă membrii comisiei vor fi plătiţi la nivelul de la testele naţionale. "Dacă este aşa, costurile vor fi duble, deoarece este vorba de şase teze în loc de trei teste naţionale", a conchis preşedintele Edu Cer.

Calendarul comun al tezelor cu subiect unic

În semestrul I

30 noiembrie 2007 – limba şi literatura maternă
5 decembrie 2007
– matematică
11 decembrie 2007 – istorie/geografie (numai pentru clasa a VIII-a)
14 decembrie 2007 – limba şi literatura română
11 ianuarie 2008 – depunerea contestaţiilor

În semestrul II

6 mai 2008
– limba şi literatura maternă
9 mai 2008
– istorie/geografie (numai pentru clasa a VIII-a)
13 mai 2008
– limba şi literatura română
16 mai 2008
– matematică
29 mai 2008 – depunerea constestaţiilor
Gandul

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: cdiasimi | 03.09.2007 09:02 | 3686 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (25)

0 0

03.09.2007 14:06 professorbujor

Am mai spus si repet : pentru asigurarea corectitudinii in desfasurarea evaluarii prin teze cu subiect unic este necesar(dar nu si suficient)sa se adopte metodologia aplicata in cazul defunctelor Teste nationale (comisii externe scolii ,in totalitatea componentelor).Evident cheltuielile vor creste foarte mult,iar deranjul va fi extraordinar.Dar ,probabil,cineva acolo sus,stie mai bine ce este necesar "reformei"

0 0

03.09.2007 14:30 spec

In documentul publicat recent de MEdCT, intitulat Proceduri de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul liceal şi profesional de stat pentru anul şcolar 2008-2009 - anexa 1 la OM nr. 1868/31.08.2007, nu se stabileste cu claritate care note obtinute la teze se iau in calcul pentru MEDIA DE ADMITERE in invatamantul liceal si profesional, cea obtinuta: 1) „prin rotunjirea mediei aritmetice a notelor acordate de fiecare profesor evaluator” ?(conf. Art. 15, alin.4-Metodologie...) sau 2) media aritmetica reala, FARA ROTUNJIRE ???( cum NU se prevede in Anexa 1, Proceduri –admitere 2008 !!!). Daca, pentru stabilirea mediei de admitere se ia in calcul nota de le teza „prin rotunjire”(art. 15), atunci elevilor care obtin note de 9,40; 8,45; 7,30; 6,25; 5,48(de ex.), li se vor acorda notele: 9, 8, 7, 6, 5. Acesti elevi vor fi marii nedreptatiti ai procedurilor de admitere ! Acesti elevi vor avea de pierdut fata de cei care ar obtine, de exemplu: cel cu 8, 55 ar primi 9, ca elevul notat cu 9,40 !, cel cu 7,60 ar primi 8, ca elevul cu 8,45 etc, etc...Parintii si elevii sunt nedumeriti si derutati de aceste neclaritati si totodata revoltati de nedreptatea care s-ar creea daca notele se stabilesc prin „adaos” sau „anulare” de fractiuni !!

0 0

03.09.2007 17:10 vlaston

ADEVARATA MIZA





Scaderea, din ultimii ani, a procentelor de reusita la testele nationale, prin organizarea mai buna si cresterea exigentei, a pus pe ganduri pe diriguitorii invatamantului.



Lipsa calitatii educatiei la nivelul gimnaziului a declansat alerta in randul parintilor si a celorlalte autoritati.



Profitand si de nepriceperea ministrului Adomnitei, cei care doresc ascunderea gunoiului sub pres, au decis sa elimine testele nationale, care aratau gradul de pregatire al elevilor, cu ceva care nu mai arata nimic : tezele cu subiect unic.



Nimic mai simplu de trisat in continuare. Comisiile din scoala, formate din director si profesorii scolii, vor aranja lucrurile in asa fel, incat toata lumea sa fie multumita. Directorii si profesorii vor fi multumiti de faptul ca scoala lor are rezultate foarte bune, parintii si elevii de faptul ca se vor duce la licee foarte bune.



Stiind ca si alte scoli procedeaza la fel, va fi o cursa nebuna intre scoli, pentru obtinerea de note cat mai mari. Chiar si scolile care mai au un gram de demnitate, nu vor risca sa fie exigente, de frica dezavantajarii propriilor elevi.



Mai este o miza. Proiectul de lege pentru inv. preuniversitar desfiinteaza scoala de arte si meserii (nu mai exista scoala profesionala) si, daca se aplica de la anul, sau peste doi ani, cei picati la testele nationale n-ar mai fi avut acces la liceu.



Asa, toti elevii merg la liceu, apoi la facultate, vom deveni o natiune de cetateni cu studii superioare, de muncitori nu mai este nevoie!.







0 0

03.09.2007 18:04 magdytzi

In legatura cu costurile cred ca vor fi mai mari dar ministerul vrea sa ne adoarma, crede ca suntem toti prosti , nu judecam sau ce cred despre noi? Din moment ce se vor desfasura ca Testele Nationale e nevoie de comisii, asistenti ,evaluatori iar acestia trebuie platiti!!!!! In ziua cand se vor da tezele ce se va intampla cu celelalte clase? Cine va intra la ei? La noi la scoala anul scolar trecut nu au fost atatia profesori liberi cati trebuiau la supravegheat si asa unele clase au avut liber. Dupa mine nu e bine deloc..

Ministerul ar trebui sa aduca anumite precizari.Oare le va da la timp?

Ce se intampla cu cei care nu si-au luat Testele Nationale si doresc sa intre la liceu la anul( sunt unii care au picat la o materie iar la celelalte au avut note mari)?

0 0

03.09.2007 18:22 monik_dascalu

Din cate am inteles, profesorii corectori la tezele cu subiect unic nu ar mai fi platiti deoarece aceasta activitate ar intra in cele 40 de ore pe saptamana, pe care ar trebui sa le petreaca profesorul in scoala!

0 0

03.09.2007 19:31 vlaston

http://www.educer.ro/documente/Comunicat_2sept2007.pdf



0 0

03.09.2007 19:36 mariean_ghe

Una din ideile înlocuirii testelor naţionale cu tezele unice era (opinie -d-l ministru Hărdău) că elevii nu vor mai fi obligaţi să înveţe la toate materiile, urmând ca nedia V-VIII să nu mai conteze la media de admitere ! (riscul de "accidente" fiind mai mic în cazul unui număr mai mare de miniexamene ). Atunci de ce se păstrează media V-VIII ? Evident, din motive de consecvenţă ...

Pe de altă parte, sigur că ceea ce se exprimă aici, şi relativ la corectitudinea supravegherii şi la notele care vor intra în calcul şi la intenţia de a se renunţa la plata corecturii sunt temeri cât se poate de realiste .

"Lipsa calităţii educaţiei la nivelul gimnaziului" este însă o idee partinică, pentru că tonul lipsei de calitate l-a dat, din păcate, cu implicaţie de sus în jos, învăţământul superior, care a legitimat cu diplome scaune ce nu aveau această acoperire şi a creat concurenţă neloială pe piaţa muncii ("diplomaţii"). Şi mai e şi educaţia şi dispreţul cu care se vine de-acasă şi educaţia mass-media şi intervenţiile de toate genurile şi violenţa şi ... (cred că la liceu toate astea nu sunt valabile !).

Dar, ce spun eu aici ? Discutăm degeaba ... În două-trei luni vom avea un alt ministru şi noi dileme şi noi nedumeriri !

Examenele vor fi corecte numai cu camere de luat vederi în fiecare clasă ! Întrebările care se pun, însă, sunt cât de uşoare vor trebui să fie atunci subiectele şi cât la sută din elevi (fie ei de clasa a VIII-a sau de clasa a XII-a) vor promova ...

P.S. Tot mai multe voci susţin revenirea la clasicul examen, cu subiecte ale fiecărui liceu . O fi mai bine, eu nu prea pot să discern, dar aş remarca două dezavantaje :

1. Ce fac cei care, având medii foarte mari, nu intră, totuşi, la liceul dorit? (ei nu mai prind un liceu pe măsura pregătirii, în condiţiile în care se renunţă la admiterea computerizată !)

2. Nu se crează mici centre de meditaţii în jurul profesorilor de liceu care fac subiectele ?

0 0

03.09.2007 19:55 vlaston

O solutie



Doar la liceele, foarte bune, la care cererea depaseste oferta, conducerile de scoli pot stabili criterii de departajare, care pot fi si examene de admitere, dar nu numai.

Elevii "aplica" la mai multe licee simultan, cu dosare, urmand sa aleaga, ulterior, dintre liceele la care au aplicat si au fost admisi, pe cel pe care-l prefera. Acelasi lucru se intampla acum la admiterea in invatamantul superior.



Cu exceptia Bucurestiului, care este atipic, are mai multe licee, in celelalte orase exista pana in 10-12 licee si lucrul e simplu.

0 0

03.09.2007 19:58 vlaston

"Lipsa calităţii educaţiei la nivelul gimnaziului



se datoreaza nerespectarii directivei UE care spune ca furnizorii de servicii educationale nu pot si evaluatorii acelorasi servicii.



Sunt necesare organisme independente, externe scolii care sa faca o evaluare de terta parte, nu la furnizor, asa cum spune legea calitatii. Examenul de teste nationale se apropia oarecum de acest deziderat, comisiile fiind in totalitate straine.

0 0

03.09.2007 20:05 sorinborodi

Asadar,in urma noilor hotarari ale Ministerului,de renuntare la Testarea Nationala, frauda va fi judicios repartizata in 6 (sau 8) 'felii',Tezele Unice,unde totul devine, practic, incontrolabil.

Am citit Metodologia de desfasurare a acestor Teze ,precum si Procedura de organizare a admiterii in liceu pentru anul scolar viitor.Se naruie doua sperante pe care le nutream si anume:

In primul rand,este clar ca tezele vor avea loc in incinta fiecarei unitati scolare.O desfasurare cu comisii externe,o 'rotire' a supraveghetorilor, era de dorit.N-a fost sa fie.....In schimb,se insista,pagini intregi,pe procedura de corectare.Ce sa evalueze corectorii ?Niste teze care au iesit 'bine pieptanate' din sali ? Cei ce mizeaza pe corectitudinea supravegherii sunt cel putin naivi.De aceasta ne asigura faptele petrecute la Teza Unica din 2007.Totul va decurge ca la o licitatie;se forteaza mana scolilor de a actiona intr-o maniera care sa le permita 'contracararea ' neregulilor din alte scoli....Se va fura in nestire, strategia fiind impulsionata de frică (oare ce fac ceilalti;oare cat sunt lasati sa copieze elevii de la scoala x ?)

O alta speranta naruita este aceea a posibilitatii organizarii de examene de admitere proprii de catre liceele care doresc acest lucru.In calendarul de desfasurare a admiterii in liceu,pentru anul viitor,precum si in Procedura de organizare a admiterii ,un eventual astfel de examen dispare cu desavarsire. Cu toate ca nu au trecut multe zile de cand Ministrul mentiona aceasta varianta. N-a fost sa fie....

0 0

03.09.2007 20:33 aury_bv

s-a spus ca elevii vor fi lasati sa copieze. trebuie mentionat ca am predat anul trecut la o scoala generala si am asistat la tezele unice. daca la matematica examenul s-a desfasurat corect, la romana, o doamna profesoara rezolva subiectele pentru elevi, deoarece la matematica se inregistrasera rezultate slabe, si repetarea situatiei si la limba romana ar fi stirbit din prestigiul scolii.

ar mai fi un aspect. am intalnit copii de clasa a v-a care nu stiu sa citeasca. vom fi o natiune de analfabeti cu diplome universitare, daca "expertul" in educatie, Adomnitei, va fi lasat in continuare sa abereze in necunostinta de cauza si total iresponsabil.

0 0

03.09.2007 20:52 sorinborodi

Este foarte clar ca Ministrul este constrans de anumite 'elemente',deci nu face totul de capul lui.



"Dupa întâlnirea ministrului Cristian Adomniţei cu liderii federaţiilor sindicale din educaţie,acesta şi-a exprimat dorinţa de revigorare a învăţământului liceal astfel încât acesta să devină atractiv pentru un număr cât mai mare de elevi. „Un principiu al noii legi a învăţământului preuniversitar este ca învăţământul liceal să devină generalizat şi gratuit. Dorim ca până în 2010 să atingem procentul asumat cu Uniunea Europeană în ceea ce priveşte numărul de absolvenţi de liceu şi anume 85% dintre tineri să aibă bacalaureatul", a declarat ministrul Cristian Adomniţei."



Am citat o stire dintr-un ziar central.



Intentia este laudabila,bineinteles.Se pare că acest procent va fi atins,chiar călcând peste cadavre.Plus o marja de siguranta,daca asa ne vrea Europa !Plecând de la premisa ca toata mascarada de la Bac este cunoscuta la cel mai inalt nivel,se pare ca viitorul moralitatii este sumbru pe acest tărâm!

E un coşmar ceea ce se întâmplă ! Cum adica 'procentul asumat' ???

0 0

03.09.2007 21:27 vlaston

S-a desfiintat scoala profesionala in proiectul de lege de inv. preuniv. Toti vor face liceul apoi facultatea, spre bucuria celor care se imbogatesc din taxe, nu vom mai avea muncitori, ca n-avem nevoie, maturatorii de pe strazi vor avea studii superioare. Ceausestii se rasucesc in mormant de fericire.

0 0

03.09.2007 21:59 ela52

Este o criza de muncitori calificati in ROMANIA cum nu cred ca a mai fost vreodata.Unii au iesit la pensie, altii au plecat spre zari de soare pline ,iar cei care lucreaza in diverse domenii incearca sa invete la locul de munca, pe nervii si pe risipa banilor beneficiarului de servicii.Si atunci de ce se desfiinteaza scolile profesionale sau de arte si meserii ori cum se vor mai numi ele acum ? Vor monta gresie si faianta ,instalatii sanitare si electrice , vor face tamplarie ori drumuri si poduri inginerii ? Ori cei 85 % dintre absolventii de liceu cu bacalaureat ? Care au stat mai mult prin baruri si discoteci si care considera munca fizica umilitoare ?

0 0

04.09.2007 15:00 mihaimdl

Pentru aury_bv: ce ziceti de studenti care nu stiu sa scrie corect? care leaga cuvintele in fraze de neinteles de nu stii ce nota sa ii dai pentru ca nu stii de fapt daca a spus ceva?!!! E tragic deja!

0 0

04.09.2007 21:36 crysta

Daca tezele se vor sustine in fiecare unitate de invatamint, sa vezi atunci ce rezultate bune vor avea elevii! sa te tii atunci "inspiratii" ca sa iasa bine scoala la promovabilitate. Mult mai multi elevi slabi vor trece de aceste teste si vor merge le liceu unde nivelul claselor va fi in acest fel mai scazut.

0 0

05.09.2007 01:22 mioanghel

Fiecare dintre dv. aveti dreptate. E normal sa va temeti de fraude. Eu va spun ca oricum ele sunt, macar si subiective. Numai citind gandurile fiecaruia ma face sa afirm cu convingere ca nu putem fi in stare sa ne asumam raspunderea unei realitati, iar realitatea sa o analizam subiectiv.

In primul rand ar trebui sa fim drepti si sa recunoastem ca sunt 5 ani de cand ni s-au servit acele criterii de notare pentru clasa a VIII-a si apoi si pentru clasa a V-a, tocmai "pentru a ne invata sa evaluam obiectiv" in perspectiva renuntarii la admiterea pe baza de examene. Era pe vremea d-nei Ecaterina Andronescu. Ce zarva a mai fost si in acel an! S-a uitat totul! Nu si-a facut nimeni probleme ca va veni totusi si ziua asta. Se stia de multi ani ca - odata cu intrarea in UE - vor disparea Testele, Capacitatea, Admiterea si tot ce a mai fost pana acum... Problema nu este cine este ministrul care scoate din sertar hotararile impuse de altii din afara, ci noi, profesori si elevi, care nu reusim sa ne adunam si sa ne unim fortele pentru binele tuturor. In fiecare scoala, mare sau mica se aud - ca un ecou - aceleasi sloganuri de ani si ani: nu merita sa-ti bati capul pentru banii care-i primesti, elevii nu invata, nu-i nimic de capul lor. Pe de alta parte, prin Inspectorate se aranjeaza gradatii si premii numai pentru cei care au olimpici, dar se privesc dispretuitor scolile cu procente mici de scolarizare. Nu se priveste realitatea in fata: e adevarat ca trebuie sa fii foarte bine pregatit pentru a lucra cu olimpici, dar cine este suficient de tare pentru a face un analfabet, un semihandicapat ( si nu neaparat psihic, ci chiar si emotional) sa invete sa scrie si sa citeasca? Cati profesori au taria sa munceasca in scoli "slabe" si sa incerce sa ridice cu un procent situatia scolara? Toata lumea cauta un loc caldut, o scoala cu un director " intelegator", care sa-i faciliteze o norma lejera pentru a-si face micile afaceri in timpul liber. elevii au simtit si nu ne mai respecta. Parintii au simtit si nu ne mai sustin. Vom fi singuri. Cu atat mai mult cu cat ne mancam intre noi, ne barfim, ne discreditam in fata elevilor motivand concurenta vezi doamne. Avem salarii mici, e adevarat. Dar nu elevii sunt vinovati. Nu le vom ameliora fraudand examene, teze sau dand note nemeritate elevilor.

La fel ca si medicii, avem si noi datoria morala de a nu nesocoti fiinta umana. Suntem datori sa-i formam pe cei mai mici cetateni ai tarii, pe cei care ne vor sustine batranetile. Si asa cum le oferim exemplul noi azi, asa vom fi tratati la batranete. Va fi prea tarziu sa ne indignam atunci. Nu invatam nimic din experienta trecutului comunist? Nu reusim sa invatam de la altii ca progresul si bunastarea au ca temelie constiinta, constiinciozitatea, cinstea si lealitatea? Dupa 18 ani nu am inteles ca nu reusim nimic tot incercand si experimentand in mod original? Ca nu mai tine "fofarlica"?

Dragi colegi, nu ministrul sau ordinul lui este problema. El nu face sa reflecte aceeasi stare de fapt. Noi, impreuna, noi toti suntem problema. Noi cotcodacim ca gainile cand apare vulpea, dar nu fac nimic sa se apere si termina prin a fi jumulite!

Va doresc un an scolar mai matur, sa va lumineze Dumnezeu , sa fiti sanatosi si multumiti la sfarsitul lui.

0 0

05.09.2007 03:26 liviu2002j

Domnilor profesori, evaluati corect copiii ! D-tra nu va veti mai prostitua iar copiii vor invata sa fie demni si sa nu mai astepte cele 10 puncte din oficiu ... Ce o sa se intample daca nu se vor mai da note mari ? Economia este tot aia, motivatia este tot aia ! Dar d-tra veti fi cu siguranta mai respectati, in primul rand de parinti si apoi si de copii. Opriti MINCIUNA si PROSTITUTIA !!! Pozitia d-tra in societate trebuie si o sa fie una dintre cele mai importante. Numai de d-tra depinde !!!

0 0

05.09.2007 19:06 grigore_geta

Va mai amintiti, dragi colegi care aveti 15-40 de ani vechime cum se dadea bacul, sau cum se primeau notele pe vremea cand erati dumneavoastra in licu sau sc. generala? Se punea atunci problema de umflat note sau de fraude in masa la examene, desi bacul se dadea in scoala, cu profesorii nostri? Cum de s-a ajuns la aceasta situatie? Eu cred ca exista intre scoli o concurenta neloiala, bazata pe "cine da note mai mari". Este bine pentru copii pe moment, dar urmarile vor fi dezastruoase. Si chiar au inceput sa se vada: absolventii sunt, de la an la an, tot mai slab pregatiti, dar liceele, facultatile, au tot mai multi "clienti". Este dureros de aevarat ce spune liviu2002. Dar cum sa ceri performanta daca tu nu esti performant? Falsul duce la fals, compromisul la compromis, prostitutia la prostitutie. Asta dorim sa scoatem?

0 0

06.09.2007 18:49 professorbujor

Minciuna siProstitutia trebuie a fi oprite la nivelul intregii societati care,deocamdata,nu se arata dornica in a urma directia cuvenita.

0 0

06.09.2007 23:43 adimatu

Absolventii nostri nu stiu nimic pentru ca in scoala s-au plictisit asa cum se plictisesc si actualii elevi. De ce?

Scoala nu este atractiva, nu prezinta interes pentru ei. Din nou pun intrebarea de ce.

Cand dascalii trebuie sa participe la vreo sesiune de formare si nu s-au inscris de buna voie, ci au fost numiti de conducerea scolii, se plictisesc si cauta metode de a comprima cat mai mult timpul petrecut la cursuri (oare de ce?).

Cata lume stie ceva despre standardele de evaluare?

Cati profesori de limba si literatura romana discuta cu elevii textele cantecelor pe care le aculta acestia?

Cati profesori de muzica asculta cu elevii manele si discuta despre calitatea lor?

Cati profesori de chimie sau de fizica pun accent pe intelegerea importantei disciplinei lor in viata de zi cu zi si-i pregatesc sa faca fata unor intamplari care le pot schimba viata mai tarziu?

Cati dintre noi putem spune ca i-am ajutat pe elevi sa invete si i-am invatat sa gandeasca?

Examenele, testele nationale sau cum le-or fi zis pana acum nu reprezentau, pana la urma, decat o forma de evaluare a capacitatii de memorare a elevului.

Nu e cazul sa ne mai furam caciula.

Daca este sa fim sinceri intotdeauna a existat un sistem de inselare a examenului si de influentare sau presiune, numai ca noi am uitat.

0 0

12.09.2007 16:24 professorbujor

Este intristator p.d.v. al colegului de breasla "adimatu";nu mai ramane decat sa se desfiinteze sistemul educational existent si sa ne bazam pe transmiterea cunostintelor necesare existentei la nivelul familiei,eventual al tribului din care facem parte.

0 0

12.09.2007 17:05 resunu

Cu piese de mitraliera oricum le-ai monta nu iese masina de spalat.

Asa si cu sistemul nostru de invatamant. Daca principiile d baza sunt tot cele bazate pe discriminare, oricum am monta sau denumi structurile sistemului, tot nu iese unul democratic.

"Nu poti culege altceva decat ai semanat"

Reforma in educatie trebuie facuta in profunzime, cu reforma structurilor (structuri de control), nu numai la suprafata inlocuind de exeplu teste nationale cu teze nationale. De fapt s-a inlocuit un drac cu mai multi .

0 0

13.09.2007 11:27 tedicoman

imi pare rau,professorbujor, ca nu ati inteles nimic din opinia intristatorului,dar realistului dvs.coleg adimatu.

0 0

13.09.2007 15:53 1xyz2p

Se dau note mari sa nu plece copiii de la scoala!Se fac clase cu copiii ai caror parinti dau mai multi bani la fondul scolii!Daca la tezele cu subiect unic nu se asigura comisii de asistenta neutre ne vom fura din nou caciula!"Baietii"destepti vor intra in clase si vor spune "pilelor" rezolvarile!!!Sa fie concurs!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Vocea profesorilor

Ce întrebări i-aţi pune unui specialist în predarea-învăţarea-evaluarea online? Echipa Didactic va obţine răspunsurile pentru dvs!

Sondajul zilei

Gânduri la începutul anului școlar 24/25. Votați dar vă rugăm să și comentați!

2 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN