Şcoala cu
bune practici

77 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Abilitățile non-cognitive: ingredientul secret al succesului școlar

Noi studii atrag atenția asupra importanței inteligenței emoționale pentru rezultatele școlare

Un studiu recent publicat in Nature Human Behaviour a demonstrat că abilități non-cognitive, precum motivația și autoreglarea, sunt la fel de importante pentru succesul școlar ca inteligența. Aceste abilități devin din ce în ce mai importante în educația copiilor, în timp ce factorii genetici joacă un rol semnificativ.

„Cercetarea noastră pune sub semnul întrebării presupunerea că inteligența este cel mai important factor al succesului școlar.”,  arată unul dintre autorii studiului. „Există dovezi că abilități non-cognitive – precum perseverența, interesul pentru învățare și valoarea atribuită învățării – sunt factori care prezic succesul școlar și, mai mult, influența lor devine din ce în ce mai puternică în timp.”

Studiul, care a urmărit peste 10 000 de copii cu vârste între 7 și 16 ani din Anglia și Țara Galilor, a folosit o combinație de studii asupra perechilor de gemeni și analize ADN cu scopul de a examina relația dintre factorii genetici, mediu și performanța școlară.

Factorii genetici asociați cu abilitățile non-cognitive prezic succesul școlar din ce în ce mai bine pe măsură ce copiii cresc – efectul lor aproape se dublează de la 7 la 16 ani. Până la vârsta de 16 ani, predispoziția genetică asociată cu abilitățile non-cognitive devin la fel de importante ca abilitățile cognitive în prezicerea succesului școlar.

Studiul arată că aspectele emoționale și comportamentale ale dezvoltării copilului, influențate atât de factorii genetici, cât și de mediu, joacă un rol semnificativ în educație.

Rolul mediului în performanța școlară

Comparând perechi de frați, autorii studiului au putut separa și măsura impactul mediului familial de factorii genetici. Chiar și în interiorul familiei, influența factorilor genetici a rămas stabilă, arătând că fiecare copil își transformă propria experiență de învățare, în funcție de personalitatea, predispozițiile și abilitățile sale, creând o “buclă de reacție” care le consolidează calitățile pozitive.

Autorii studiului arată că „Sistemul nostru educațional s-a concentrat în mod tradițional asupra dezvoltării cognitive a copiilor. Este timpul să contrabalansăm acest lucru și să dăm importanță și să sprijinim abilitățile non-cognitive ale copiilor. Astfel, putem crea un mediu de învățare incluziv și eficient pentru toți elevii.”

Sursa: ScienceDaily.com

Sursă foto: Freepik.com

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: webmaster | 13.09.2024 17:56 | 250 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Tristetea sau depresia de sarbatori

Momente de sarbatoare

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 11 evenimente

«DECEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Sunteți un profesor care învață tot timpul? Alegeți un răspuns și comentați

52 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN