Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Corectitudinea evaluării prin tezele unice este contestată

Sindicaliştii din Educaţie susţin că documentul nu aduce schimbări în avantajul elevilor, iar metodologia ridică mari semne de întrebare cu privire la corectitudinea evaluării.

Ministerul Educaţiei a stabilit că, după aflarea rezultatelor la tezele cu subiect unic, copiii îşi pot analiza lucrările timp de cinci zile împreună cu profesorii lor, la clasă, pentru a vedea dacă depun sau nu contestaţie. Reprezentanţii Federaţiei Educaţiei Naţionale susţin însă că această perioadă de cinci zile în care lucrările stau în şcoală la îndemâna elevilor şi a profesorilor săi este una extrem de "dubioasă", în care cu pixul potrivit, cu care s-a scris şi la examen, se pot face modificări pentru schimbarea conţinutului lucrării. Sindicaliştii atrag atenţia că în felul acesta va fi pusă în pericol şi corectitudinea profesorilor evaluatori.

De cealalată parte, reprezentanţii Ministerului Educaţiei susţin că în centrul de evaluare există un barem cu punctajul acordat fiecărui subiect, iar o eventuală intervenţie va fi uşor de depistat, întrucât într-o asemenea situaţie vor apărea diferenţe mari de punctaj. Potrivit Ministerului Educaţiei, dacă în aceste cinci zile vreunul dintre elevi va încerca să modifice lucrarea va fi notat cu unu şi se va alege şi cu nota scăzută la purtare. Şi profesorul care îl va ajuta va fi tras la răspundere în acest caz.

Potrivit Ministeruli Educaţiei, tezele cu subiect unic vor înlocui testele naţionale începând din acest an şcolar.

Sursa: Realitatea TV

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: ciobanudoina | 04.09.2007 14:59 | 1711 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (13)

0 0

05.09.2007 07:17 vlaston

Cat de greu este de inteles ca daca dai teza in scoala, cu profesori care te stiu dintr-a intaia, carora le-ai dat cadouri an de an si semestru de semestru, nu poate fi corectitudine. Si nu neaparat din motive de coruptie. Subiectivismul, atasamentul, sentimentul de protectie, dorinta ca proprii elevi sa ajunga la licee bune iar scoala sa iasa bine.



De asta UE a elaborat directiva ca furnizorii de servicii educationale sa nu fie si evaluatorii acelorasi servicii.

0 0

05.09.2007 07:52 burdusel

Eu am corectat teze vara aceasta si am pus ca note la o scoala vreo 12 note de 6,80 si una de 7,20.Lucrarile de 6,80 erau identice.Scoala avea doar 13 elevi in clasa a VII a.Culmea era ca nici un elev n/a folosit pentru calculul ariei patratului formula clasica ci diagonala la patrat pe doi.Lucrarile s/au stampilat cu stampila scolii si stiam dinainte de unde este lucrarea.

0 0

05.09.2007 15:27 professorbujor

Avand in vedere cele de mai sus,ramane varianta admiterii in liceu pe baza examenului de admitere ;liceul propune subiectele,iar corectarea sa fie facuta de catre evaluatori externi in baza baremului fixat de cei care au propus subiectele,lucrarile fiind sigilate.

0 0

05.09.2007 20:52 vlaston

Evaluarea continua, inclusiv tezele, au si o importanta componenta formativa si alta educativa. Eu ca profesor, pot sa acord un credit, unui elev bun, care din motive independente de el, are o prestatie mai proasta la o teza. Pot sa-i reiau teza, sau sa-i dau alt subiect, daca a fost in spital in perioada cand am predat lectia respectiva. Pot sa fac multe, transparent, daca este cinstit si etic, daca colegii de clasa ma aproba, iar copilul nu m-ar ierta niciodata daca ar fi pedepsit cu o nota mica pentru o intamplare nefericita din viata lui, pentru care nu are nici o vina. In cazul tezelor cu subiect unic, cu miza uriasa, nu mai pot face nimic.



O sa spuneti, da, dar la Teste ce mai poti face? In adevar acolo nu mai este loc de intors, ca de altfel la toate examenele din viata unui om. De aceea trebuie impins examenul de certificare de competente la 16 ani.

0 0

05.09.2007 21:40 rodrigo

pana cand nu se va da examende admitere la licee,vom scoate analfabeti pe banda.O sa fie batalia pilelor,caci romanii pana nu se fura unii pe altii nu se poate........

0 0

05.09.2007 22:08 adela_gorcea

Aveti mare dreptate, dragi colegi!! Nu stiu cand vor ajunge sa ne conduca oameni care sa aiba intr-adevar capul pe umeri!

0 0

05.09.2007 22:09 sorinborodi

Examenul de admitere in liceu este extrem de necesar.

Cei ce afirma 'nocivitatea' sa ('stres' pentru elev etc),iata mai jos un citat din wikipedia,referitor la sistemul educational din Singapore,stat care s-a situat ,in mai multi ani,pe primul loc la testele TIMSS,atat de des invocate in ultimul timp,teste cu care ni s-a dat recent 'peste bot'...

"Există numeroase plângeri împotriva elitismului academic excesiv impus de la vârste foarte fragede; un film local foarte cunoscut, I Not Stupid, evidenţiează competitivitatea sistemlui şi stigmatul social cu care elevii trebuie să se chinuie.

După educaţia primară, elevii sunt supuşi unui test numit Primary School Leaving Examination (PSLE). După educaţia gimnazială, elevii trebuie să dea un nou set de examene, menite să determine ce fel de educaţie liceală trebuie să urmeze fiecare"

Sursa:http://ro.wikipedia.org/wiki/Singapore

Asadar,altii au examene incepand chiar cu varste mai fragede ! De ce la noi se prefera desfiintarea acestora ?Argumente gen 'stres pentru copil' sunt,dupa parerea mea,neserioase si niste pure inventii,care,deocamdata,nu sunt pe deplin edificat cui servesc...

Vrem sa facem educatie sau nu ?Atunci trebuie sa acceptam si existenta examenelor serioase;e o veriga obligatorie !

0 0

06.09.2007 19:32 professorbujor

In scoala ,elevul trebuie tratat cu deosebit respect,indrumat cu grija,ferit de orice atingere la personalitate,incurajat in demersurile sale,ferit de stres,evaluat lin ca o apa molcoma de ses peste care n-a mai plouat de un an de zile,astfel incat ,atunci cand intra in viata reala,sa poata aprecia corect diferentele intre teorie si practica.

0 0

08.09.2007 21:18 dr_letter

Domnule professorbujor, din pacate viata reala nu e niciodata o apa molcoma de ses... etc.etc. ! Viata ii "evalueaza" pe elevii nostri extrem de dur si de multe ori sub forma de "torent" sau "viitura" ! Examenele adevarate sunt o forma de pregatire pentru viata adevarata !

Si apropo de respectul deosebit, poate ca ar trebui sa ne spuneti cum sa facem ca el sa functioneze si in sens invers, chiar si cand dinspre noi pleaca grija, politete si bun-simt !

0 0

08.09.2007 23:59 leuliri94

de ce toti considerati ca metoda veche era mai buna? nu inteleg oricat m-as stradui.

elevii aceia care mergeau la liceele din capitala MIHAI VITEZU, SF.SAVA, si candidau 20 pe loc sa presupunem ca ar fi acelasi numar de locuri candidau 8000 de elevi si intrau 400 de elevi, iar ceilalti ramaneau pt. redistribuire.

1600 de elevi ajungeau la licee gen electroaparataj-- Sf. pantelimon, republica--....

sau si mai fericit un scenariu nu mai prindeau locuri de loc in bucuresti si mergeau in jud. ILFOV la dragomiresti, branesti,ciorogarla... sau la bunici la o matusa undeva in tara..

acei copii care initial sau pregatit pt MIHAI VITEAZU !

NU VI SE PARE CORECT UN EXAMEN LA SFARSITUL CLASEI A 8A SAU A 9A DAR SA FIE EXAMEN LA CARE SA FIE TOTI EXAMINATI PE ACELEASI SUBIECTE SI IN MOMENTUL IN CARE UN COPIL ARE MEDIE DE ADMITERE 9,20 SI NU MAI PRINDE SFANTUL SAVA POATE MERGE LA URMATOAREA OPTIUNE TOT UN LICEU BUN?

EU CRED CA SCHIMBAREA MODALITATII DE ADMITERE DIN ACEST AN ESTE CEA MAI STUPIDA POSIBILA ESTE CORECT PENTRU CINE PT. LICEELE RELATIV SLABE SAU APROAPE INEXISTENTE LA CARE VOR VENI ACUM ELEVI CE NU AU INTRAT LA HASDEU ,BASARAB, CUZA SCOALA CENTRALA?

0 0

09.09.2007 11:04 professorbujor

Pt. distinsul coleg de dialog dr letter :Chiar nu doriti a sesiza ironia din text?

0 0

10.09.2007 21:22 vioscout

Se vede clar ca orice... politruc care trece prin ministerul nostru, incearca sa lasa urma adanci, de cele mai multe ori urmele incompetentei. Cu atat mai straniu mi se pare graba teribila pentru a legifera un nou haos.

Cu privire la evaluarea elevilor, cu totii stim ca nu exista sistem complet si corect!

Atunci de ce nu invatam din experientele pozitive ale altora, sa adaptam curriculele la exemplele de bune practici deosebite din Finlanda, Singapore, Australia, s.m.a.

Noi suntem originali pana la capat, cu o democratie originala condusa discret de diverse servicii informative, experimentam pe spatele copiilor nostri si nu suntem in stare sa facem front comun impotriva incompetentei politice care guverneaza un haos continuu dar, controlat prin acordarea resurselor, atat de necesare educatiei.Cica avem sindicate ? Sa fim seriosi stimati colegi! Cand acestea nu vor mai fi infiltrate cu "lideri" corespondenti ai serviciilor de informatii mai vechi si mai noi-care promoveaza si ele un sistem anarhic si nicidecum progresul si reforma-, cand liderii tineri, novatori si constienti de reala lor menire pentru viitorul tarii, atunci vom vorbi ca avem cu adevarat si sindicate.

0 0

11.09.2007 15:43 xantipa_genny

nu vad ce ar fi putut face sindicatele in problema aceasta a tezelor unice, hotarata cu de la sine putere de ministrul Adomnitei.Intr-o traditie pur romaneasca, intai se ia hotararea si apoi se merge la negocieri. Mai schimba ceva daca poti! Iar daca se ridica vreun nemultumit, i se cere demisia, ori, mai rau este denigrat si eliminat din sistem.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«SEPTEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Gânduri la începutul anului școlar 24/25. Votați dar vă rugăm să și comentați!

2 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN