Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Clasele primare – înțelegerea noțiunilor dificile. Idei de învățare eficientă

Recent, am aflat de aici cum putem noi, părinții, să-i sprijinim și să le fim alături, arătându-le înțelegere și vorbindu-le cu calm și optimism.

Dar dincolo de sprijinul moral și emoțional, e important să le punem la dispoziție și produse de învățare moderne, actuale, care să-i ajute să înțeleagă mai ușor materia școlară predată la clasă de învățătoare.

De altfel, una dintre cele mai des invocate probleme la clasele primare este lipsa atenției la ore. Copiii noștri se gândesc la altceva, se joacă între ei, râd, vorbesc.

Într-un fel, această lipsă de concentrare este normală în primii ani de școală și de aceea misiunea cadrului didactic este cu atât mai dificilă. Predarea lecțiilor noi și a noțiunilor dificile pare o aventură într-un tărâm misterios, cu rezultate greu de anticipat.

De aceea, școala trebuie să fie un loc în care copiii să vină cu plăcere. Activitățile școlare nu trebuie să reprezinte o ruptură în viața lor, mediul școlar nu ar trebui să fie unul rigid, ci unul relaxant, în care micii elevi să se manifeste cu spontaneitate, să învețe jucându-se, să beneficieze de un climat cald, calm, protector și încurajator.

 

De asemenea, activitățile de învățare trebuie să reprezinte o continuare a activităților plăcute pe care copiii le desfășoară acasă, împreună cu părinții sau cu prietenii. Învățătorul este magicianul care, cu priceperea și talentul său pedagogic, creează la școală o lume frumoasă, de care elevii sunt atrași și unde doresc să vină și să se manifeste în fiecare zi.

 

Învățătorul este cel care propune activități de învățare plăcute, diversificate, care să-i incite pe copii la acțiune: jocuri didactice, jocuri de rol, experimente, întreceri, activități care integrează muzica, dansul sau desenul.

 

 

Un alt „secret”, care îi atrage pe copii către activitățile școlare, sunt scurtele momente în care glumele își fac loc în lecțiile noastre. Zâmbetul, râsul și voia bună relaxează, dau o stare de bine, detensionează, captează atenția și copilul învață mai ușor și cu plăcere.

 

La școală, învățătorul va satisface dorința de afirmare a fiecărui copil în parte, a creșterii stimei de sine (specifică la această vârstă); le va da posibilitatea să se manifeste sau să acționeze în domeniul care îi pasionează și unde sunt talentați.

 

O metodă – tot mai populară în ultima perioadă - prin care apropiem școala de copii o reprezintă produsele propriu-zise de învățare. Ce instrumente de studiu le oferim copiilor noștri astfel încât să îi ajutăm să-și dorească singuri să învețe?

 

Citiți continuarea articolului.

Învăţământ primar | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: ScoalaIntuitext | 22.01.2019 13:35 | 946 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

10 intrebari pentru sfarsitul de an scolar

Motivatia pentru invatare

Parentingul constient

Comunicarea parinte - copil

Trei aspecte ale rezilientei

Echilibrul emotional

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

0 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN