![](https://www.suntparinte.ro/uploads/resource/48/15/6/95x95/activitativaratoddlerimin.jpg)
Eficienta PIR in satele tulcene
Apreciata in unanimitate a fost disponibilitatea d-lor mentor Elena Darie si Gabriela Nechifor, reprezentante ale Uniunii Judetene de Implementare a Proiectului pentru Invatamantul Rural Tulcea, de a se deplasa in scoala noastra un numar considerabil de ore, si de a organiza activitatile de asa maniera incat sa poata fi valorizate , in egala masura, atat inovatia in invatamant, pe care ne-au propus-o dumnealor cat si experienta acumulata de cadrele din unitatea noastra scolara.
Programul a devenit interesant pentru formabili pentru ca s-a dovedit a avea aplicabilitate la realitatea imediata din colectivele de elevi cu care lucram, doamnele mentor putand oferi sugestii metodologice particularizate si nu la modul general.
De-a lungul intregului curs, la toate modulele parcurse, abordate teoretic sau aplicativ, s-a insistat in mod deosebit pentru organizarea demersurilor didactice care sa ofere elevilor conditii egale de acces la diferite programe de invatare si sa raspunda potentialului si aspiratiilor lor, sa dezvolte cunostintele si experientele acumulate anterior de acestia.
In aceasta idee s-au exersat strategii variate de predare, invatare si evaluare care sa valorizeze inteligente diferite, sa aiba in vedere stilurile individuale de invatare si sa fie , in acelasi timp activ-participative, interesante si motivante pentru elevi .
O alta problema exersata prin lucrul interactiv in timpul sectiunilor de formare a fost proiectarea si derularea de activitati stimulative in ceea ce priveste responsabilizarea elevilor in aprecierea propriului proces de invatare, a progresului pe care il realizeaza.
Pe tot parcursul formarii s-a accentuat asupra restabilirii relatiei profesor-elev, in vederea crearii cadrului permisiv care sa faciliteze implicarea elevilor in formularea de opinii personale si care sa permita dezvoltarea premiselor de comunicare asertiva si de relationare sociala civilizata si constructiva.
La finalul acestui program de formare, impresia unanima a colectivului de cadre didactice din scoala noastra a fost ca, prin valorificarea la maximum a timpului alocat, prin rigurozitatea organizationala, prin claritatea mesajului si prin bogatia de informatii dobandite cursul a fost, de departe dintre cele mai eficiente forme de perfectionare.Ar fi trebuit sa inceapa mai devreme si sa tina mai mult!
Prof. Ana Arcus
Dir.adj. SAM Luncavita,jud. Tulcea
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: eli | 29.01.2008 18:03 | 1026 vizualizări
Comentarii (4)
Felicitări!
S-a facut si la noi in scoala in 2006, au trecut primaveri si ierni, dar nici urma de adeverinta sau certificat care sa ateste ca am facut acest curs, desi a insemnat o un volum munca emorm. Intr-adevar am obtinut info importante si am invatat lucruri noi....
TOCMAI CE AM TERMINAT SI NOI CURSUL...CE SA ZIC ?A FOST INTERESANT..IAR CERTIFICATELE VOR VENI ...PESTE CATIVA ANI...DUREAZA FT MULTASA NI S-A SPUS
Consider ca, mai mult decat atestatul, sunt ff importante competentele capatate, care din pacate, nu le putem obtine de la un alt curs, al CCD-urilor, spre exemplu, unde oamenii se ingramadesc DOAR PENTRU CREDITE SI ATESTATE.
Sigur ca dureaza distribuirea lor, pentru ca CNFP-ul are multe de eliberat la nivel de tara, apoi pentru o diploma, nu-i asa, se asteapta chiar si un an!
Felicitari colegilor care au eliminat barierele individuale,au abordat cu responsabilitate, competenta si deschidere acest program deosebit de complex , dar tare folositor!!!
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.