Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

România - în coada clasamentului la testul PISA de testare a cunoştinţelor elevilor

Testul PISA,

mai pe larg Programul internaţional de urmărire a cunoştinţelor elevilor,

este realizat la fiecare trei ani printre adolescenţii de 15 ani din ţările membre ale organizaţiei.

Ultima ediţie a avut loc în 2006, dar rezultatele au fost date publicităţii abia acum.

Mai precis, a fost comunicat clasamentul general, pentru că raportul complet va fi dat publicităţii pe 4 decembrie.



Cercetarea a fost realizată pe un eşantion de 400.000 de tineri, ceea ce ar însemna

că au fost testaţi aproximativ 6.600 de adolescenţi din fiecare ţară.

Testul PISA a evaluat cunoştinţele generale ale elevilor din

chimie, fizică, ştiinţe naturale, economie şi felul în care tinerii pot aplica aceste cunoştinţe

în viaţa de zi cu zi. Pe primele locuri s-au plasat Finlanda, Hong Kong şi Canada,

în condiţiile în care mai toate ţările europene se situează pe primele 40 de locuri.



România ocupă locul 47, iar după ea, ca ţară europeană, mai urmează doar

Muntenegru - pe locul imediat următor.

Ne devansează Bulgaria - locul 42 şi Turcia - locul 44.

Pe ultimele locuri vin Columbia, Tunisia, Azerbaidjan, Qatar şi Kîrkîzstan. Aceleaşi rezultate dezastruoase s-au înregistrat în cazul României şi la testele PISA din

2000 şi 2003. Mai precis, rezultatele elevilor la lectură situează România

pe locul 34 din 43 de ţări, iar la matematică România ocupă locul 34 din 38 de ţări.

Sursa: Realitatea TV



Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: claudiu007 | 01.12.2007 21:11 | 3990 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (12)

0 0

01.12.2007 23:05 calugarita_angelica

este necesara revizuirea programelor scolare !

0 0

02.12.2007 07:05 sandutopy

probabil are dreptate d-na dinainte, dar depinde si unde au fost facute aceste testari. daca au fost facute in localitati unde nu sunt profesori calificati?

0 0

02.12.2007 07:59 nica_ana

Aceasta este realitatea.Din păcate,profesorii lucrează doar cu ,,vârfurile",acestea sunt din ce în ce mai puţine.De asemenea,din păcate,se face pregătire numai la obiectele ,,de bază",planurile -cadru de învăţământ sunt jalnice.Se mai învaţă fizică,chimie,biologie în şcoala românească?Multe ar mai fi de spus,dar nu analizează nimeni consecinţele schimbărilor dezastruoase,mai ales la nivelul planului -cadru.Nu se învaţă carte cu pospăiala dintr-o oră pe săptămână sau opţională.Oare cei care au impus programele şcolare au lucrat la catedră?Au învăţat pedagogie,psihologie şcolară?

0 0

02.12.2007 09:57 oanamihaela

Este normal! Singurul scop al învăţării la fizică în liceu este asigurarea cunoaşterii rezolvărilor de probleme, din care unele frizează absurdul ca de exemplu săritura de la capătul unui skateboard la celălalt dată la bacalaureat 2005, albinuţele (furnicuţele) ce se urmăresc pe un tort de la Evrika, mama omida ce se deplasează într-o problemă propusă în cartea de teste de Politehnică Bucureşti.

La examenele de bacalaureat şi admitere la facultate (dacă mai există) se dau numai probleme cu totul rupte de practică. Ar trebui ca ministerul să se mai inspire eventual din Franţa, unde bacalaureatul ştiinţific are o probă teortică de fizică-chimie de 6 ore şi una experimentală de 1,5 ore numai partea de fizică, iar absolvenţii sunt puşi să prelucreze date şi să dea dovadă de creativitate ştiinţifică. În România, absolvenţii care reuşesc cel mai bine cunosc destul de puţin fenomenele fizice şi aplicaţiile practice, dar tocesc formulele , au memorie excelentă şi stăpânesc foarte bine matematica.

0 0

02.12.2007 15:09 marinela

Ei nu e chiar asa! Nu stapanesc de loc matematica! Rezolvarea unor probleme presupune totusi cunostiinte de teorie. Cantitatea mare de materie este prima , dupa mine, cauza a necunoasterii fizicii. Daca am avea timp mai mult pentru explicatii si experimente s-ar vedea rezultatele. Noi "alergam" prin materie cu "frica" examenului de Bacalaureat. Muzeul de stiinta este aproapa o ruina si nu se pot tine lectii acolo. Cam astea ar fi motivele.

0 0

02.12.2007 20:00 gabriela1966

In scoala mea s-a dat un astfel de test si nu avem profesori necalificati. Este o scoala de prestigiu din Onesti. A durat mult testul, vreo 4-5 ore. Elevii au iesit foarte obositi de la testare. Adevarul este ca programele de examen sunt formulate intotdeauna aproximativ, ca ne place sa experimentam foarte mult pe elevi, schimbam des continuturile programelor si de cele mai multe ori nu tinem cont de posibilitatile de aprofundare ale elevilor. Uneori, aceste continuturi se predau cu mijloace de invatamant invechite si intr-o constrangere de timp incat nu ai cand sa-i explici elevului la ce-i foloseste ceea ce invata. Se fac lucruri foarte grele si faca legatura cu viata de zi cu zi.

0 0

02.12.2007 20:08 flsabin

Diferenta de invatamant .Cel romanesc nu are tangenta cu practica ci cu supraaglomerarea de continuturi.Daca tehnologia din atelier cu lucari practice s-a transformat in obiect teoretic cu finalitate olimpiada scolara ,ce mai poti spune? Mai rau este altceva ,invatamantul romanesc s-a tranformat intr-un veritabil generator de huliganism si infractionalitate:in loc sa se aloce bani in educatie se prfera ca acestia sa intretina viitori detinuti care se inmultesc pe zi ce trece.

0 0

02.12.2007 21:39 angela_ghrsm

Adevarul e ca adolescentii nu mai invata. De ce nu s-a dat acest test la clasele I - IV sau V - VIII. Acolo mai invata elevii. N-am auzit de testarea asta la noi in scoala. Elevii nu mai invata, parintii nu se mai ocupa de ei, profesorii au prea multa materie de predat, scolile sunt conduse asa cum sunt conduse. As vrea sa stiu care sunt scolile unde s-a dat testarea si perioada. Poate s-au dus pe la tara sau la Bucuresti unde elevii fac liceul pe la Macdonald.

0 0

03.12.2007 21:07 oanamihaela

Testele PISA nu se dau nicăieri în lume pentru a ieşi în evidenţă vârfurile, ci pentru a se realiza o prognoză a cunoaşterii în anumite domenii de către marea majoritate a elevilor. În şcoala românească se lucrează numai cu olimpicii lucruri foarte savante, iar ceilalţi elevi nu pricep mai nimic şi, de multe ori sunt lăsaţi să facă altceva, numai să deranjeze.

Testele PISA nu sunt foarte grele, dar sunt altceva decât fadele probleme cu care ne-am obişnuit noi elevii. Acum doi ani am găsit într-un site aceste teste, iar unele dintre ele semănau cu cele de la Kangourou.

0 0

03.12.2007 21:22 oanamihaela

Un site cu o broşură de antrenament pentru testele PISA: http://www.google.ro/search?q=teste+PISA&hl=ro&start=10&sa=N

0 0

11.12.2007 17:29 anailim

Atata timp cat modalitatea de evaluare a cunostintelor se bazeaza doar pe trei materii la gimnaziu si cinci materii la liceu iar celelalte materii nu prea conteaza de ce va mirati de nivelul scazut de cunostinte.Elevii sunt dopati si obositi cu teste pregatiri toate de forma pt. ca tezele unice sunt un adevarat circ national pe bani multi.

0 0

30.12.2007 21:03 mmihaela66

Nu numai elevii sunt obositi de sistem - profesorii si parintii sunt la fel de obositi , stresati si debusolati.

Noua ni se cere la inceput de an sa avem planificare - ministerul are "planificare" macar pentru o generatie?

Luam exemplul elevilor care sunt anul acesta clasa a 8a : In clasa a 7a au aflat de teza unica, au dat in semestrul doi, au dat in clasa a 8a si INCA nu stiu cum vor fi repartizati la liceu.

Mai exista un sistem de invatamant debusolat ca al nostru? Cu cine vrem sa ne comparam?

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

54 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN