Concursul interjudetean "Micul Gauss" la Scoala Nr. 11 din Buzau
Concursul se adresează elevilor din clasele a III- a şi a IV- a si urmăreşte performarea deprinderilor de a rezolva exerciţii şi probleme şi cultivarea creativităţii şi a spiritului novator .
La concurs au participat un număr de 630 elevi (326 elevi din clasa a III-a şi 299 elevi din clasa a IV-a), din 31 şcoli de pe raza a 8 judeţe ale ţării, după cum urmează: Vaslui, Vrancea, Tulcea, Ialomiţa, Galaţi, Bacău şi Buzău.
S-au propus 5 variante de subiecte, dintre care a fost aleasă una prin extragere, în ziua concursului, în prezenţa tuturor învăţătorilor care au pregătit elevii. Participanţii au avut de rezolvat în 2 ore 5 subiecte, dintre care unul de creaţie matematică. Elevii clasaţi pe primele 4 locuri vor primi premii şi menţiuni însoţite de stimulente educative. Se vor acorda şi 2 diplome de creativitate matematică concurenţilor care au găsit cele mai originale soluţii.
Pentru a detensiona atmosfera de concurs, organizatorii i-au întâmpinat pe micuţii matematicieni cu dulciuri, sucuri şi revista „Micul Gauss”
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: constantanistor | 16.03.2008 13:28 | 4589 vizualizări
Comentarii (2)
17.03.2008 14:12 ginalungeanu
De la Galaţi, FELICITARI intregii echipe pentru organizare şi seriozitate ! Totul ,,ceas" cum imi place să spun !
Am participat încă de la prima ediţie şi pot spune ca intreaga echipa a fost la înăltime. De la intrarea în şcoala colegii ne-au primit cu listele cu ajutorul carora am gasit extrem de usor locul fiecarui participant. Apoi intâlnirea cu colegii din cancelarie, cafeaua, schimburile de impresii totul cu o aromă de matematica.
Problemele concursului au fost, ca si anul trecut, simpatice. Emotii, lacrimi, fericire, muncă ... sunt firesti. Dar, oricât de inteligent ar fi un elev, nu poate ajunge la performanţe superioare decât prin muncă. Pot afirma că talentul fără muncă făcută cu pasiune nu duce la performanţă.
La întrebarea, dacă matematician poţi deveni sau trebuie să te naşti, ipotetic se poate răspunde: ,,Matematician obişnuit poţi deveni; matematician remarcabil, talentat trebuie să te naşti". La fel ca toate celelalte însuşiri psihice specific umane, aptitudinile matematice se formează şi se dezvoltă. La elevii de vârstă şcolară mică, noţiunea de aptitudine matematică are un caracter relativ, condiţionat, deoarece diferitele ei componente nu iau încă forme clare de manifestare. Ele apar ca ,,muguri” ori ,,forme embrionare” din care se vor dezvolta elementele aptitudinale evidente de mai târziu.
Tocmai acest lucru cred că au dorit să realizeze şi colegii de la Şcoala Nr. 11 Buzău: îndrumaţi corespunzător mugurii de azi vor da roade mai târziu. Concursurile şcolare se dovedesc astfel a fi încercări din care concurenţii ies întotdeauna mai puternici, chiar dacă nu mereu sunt câştigători. Fiecare izbândă are valoarea unui certificat de garanţie pentru victorii viitoare, iar bucuria succesului este împărtăşită deopotrivă şi trăită la aceeaşi intensitate de către elevi, cadre didactice, părinţi.
Mulţumim, numai bine !
04.05.2008 18:37 mirelar
va rog postati subiectele,daca se poate.
multumesc!
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.