"Astfel" suntem noi !
Situată în centrul comunei Crîngeni, comuna aşezată în lunga, îngusta şi săraca vale a Călmăţuiului, Şcoala cu clasele I-VIII, a fost locul unde s-a desfaşurat activitatea finală extracurriculară în cadrul P.I.R. ( semestrul I, anul şcolar 2007-2008).
Pe parcursul întregului semestru cadrele didactice au beneficiat de un program de dezvoltare profesională pe baza activităţilor desfăşurate în Şcoala Crîngeni, această activitate însemnând acces la metode, materiale, oportunităţi de formare.
Monitorii Eliza Sotirescu şi Andra Pană s-au deplasat la Şcoala Crîngeni şi au oferit cursuri de formare pe baza unui curriculum din care amintim pe cele de bază: „ Predarea interactivă centrată pe elev”, „Să ne cunoaştem elevii „ , „Adaptarea curriculum-ului la contextul rural”.
Mentorii au identificat nevoile individuale de formare ale cadrelor didactice, iar modulele s-au bazat pe instruire interactivă şi diferenţiată .
Metodele noi (ciochinele, bulgarele de zăpadă, turul galeriei, ecusonul, floricica, horoscopul, mozaicul,etc.) aplicarea inteligentelor multiple, cunoaşterea inteligenţei emoţionale, dezvoltarea motivaţiei pentru învaţare şi-au găsit aplicabilitatea în activitatea „ CĂLĂTORI PRIN IARNĂ”.
„Călăuzele” (cadrele didactice) şi-au însoţit „călătorii” (elevii) şi au poposit împreună la „staţiile” : „Calendarul naturii”, „Identificaţi”, „Dor de Eminescu”, Iarna colorată”, „Bucuriile si tristeţile iernii” etc.
„Bagajele” călătorilor – elevi au fost diverse: cărţi, planşe, jetoane, eseuri, chestionare, hărţi, postit-uri, eprubete, termometre, etc.
Acestea (conform regulilor stabilite de călători şi de călăuze) au fost lăsate în fiecare „staţie”.
Elevii au primit daruri: calendare (cu Şcoala Crîngeni- Şcoală prietenoasă), pliante (cu activitatea multidisciplinară), reviste (dedicate acestui eveniment).
Calitatea activităţii a fost apreciată la modul superlativ de către mentori şi această apreciere, evident, ne-a bucurat pentru că a confirmat că acolo unde se depune muncă şi suflet, există şi rezultate.
Ce poate fi mai emotionant pentru un dascal decat să constate că obiectivele au fost realizate, că activitatea şi-a atins scopul şi că la staţia terminus, „PANOUL IERNII” starea emoţională a elevilor călători prin învăţare a fost (conform ecusoanelor) de încântare, de bucurie, de mulţumire, de satisfacţie, de veselie.
Prof. ZOESCU MARIANA
DIRECTOR ŞCOALA CRÎNGENI
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: manafumariana | 19.03.2008 20:17 | 1501 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.