Clasa a VII-a – Manualul Intuitext de Limba și literatura română - câștigător în urma evaluării calitative CNEE
Astfel, având în vedere modul în care comunicarea interpersonală se modifică în funcție de dinamica societății, dezvoltarea tehnologiei, precum și modul de comunicare (externă și internă) a marilor companii, Intuitext propune manualul de Limba și literatura română pentru clasa a VII-a, declarat câștigător în urma evaluării calitative CNEE.
Abordarea, textele alese sau activitățile propuse sunt doar câteva dintre criteriile care diferențiază această lucrare și care ajută elevii să-și formeze abilități de comunicare cu adevărat utile.
Manualul Intuitext de Limba și literatura română pentru clasa a VII-a, declarat câștigător în urma evaluării calitative CNEE, se particularizează prin abordarea integrată a conținuturilor din programa în vigoare, respectând indicațiile specialiștilor în didactica modernă.
„E un manual proaspăt, care propune învăţarea prin joc, fără să facă însă rabat de la rigoarea ştiinţifică. Provocarea noastră a fost să îmbinăm rigoarea ştiinţifică cu respectarea cerinţelor programei, dar şi cu dorinţa noastră de a propune un manual pe care elevii să-l iubească şi după care să înveţe cu drag.
Eu m-am ocupat de partea de selecţie a textelor literare şi non-literare, cu tot ceea ce presupune acest capitol. Am ales texte atât din literatura clasică, dar şi modernă, care să răspundă sensibilităţii copilului de azi. Sunt texte de Nichita Stănescu, Mircea Cărtărescu, Ioana Nicolae, alături de Matei Vişniec. Cineva m-a întrebat dacă avem poze.
Da, avem. Este o carte prietenoasă cu elevii, le va aduce bucurie!", declară prof. Diana-Cătălina Popa, autor al manualului Intuitext de Limba și literatura română.
În plus, formează împreună cu varianta digitală un întreg ce se împletește armonios pentru o învățare eficientă.
Totodată, știm că lectura nu devine plăcere decât dacă intră în joc creativitatea, dacă textul le oferă elevilor posibilitatea de a-şi pune la încercare aptitudinile proprii.
De aceea, textele din literatura română și cea universală, dar și cele nonliterare au fost selectate astfel încât să fie resurse pentru dezvoltarea imaginației, a creativităţii, a capacităţii de receptare a valorilor estetice.
Astfel, având acces la opere alese cu grijă de echipa de autori, elevii învață să aprecieze literatura contemporană și clasică și își formează o atitudine pozitivă față de lectură.
În plus, manualul Intuitext de Limba și literatura română pentru clasa a VII-a:
- încurajează lucrul în echipă, dezvoltând astfel cooperarea și nu competiția (ex. pag. 67);
- propune activități amuzante și plăcute care atrag copiii către învățare (pag. 11, ex. 3);
- încurajează dezvoltarea Inteligenței Emoționale și ajută elevii, prin activitățile propuse, să-și cunoască și să-și exprime emoțiile și sentimentele;
- educă o bună capacitate de argumentare și susținere a unei idei proprii (pag. 19, ex. 12; pag. 20, ex. 13);
- dezvoltă creativitatea prin activitățile inedite propuse în cadrul rubricilor de tipFolosește-ți creativitatea;
- contribuie la dezvoltarea capacității de argumentare, a creativității, a abilității de exprimare orală fluentă și coerentă (pag. 41, ex. 2);
- conține texte în acord cu domeniile de interes ale elevilor: „Ieșirea” de Ioana Niculaie, „George în căutare de comori prin Cosmos” de Lucy și Stephen Hawking, dar și texte clasice și contemporane care îi ajută pe elevi să-și deschidă apetitul pentru lectură și să recunoască un text bine scris: „Despre limba română”deNichita Stănescu, „Elevul Dima dintr-a șaptea” de Mihail Drumeș, „Florin scrie un roman” de Mircea Cărtărescu, „Toate pânzele sus!” de Radu Tudoran, „Boul și vițeii” de Ion Băieșu sau „Rondelul lucrurilor” de Alexandru Macedonski;
"Am încercat să privesc lucrurile din punctul de vedere al copiilor. De aceea, am ales texte chiar create de elevii mei. Bineînteles, cu acordul lor. Manualul este puiul nostru într-un sistem în continuă schimbare. Se adresează tuturor elevilor, de la cel mai simplu, până la cel mai selectiv, care caută întrebări-provocare.
E un manual făcut cu drag, de oameni care vin cu drag la şcoală. Un manual pentru elevi care să fie fericiţi şi mulţumiţi la orele de română”, declară prof. Mirela Dragomir, autor al manualului Intuitext de Limba și literatura română.
- dezvoltă capacitatea elevilor de autoevaluare prin rubricile de tip Autoevaluare elev- Evaluare profesor (pag. 59);
- propune activități inspirate din domeniile de interes ale elevilor, cum ar fi de pildă crearea unei pagini de blog (pag. 69);
- propune proiecte tematice cu activități ce se realizează prin mijloace plăcute noilor generații de elevi: mediul online, device-uri smart. La final, există indicații care îi ajută pe elevi să se autoevalueze (pag. 99);
- prevede activităţi de redactare a textelor narative și descriptive, literare și nonliterare, pe baza unor fragmente sau opere integrale, ce aparțin literaturii române și universale. Astfel, elevii se vor bucura și de lecțiile ce propun elemente de interculturalitate, abordând aspecte precum: raportarea individului la cultura proprie și la cultura altor popoare, compararea unor tradiții romȃnești cu tradiții din alte culturi;
- vizează dezvoltarea competenţelor de comunicare în contexte autentice de viaţă, iar sarcinile de învăţare pun accent pe spontaneitatea şi creativitatea răspunsurilor, stimulează elevii să întrebe, să intervină, să-şi susţină opiniile, să manifeste toleranţă pentru păreri diferite, să aibă iniţiativă, să exprime idei, sentimente și emoții despre ceea ce învaţă.
"S-a mers pe actualizarea cunoştinţelor din clasa a VI-a, dar şi pe introducerea noutăţilor într-o formă accesibilă. Este un manual care este realizat metodic şi conţine exact informaţia de care are nevoie profesorul la clasă, fără a mai fi nevoit să caute în altă parte. Conţine foarte multe exerciţii, la fiecare unitate are aplicaţii recapitulative şi o propunere de test de evaluare", este de părere prof. Elena Corcăcel, autor al manualului Intuitext de Limba și literatura română.
Manualul Intuitext de Limba și literatura română pentru clasa a VII-a, declarat câștigător în urma evaluării calitative CNEE, este realizat în acord cu iniţiativele europene în educaţie care propun jaloane comune în progresia achiziţiilor elevilor, indiferent de limba pe care o vorbesc.
Propus de: Editura_Intuitext | 03.09.2019 12:26 | 3700 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.