Şcoala cu
bune practici

68 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Programele şcolare pentru clasele I-VIII vor fi schimbate

Programele şcolare pentru clasele I-VIII, vechi de 10 ani, vor fi, în sfârşit, modificate. Mi­nis­terul şi-a propus să schimbe programele şcolare pentru clasele I-VIII, care pentru învăţământul primar nu au mai fost revizuite din 1998, iar pentru învăţământul gimnazial din 1999. În prezent, Direcţia Generală Management Învă­ţământ Pre­uni­versitar a ales o parte dintre profesorii metodişti care au început să lucreze deja la programe. Fiecare inspectorat şcolar a avut obligativitatea de a-i propune pe cei mai buni profesori metodişti, pentru fiecare disciplină, până pe 15 ianuarie. Anul trecut, până la 1 decembrie, fiecare inspectorat şcolar a transmis şi propunerile pentru modificarea pro­gramelor şcolare, venite în urma discuţiilor şi întâlnirilor cu profesorii din majoritatea şcolilor.

Până pe 15 februarie, fie­care comisie se va întâlni de două-trei ori pentru a analiza respectivele propuneri, iar con­­­­­­cluziile vor fi transmise la Co­­misia Naţională de Revizuire a Programelor Şcolare. Până la sfârşitul lunii martie, Ministerul Educaţiei consideră că proiectele programelor pentru clasele I-VIII vor fi finalizate şi în cel mult o lună de zile acestea vor fi aprobate.

Secretara de stat s-a băgat în comisia de evaluare a manualelor

Din comisia care va aviza manualele elevilor vor face parte, mai nou, Liliana Preo­teasa, directorul Direcţiei Generale Mana­­­­­­­ge­ment Învăţământ Pre­uni­ver­­sitar şi Zvetlana Preoteasa, secretara de stat pentru învă­ţământul preuni­versitar. „Dacă vor fi probleme cu ma­nualele, cum au fost la începutul anului trecut cu cele de istorie, presa mă va întreba pe mine, chiar dacă eu nu am avut nici o legătură cu aprobarea manualelor. Aşa ar fi mai bine să fac parte din comisia care le aprobă”, şi-a motivat Zvetlana Preoteasa pro­punerea de a deveni evaluator de manuale.

Această schimbare va fi posibilă doar prin semnarea unui nou ordin de ministru, pentru stabilirea noii componenţe a comisiei naţionale pentru avizarea manualelor. Deocam­dată la Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare în Învăţământul Preuniveristar se lucrează la metodologia de evaluare, reevaluare şi aprobare a manua­lelor şcolare.

SURSA: GANDUL, Elena LARION, 25 IANUARIE 2008
elena.larion@gandul.info

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: amz | 26.01.2008 20:00 | 3854 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (18)

0 0

26.01.2008 22:29 punct

sa speram ca asa va fi..Bietii copii nu mai au parte de copilarie..la cei constiinciosi ma refer...Se mai gandeste Ministerul educatiei si la beneficiari? Incredibil!

0 0

26.01.2008 22:30 punct

scuze..Educatiei..am gresit la tastare..

0 0

27.01.2008 09:48 mantale

Adresam rugamintea de a se realiza o continuitate intre programele invatamantului primar cu cel gimnazial.Actualmente exista continuturi care nu se regasesc la inv.gimnazial, desi au fost eliminate de la inv.primar.

0 0

27.01.2008 10:42 dama

Daca a intrat si Zvetlana va da cu barda prin materie, cadre didactice si nr de ore pe fiecare specialitate. Prevad tot ce este mai rau sau presimt, cum vreti sa o luati.

0 0

27.01.2008 12:11 lililistanciu

Foarte important este sa existe o continuitate intre ceea ce se face la ciclul primar si la urma la cel gimnazial. Daca la I-IV materia a fost descongestionata si iti permite sa gestionezi o lectie foarte bine, aceasta ar trebui sa se contuinue si la gimnaziu. Materie stufoasa, avalansa de notiuni, denumiri noi.........parca prea mult pentru un copil de 12-14 ani.

0 0

27.01.2008 14:54 turcuadrian

Temele din programe ar trebui actualizate , prezentate intr-un mod mai atractiv, oferindu-se multe exemple, probleme practice. Reducandu-se materia, sunt sigur ca elitele noastre vor disparea dintre elitele mondiale. Cred ca problema trebuie abordata cu grija, nu cu barda.

0 0

27.01.2008 16:28 sorina70

Programa de istorie la nivelul ciclului

primar ar trebui revizuita cu mare atentie atat din punct de vedere al cantitatii de informatie, cat si nivelul de accesibilitate al continuturilor ce vor fi predate.

0 0

27.01.2008 18:34 punct

Stimata DAMA,

ma gandesc ca ..elevii sunt beneficiarii directi in procesul de invatamant...Deci, cu riscul de a pica anumite catedre, de a se reduce nr de ore..trebuie sa ne gandim la bietii copii...

0 0

27.01.2008 20:25 mady28

Ar trebui sa se tina seama si de opinia cadrelor didactice care se confrunta cu destule probleme oferite de actualele manuale. Sa spuna fiecare cu ce este de acord si ceea ce nu este accesibil sau inutil copilului sa fie scos din programa. Si intr-adevar sa existe o continuitate a programei si la gimnaziu,astfel incat domnii profesori sa nu mai dea vina pe invatatori ca nu au predat tot!

0 0

27.01.2008 20:49 constantin_obreja

1. Faptul ca programele scolare tebuiau ADAPTATE NOII GENERATI este incontestabil si il salut!

2. Citat: Fiecare inspectorat şcolar a avut obligativitatea de a-i propune pe cei mai buni profesori metodişti, pentru fiecare disciplină, până pe 15 ianuarie. (incheire) STIRE APARE PE 25 IAN. 2008! No momment!!!!

3. Cred ca uneori, CEI CARE MODELEAZA VIITORUL CETATEAN AL ROMANIEI (oare chiar isi dau seama de asta?!) PUN CARUTA INAINTEA ... BOILOR! Explicatie: a) in acest moment nu stim daca noua LEGE a invatamantului va fi sau nu validata; b) daca nu avem TEMEIUL LEGAL pe baza caruia PUTEM FACE SCHIMBARI, nimeni nu ne opreste daca.... avem oarece efemera putere, dar ... e pacat! Se pot experimenta pe cobai sau alt fel de soareci (!) ideile de tip big-bang ale unor persoane (poate, chiar bine intentionate) referitoare la VIITORUL NATIEI!

3. Citat: Dacă vor fi probleme cu ma­nualele, cum au fost la începutul anului trecut cu cele de istorie, presa mă va întreba pe mine, chiar dacă eu nu am avut nici o legătură cu aprobarea manualelor. Aşa ar fi mai bine să fac parte din comisia care le aprobă. (inchetiat). Inteleg doua lucruri: a) aveti STIINTA DE FAPTUL CA ATI APROBAT MANUALE DEFICITARE (sunt ... conciliabil!); b) SUNTETI SPECIALIST IN TOATE DOMENIILE, deci puteti face parte din orice comisie de validare!

Ceea ce ma nedumereste este faptul ca ati schimbat probrama la unele clase si ATI ACCEPTAT SI PLATIT DIN BANII PUBLICI REEDITAREA ACELORASI MANUALE! Editurile nu s-au straduit nici macar sa corecteze GRESELILE CARE LE_AU FOST SEMNALATE! De ce? Pentru ca ati incheiat un contract cu editurile respective si, acesta, trebuia onorat! Cine e de vina: profesorul practician care are de ales intre 3-4-5 manuale sau CEL CARE A ALES aceste manuale (din 15-20 propuneri!)?

4. Citat: După un deceniu în care praful s-a aşezat pe ele .... (incheiat). Pe Eminescu, Blaga, Stanescu, Pitagora, Euclid, Einstein, Cauchy, Newton, Edison etc. s-au asezat tone de ... praf EFEMER! Dar, un om interesat il poate spulbera cu o simpla privire! NU TOT CE E VECHI E RAU! NU ORICE E NOU E BUN! INVATAMANTUL ROMANESC SI-A DOVEDIT VIABILITATEA DE FOARTE MULTI ANI! NU ARUNCATI COPILUL CU APA (SI MAI ALES CU ALBIE!) CU TOT! Vestul (european) poate insemna si APUSUL RASARITULUI! Cred ca putem ramane macar O PATA DE CULOARE intre rasarit si apus!

5. Final. Dorintele sunt mari si nu sunt numai ale celor mari! Si noi, cei mici, carutasii invatamantului, dorim schimbari care SA FIE IN CONCORDANTA CU SPIRITUL NOII GENERATII! Nu cred ca putem purcede la elaborarea UNOR AMPLE SCHIMBARI (modificabile de la ana la an!) pana cand nu se va realiza UN STUDIU PSIHO-SOCIAL APROFUNDAT asupra celor care sunt beneficiarii DIRECTI ai noilor implementari! Alfel, vom face JOC DE GLEZNE (ca la fotbal!), incasand niste sume ca ... participanti la o activitate!

Numai bine tuturor,

P.S. Multumim din inima celor care ne-au ajutat sa ne petrecem sambata si duminica in activitati de perfectionare desfasurate in conditii de ... congelator, multumim si pentru faptul ca programul 8-18 va continua si in perioada vacantei (dar in alta localitate!!!), astfel incat vom incepe semestrul II, cu ... PARACETAMOL, DIAZEPAM, NUROFEN, OMEPRAZOL si alte noutati EDUCATIONALE! VOM FI PE METEREZE!

0 0

28.01.2008 00:16 ioncicu

1. De ce atita graba tocmai acum? In mod logic ar trebui sa intre in parlament legea invatamintului. Daca se va adopta aceasta lege vom avea nevoie de o revizuire a revizuirii. Nu se poate sa se mai astepte putin pina se lamuresc lucrurile cu noua structura a invatamintului?

2. Daca totusi se revizuiesc programele scolare poate vor reusi sa puna in concordanta programa de matematica cu cea de fizica.(cei care predau cele doua discipline stiu foarte bine ce patesc in clasa a VII-a cu teorema lui Pitagora)

0 0

28.01.2008 14:14 mihainv

Undeva s a rupt lantul,cel care facea legatura dintre primar,gimnazial,liceal.UNDE?S au pus verigi noi ,dar nu au baza;s au rupt altele,etc.Si atunci un elev care trebuie invatat sa invete ,constata ca nu are baza pusa .Se intreba :"cine e vonovat".Ce raspuns poate primi?Cu ce il ajuta acest raspuns, daca el ramane cu goluri ,fara temelie.Trebuie asezat la masa si discutat concret pornind de la gradinita si apoi clasa cu clasa.Onorat "minister"nu lucrati numai din birou si numai cu "oraseni"!Invatamantul este de stat pentru toti la fel,oriunde s ar afla copiii!Mai ganditi va ,va rog ,si la cei fara bani.Nu au pentru meditatii,pentru....

0 0

28.01.2008 21:31 1xyz2p

Sa se tina cont si de faptul ca ,scolile noastre nu au profesori calificati de desen si de muzica !As propune ca aceste obiecte sa fie scoase din planul de invatamant,iar pentru copii talentati,sa se infiinteze scoli de arta!!De asemenea,disciplina Tehnologie,este pur TEORETICA!Se face tehnologia nituirii,fara ca elevul sa vada un nit!!Propun sa fie scoasa din planul de invatamant!!

0 0

29.01.2008 00:42 mariean_ghe

Este foarte adevărat ce spune d-l Ion Cicu, profesorii de fizică sunt nevoiţi să explice cu mult înaintea celor de matematică nu numai Teorema lui Pitagora, dar şi proporţii, grafice, asemănare, funcţii trigonometrice ... E un dezastru cu acordul celor două programe !

Relativ la decongestionare, toată lumea se fereşte să spună că ea trebuie făcută pentru că 'bieţii" copii au ajuns din vina noastră, a tuturor, echivalenţii celor din vest-adică dornici de distracţii uşoare şi îmbătrâniţi prea devreme . În câţiva ani vom ajunge să visăm că eram odată mai buni ...

0 0

29.01.2008 07:06 valimatiuta

E foarte provocatoare aceasta stire: pentru discutii intemeiate, bine justificate, asa cum stiu dascalii s-o faca, dar nu-mi inspira incredere ca va fi bine, din multe puncte de vedere. Cred ca ar fi prea multe de spus. Probabil ca ne-am obisnuit cu situatii de genul balonului umflat, care in timp se dezumfla usor.

Imi place ca dascalul, de orice "rang" ar fi, nu si-a pierdut simtul umorului, indiferent ce problematica si-a asumat.

0 0

01.02.2008 17:58 rasmina

Astazi…sfarsit de sem pt fiul meu…..carnetul la vedere si iarasi mari framantari in creierul meu…..de parinte. Se vb despre descentralizare, despre programe accesibile…..despre cat de frumos si bine se preda afara…..ca acum suntem in sfarsit si noi “ europeni”……dar nimeni nu face nimik desii toti ne agitam deopotriva cadre didactice, elevi si parinti. Fiecare striga cat poate de pozitia lui fara a se ajunge la un consens. Gradinita functioneaza cum functioneaza…..ai bani …ai parte de grupa ca la carte dar intr-o gradinita particulara…ca la una de stat o dau ex pe cea in localitatea unde eu lucrez….educatoarea are cumul de functie adica dimineata sta cu grupa mare iar dupa amiaza sta cu grupa pregatitoare…..banuiesc ca este foarte relaxata la acea ora a amiezii cand se apuca de transmis informatiile prevazute in programa….si vin viitorii scolari…..cu un bagaj “ impresionant” comaparandu-I cu cei dati exemplu la inceput…..ei…si am intorc la fiul meu….ma uitam lung la notele medii de 6,7,8 pe care le are la muzica, desen si educatie fizica……daca pana in clasa a opta nu se desteapta o gena in genotipul lui mostenita de la vreun mare atlet, una de pe la un mare muzician sau artist plastic……se risca sa plece la admiterea in liceu deja cu un punctaj pierdut din start….si uite cum imi fugi gandul la vremurile cand noi dadeam acele examene si trepte unde macar ne bazam pe ce materiile de examen…nu zic ca si restul nu sunt importante dar era bun proiectul in care o parte din discipline sa fie studiate doar cu calificativ care nu ar influenta media finala……uff…cate ar trebui schimbate…..ar trebui o scoala a drepturilor parintilor, elevilor dar si cadrelor didactice….se fac sedinte in care …nimeni nu are de spus nimik..sa nu supere pe domnii de la catedra….sedinte unde bietii profesori inghit in sec….sa nu spuna adevarul ca supara pe acei parinti cu spate “ prea lat”……elevii…se zice ca au drepturi..ca sunt intelesi…dar majoritatea adultilor nu au timp de ei…ca de..avem consilieri in scoli dar nu-i zareste nimeni…..si ne invartim intr-un cerc al dezamagirilor……ma intreb oare…nepotii mei vor apuca acele schimbari pe care le asteptam toti de atata amar de timp????

0 0

01.02.2008 18:57 cobelea

Cunosc in aceasta tara multi colegi, profesori deosebiti, care prin competenta de care dau dovada ar putea sa elaboreze programe scolare.

Din pacate nu au fost convocati la minister pentru ca nu au fost nominalizati la nivel judetelor lor.

Convocarile nu sunt rezultatul democratic al disciplinelor, ci unul mult mai simplu: "asta e si nu ai ce face".

0 0

09.02.2008 20:37 mariean_ghe

Dacă aş fi ziarist, aş aşeza rândurile d-nei Rasmina pe prima pagină ... Mai citiţi-le şi dv.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 1 evenimente

«OCTOMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Gânduri la începutul anului școlar 24/25. Votați dar vă rugăm să și comentați!

120 voturi | 8 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN