Care este soluția ca elevilor noștri să le placă să citească? Și să înțeleagă ce citesc?
Introducere in modelul comunicativ-functional
În predarea Limbii și Literaturii Române, abordarea modelului comunicativ-funcțional aduce o schimbare semnificativă în modul de dezvoltare a competențelor elevilor. Spre deosebire de modelul structuralist, care se concentrează pe analiza și înțelegerea regulilor gramaticale și a structurii textului, modelul comunicativ-funcțional pune accentul pe utilizarea limbii ca instrument de comunicare.
Acest model încurajează elevii să practice comunicarea în situații reale, dezvoltându-le astfel abilitățile de ascultare, vorbire, citire și scriere într-un mod natural și integrat.
Aplicarea modelului comunicativ-funcțional se realizează prin metode care stimulează gândirea critică și reflexivă a elevilor, precum metoda ERR (Evocare - Realizarea sensului - Reflecție). Aceasta presupune activarea cunoștințelor anterioare, construirea semnificațiilor noi și consolidarea acestora prin reflecție.
Prin acest model, elevii sunt încurajați să interpreteze și să producă texte variate, devenind astfel nu doar receptori, ci și creatori de conținut, pregătiți să comunice eficient în diverse contexte educaționale și sociale.
Pentru o analiză detaliată a modelului comunicativ-funcțional și exemple practice de implementare, citiți articolul complet pe blogul Școala Intuitext!
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: intuitext | 28.08.2024 14:24 | 676 vizualizări
Comentarii (1)
30.08.2024 13:24 RoxanaDD
Soluția ar fi ca părinții să le citească de mici, în familie povești adaptate vârstei lor!
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.