Admitere liceu 2013: subiecte şi bareme la limba şi literatura română
Opinia generală, atât a cadrelor didactice cât şi a elevilor, după ce au ieşit din sălile de examen, este că dificultatea subiectelor a fost una medie, uşor sub nivelul celei de la simulare şi că ambele părţi erau abordabile pentru un elev care a recapitulat materia. Sperăm ca varianta 10 să aducă mai multe note de 10 decât anul trecut!
Subiecte Limba şi literatura română, 2013
Barem de corectare Limba şi literatura română 2013
Subiectul I (42 puncte)
Primul subiect a constat în rezolvarea mai multor cerinţe pe baza unui extras din “Durerile inimii” (Al. Vlahuţă).
A. 1. 3x2p=6 câte 2 puncte pentru notarea fiecărui antonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor subliniate (de exemplu: sărac - bogat, avut; mari - mici, mărunte; bucurie - tristețe, mâhnire) puncte
2. 6 puncte explicarea rolului virgulei în secvența dată (marchează grafic termenii unei enumerații)
3. 2x3p=6 puncte câte 3 puncte pentru transcrierea a două cuvinte/grupuri de cuvinte care se referă la timpul în care se petrece acțiunea (de exemplu: vară; în toți anii, la ziua aceea)
4. 2x3p=6 puncte câte 3 puncte pentru menționarea oricăror două trăsături ale genului epic, prezente în text (de exemplu: prezența personajelor; prezența naratorului)
5. 6 puncte prezentarea adecvată a semnificației secvenței, în limitele de spațiu indicate 6 p. / prezentarea parțial adecvată a semnificației secvenței date, în limitele de spațiu indicate 3 p. / încercare de prezentare a semnificației secvenței date 1 p.
B.
- 2x2p=4 puncte câte 2 puncte pentru numirea oricăror două mijloace de caracterizare a personajului ales
- 2x2p=4 puncte câte 2 puncte pentru ilustrarea oricăror două trăsături ale personajului, cu exemple adecvate, selectate din fragmentul citat
- 2 puncte adecvarea conținutului la cerință (claritatea și coerentă ideilor; echilibru între părțile compunerii) 2 p./conținut parțial adecvat 1 p.
- 2 puncte respectarea limitelor de spațiu indicate
Subiectul II (36 puncte)
Pentru că online-ul devine o parte din ce în ce mai prezentă în viaţa noastră, partea a II-a le-a adus elevilor în atenţie un text de pe eucitesc.ro.
Barem de corectare
A. 1. 2x2p=4 puncte câte 2 puncte pentru formularea corectă a celor două enunțuri cerute (de exemplu: Numele concursului anunțat este 'Cum ar fi dacă ...?'.; Textele pot fi trimise până pe data de 23 decembrie.)
2. 2x2p=4 puncte câte 2 puncte pentru precizarea valorii premiului și a modalității de valorificare (de exemplu: Valoarea premiului este de 500 de lei.; Premiul poate fi folosit pentru cumpărarea cărților preferate.)
3. 4x1p=4 puncte câte 1 punct pentru menționarea corectă a fiecărei valori morfologice (poartă - verb predicativ; îl - pronume personal; conversațiile - substantiv comun; nostru - adjectiv pronominal posesiv)
4. 2x2p=4 puncte câte 2 puncte pentru precizarea corectă a fiecărei funcții sintactice (acest - atribut adjectival; scrie - predicat verbal)
5. 2x1p=2 puncte câte 1 punct pentru transcrierea fiecărei propoziții din fraza dată
2 puncte precizarea felului propoziției subordonate transcrise: propoziție subordonată atributivă
6. 4 puncte construirea unei fraze alcătuite din două propoziții în care să existe o propoziție subordonată predicativă, introdusă prin adverbul relativ cum
- 1 punct pentru construirea unei fraze alcătuite din două propoziții
- 3 puncte pentru construirea corectă a propoziției subordonate indicate introduse prin adverbul relativ cum
12 puncte se acordă pentru redactare
10 puncte se acordă din oficiu
Cum vi s-au părut subiectele? Care credeţi că a fost cel mai dificil?
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: AdmitereLiceu | 25.06.2013 15:39 | 6421 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.