Profesorii care gresesc la corectarea testelor pot fi dati afara
Inspectoratele trebuie sa transmita concluziile acestor anchete la Ministerul Educatiei, pana in data de 1 iunie. Inspectoratele trebuie sa mai intocmeasca si un raport special despre aceasta sesiune a testelor nationale, care trebuie transmis Ministerului pana in data de 15 mai.
De asemenea, Ministerul Educatiei a transmis o nota catre inspectoratele scolare prin care le-a cerut "o promovare agresiva" a sesiunii speciale a testelor nationale, pentru a oferi sansa de a intra in liceu tuturor elevilor, chiar si celor care nu mai sunt in sistem. Mihaela Suciu a atras atentia ca aceasta este ultima sansa a elevilor care nu au promovat sau au abesentat de la testele nationale de a intra la liceu, pentru ca ei nu vor putea fi admisi pe baza tezelor unice.
Prima proba, cea la limba si literatura romana, va avea loc in data de 4 februarie. Proba de limba si literatura materna pentru elevii care apartin minoritatilor va avea loc in ziua urmatoare, pe 5 februarie, iar proba la matematica se va tine in data de 6 februarie.
Elevii sustin ultima proba, la istoria romanilor sau geografia Romaniei, la alegere, pe 7 februarie. Afisarea rezultatelor se va face in data de 9 februarie, pana la ora 16.00, iar candidatii nemultumiti pot depune contestatii in aceasi zi, intre orele 16.00 si 20.00. Emotiile se vor incheia pentru elevi in data de 11 februarie, cand vor fi afisate rezultatele finale.
Sursa: Ziare.com
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: amz | 14.01.2008 00:48 | 4321 vizualizări
Comentarii (31)
14.01.2008 14:30 anubis24
Pai atunci sa le corecteze desteptii din inspectorate!
14.01.2008 15:32 cristi_pirtea
Sa nu mai mearga nimeni la corectat. Ii poate obliga cineva pe profesori sa mearga? Sa le corecteze Adomnitei...
14.01.2008 17:25 alinne
O aberatie mai mare nu am mai citit pana acum. Adomnitei si toti functionarasii din minister au impresia ca au reinstaurat dictatura? Cum adica ii vor da afara pe profesoorii care au dat prima nota mai mare sau mai mica cu 1,5 puncte decat la recorectare. Poate un profesor apreciaza diferit un eseu sau caracterizarea unui personaj decat altul: ce va face primul se va ruga sa ii placa sau sa nu-i placa celuilalt profesor lucrarea pe care o corecteaza?
Poate nici mie mu-mi plac blocurile construite(daca a construit vreodata ceva, ca vad ca se pricepe doar la destramat) de ministrul educatiei. Ce mai urmeaza sa vina cu politia in clasa sa vada daca dau note mici elevilor?
14.01.2008 18:13 romina10
Sunt curioasa de aberatia urmatoare,ca de cand cu ministrul Adomnitei, invatamantul o ia razna rau de tot...mai putin si picam in rapa
14.01.2008 19:37 magdytzi
Din pacate vor fi unii care vor merge la corectat.La noi in judet deja am vazut liste trimise cu profesori care s-au inscris.Sunt convinsa ca unii nici nu au citit , nici nu au auzit de comunicatul ministrului iar ei vor corecta. Vazand listele m-am minunat ca sunt tot aceeasi care se regasesc pe toate listele si sunt cei mai "SARACI"!!!
Eu nu ma duc, nu are cum sa ma oblige nimeni, mai ales ca lucrarile vor fi slabe si sa citesc bazaconii nu am niciun chef , sa le corecteze ADOMNITEI ca se "pricepe" la orice.
14.01.2008 20:49 floricaion
Toate-s noi, dar vechi sunt toate. Prevederea este in toate metodologiile testelor nationale (capacitate) bacalaureatului si altor examene nationale. Nu s-a ajuns, cred, niciodata, pana acolo. Dar, trebuie recunoscut ca uneori apar diferente mari de notare. Si asta nu numai la literatura romana. Motive, obiective sau subiective, exista. Important este sa nu apara diferente intentionat. Iar la ultima sesiune, despre care este vorba, se pare ca nu mai conteaza mediile candidatilor, toti fiind declarati promovati.
14.01.2008 21:09 popicu9
În 12-13 ian. am fost pentru prima dată la corectat (de fapt recorectare)la tezele de la mate.
Acolo am avut o colegă mai tânără dar cu experienţă în corectat -se lăuda că în ultimii ani nu a scăpat nicio sesiune de corectare.
Am stabilit următoarea metodologie : fiecare corecta individual tezele şi înainte de a le trece pe borderourile oficiale confruntam notele. Dacă diferenţa era mai mare de 50 de sutimi , corectam din nou teza împreună.Din 77 de teze am avut doar vreo câteva cu diferenţă de 50 la 80 de sutimi. Le-am recorectat împreună şi s-a dovedit că am făcut greşeli de transcriere( de obicei eu) pe care le-am eliminat pe loc.
Din 77 de lucrări doar una a avut o diferenţă de 1,10 puncte şi vreo 5 sau şase de peste 0,5 puncte.
CONSIDER CĂ ŞANSELE DE SANCŢIONARE SUNT MINIME.DACĂ UN CADRU DIDACTIC RESPECTĂ METODOLOGIA ESTE OK
Un lucru pe care nu l-am înţeles a fost necesitatea recorectări unor teze de 9,6 la 9,8 . Au fost aproape 10 lucrări de acest nivel!!!
Şi conform metodologiei aici nu se mai poate face nimic ?
14.01.2008 21:22 floricaion
DACĂ UN CADRU DIDACTIC RESPECTĂ METODOLOGIA nu procedeaza ca mai sus. Bordeorurile se intocmesc separat si daca presedintele constata diferente mai mari de... (cat prevede metodologia) nu permite trecerea notelor pe teze. Cheama un al treilea profesor s.a.m.d. Diferentele, mai ales la stiintele exacte, apar datorita oboselii.
15.01.2008 07:20 crysta
Nu mai am incredere in note! E posibil ca un profesor sa dea o nota si altul alta nota la diferenta de 3 puncte dupa care vine altul care si asta da alta nota apropiata de prima. Daca-i teza unica si evaluarea sa fie unica.Vai de invatamintul nostru. E prima data cind mi-e rusine ca fac parte din breasla asta.
15.01.2008 17:33 1xyz2p
Decat sa ne sanctioneze pe noi,care corectam,mai bine sa actioneze in asa fel incat ,comisiile pentru asistenta sa fie neutre !!!!!!Daca nu se poate acest lucru sa introduca CONCURSUL DE ADMITERE!
CAT MAI URGENT!!!!
15.01.2008 18:02 emil
si la concursul de admitere va corecta cineva, stimate coleg dinca_vasile..., prin urmare ideea de pedeapsa ramane valabila!
15.01.2008 19:54 adriutsa
sunt una dintre victimele unei corecturi anapoda la lb. romana. am obtinut 8.85, trei profesori din scoala mi-au corectat lucrarea:cel putin 9.35 si m-au trimis la contestatie! si ce obtin? imi scad cei doi idioti de corectori ( un pensionar si o debutanta) pana la 8.30. la mine a fost totusi bine.vi se pare normala o astfel de echipa? unei alte colege din sc de la 9.10 (merita peste 9.50) au ajuns la 7.25- SAPTE 25!!!!!apoi profesoara noastra s-a consultat cu cei mai buni profesori de romana din sector! lucrarile noastre au fost subevaluate flagrant! domnilor corectori, vreti sa ziceti ca 7=8=9=10? nu mai dati vina pe obosela, pe subiectivitate si pe sistem. mai e si incompetenta unora dintre dumneavoastra. nu e doar vina ministrului pt superficialitatea si indiferenta cu care ne petcetluiti noua viitorul!merita decapitarea, nu doar sa fie demisionati!cu stima pt cine merita, multumesc!
15.01.2008 20:42 emil
Draga andriutsa, eu cred ca nu trebuie sa-i faci "idioti" pe corectori. Daca la recorectare, unde atentia profesorilor este mult marita, s-au intamplat situatiile pe care le relatezi, eu trag concluzia ca ei au dreptate! Poti cere o copie a tezei tale, este dreptul tau, o poti scana si supune discutiei chiar colegilor profesori de Limba si Literatura Romana de pe didactic.ro
Daca imi vei trimite teza scanata, iti promit ca vom face o analiza corecta!
15.01.2008 21:44 marcel27
eu cred ca,in mod normal nu ar trebui sa apara difernte asa de mari.Poate doar daca din neatentie s-a trecut gresit de pe borderouri.Atata timp cat exista bareme unice,ar tebui ca si notele sa fie unice.Mai pot aparea diferente mari,doar daca ,intre timp ,lucrarile au fost "ajustate".
15.01.2008 21:58 emil
Domnule coleg marcel27. Eleva andriutsa reclama o eroare "in jos". Eu ma indoiesc ca cineva i-a sters raspunsurile de pe teza...ajustandu-le ca sa iasa nota mai mica...
15.01.2008 22:01 matrix1442001
"Draga andriutsa, eu cred ca nu trebuie sa-i faci "idioti" pe corectori. Daca la recorectare, unde atentia profesorilor este mult marita, s-au intamplat situatiile pe care le relatezi, eu trag concluzia ca ei au dreptate! Poti cere o copie a tezei tale, este dreptul tau, o poti scana si supune discutiei chiar colegilor profesori de Limba si Literatura Romana de pe didactic.ro
Daca imi vei trimite teza scanata, iti promit ca vom face o analiza corecta!"
Discutarea tezelor in acest mod mi se pare interesanta si constructiva. Eu prezint lucrarile elevilor mei dupa evaluare si notele le trec peste cateva zile dupa ce fiecare a analizat propria teza acasa, cu parintii, etc avand baremul de evaluare si rezolvarea completa a testului in caietul pentru notite(pentru a evita eroarea umna inevitabila). Alternativa ar fi doar teste grila asa cum sunt cele de la SAT.
15.01.2008 22:03 constantin_obreja
Mirari!
1. Sinceritatea d-lui popicu9! Rar asa profesor care SA SPUNA RASPICAT CA DE REGULA EL A FOST CEL CARE A GRESIT! Minimal, dar a gresit! FELICITARI d-le profesor! (Ca o paranteza intr-o paranteza, EU NU TREC NOTELE DE LA EXTEMPORALE sau orice este SCRIS, pana nu am confirmarea elevului CA A FOST NOTAT CORECT, conform punctajului (corect? stabilit anterior!)
2. Constat ca desi sunt multe idei INTERESANTE, cu TRIMITERI exprese spre capete SUS PUSE, CINEVA este foarte ingaduitor! DE CE NUMAI AICI?
3. Ptr. adriutsa: MA INTRISTEAZA TRISTETEA TA, ca tine sunt multi in tara asta, chiar tu dai cateva exemple! La lb. romana, pot exista chiar diferente mai mari decat cele pe care le-ai semnalat! Intervine, nu oboseala, ci SUBIECTIVISMUL! Fiecare corector era un posibil scriitor care are UN SIMT AL LIMBII si UN DOR PERSONAL (anumite sentimente, stiluri inteeriorizate constient sau in subconstient), deci pot aparea diferentele de care vorbeai! Tie iti place Nichita Stanescu? Mie da! Daca mi-ai scrie o singura propozitie care sa sune pe corda sensibila a sufletului meu, probabil ca ti-as acoda nota maxima! Asa s-a intamplat, probabil, si la tine! Ai prins sensibilitatea profesorului tau, acesta s-a recunoscut in ceea ce ai scris tu, ti-a dat dreptate si te-a indrumat sa faci contestatie! Dar NU TOATE SUFLETELE VIBREZA LA FEL! E posibil ca unele dintre interpretarile tale sa sune strident in urechile altora! De asta exista muzica simfonica dar si ... manele! Un lucru e cert: nu mai poate fi facut nimic! (DACA SE RESPECTA LEGISLATIA!) Indiferent de SCANARI sau ANALIZE ULTERIOARE! Pacat!
3. Trecerea de la 9.10 la 7.25 mi se pare INCREDIBILA! Variante posibile: a) Prima nota a fost cu adevarat FRAUDATA cu stiinta celui in cauza si a profesorului, s-a considerat ca PILELE POT CONTINUA si nu a mers; b) superCORECTORII au fost neatenti (dar ei nu mai pot fi contestati!!!); c) (cea mai plauzibila!) colega a mers PE MANA EI fara avizul profesorului clasei, vazand ca VECINUL A LUAT NOTA MAI MARE SI stia ea ceva ...
4. Legislatia miscatoare precum unele nisipuri, PERMIT DEZAVANTAJAREA ELEVULUI in mod ABUZIV! Explicatie: daca dupa recorectare NOTA ROTUNJITA SE MODIFICA, ar trebui ca ACEASTA NOUA NOTA SA FIE LUATA IN CALCUL! Inchipuiti-va un elev care se duce de la 4.30 la 4.70 sau de la 9.40 la 9.80! Chiar nu are nicio importanta? C ao informatie pe care cred ca multi dintre dvs. nu o stiu: ACUM CATIVA ANI la ASE BUCURESTI AU INTRAT 400 de candidati pe 40 de sutimi, adica cea mai mica medie de intrare a fost .... 9.60! Ce face elevul cu 9.55 care, practic nu are drept de contestatie? Un elev car a facut o teza de 9.60 (dupa unii!!!), primeste dupa contestatie 9.90 si ... nota ramane 9.60! Cu 9.90 putea avea bursa (! sa spunem) iar cu 9.60 isi cumpara ... un petec de cer! INADMISIBIL! Dar ... mai bine inchei!
Sa fiti sanatosi ca mai aveti de tras!
Numai bine,
15.01.2008 23:21 geis
Pentru adriutsa: ai dreptate, unii sunt prea obositi, altii prea tineri! Eu am intalnit la matematica o situatie stupida:La cls. a VIII-a , sub. II, 1a) raspunsul radical din 29 nu a fost acceptat ptr. ca in barem era radical din 35 !!!La literatura exista totusi un oarecare subiectivism !. Dar asta e viata.
16.01.2008 01:01 tedicoman
Se intampla sa se greseasca si corect ar fi ca fiecare sa isi asume responsabilitatea.Din pacate, corectatul este o cursa contracronometru si de multe ori cei care prefera sa fie mai meticulosi sunt usor ironizati de colegi.Probabil ca si graba reprezinta unul dintre viciile de corectura.
16.01.2008 15:02 adriutsa
Sa nu fiu inteleasa gresit!Eu i-am numit "idioti" pe cei care mi-au corectat mie teza! nici eu si nici colega mea nu ne-am dus la contestatie de capul nostru!si nu doar profesorul de clasa ne-a verificat teza! Au mai fost si alti profesori din scoala. in plus, dupa contestatie pfofesorul meu ne-a reverificat tezele cu unii dintre cei mai buni dascali din sector!Inteleg ca este vorba de subiectivitate, insa e vorba de viitorul nostru si e normal sa ne facem griji si sa ne luptam pentru ceea ce meritam.
Pentru domnul emil:daca la recorectare atentia este mult marita cum pot avea loc asemenea erori? Daca noi am facut contestatie, am avut un motiv!nu cred ca dumneavoastra intelegeti situatia.
Pentru domnul marcel: va imaginati ca noi nu ne-am "ajustat" lucrarile scazand notele!
Multumesc celor care ma inteleg.
16.01.2008 15:52 emil
Pentru andriutsa. Poti sa ceri copie de la teza, si daca crezi ca ai dreptate, fa plangere mai departe, da-ne si noua sa o corectam. Ar fi o situatie fara precedent daca ai expune teza si ai dovedi impreuna cu noi ca ti s-a facut o nedreptate. Fara dovezi nu te poate crede nimeni. Succese!
16.01.2008 19:40 constantin_obreja
1. Am mai spus-o si altadata: tezele originale sa ramana in scoala organizatoare iar la scolile aromdate si la elev+profesor sa ajunga o copie XEROX! Este SINGURA PROTECTIE a CELOR CE POT FI DATI AFARA! Adica a noastra care corectam CEEA CE NI SE DA! Cum s-a scris: individual, in grupuri mici, dupa dictare, dupa copiere de la tabla nu ne intererseaza! PUNCTAM CEEA CE SE afla ATUNCI in FATA NOASTRA! Daca cineva va fi sanctionat pentru PREA MULTA SEVERITATE sau NEGLIJENTA IN SERVICIU, (si se stie CURAT!) poate fi un om fericit! O INSTANTA JUDECATOREASCA POATE FACE CA ROATA SA SE INTOARCA! Profesorul poate demonstra(!) ca pe teza pe care a corectat-o NU ERAU TRATATE ANUMITE SUBIECTE, nu Se regaseaau pe teza! Greu dar nu imposibil! Analize grafologice, analize cu C14 (pentru datarea scrierii, Doamne ce prostii spun), amprente etc.! Cred ca nu corectorii vor putea fi sanctianati!
2. Pentru fiecare clasa au fost repartizati cate 2 supraveghetori care si-au facut datoria asa cum au INTELES EI! Sanctionarea UNUI CUPLU d esupraveghetori TREBUIE FACUTA CU MARTURII clare, dincolo de DECLARATII DICTATE (sau nu!?) de altcineva (eventual, elevi! si e pacat!). Nu retin daca in METODOLOGIA desfasurarii acestor evenimente (!) scrie undeva ca UN ELEV POATE SOLICITA SCHIMBAREA SUPRAVEGHETORULUI sau SESIZAREA COMISIEI DE ORGANIZARE a unor fapte NELEGALE! Elevul avea dreptul sa cheme presedintele comisiei si sa-i spuna ca IN CLASA CIRCULA O fituica data de ... CINEVA? Mai mult, flagrantul nu putea fi realizat, cei direct implicati fiind LEGATI DE PIXURI, CREIOANE SI RADIERE! Fara nimic care sa le PERMITA SA SUPRINDA O PROBA! Camere de luat ... privelisti ...!? Deci, NICI SUPRAVEGHETORII NU POT FI CONTESTATI, far aa risca niste procese PERDANTE pentru MECT!
3. Raman COMISIILE DE ORGANIZARE! Din nefericire pentru mine, am facut parte si eu dintr-o astfel de comisie! Lucrand DIRECT cu CORECTORUL (!) pot exista influente! Dar ... firele se incurca atat de tare incat E GREU DE PRESUPUS CA SE VA PUTEA DOVEDI INTERVENTIA ACESTORA in valaoare unor note! (Explicatie pentru regrete: a) am pierdut foarte mult timp pentru niste treburi .. de secretariat, b) nu mi s-a permis sa dam tezele IN BALOT, adica PE SCOLI: in acest fel CORECTORII AR FI SESIZAT IMEDIAT SIMILITUDINEA IMPRESIILOR ARTISTICE SI STIINTIFICE ale elevilor din scoala respectiva si ... puteau sesiza acet lucru! Le-am amestacat, le-am ametit, apoi le-am numerotat si impartit, in final le-am reasezat pe scoli etc. Concluzia: ascunde caciula si-ti caut palaria!)
4. Final: a) Nimeni din cei din centrele de corectare NU A GRESIT! GRESEALA a plecat, din nefericire, DE SUS! Este inadmisibil sa pui un invatator sa-si elimine fostul elev dintr-un examen! In seria urmatoare va mai avea elevi? N-a existat o stampila unica (Doamne, ramaneam fara bani)! Corectarea s-a facut intre orele pe care profesorii le sustineau la celelate clase; de aici decurg multe...
b) Ce a fost poate fi UN MIC INDREPTAR de CUM NU SE FACE! Modaliatea de desfasurare trebuie schimbata (... cu copil cu tot! (parafrazandu-l pe .. Lenin!!?)) c) TEZA ASTA S-A TERMINAT! Nu mai dati sperante desarte unor copii cu analiza DOXATA a unor COPII!
d) Copii: SUCCES IN TOT CEEA CE INTREPRINDETI SI IN IMPLINIREA VOASTRA! Iar daca nu va place CEEA CE VI SE INTAMPLA VOUA, invatati si ajungeti SA FACETI VOI NISTE LRGI NAI BUNE pentru ca FIILOR VOSTRI SA NU LI SE MAI INTAMPLE ACESTE .... intamplari nefericite!
Numai bine,
16.01.2008 20:36 violrta
Vad ca nimeni nu pune problema respectarii baremelor la limba romana care mai anuleaza din subiectivitate. Chiar din experienta personala va pot spune ca partenera mea de corectare nu acorda decat 5-6 puncte din cele 30 pentru simplu fapt ca acea compunere nu punea accent pe descriere, desi era corecta din punct de vedere al redactarii. Pentru o greseala de ortografie, stimati colegi, nu se scade niciun punct. Si totusi unii dintre noi am scazut cat am putut indignati fiind.Dumneavoastra chiar nu ati facut niciodata o greseala din cauza oboselii sau a emotiilor? Sa nu uitam ca sunt copii, nu scriitori si nu au toti talent artistic. Sunt de invinovatit cei care au formulat aceste subiecte ca au permis evaluatorilor aceasta subiectivitate, dar daca s-ar fi citit baremele , situatia ar fi fost alta. Noi evaluam raspunsul elevului, nu apreciem ceea ce mi-a atins coarda sensibila.
16.01.2008 20:46 miar
darde ce va este firca domnilor care corectati tezele ...ce nu le corectati cu cea mai mare responsabilitate sau ce?..la mine in scoala au fost copii de 10 care in schimb desi aveau tezele impecabile le-a dat 8,50 si la recorectat le-a dat 9,50 asta ca sa nu fie mai mare de un punct jumate si sa nu fie ei sanctionati chiar daca acei copii meritau 10 curat...si atunci te intrebi nu-i mai bine sa fie corectate doar de oameni responsabili...ce incredere vor mai avea acei copii sa mai invete cand vor sti ca munca lor este calcata in picioare...as vrea si eu un raspuns...multumesc
16.01.2008 21:47 alindan75
are perfecta dreptate d-l Constantin Obreja. In urma cu cativa ani fratele meu a luat la bacalaureat la o disciplina nota 4,90 (un profesor i-a dat 5,00 si unul 4,80), a facut contestatie si a primit nota 5,00 dar a ramas cu nota 4,90 deoarece nu exista acel jumate de punct diferenta, iar alti colegi de-ai lui care initial au luat note chiar si de 3,80 dupa contestatie au primit 5,00 si au promovat examenul. unde este corectitudinea? mentionez ca a fost singura nota sub 7 la acel examen a fratelui meu, dar dupa metodologia de atunci a trebuit sa repete in sesiunea din toamna toate probele.
16.01.2008 22:34 babacu
oare cum ar fi trebuit corectate tezele la romana din moment ce baremele au fost gandite in modul respectiv?la subiectul II pt redactare se acordau 8 puncte din totalul de 30(daca acea compunere insuma minim 15 randuri).spune clar baremul si totusi au fost prof. care nu au depunctat daca au intalnit text mai csurt de 15 randuri.ei! aici nu este subiectivism? haideti, dragi profesori,milosi,sa-i facem pe toti genii.sa le corectam lucrarile si sa le dam la toti 10 ca sa nu ne faca nimeni contestatii,caci contestatii au fost doar la profii. severi la notare.cum de au existat elevi ce nu stiu sa citeasca si au luat in teza note peste 8?sau au copiat,ca doar tot dascalii supraveghetori i-au lasat, si mai fac si contestatii sa primeasca mai mult?NU POT SA AFIRM DECAT CA CEA MAI MARE EROARE DIN 1989 PANA IN PREZENT IN SISTEMUL EDUCATIONAL ESTE ACEASTA TEZA.mi-e scarba de invatamantul romanesc si de cei care il conduc.singura solutie o vad in a pleca din tara.
17.01.2008 18:43 adriutsa
pacat ca parintii mei nu sunt multimilionari penru a ma trimite in Elvetia sau Anglia la studiu! Deja m-am convins ca nu mai am ce face! Trebuie sa invat incontinuare cu aceeasi pasiune si rabdare desi colegii mei care au scris ca "nu tot ce zboara se mananca" sau "pasarea este o diva a muzicii pop" au primit mai mult decat mine la subiectul al doilea!
17.01.2008 18:58 adriutsa
daca imi permiteti voi scrie aici compunerea mea de la subiectul C:
**In opinia mea mesajul transmis de poezie este acela de indiferenta si talent al geniului singuratic, care percepe in mod diferit de ceilalti natura si toate frumusetile ei.
Consider astfel deoarece pasarea, simbolul persoanei talentate si frumoase, ramane neatinsa de chemarile privitorului. Inlantuita in lumea ei frumoasa, mica fiinta pare sa nu inteleaga admiratia, dragul si curiozitatea cu care o cuprinde privitorul ei. Insa talentul ei o face unica si greu de inteles de cei din jur.
Epitetul "baltata" sugereaza curiozitatea si nerabdarea admiratorului sau de a-i afla secretele. Frumusetea exterioara este sugerata de numeroasele epitete: "frumoasa", "fermecata", iar pentru a-i sugera vitalitatea si voiciunea, epitetele "vioi" si "zglobii".
Poezia ia forma unui dialog pe care privitorul ar dori sa-l poarte cu pasarea ,care ramane insa fara raspuns.
Poezia este structurata in noua strofe a cate doua versuri, cu rima imperecheata si ritm iambic.**
Mentionez ca lucrarea a avut 19 randuri.Dupa ce imi veti spune cate puncte merit din 30, va voi spune cu cate puncte a fost evaluata la contestatie. Ulterior poate reusesc sa-mi scanez toata teza. Multumesc
17.01.2008 19:06 adriutsa
pacat ca parintii mei nu sunt multimilionari penru a ma trimite in Elvetia sau Anglia la studiu! Deja m-am convins ca nu mai am ce face! Trebuie sa invat incontinuare cu aceeasi pasiune si rabdare desi colegii mei care au scris ca "nu tot ce zboara se mananca" sau "pasarea este o diva a muzicii pop" au primit mai mult decat mine la subiectul al doilea!
17.01.2008 19:07 adriutsa
pacat ca parintii mei nu sunt multimilionari penru a ma trimite in Elvetia sau Anglia la studiu! Deja m-am convins ca nu mai am ce face! Trebuie sa invat incontinuare cu aceeasi pasiune si rabdare desi colegii mei care au scris ca "nu tot ce zboara se mananca" sau "pasarea este o diva a muzicii pop" au primit mai mult decat mine la subiectul al doilea!
21.01.2008 14:31 sbaboian
Dragi profesori,
As dori sa primesc un model de raspuns la teza de istorie, raspuns considerat de evaluatori ca acceptabil pentru nota 10. Solicitarea mea izvoraste din nedumerirea profunda pe care baremul afisat la istorie a ridicat-o. Poate un profesor evaluator la aceasta materie m-ar putea ajuta, dat fiind ca profesorul de la clasa a apreciat lucrarea la minimum 9,40, iar evaluatorii, unul la 7,90, celalalt la 8,40. Cum nu s-a mai dat un astfel de subiect (asemanari si deosebiri) decat la olimpiadele de istorie, cred ca ar fi fost necesara o precizie mai mare a baremului. Ce inseamna "orice asemanare" sau "orice deosebire" legata de evenimentele listate? Daca as fi scris ca si in conflictul din secolul I si in cel din secolul II Decebal avea parul alb era considerata o asemanare acceptabila? Lamentabil!! De aceea nimeni sau doar 10% din elevi aleg istoria si rezultatul este ca nimeni nu mai cunoaste nimic despre acest domeniu atat de interesant si care are o atat de mare importanta pentru situatia tarii noastre, chiar si in prezent. Pacat, domnilor profesori!
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.