MODA SIMPOZIOANELOR
Moto : Cine n-are simpozion, să-şi facă !
De la o vreme mi-am luat bunul obicei să studiez presa didactică în format electronic şi, dat fiind că schimbările “indicaţiilor” MEdC şi ISMB sunt mai rapide ca fronturile atmosferice ce ne îngălbenesc sau înroşesc mai nou buletinele meteo, accesez zilnic şi site-urile acestor instituţii. (Vi le recomand cu căldură, dacă vreţi să vă destindeţi după o zi de muncă !)
Cel mai bine se ia pulsul vieţii învăţământului pe www.didactic.ro . Ştiri, comunicate, evenimente, polemici, opinii… deh, ca într-o cancelarie virtuală ! Presupun că le citesc şi mai-marii noştri, ca să nu piardă legătura cu „norodul de jos” (că de venit într-o şcoală fără a anunţa e mai greu, că rişti să nu găseşti şi tu un „protocol” cât de mic !)
Dacă n-aţi sesizat încă „trend”-ul acestui an, vi-l desluşesc eu : anul acesta toată dăscălimea a devenit brusc interesată de cercetare, creaţie didactică, schimburi de experienţe, proiecte şi alte activităţi de intelectualitate aleasă. Mai pe şleau, e „cool” să participi la simpozioane (colocvii, seminare sau alte sinonime !) De ce ? De puncte, de-aia ! Că dacă n-aţi aflat, evaluările pentru salarii, gradaţii şi alte stimulente se fac pe grilă şi pe puncte. Şi foamea-i mare, că toate s-au scumpit cu seceta asta, monşer !
V-aţi speriat de termenul acesta ? V-aţi gândit cumva că ar însemna ce ştiaţi dumneavoastră mai de demult ?!(adică reuniune de specialişti care dezbat o temă ştiinţifică anume, prezentând contribuţii personale şi descoperiri în acel domeniu). Neee, nu e cazul să vă impacientaţi într-atât încât să vă spuneţi din start că nu e de nasul dumneavoastră, care încercaţi zi de zi să îndesaţi în capul bieţilor copii materia aceea multă, dezlânată şi ştiinţifico-fantastică şi n-aţi mai avut de mult timp să studiaţi ultimele noutăţi în domeniul didacticii ! Ce dacă v-a răpit mult timp completarea mult stresantelor hârţoage de început de an ?! Dascălul român, când vrea el, poate să fie şi mamă, şi tată, şi medic, şi psiholog, şi femeie de serviciu (pardon, personal de îngrijire !) şi, mai ales, om de ştiinţă ! Toate geniile au fost neînţelese, aşa că… la treabă ! Oferta e abundentă şi, în spiritul europenizării, orice grădiniţă de cartier şi orice şcoală comunală poate şi trebuie să organizeze un simpozion, şi nu unul oricare – musai unul internaţional (vine naşa din Spania, vreo doi-trei basarabeni şi un vecin bulgar şi gata, iaca internaţionalu’ !). Cu tradiţii, cu proiecte europene, cu rromi, cu incluziv, cu exclusiv, cu interactiv, cu ce vrea clientul – tematică bogată, că doar e vremea recoltei !
Dacă mai scormonim după niscaiva referate de pe la cercurile pedagogice, de prin facultate, de pe la inspecţii sau pe net, treaba e ca şi rezolvată şi nu mai rămâne decât problema participării efective.
Aici apare distracţia : evident că, dacă ar trebui să participăm la toate, s-ar cam duce şcoala pe apa sâmbetei, başca banii de cazare şi de transport şi taxa de înscriere, că doar punctele nu se iau pe de-a moaca ! Şi-atunci a apărut soluţia salvatoare : participarea prin taxă. Ce, n-aţi auzit de ea ? E ultima găselniţă educaţională europeană : taxa pe ISBN (că fără cuvinţelul acesta nu e valabilă hârtia !) Trimiţi taxa, lucrarea, adresa şi primeşti diploma şi cartea sau CD-ul, simplu, nu ?
Aşa că m-am hotărât ca anul acesta să investesc toţi banii de la diploma Gh. Lazăr în simpozioane, ca să strâng hârtii pentru gradaţia de merit viitoare. Totuşi, un drăcuşor mic nu-mi dă pace : de ce la nici un simpozion nu s-a pomenit de un comitet care să selecteze lucrările ? Ia să le joc eu o festă şi să trimit sub un nume fals un referat de-al lui fiu-meu (din clasa a VI-a) ? Oare s-o prinde cineva sau se alege şi fiu-meu cu o diplomă de simpozionist ? Până atunci, ţineţi-mi pumnii, că am un examen de doctorat pe bune, că dacă anul viitor nu mai sunt simpozioane, ce mă fac ?!
Succes şi la mai mare ! …pardon, la simpozioane !
Corina Dumitru
PS – Lăsând gluma la o parte, eu cam învăţ de când am terminat facultatea (grade, masterat, burse postuniversitare şi doctorat, în total doar vreo 15 ani după facultate – „şi nu voi ca să mă laud, nici nu voi” să-i înspâimânt pe tinerii aspiranţi la statutul de profesor !)şi n-aş prea fi avut „tupeu” de simpozioane internaţionale, dar se pare că vremurile se schimbă şi cartea nu mai e ce-a fost ! Aştept cu interes să apară CD-urile şi cărţile de la simpozioane ca să le comentăm ! (Îmi puteţi trimite opiniile voastre pe adresa corinadumitru2003@yahoo.fr sau pe adresa revistei www.scoalaromaneasca.ro ) Până atunci nu vă îngrijoraţi că a crescut analfabetismul şi abandonul şcolar – e doar statistica celor invidioşi pe ţinuta intelectuală înaltă a învăţământului românesc ! Trăiască oamenii de ştiinţă, jos profesorii fraieri care muncesc la catedră zi de zi !
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: dr_letter | 18.11.2007 10:48 | 13368 vizualizări
Comentarii (48)
18.11.2007 11:27 triobcatialexia
FELICITARI! Ati pus punctul pe "i"!
18.11.2007 11:29 ro_pavel
Adevar ati grait!Numai ca, in conditiile date, consider benefic acest schimb de experienta. De ce? Daca numai 10% isi respecta maseria, ba chiar o iubesc, vor trimite materiale demne de luat in seama, nu compilatii sau dovezi ale neseriozitatii.Atunci, castigul este al tuturor celor implicati. Cred ca aceasta activitate ar mai intra la categoria CAR /fisa de punctaj...pentru impatimitii de simpozioane prin corespondenta. Ce sa-i faci?Cine sa plateasca deplasarile? Singurul lucru ingrijorator este faptul ca nu se stie in ce masura exista acel fitru/comisie de selectie.Daca incercati si reusiti experimentul cu referatul fiului ...se va demonstra teza dumneavoastra.Fara suparare, daca nu noi, atunci cine?
18.11.2007 11:38 tim_unltd
un articolo de bun simt! anul trecut am participat la 2 simpozioane...in aceeasi zi...tare, nu? unul national si unul international.cum o elementara lege a fizicii(dar si bunul simt)afirma ca este imposibil sa te afli in 2 locuri, in acelasi tipm, trageti dvs. concluziile..o zi buna...traiasca simpozioanele! :))
18.11.2007 12:53 loretana
Dar cine ne/a adus in starea asta?
Cei de *sus....in loc sa verifice munca la clasa verifica hartiile...........
18.11.2007 13:08 vasilev
Articolul este excelent si pune punctul pe i. Dar cine ia taurul de coarne pentru a intra in normalitate? Cred insa ca am si uitat ce inseamna normalitate.
18.11.2007 14:04 gogu001
Adevaratii dascali nu trimit referate de doi bani.Din respect pentru persoana lor studiaza,creaza,impartasesc din propria lor experienta.Sa nu intelegeti ca sunt adeptul hartogariilor,,punctelor cu orice pret",dar nu vad,zau,alt criteriu de departajare.Cei ce scriu,trimit,platesc sunt mai harnici decat ceilalti.Chiar daca ,,se inspira"au meritul de a selecta,de a sintetiza....Cine munceste acasa,nu cred ca sta degeaba in clasa.
18.11.2007 14:11 grigore_geta
Cine poate spune ca cei care participa la simpozioane nu sunt si buni dascali? Ati luat-o ca italienii, stimata doamna, si ne bagati pe toti in aceeasi oala. O fi cool sa participi la simpozioane, dar nici usor nu e pentru cel care are si responsabilitate si bun simt. Poate ca ar trebui sa se implice mai mult ministerul, care sa aprobe mai putine simpozioane, dar care sa fie o adevarata forma de perfectionare si, asa cum ati spus, sa se si selecteze materialele. Dar eu nu cred ca cineva care stie ca lucrarea sa pt simpozion va fi si publicata, poate risca rusinea si inculparea sa ca plagiator. Daca dv. stiti asta.... In rest, daca asta e sistemul, cadrele didactice se adapteaza! Bravo lor!
18.11.2007 14:12 grigore_geta
Ma bucur, gogule, ca am gandit aproape la fel, cam in acelasi timp!
18.11.2007 14:54 adria01
Buna ziua, stimati colegi! Poate ca e o moda , dupa voi. Dupa parerea mea e o normalitate. O Sesiune Nationala de Comunicari si Referate, cum a fost cea pe care am initiat-o si eu, alaturi de parteneri seriosi implicati in educatie, cultura, turism, este o activitate metodico-stiintifica si de parteneriat asa cum sunt: comisiile metodice, cercurile pedagogice, schimburile de experienta, intr-un plan mai extins si in acelasi timp mai sintetic. In spatele Sesiunii noastre a stat un proiect national si 10 partneriate interjudetene. In Gradinita pe care o conduc : Gradinita cu program prelungit nr.1 (COZIA), din localitatea Ramnicu Valcea, 5 educatoare au studii superioare si sunt deci institutoare , iar 9 educatoare sunt in anul III la diferite facultati: drept, management, sociologie, pedagogie, psihologie si la modulul de psihopedagogie. Probabil ca si noi vom incepe masterate si doctorate. Noi mai credem ca aceste manifestari, unele dintre ele, de nivel national si international , ca si cursurile de formare, contribuie la formarea carierei si dezvoltarea calitatii profesiei. Noi mai credem ca participarea, la 2-3 actiuni de acest fel, pe an scolar, ne poate da dreptul sa ne inscriem la concursurile de acordare a salariului de merit, a gradatiei de merit, a distinctiilor si premiilor in invatamantul preuniversitar. Atunci cand o gradinita se ataseaza de o institutie de cultura sau de mai multe, sau de o universitate, poate sa organizeze in parteneriat, o reuniune pe teme educationale, la un nivel national sau international. Vreau sa mai spun ca munca la clasa are locul ei primordial, indiscutabil si cine se respecta, face mai intai si mai bine , aceasta. Vreau sa mai spun ca in cadrul Sesiunii Nationale de Comunicari si Referate "Folclor.Traditii. Turism" din 7 septembrie 2007, de la Ramnicu Valcea, a existat o Comisie de selectie a materialelor ce au fost prezentate si a materialelor ce au fost premiate. De asemenea a existat o comisie care s-a ocupat de evidenta si cheltuirea fondurilor. Si vreau sa va aduc la cunostinta ca Inspectoratul Scolar Judetean Valcea ne-a supervizat actiunea cu foarte mare greutate, dupa multe verificari, dupa multe recomandari si conformari si la rugamintea comunitatii locale.
18.11.2007 16:19 ghiurca_sorina67
Stiti, am ramas chiar ,,masca,,anul trecut, cand am vazut ce punctaje au unii la un dosar pentru salar de marit!-si activitatea din scoala nu este chiar laudabila. Anul acesta , daca incerc sa-mi fac si eu dosar, nu ma ridic la punctajul unora. Am realizat si eu , dar numai eu cu munca , creatia, si efortul meu, ceva caiete metodice, sau auxiliare, reviste, toate cu acte in regula, dar mi se dau pentru 5 lucrari, atatea auxiliare am , 10 puncte. Nu mai bine mergeam la 5 simpozioane si faceam punctele mult mai usor?( Cei care au vazut materialele mele pot comenta valoarea lor! )iar de gradatie de merit nici nu poate fi vorba:,,aceasta se ia numai de noi, cei care lucram cu inspectoratul". Vi se pare normal???Verifica cineva cate lucrari de la un simpozion seamana unele cu altele? Cu regret,sorina
07.05.2016 09:59 edit70
Si eu ' am ramas masca " Sorina ...dar am ramas "masca " vazand dosarul de diplome al unora ...cursuri de care nu stiam nimic si activitati ....
18.11.2007 17:22 vioscout
Corect.Felicitari.
18.11.2007 17:25 varvari_flory
Dascalul care se respecta, isi respecta statutul de om cu scoala si al scolii, nu trimite la simpozioane materiale copiate ori la intamplare. La o lucrare se cere documentare, aplicare la clasa, selectare de materiale si toate etapele elaborarii unei lucrari metodico-stiintifice respectate. Cum padure fara uscaturi nu exista... La fel de bine putem gasi masteranzi si doctoranzi care se multumesc cu materiale preluate din diverse surse. Si sa nu uitam ca si la masterat sau doctorat , in mare parte tot cu ajutorul unei taxe se intra.
18.11.2007 17:46 rodi_filimon
Satira dvs, cu tot respectul , mi se pare deplasata. E cam nedrept sa faceti asemenea afirmatii, generalizand, si punand cam toti dascalii pe aceeasi treapta. Vi se pare sub demnitatea dvs. sa trimiteti lucrari la un simpozion unde mai trimit si alti dascali lucrari ? Ei bine, doamna profesor, nu va obliga nimeni!!! Si care ar fi problema? Exact cum a spus si antevorbitorul meu: cine se respecta,trimite si lucrari de calitate. Eu am fost la multe simpozioane si niciodata nu am trimis lucrari copiate din vreo carte. Dupa cum vad, nici dvs. nu va sunt straine participarile la simpozioane. Va justificati aceasta participare, scuzandu-va parca fata de orgoliul dvs., in vederea obtinerii unor atat de ingrozitoare puncte pentru gradatia de merit! De ce numai in cazul dvs. scopul scuza mijloacele si in cazul altor cadre didactice nu? Daca chiar aveti atat de multa demnitate, cum va place sa aratati prin acest articol, nu mai trimiteti lucrari la aceste simpozioane umilitoare pentru prestanta dvs. si apucati-va sa redactati carti de specialitate cu referent stiintific...cam 7 puncte valoreaza, nu-i asa?
18.11.2007 18:34 flor_03
dupa parerea mea,nu-i rau de loc sa participi la un simpozion.Da-le incolo de puncte ca nu merge cineva la simpozion doar pt puncte!si mai sunt si oameni seriosi care-si fac singuri lucrarile si daca nu pot ajunge in ziua respectiva ,nu vad de ce sa fie criticati
18.11.2007 19:28 fbresug
Sunt in totalitate de acord cu cele spuse de rodi filimon.
18.11.2007 19:28 cartianu
La şcoala mea se organizează simpozionul "Ştefan Procopiu", concurs de referate şi lucrări ştiinţifice pe trei scţiuni pentru elevi: fizică-gimnaziu, fizică-liceu, ştiinţe-liceu.Juriul oferă premii ca la olimpiadă.Secţiunea metodică, pentru cadre didactice, este deschisă pentru oricine, cu condiţia să susţină personal (live)lucrarea.Totul a început în anul 1991. La debut a fost pentru şcolile din Piatra-Neamţ, după cinci ani a devenit judeţean, iar de doi ani naţional.Întotdeauna au participat profesori universitari, care au şi jurizat concursul.Bătălia elevilor pentru premii constă în a aduce ceva nou, un experiment, un studiu cu utilitate practică.Simpozionul se desfăşoară în fiecare an în jurul datei de 19 ianuarie, ziua de naştere a marelui savant Ştefan Procopiu.
18.11.2007 21:19 cdiasimi
Felicitari! Si eu particip la simpozioane si comunicari si pot spune ca este foarte greu. Intotdeauna ma pregatesc temeinic si lucrarile abordeaza teme de actualitate si ... din experienta proprie.
18.11.2007 22:20 cox
pentru doamna de la gradinita COZIA
cei care nu am primit nici acum dupa 2 luni diplomele de participare de la sesiunea dvs mai avem vreo speranta sa le primim,sa le mai asteptam?
18.11.2007 22:45 emil
Materialul este foarte interesant si aduce in discutie O REALITATE, pe care trebuie sa o privim obiectiv. Puteti continua discutia pe forum, aici:
http://www.didactic.ro/forum/viewtopic.php?p=92358#92358
18.11.2007 23:41 lie_ina
Ce parere aveti despre punctajul oferit participantilor la Ziua educatorului pentru faptul ca au stat impreuna la masa festiva si au dansat ? Frumoasa zi!
Dar ce te faci cu cei care n-au putut veni pentru ca au ales sa pregateasca un atelier de lucru pentru cca 30-35 de cadre didactice in cadrul unui simpozion. Presupun ca multi stiu ce inseamna pregatirea si sustinerea unui atelier. Se poate compara o actiune cu alta? Cei care au decis sa ofere puncte pentru participarea la ziua educatorului sunt persoane serioase, respectabile. Cine decide cine si ce a gresit daca vorbim despre punctele care ne despart la o restructurare?
Pana la urma uscaturile trebuie taiate si puse pe foc pentru a igieniza padurea. Altfel se strica toata padurea, daca nu cumva a si inceput.
Sunt prea mica pentru a putea schimba ceva, da' zau, lipsa de selectie, acest stil laiser- fair, impresia ca se poate "munci" si asa,ca e loc sub soare pentru toata lumea ( de fapt asa e, dar nu pe aceeasi trapta a podiumului) face rau celor care incearca sa ramana indiferenti la nedreptate. Chiar nu s-a gandit nimeni la consecintele unor asemenea actiuni?
Ce fel de eficienta are dezvoltarea profesionala prin corespondenta? Cine se bucura de avantaje daca nu exista posibiltatea unui dialog profesional,a unei contraargumentari s.a.m.d. Stim cu totii cat se retine din ceea ce citim si cat ajungem sa punem in practica daca informatia nu ajunge la noi pe mai multe canale, nu ne schimba mentalitatea. Ceea ce se intampla in invatamantul romanesc are nevoie munca de echipa, de opozitie in anumite cazuri, de interpretari dezbatute cu sentiment, chiar de nerv.
V-ati contrazis vreodata pe dumneavoastra insiva? Cat adurat? Care a fost rezultatul? V-a crescut tensiunea vreun pic?
La conferintele la care am fost a existat mereu posibilitatea decontarii. O solutie ar fi ca si in cazul simpozioanelor sa se deconteze din fondurile scolii care ar trebui( exista bani pentru asa ceva, dar cine a fost anuntat?!) sa sustina financiar si cursurile de formare pentru cadrele didactice care doresc si demonstreaza ca merita acest lucru.
Autonomia scolilor a inceput prea devreme. Sefii nostri nu sunt pregatiti pentru asa ceva. Cultura organizatioanala a scolilor, a inspectoratelor este inca mult sub nivelul dorit.
Oamenii de la catedra seriosi care se implica mereu in propria dezvoltare ar tebui mai mult incurajati si sustinuti. Asa n-ar mai patrunde dilentantismul, oportunismul.
19.11.2007 14:21 floarebernad
sunt pe aceeasi lungime de unda cu adria01,pe care o salut cu drag
19.11.2007 14:44 inapaulet
citind rindurile din minunatul eseu ma reinfurii si-mi zic, ca de fiecare data, cine apreciaza corect munca bruta cu copiii?
nu mai exista respect pentru munca pe care fiecare cadru didactic o depune in fiecare zi la catedra
sau in mijlocul copiilor. eu sint educatoare, am terminat o facultate pe care am facut-o din pura placere, mi-am dat gradele didactice, am participat la tot felul de simpozioane si prefectionari platite sau neplatite.trag linie si realizez ca marea mea mindrie e tot ca am trimis la scoala copii foarte bine pregatiti (n-am spus-o eu, au spus-o invatatorii care i-au preluat). faptul ca i-am socializat scotindu-i la tot felul de evenimente si pregatindu-i atit pe copii, cit si pe parinti pt. viata scolara mi se pare ca am realizat ceea ce este important. din nefericire, accentul nu va cadea niciodata pe valoare, ci pe hirtoagele pe care le adunam in fiecare zi in portofolii :(
19.11.2007 14:49 adelina1990
sunt de acord cu rodi filimon
19.11.2007 15:18 nanca_g
Daca articolul e trist ...sa venim cu o glumita. Se zice ca in iad cazanul unde ispasesc cadrele didactice nu trebuie pazit.De ce? Cum iese cate unul,ceilalti il trag inapoi...
19.11.2007 16:40 stefanavoicu
SUNT TOTAL DE ACORD. Se va termina oare cu toate aceste magarii? M-am saturat de razboiul hartiilor fictive?????
19.11.2007 18:16 adria01
Draga foarebernad, Si eu te salut cu drag si te-am trecut in tabara prietenilor Sesiunii Nationale "Folclor.Traditii.Turism" din 7 septembrie de la Ramnicu Valcea. Tu ai primit certificatul de participare si diploma, da? Ei bine asa au primit majoritatea , 99%. Si astazi am mai pus la posta 7 plicuri, pentru cei care nu ne-au dat o adresa buna. Te invit sa mai comunicam si sa mai colaboram.
19.11.2007 18:19 soniaopait2006
Este bine că s-a pus în discuţie acest lucru şi că astfel se vede şi jumătatea plină şi cea goală a paharului pe care ni-l oferă organizatorii de SIMPOZIOANE.Da, trebuie o selecţie realizată la nivelul de la care se aprobă aceste activităţi; o simplă evaluare pornind de la tradiţia în domeniu, nr. de participanţi, finalizarea acţiunii, impactul asupra actului instructiv-educativ etc.ar da continuitate sau ar "înmormânta" o astfel de iniţiativă.Dar SĂ NU ARUNCĂM CU NOROI în ceea ce se încercă să se facă bine.Ca şi facultăţile, masteratele, doctoratele, perfecţionările de orice fel au şi laturi discutabile...dar, oare trebuie să le respingem"drept medicamente amare" uitând de efectul lor de "însănătoşire"? Nu suntem mai deştepţi decât alţii!Suntem, studenţi la bătrâneţe, autori de tot felul de materiale, organizatori de... şi participanţi la simpozioane. Vrem să fim alăuri în aceste "încercări" pentru a rezolva multe din problemele cu care ne confruntăm în şcoală.Vrem să învăţăm să fim competitivi şi să-i facem pe elevii noştri să fie competitivi.Personal, nu cunosc nici un coleg care să fi participat la activităţile acestea de perfecţionare şi care să nu aibă rezultate la clasă.Pot numi însă persoane care se bat în piept cu munca depusă în clasă dar uită să precizeze câţi dintre elevii lor fac meditaţii sau de ce nu participă cu aceştia la concursurile unde-şi pot dovedi calităţile...Pentru munca în clasă primim salarii, care pot fi ajustate de către consiliile de administraţie în funcţie de rezultate. Salariile,gradaţiile, premiile se dau pentru acel "ceva în plus".
19.11.2007 18:37 adria01
Draga cox, Am scris ceva pentru tine, la ultima aparitie, despre Sesiunea Nationala "Folclor. Traditii. Turism" de la Ramnicu Valcea, undeva in urma, la pag.4. Te rog sa inregistrezi: Ma numesc Adriana Elena Dobrinoiu, sunt director la Gradinita cu program prelungit, nr.1 din Ramnicu Valcea. Acestei unitati i se mai spune si Cozia, dupa numele vechi, al strazii pe care este asezata. Oficial nu poarta numele Cozia. Dar colectivului pe care il conduc, ii place sa ne numim inca asa, desi mie mi-ar placea sa ne numim: Regina Maria, dupa numele nou al strazii. Deci, mi-am spus numele, functia, denumirea oficiala a institutiei si iata loginul de pe www. didactic.ro: adria01. Te rog: ai grija cum te adresezi! Apoi, eu cred ca ti-am trimis materialele de la Sesiune. Te rog , daca totusi nu le-ai primit, trimite-mi un e-mail si spune-mi cine esti, si da-mi si adresa exacta. Sau, poftim, spune aici, pe site, cine esti si ce mai vrei. Si maine am sa-ti trimit. Cu multa consideratie, Adriana Elena Dobrinoiu
19.11.2007 18:48 adria01
Draga cox, in cazul ca te-am uitat, iti prezint adresa de e-mail: adrianadobrinoiu@yahoo.com si nr. de telefon: 0741964527 sau 0350402993 si iti cer scuze. Adria01
19.11.2007 19:19 constantin_stanescu
Sunt perfect de acord cu punctul de vedere al autoarei articolului.
Din păcate, am avut ocazia de nenumărate ori să constat calitatea slabă a unor "comunicări" pe la sesiuni ştiinţifice, fie ele naţionale, cu participare internaţională, sau internaţionale. Şi asta se vede chiar la "case mai mari", adică uneori chiar la universităţi.
19.11.2007 19:28 adria01
Stimati colegi, Buna seara! Eu cred ca ne putem lupta pentru interesele pe care le avem fata de scoala, fata de comunitate. Prin aceste simpozioane, nu facem altceva decat sa promovam gradinita, scoala, liceul. Sa le promovam pana in Uniunea Europeana, daca se poate. Mie chiar imi place aceasta Moda a simpozioanelor. Daca ea este o cale spre Europa? Mie imi plac si punctele de vedere spuse de: cartianu, cdiasimi, emil.
19.11.2007 19:40 carra_danna
FERIŢI-VĂ DE GENERALIZĂRI , mai ales când e vorba de "a împroşca cu noroi"! (iertată-mi fie cacofonia!)
Chiar dacă sunt multe care mă nemulţumesc - tot mai multe şi tot mai des în ultima vreme, de teamă de "a nu lovi" şi în cei RESPONSABILI, pasionaţi de munca desfăşurată la catedră, în condiţii diferite, nu întotdeauna fericite, cu rezultate lăudabile, chiar dacă nu strălucite ( suntem, oare, singurii vinovaţi de asta?), mă abţin. Şi aceştia au ceva de spus şi, cu siguranţă, au o experienţă didactică interesantă de împărtăşit!
Cine ar trebui "să cearnă pentru a alege bobul bun de NEGHINĂ" nu are niciun interes s-o facă.
DEZBINĂ-I PENTRU A-I ÎNGENUNCHIA! - ce păcat că ne-o facem singuri, cu mânuţele noastre dibace, cu minţile noastre RĂSTĂLMĂCITOARE!
Prezentarea referatelor, a preocupărilor valorificate la diferite simpozioane şi concursuri să fie făcută în cadrul comisiilor metodice, consiliilor pedagogice cu temă, cercurilor pedagogice, expoziţiilor de auxiliare şi alte materiale didactice. În felul acesta, vor avea de câştigat şi ceilalţi colegi, se vor realiza numai materiale de calitate, poate în cantitate mai mică. Nu vei mai adăuga doar o nouă diplomă de participare , la dosar.
CERCETĂTORI în domeniul ştiinţelor educaţiei? - nu prea cred că are cineva o asemenea pretenţie după trimiterea unui referat metodic! Însă ... Iertaţi-mă, am citit şi nişte "cărţi cu pretenţii" care mi-au lăsat un ... gând amar! Calitatea depinde de ... OM!
OPTIMISMUL PEDAGOGIC ar trebui să pornească de la formarea şi perfecţionarea continuă a dascălilor (că sunt eu, sau colegul de cancelarie)! Aţi remarcat cât de frumos se vede un pahar cu apă, chiar de nu-i plin, privit de sus? Nu-l priviţi DINTR-O PARTE! Fără a vă diminua simţul realist al analizei, nu vă refuzaţi plăcerea de a vă bucura din realizările şi succesul altora! - cu dreaptă măsură în toate!
19.11.2007 19:47 catalin_2005
Atenţie, stimaţi colegi! În orice fişă de punctaj nu se ia în calcul decât o singură participare la simpozioane, fie ele şi internaţionale(chiar dacă aţi participat în fiecare lună la câte unul).E bine să vă rezumaţi la participări foarte bine pregătite şi nu prea dese.
Nu uitaţi: Ce e mult (şi prost) strică!
19.11.2007 23:23 dr_letter - Autor
Ma bucur ca articolul meu a starnit atatea comentarii. Va multumesc pentru interes si, cu tot respectul pentru profesionistii adevarati (pe care incerc sa-i incurajez sa iasa din tacerea lor modesta ) , va rog sa percepeti si nuanta de pamflet. E dictata de lumea in care traim ! Ma plec in fata muncii nevazute, tacute si daruite pe care o observ de prea multe ori sufocata de "tupeul" hartiilor "prefabricate" si ma simt datoare sa o apar. Multumesc dascalilor pasionati de meseria lor pentru ca nu abdica de la crezul lor, desi se inventeaza zilnic metode din ce in ce mai "subtile" pentru a ii face sa construiasca idealul educational al politicianului roman : PROSTUL PERFECT.
Inca o data multumiri si va astept in continuare comentariile.
Autoarea
19.11.2007 23:25 jurj
deci in fisa nu se ia in calcul decit un singur simpozion.mersi mult catalin m-ai scutit de o gramada de bani aruncati aiurea. auzi unde scrie asta exact?sa vada si ceilalti nestiutori.
20.11.2007 04:11 emil
Eu cred ca banii pe care ii cheltuim pentru o manifestare stiintifica, fie ea si "simpozion" trebuie sa fie dati nu pentru hartiile obtinute ci pentru plusvaloare de cunostinte. De aceea priviti cu atentie unde va duceti!
20.11.2007 10:53 dr_letter - Autor
Privim... si daca nu avem nicio referinta despre acea manifestare, dar oamenii sunt profesionisti ? N-ar fi mai bine ca cei care au participat la astfel de manifestari sa ne spuna impresiile lor, iar rezultatele sa fie publicate si pe net, ca sa poata fi cunoscute, vazute, comentate si folosite cu acordul autorilor ?
20.11.2007 13:48 lusiana_paunescu
Perfect de acord. Simpozioanele sunt ele interesante daca le facem sa fie asa. dar daca referatele "sunt luate de pe net" atunci e doar alergare dupa puncte. Am participat o singura data la un Simpozion, am muncit un an intreg ca sa am ce prezenta si am constatat cu dezgust cu ce se prezinta alti dascali. Din sutele de dascali prezenti doar 2 referate au fost cu adevarat interesante, prezentate cu dovada muncii lor. Restul ... Demne de tot rasul. Imi pare rau ca trebuie sa spun asa despre multi dintre dascalii nostri. Dar am chiar colega, cica "cadru didactic", cu un scris de analfabet de clasa a V-a. Pai vi se pare normal?
20.11.2007 16:45 ghiurca_sorina67
Sa nu creada colegii invatatori ca am lovit in ei:alta mi-a fost intentia. Activitatea invatatorilor este apreciabila, vorbesc de scoala mea.Acestia au fost la inaltime in orice imprejurare. Exista printre noi, putini la numar,dar exista, persoane care predau, care nu au vocatia de dascal.Deseori am fost si noi etichetati dupa ei. Intotdeauna , insa, si ei au iesit la puctaje, la fel cu noi , cu foarte bine, cu felicitari, etc. punctaje FOARTE mari. De unde faceti rost de puncte?
...Cand la final de ciclu gimnazial sunt doar copii mediocrii si pe ici , pe colo cate unul de nivel mediu, bun. Asta este: alergam dupa puncte, dar uitam ca menirea noastra este sa modelam omul, omul de care vom depinde, nu uitati!Ei sunt viitorul!
20.11.2007 16:50 ghiurca_sorina67
COPIII DE AZI, OAMENII MARI DE MAINE!Elevii nu ne intreaba cate diplome am strans in portofolii,cate puncte avem la fisele de evaluare; elevii vor lectii placute, atractive, de calitate.
21.11.2007 22:55 diaconescumihaela
Adevarul este intotdeauna la mijloc...nu? Exista alergatori dupa puncte, dupa cum exista si profesori preocupati de psihologie, pedagogie, metodica..Exista ahtiati dupa titluri(masterate, doctorate), dupa cum exista profesori pentru care studiul, perfectionarea, cercetarea sunt importante in sine...Exista ( si am participat si eu) la simpozioane formale, dupa cum exista si unele (am trecut si prin asta) la care selectia lucrarilor se face chiar serios, riguros de catre o comisie...Cred ca intalnirile, workshop-urile, simpozioanele sau congresele...sau ce or fi...aduc oamenii mai aproape, se fac schimburi de idei, de experiente, se deschid minti, se intind punti...se strang maini...In rest e doar o chestiune de deontologie profesionala, de bun simt, de rigoare, de pasiune si de verticalitate...
23.11.2007 14:07 carra_danna
DE ORIUNDE, ORICÂND, DE LA ORICINE ai ceva nou de învăţat! Totul este să ţi-o doreşti!
Un vechi proverb spune: "La pomul lăudat să nu te duci cu sacul!" Si de la o activitate, oricum s-ar numi - simpozion, sesiune de referate etc. - organizată de NECUNOSCUŢI în lumea noastră de RECUNOSCUŢI, poţi afla ceva care să te facă MÂINE mai bun decât IERI !
Laolaltă, unăr lângă umăr, organizatori şi participanţi , dăm valoare activităţii. V-o spun în cunoştinţă de cauză! Şi în simplele referate, însoţite de rezumate în scopul publicării, RĂTĂCESC adevărate nestemate de experienţă şi muncă responsabilă, puncte de plecare pentru activitatea celui ce E DISPUS să le caute, să le recunoască.
Nu uitaţi, dragi colegi, că şi BALASTUL e necesar pentru bunul mers al CORABIEI!
Felicitări celor ce au tăria de "a fi surzi" la opiniile descurajatoare! Cât mai sunt asemenea dascăli, ÎNCĂ n-a pierit speranţa pentru învăţământ de calitate, responsabil şi RESPECTABIL.
28.11.2007 16:10 laurian
Nu stiu de unde a citit stimabila noastra colega faptul ca la punctaje nu s-ar lua in calcul decat un simpozion? In formularul necesar depunerii dosarului pentru gradatii spune nu mai mult de 5 puncte ,dar se dau doar 0, 25 puncte pentru un simpozion asa ca trebuie sa participi si sa-ti storci mintea sa scoti idei ca , dragii mei , nu poti sa prezinti in fata colegelor sau chiar prin email nu poti sa trimiti prostii , bineintles daca te respecti.
Dupa mine ar fi mai bine daca nu ar fi ca eu de ani de zile tot cercetez iar gradatie a luat o colega care nu avea decat o jumate de pagina scris fara simpozioane , concursuri. Asa ca tot inainte ,banii nostri dati iar altii doar ia pe statul de plata.
04.12.2007 15:22 mihainv
Ma alatur comentariilor pe tema simpozioanelor.Daca nu ar fi in invatamant persoane corupte ,totul ar fi OK.Dar asa trebuie sa te scalzi cu ele in aceeasi apa.Adica "ea"cu "peschesul",tu cu materialele pentru a acoperi "sarsanalele"si a putea iesi la iveala de sub momanul de "atentii"care acopera adavarul.PACAT CA ASA A AJUS SISTEMUL.DUREROS!!!!!!!!!!!!!!
06.12.2007 00:51 rodana9
Ne-am îmbolnăvit de simpozionită. Si este contagioasă. Dacă se multiplică o initiativă, deja devine metastază în cadrul sistemului de învătământ. Trăiască spiritul de turmă! Nu suntem solidari când trebuie să ne apărăm drepturile, să promovăm idei novatoare pentru reformarea învătământului românesc care bălteste de atâta amar de vreme dar proliferăm orice formă- fie si aberantă- care aduce un plus de puncte. Chiar credeti că aceasta este menirea unui dascăl modern si model? Să participe la simpozioane cu teme diverse? Chiar suntem atât de creativi încât să putem aborda orice tematică la un nivel superior?
Câte lucrări trimise ar rezista la o evaluare critică profundă? Câte ar putea fi publicate? Haideti, fratilor, pamfletul a atins un punct nevralgic căci avem mai multe călcâie ale lui Achile decât un miriapod. Alfel s-ar mai fi revoltat atâtia? Nu desconsider munca nimănui. Discut în principiu. Si acesta este, consider eu, totalmente gresit.
Cu deferentă
23.12.2007 22:59 1955
Doamna Corina, nu cred ca aveti dreptate in totalitate. Spuneti ca invatati de 15 ani de cand ati terminat facultatea, iar "cei destepti" se ocupa de procurarea punctelor prin " moda simpozioanelor". Vreau sa va spun ca nu e chiar asa de simplu sa te pregatesti si sa participi la un simpozion unde esti alaturi de lectori si conferentiari universitari. Va dau un singur exemplu: Simpozionul international de la Lugoj. Si sunt multe asemenea simpozioane la care am participat si sa stiti ca nu mi-a fost usor. Toata stima pentru dumneavoastra. Nu e usor sa-ti iei doctoratul-munca multa,documentare, cercetare etc dar puteati sa renuntati la grade si vi se recunosteau odata cu obtinerea titlului de doctor.Un ultim lucru: nu cred ca fiul dumneavoastra ar putea participa, totusi, la un simpozion. Sa stiti ca inca mai sunt dascali care tin la blazonul lor si nu se prezinta si nici nu trimit orice referat. Daca cineva face asa ceva, va spun sincer ca mi-e rusine ca facem parte din aceeasi breasla. In rest sa auzim numai de bine si va doresc mult, mult succes in tot ceea ce intreprindeti. (un simplu institutor)
06.04.2009 18:51 elaisa
Perfect punctat! E penibil ce se intampla la unele...simpozioane.Un fel de daciada. Nu e corect, nu e academic, nu e normal. E umilitor, degradant. Din pacate, multi din cei care participa obtin gradatii de merit inaintea unor profesori merituosi. As actualiza problema: cine verifica performanata? E pe crezute? Cine verifica valoarea, calitatea cartilor, a auxiliarelor didactice, tiparite de catre profesori, a doctoratelor date pe banda rulanta? Sunt profesori care n-au publicat un rand nicaieri, dar si-au dat doctoratul in vreo doi ani, devenind brusc academicieni, promovati peste tot, in comisii de tot felul. Impostura mai rau ca pe vremea lui Ceausescu!
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.