Şcoala cu
bune practici

77 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Care sunt țările care respectă cel mai mult profesia de cadru didactic

În ce țări este respectată cel mai mult profesia de cadru didactic? Cercetările internaționale oferă câteva răspunsuri la această întrebare. Raportul Global Teacher Status realizat de Fundația Varkey (cel mai recent publicat în 2018) a măsurat nivelul de respect la nivel social față de profesori în 35 țări.

Raportul arată că există o corelație între statutul profesorilor și rezultatele școlare ale elevilor. Cu alte cuvinte, un statut social ridicat al cadrelor didactice nu este doar un lucru bun în general, ci poate îmbunătăți în mod direct performanța școlară a elevilor. De aceea, autoritățile ar trebui să facă un efort pentru a crește statutul social al cadrelor didactice.

Cum este percepută profesia de cadru didactic în comparație cu alte profesii

În 50% dintre țările participante la studiu, statutul cadrelor didactice este evaluat ca fiind similar cu cel al asistenților sociali, prin prisma naturii muncii, care implică un nivel ridicat de sprijin emoțional și social acordat elevilor, dar și datorită faptului că profesorii sunt angajați la stat. În țări în care statutul social al cadrelor didactice este ridicat, precum China și Rusia, profesia de cadru didactic este considerată similară celei de medic.

China, Malaezia, Taiwan și Indonezia au un nivel mai ridicat de respect față de cadrele didactice decât în țările europene. Brazilia și Israel se numără printre țările cu niveluri scăzute ale respectului față de profesori.

În cele mai multe țări, directorii de școli primesc cel mai ridicat nivel de respect, urmați de profesorii de gimnaziu și de cadrele didactice pentru clasele primare, cu excepția Franței, Chinei, Turciei și SUA, unde învățătorii au un nivel mai ridicat de respect decât profesorii de gimnaziu. În majoritatea țărilor participante la studiu, respondenții au fost de acord că profesorii trebuie să primească salarii mai mari, cu excepția Franței, Japoniei și SUA, unde majoritatea respondenților au declarat că profesorii ar trebui să fie plătiți mai puțin.

În ce țări și-ar încuraja părinții copiii să devină cadre didactice?

Raportul indică diferențe semnificative în rândul țărilor participante la studiu în privința atitudinii părinților față de profesia de cadru didactic pentru copiii lor. Peste 50% dintre părinții din China, India, Ghana și Malaezia și-ar încuraja copiii să devină cadre didactice, în timp ce mai puțin de 8% dintre părinții din Israel și Rusia. Țările în care părinții și-ar încuraja copiii să devină profesori au și un nivel mai ridicat al convingerii că elevii își respectă profesorii. În țările europene, mai mulți participanți au declarat că elevii nu își respectă profesorii decât că îi respectă.

La nivel general, raportul arată că:

  • Persoanele mai vârstnice respectă profesorii mai mult.
  • Persoanele absolvente de facultate respectă profesorii mai mult decât persoanele care nu au o diplomă de facultate.
  • Bărbații respectă cadrele didactice mai mult decât femeile.
  • Părinții au un nivel de respect mai ridicat față de cadrele didactice decât persoanele fără copii.
  • Minoritățile etnice tind să respecte cadrele didactice mai puțin decât populația majoritară.
  • 36% dintre respondenți, la nivel global, consideră că elevii își respectă profesorii

Sursa foto principală: Freepik.com

Sursă grafic: NEA.org

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: webmaster | 29.11.2024 12:45 | 220 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Tristetea sau depresia de sarbatori

Momente de sarbatoare

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 11 evenimente

«DECEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Sunteți un profesor care învață tot timpul? Alegeți un răspuns și comentați

52 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN