CONCURS Judetean GLASUL FRANCOFONIEI, 18 Martie 2017
Nume proiect: GLASUL FRANCOFONIEI
Organizatori: Coordonatori: Prof. Soitu Ionela, Liceul Teoretic,,Dunarea”Galati Prof..Dancescu Violeta , Scoala Gimnaziala Chiscani , Braila Prof. Chirosca Paula,Liceul Teoretic,,Dunarea”Galati Prof. dr.Motoc Lucica, Liceul Teoretic,,Dunarea”Galati
Condiţii de participare: SECTIUNEA I-III ELEVI AI CLASELOR 0-XII PREZENTAREA UNUI MOMENT ARTISTIC TEATRU/POEZIE/MONOLOG FRANCOFONE SAU KARAOKE/INTERPRETARE A UNEI MELODII FRANCOFONE, DESEN PE TEMA ,,POURQUOI AIMER LA FRANCOPHONIE" SECTIUNEA SIMPOZION ESEU/POEZIE PE TEMA,,POURQU
Perioadă înscriere: 14.01.2017 - 01.03.2017
Perioadă desfăşurare: 01.01.2017 - 16.04.2017
Inspectoratul Şcolar Judeţean Galaţi
Strada Portului, Nr. 55 B
Tel: 0372362000 | Fax:+40236/319396
Tel secretariat: 0372362001; info@isj.gl.edu.ro
Avizat,
Inspector de specialitate,
Prof. Laura Bălan
Inspectoratul Şcolar Judeţean Brăila
B-dul Al.I.Cuza, nr. 172, Brăila,
jud. Brăila, cod 810025
Telefon:
0239 619160
Fax:
0239 619160
0239 614060
E-mail:
brailaisj@gmail.com
Avizat,
Inspector de specialitate,
Prof. Monica Mortu
CONCURS JUDETEAN DE LIMBA FRANCEZĂ
„GLASUL FRANCOFONIEI”
Ediţia a-III-a
Liceul Teoretic,,Dunărea”, Galaţi
Şcoala Gimnazială Chiscani, Brăila
Avizat,
Director,
Mihail Anghel,
ŞCOALA GIMNAZIALĂ CHIŞCANI Chişcani, Brăila
Strada Şcolii Nr. 125
817025 Chişcani
Tel. 0239 664 012
Fax: 0236321731 e-mail: scoala_chiscani@yahoo.com
Avizat,
Director,
Moţoc Lucica,
LICEUL TEORETIC,,DUNĂREA”, GALAŢI
800444
Str. Oltului, nr.24
Tel. 0236 321 731
Fax. 0236321731
e-mail: ldunarea@gmail.com
coordonatori:
Prof. Dăncescu Violeta
Prof. Şoitu Ionela, prof. Chiroşcă Paula, prof. dir. Moţoc Lucica
Parteneri : Liceul de Arte,,Dimitrie Cuclin”, Galaţi
ISJ GALAŢI
ISJ BRĂILA
BIBLIOTECA FRANCEZĂ,,EUGÈNE IONESCO”GALAŢI
CRU AL UNIVERSITĂŢII,, DUNĂREA DE JOS” GALAŢI
ARPF GALAŢI
Argument:
În contextul răspândirii conceptului de mondializare, limba franceză, deşi limbă de circulaţie internaţională, conform statisticilor, a pierdut şi pierde teren în favoarea limbilor engleză şi germană.
În aceste condiţii, se impune motivarea copiilor pentru studiul limbii franceze, având ocazia de a transmite dragostea faţă de această limbă, neuitând locul ocupat de aceasta atât în trecut, cât şi în prezent.
Antrenarea copiilor în programe şi proiecte care vizează studierea limbii franceze trebuie să fie o preocupare importantă a cadrelor didactice de astăzi.
Având în vedere că în şcolile din mediul rural accesul elevilor la mijloacele moderne de informare este limitat şi condiţionat de dotările materiale, considerăm utilă organizarea unui concurs în care aceştia să-şi exprime liber talentul, creativitatea şi dragostea pentru limba franceză.
Obiectivul educaţiei interculturale şi pluriculturale va fi atins dacă vom avea mereu în atenţie afirmaţia făcută de Anatole France : « La langue française est une femme. Et cette femme est si belle, si fière, si modeste, si hardie, touchante, voluptueuse, chaste, noble, familière, folle, sage, qu'on l'aime de toute son âme, et qu'on n'est jamais tenté de lui être infidèle.»
Prin intermediul acestui concurs ne propunem să ilustrăm acte de cultură francofonă făcându-i pe elevi să realizeze că a vorbi o limbă străină înseamnă să te adaptezi mai uşor la noi condiţii de viaţă având în vedere că fiecare naţiune are un stil specific de gândire, de supravieţuire, o altă viziune asupra vieţii. Cunoscând limba franceză, elevul are posibilitatea de a cunoaşte şi alte dimensiuni ale existenţei.
Acest concurs are scopul de a creşte interesul elevilor din mediile urban sau rural pentru studiul limbii franceze. Desenând, cântând, jucând teatru francofon şi scriind în limba franceză vor reuşi să cunoască cultura francofonă. Competitivitatea îi va face să-şi dorească să cunoască mult mai multe despre limba franceză, iar participând la un astfel de concurs vor mai adăuga un argument în favoarea studiului acestei limbi.
Obiective:
1. atragerea copiilor spre activităţi interculturale în limba franceză;
2. cultivarea dragostei pentru limba franceză;
3. descoperirea elevilor cu aptitudini artistice muzicale şi teatrale;
4. dezvoltarea capacităţilor de comunicare în limba franceză;
5. îmbunătăţirea spiritului de lucru în echipă;
6. stimularea creativităţii şi imaginaţiei elevilor;
7. colaborarea cu elevi din alte şcoli şi licee prin intermediul limbii franceze.
Tema concursului:
Cultura francofonă
Concursul va avea două secţiuni la alegere :
I.Expoziţie de desene Illustrer la Francophonie
II.Teatru în limba franceză
III. Karaoke în limba franceză
IV. Eseu sau poezie în limba franceză
Etapele concursului:
- promovarea proiectului pe site-ul ISJ Galaţi şi ISJ Brăila, pe pagina şcolilor organizatoare şi pe site-uri de socializare
- înscriere în concurs prin trimiterea fişelor de înscriere;
- preselecţie cu participare indirectă;
- transmiterea rezultatelor preselecţiei şi a fişelor de evaluare către fiecare unitate de învăţământ înscrisă;
- jurizarea lucrărilor/elevilor selectaţi pentru etapa finală;
- înmânarea diplomelor şi adeverinţelor de participare.
- realizarea şi scrierea revistelor pe cd-uri;
- trimiterea revistelor în format electronic către fiecare unitate de învăţământ.
Grup ţintă: elevii claselor 0 -XII, din ciclurile primar , gimnazial şi liceal din mediile urban-rural
Scopul concursului:
- promovarea culturii franceze prin stimularea elevilor cu potenţial artistic .
Regulamentul concursului
I Prevederi generale referitoare la desfăşurarea concursului
Acest regulament cuprinde cadrul de organizare şi desfăşurare a concursului judeţean de limba franceză ,,Glasul francofoniei ”, ediţia a-III-a. În anul şcolar 2016-2017, Concursul judeţean de limba franceză va fi organizat de Liceul Teoretic,,Dunărea” Galaţi, Şcoala Gimnazială Chiscani, Brăila în parteneriat cu Liceul de Arte,,Dimitrie Cuclin”, Galaţi
Articolul I
Concursul se adresează elevilor din clasele 0-XII, din şcolile primare, gimnaziale sau din liceele din judeţele Galaţi, Brăila şi toate celelalte judeţe învecinate, care studiază limba franceză ca limbă străină.
Un profesor poate participa cu maximum 10 elevi la fiecare dintre secţiuni, indiferent de clasă.
Elevii pot participa una dintre secţiuni, cu un singur număr.
Articolul II
Secţiunile concursului
Concursul se desfăşoară în patru etape distincte şi anume:
Etapa I: Expoziţie de desene Illustrer la Francophonie
Etapa II: Teatru francofon (pot fi incluse şi recitări de poezii sau monologuri în limba franceză)
Etapa III: Karaoke francofon (individual sau grup vocal)
Etapa IV: Eseu sau poezie în limba franceză pe tema Pourquoi aimer le français?, adresată atît elevilor, cât şi profesorilor. Lucrările tuturor participanţilor vor fi incluse într-o revistă cu ISSN în format electronic şi vor fi transmise după etapa în care se dau premiile celor care au avut elevi selectaţi pentru participarea directă-etapa finală
Concursul se organizează cu participare directă/indirectă a elevilor la cele patru secţiuni la Liceul de Arte,,Dimitrie Cuclin” din oraşul Galaţi sâmbătă, 18 martie 2017 începând cu orele 10:00.
I. Expoziţie de desene - participare indirectă : lucrările vor fi trimise prin poştă la adresa Liceul Teoretic,,Dunărea” Galaţi, str. Oltului, nr.24, CP 800444, cu menţiunea pentru Concursul Judeţean Glasul Francofoniei, către doamna profesoară Şoitu Ionela, până la data de 10 martie 2017. Fiecare desen va avea scris în dreapta jos: numele elevului, şcoala de provenineţă, clasa din care face parte şi prof. coordonator.
II.1. Faza de preselecţie- participare indirectă: Teatru în limba franceză : durata 5 -12 minute. Fiecare profesor care înscrie elevi la această secţiune, o va face pe adresa de
e-mail, vocea.francofoniei@gmail.com Aici vor trimite filmuleţul cu numărul pregătit şi fişa de înscriere, conform anexei 1. Fiecare profesor care a înscris elevi va primi toate celelalte filmuleţe trimise de ceilalţi profesori coordonatori şi fişa de evaluare cu punctajul atribuit de juriu, conform anexei 2.
II. 2. Faza finală, 18 martie 2017 – Participare directă –Teatru francofon: Profesorii coordonatori care au avut elevi selectaţi pentru această etapă se vor prezenta împreună cu elevii la Liceul de Arte,,Dimitrie Cuclin” din Galaţi pentru susţinerea numărului/numerelor selectate de către juriul concursului pentru această etapă, pentru re-jurizare şi oferirea diplomelor de participare sau pentru premiere. Profesorii coordonatori, împreună cu elevii vor asigura elementele de decor necesare.
III.1. Faza de preselecţie-numai cu participare indirectă: Karaoke în limba franceză . Fiecare profesor care înscrie elevi la această secţiune, o va face pe adresa de e-mail, vocea.francofoniei@gmail.com Aici vor trimite filmuleţul cu numărul pregătit şi fişa de înscriere, conform anexei 1.
Fiecare profesor care a înscris elevi va primi toate celelalte filmuleţe trimise de ceilalţi profesori coordonatori şi fişa de evaluare cu punctajul atribuit de juriu, conform anexei 2.
III. 2. Faza finală – numai cu participare directă, Karaoke în limba franceză. Fiecare profesor coordonator care are elevi selectaţi pentru faza finală se vor prezenta pe 18 martie la Liceul de Arte,,Dimitrie Cuclin” din Galaţi împreună cu elevii selectaţi pentru susţinerea numărului/numerelor pregătite pentru concurs şi, respectiv pentru jurizare şi oferirea diplomelor de participare. Elevii vor avea la ei, în ziua concursului, pe stick sau pe CD negativul melodiei cu care s-au înscris în concurs.
Articolul IV
Eseu sau poezie în limba franceză pe tema Pourquoi aimer le français? - participare online, adresată atât elevilor, cât şi profesorilor. Lucrările tuturor participanţilor vor fi incluse într-o revistă cu ISSN în format electronic. Revistele în format electronic vor fi transmise după etapa în care se dau premiile celor care au avut elevi selectaţi pentru participarea directă-etapa finală, în termen de maxim o lună de la data 18 martie 2017. Lucrările vor fi trimise profesorilor organizatori în format electronic pe e-mailul vocea.francofoniei@gmail.com , cu menţiunea pentru Secţiunea Eseu /Poezie pe tema Porquoi aimer le français?
RECOMANDĂRI PRIVIND REDACTAREA LUCRĂRILOR
Lucrările vor fi redactate conform următoarelor cerinţe:
1. Fiecare lucrare va avea 2-4 pagini, format A4, margini de 2 cm;
2. Tehnoredactare Microsoft Word, cu caractere Times New Roman, cu diacritice, corp de literă 12, tehnoredactare la 1,5 rânduri; titlul centrat, corp literă 14, bold; la un rând de titlu, autorul/autorii, şcoala, localitatea, aliniat dreapta, corp literă 11, bold
3. Conţinutul lucrării trebuie să vizeze aspecte cu un grad de interes ridicat, din tematica propusă dezbaterii, să aibă originalitate şi să cuprindă experienţe personale. Autorii poartă răspunderea integrală cu privire la originalitatea lucrărilor şi la respectarea dreptului de autor;
4. Lucrările vor fi însoţite obligatoriu de bibliografie (autor, titlu lucrare, editură, localitate, an);
5. Lucrările pot avea 2 autori, caz în care fiecare participant va primi câte o diplomă de participare;
6. Lucrările vor fi redactate în limba franceză.
7. Lucrările se vor înainta organizatorilor electronic, până la data de 18 aprilie 2017 pe adresele de e-mail afișate mai jos împreună cu fişa de participare și acordul de parteneriat.
Notă: Organizatorii îşi rezervă dreptul de a respinge lucrările ce nu respectă normele de tehnoredactare de mai sus și legea drepturilor de autor.
PROMOVAREA
la nivelul şcolii: comisii metodice, avizier, revista liceului
local: cerc pedagogic, ziarul local
naţional: site-ul www.didactic.ro
Articolul V
Pe fişa de înscriere profesorul coordonator al fiecărei unitate de învăţământ participante va trebui să completeze cu majuscule şişa de înscriere, confor anexei 1. Fişa de înscriere va fi scanată şi trimisă pe e-mail la adresa: vocea.francofoniei@gmail.com, până la data de 10 martie 2017.
ArticolulVI
Juriul va fi format din profesori de limbă franceză, de desen, de teatru, de muzică. La evaluare se va pune accentul pe corectitudinea exprimării în limba franceză, pe stilul şi adaptarea temei abordate, pe originalitatea subiectelor alese. Juriul va avea întreaga responsabilitate asupra hotărârilor, iar rezultatele finale nu vor putea fi contestate.
Articolul VII
Se acordă premiile I, II,III şi menţiune la cele trei secţiuni pe categorii de vârstă clasele 0-IV şi clasele V-VIII, IX-XII.
Înscrierea la concurs se va face până pe data de 10 martie 2017 la adresa de e-mail vocea.francofoniei@gmail.com.
Articolul VIII
Participarea la concurs certifică acceptarea şi conformarea la prezentul regulament a tuturor participanţilor (concurenţi, organizatori, evaluatori, îndrumători).
Componenţa, atribuţiile şi responsabilităţile comisiei de organizare şi ale comisiei de evaluare sunt cele menţionate în Metodologia - cadru de organizare şi desfăşurare a competiţiilor şcolare şi a Regulamentului de organizare a ativităţilor cuprinse în calendarul activităţilor educative, şcolare şi extraşcolare.( Nr. 3035, din 10. 01.2012).
PRECIZĂRI IMPORTANTE
- Rugăm fiecare cadru didactic participant să trimită formularul de
înscriere pentru elevi şi cadre didactice, lucrările concursului și a simpozionului, acordul de parteneriat semnat, ştampilat şi scanat pe adresa proiectului până pe 10 martie 2017.
Relatii suplimentare se pot obţine la telefonele :
0724 183 731 - prof. Dăncescu Violeta
0775578201-prof. Şoitu Ionela
0726786577 - Prof. Chiroşcă Paula
sau la adresele de e-mail soituionela@gmail.com, jarlaianu_violeta@yahoo.com pauline21_selim@yahoo.fr
Anexa 1.
FORMULAR DE ÎNSCRIERE
|
CONCURS
SECȚ. 2: Teatru francofon
SECȚ. 2: Karaoke în limba franceză
|
(dați clik în căsuța corespunzătoare secțiunii dv.și bifați cu x)
Numele şi prenumele cadrului didactic îndrumător:.....................................................
.......................................................................................................................................
Specialitatea: ………………………………………………………............................
Unitatea de învăţământ: ……………………………………………............................
Telefon:........................................................................................................................
E-mail: ............................................................................................................................
Adresa unităţii de învăţământ:
Strada: ………………………….. Nr. …………………
Localitatea: ………………………. Codul: ……………
Judeţul: ……………………….
Elevi participanţi:
Nr. crt. |
Numele şi prenumele |
Clasa |
Titlul lucrării |
|
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
FORMULAR DE ÎNSCRIERE
SIMPOZION participare online
SECȚIUNE ELEVI sau PROFESORI : ESEU SAU POEZIE ÎN LIMBA FRANCEZĂ PE TEMA POURQUOI AIMER LE FRANÇAIS?
( pentru cadre didactice sau elevi)
Titlul lucrării .................................................................................................................
……………………………………………………………...……………………………………
Numele şi prenumele cadrului didactic/elevului:...........................................................................
......................................................................................................................................
Specialitatea: /Clasa : ………………………………………………………......................................
Unitatea de învăţământ: ……………………………………………....................................
Telefon:..........................................................................................................................
Mail: ............................................................................................................................
Adresa unităţii de învăţământ:
Strada: ………………………….. Nr. …………………
Localitatea: ………………………. Codul: ……………
Judeţul: ……………………….
Anexa 2
FIŞĂ DE EVALUARE SECŢIUNEA DESEN ILLUSTRER LA FRANCOPHONIE
Originalitate 25 puncte
Claritatea mesajului transmis 10 puncte
Incadrarea în tema secţiunii concursului 15 puncte
Respectarea convenţiilor de realizare a unui desen 20 puncte
Apectul estetic şi stilistic 15 puncte
Creativitate 15 puncte Total 100 puncte
FIŞĂ DE EVALUARE SECŢIUNEA KARAOKE
Nume elev/grup |
Criterii de evaluare Repertoriu adecvat vârstei elevului Acurateţea intonaţională Simţul ritmic Calitatea interpretării Valoarea artistică a pieselor interpretate şi ţinuta scenică a concurenţilor Calitatea pronunţiei în limba franceză
|
Punctaj 10 puncte 25 puncte 20 puncte 25 puncte 10 puncte
10 puncte
Total 100 de puncte |
EVALUAREA PIESELOR DE TEATRU FRANCOFON
CRITERII DE EVALUARE A PIESELOR:
În evaluarea pieselor se va ţine cont de următoarele criterii:
o piese adecvate vârstei copiilor; 10 puncte
o ritm , intonaţie şi mimică corespunzătoare mesajului transmis prin text; 25puncte
o decoruri şi costume adecvate personajelor interpretate; 20 puncte
o coloană sonoră adecvată momentelor de spectacol; 10 puncte
o calitatea tehnicilor de înregistrare (imagine, lumină, sunet); 10 puncte
o originalitatea interpretării 15 puncte
o calitatea pronunţiei în limba franceză 10 puncte
Model Acord de parteneriat
Liceul Teoretic “Dunărea” Galaţi, Str. Oltului, nr.24 CP 800444 Tel. 0236 321 731 Fax. 0236321731 e-mail: ldunarea@gmail.com Şcoala Gimnazială Chiscani, Brăila Strada Şcolii Nr. 125 817025 Chişcani Tel. 0239 664 012 Fax: 0236321731 e-mail: scoala_chiscani@yahoo.com
|
Antetul şcolii partenere |
ACORD DE PARTENERIAT,
Încheiat astăzi, ……………….,
1. PĂRŢILE CONTRACTANTE:
A. Liceul Teoretic ,,Dunărea”, Str Oltului nr. 24, Galaţi, reprezentat prin prof. Moţoc Lucica, în calitate de director, Şcoala Gimnazială Chiscani, Brăila. Strada Şcolii Nr. 125, Chiscani, reprezentată prin prof. Mihai Anghel, în calitate de director şi numiţi în continuare APLICANT
şi
B. Numele instituţiei, adresa, reprezentat prin prof. ............., în calitate de director, şi numit mai departe PARTENER.
2. OBIECTUL CONTRACTULUI:
Obiectul prezentului acord de parteneriat îl reprezintă colaborarea dintre părţile contractante în vederea organizării şi desfăşurării Concursului Judeţean de cultură francofonă Glasul Francofoniei, ediţia a III-a, 03.02.2017- 15.04.2017.
3. GRUPUL TINTA: elevi şi studenţi, care provin din clasele 0-12 sau studenţi.
4. OBLIGATIILE PĂRŢILOR:
A. APLICANTUL se obligă să presteze următoarele servicii:
- să asigure un spaţiu corespunzător desfăşurării concursului în condiţii optime;
- să informeze participanţii despre organizarea concursului;
- să respecte termenele de desfăşurare a concursului;
- să pregătească elevii pentru participarea la concurs;
- să asigure jurizarea performanţelor participanţilor;
- să anunţe punctajul acordat de către juriul format din profesori de muzică/teatru/desen de la Liceul de Arte ,,Dimitrie Cuclin”Galaţi, conform grilei de evaluare cuprinse în regulamentul concursului;
- să asigure semnarea şi ştampilarea, alături de Partener, a diplomelor câştigătorilor desemnaţi de juriu;
B. PARTENERUL se obligă să respecte următoarele condiţii:
- să mediatizeze concursul în instituţia de învăţământ;
- să respecte regulamentul de desfăşurare a concursului;
- să selecteze elevii care să reprezinteşcoala/liceul la concurs;
- să pregătească elevii care s-au înscris la concurs;
- să trimită acordul de parteneriat înregistrat şi ştampilat la adresa menţionată;
- DURATA ACORDULUI:
Acordul intră în vigoare la data semnării acestuia şi este valabil pentru toată perioada concursului.
- CLAUZE FINALE ALE ACORDULUI:
Aplicant, Partener,
Liceul Teoretic,,Dunărea”, Galaţi
Director,
Prof. Moţoc Lucica
Aplicant,
Şcoala Gimnazială Chiscani, Brăila
Director, Mihai Anghel.
Interes general | Toate disciplinele | Evenimente
Propus de: jonella_marcoglu | 14.01.2017 16:08 | 2562 vizualizări
Comentarii (5)
22.01.2017 10:42 minodoraioana
Gorjul poate participa?
22.01.2017 12:24 jonella_marcoglu - Autor
De. Orice judet poate participa. Va asteptam!
22.01.2017 12:24 jonella_marcoglu - Autor
Da, pardon...tastatura aceasta mi-o ia inainte.
18.02.2017 08:37 morarim
Buna ziua, putem participa si din alte judete, desi este un concurs judetean? Va multumesc!
27.02.2017 23:13 jonella_marcoglu - Autor
Da. Se poate participa.
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.