Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Concurs ISTORIA-DE LA INEDITUL DIN DOCUMENTE, LA NOUA TEHNOLOGIE

Perioadă înscriere: 30.11.-0001

Perioadă desfăşurare: 30.11.-0001

Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului

FORMULAR DE APLICAŢIE

Avizat,
Insp. educativ ISJ ______

A.         INFORMAŢII DESPRE APLICANT

Numele instituţiei/unităţii de învăţământ aplicante: Grupul Şcolar „Ştefan cel Mare şi Sfânt”

Adresa completă  Sat Vorona, comuna Vorona, cod poştal 717475....................................

Nr. de telefon/fax   0231588656     / 0231588656..................................................................

Site şi adresă poştă electronică   grscolar_vorona@yahoo.com ......................................................

Persoană de contact (nume şi prenume, funcţie, date de contact) Cotoc Mariana-Violeta, dir. adj.,

tel 0743358819, e-mail cotocvioleta@yahoo.com ......................................................................

B.         INFORMAŢII DESPRE PROIECT

B. 1. Titlul proiectului: ISTORIA-DE LA INEDITUL DIN DOCUMENTE, LA NOUA TEHNOLOGIE 

B.2. Categoria în care se încadrează proiectul: (bifaţi categoria în care se încadrează proiectul dumneavoastră)

a.   cultural – artistic X

b.   tehnico - ştiinţific

c.   sportive - turistic

d.   cetăţenie democratică

e.   altele (precizaţi)

C.         REZUMATUL PROIECTULUI (maxim 1000 caractere)
Prezentaţi următoarele elemente ale proiectului dumneavoastră:

a.   Concurs naţional pe teme inedite din istoria locală.

b.   Număr de elevi implicaţi – 300, din Vorona şi alte localităţi ale ţării, din învăţământul secundar inferior şi superior, interesaţi de descoperirea unor informaţii despre istoria locală, cu abilităţi în utilizarea calculatorului.

c.    Activităţile propuse, în ordinea în care se vor desfăşura:

  • ·        La Grupul
  • ·       
  • ·        Elaborarea lucrărilor şi transmiterea acestora către şcoala coordonatoare de proiect
  • ·        Evaluarea lucrărilor
  • ·        Premierea elevilor şi a profesorilor
  • ·        Mediatizarea rezultatelor.

Echipa înscrisă în concurs în numele Grupului Şcolar Vorona, va selecta informaţii şi imagini din activităţile derulate şi va elabora pliantul şi CD-ul de prezentare a proiectului. Coordonatorul de proiect va prezenta o informare cu privire la derularea activităţilor din proiect, atingerea obiectivelor, rezultatele obţinute şi experienţa dobândită, în cadrul Consiliului de Administraţie al şcolii şi în cadrul colectivului de catedră. Elevilor şcolii, participanţi la acest concurs, li se vor înmâna diplomele într-un cadru festiv, de „Ziua şcolii”. La Centrul de Documentare şi Informare va fi prezentat CD-ul altor elevi din şcoală, profesorilor şi reprezentanţilor comunităţii. La celelalte unităţi şcolare, din comună şi din judeţ, vor fi prezentate pliantul/CD-ul, cu prilejul comisiilor şi cercurilor pedagogice şi al altor activităţi educative. Pe un link al site-ului şcolii vor fi prezentate lucrările şi elevii premianţi.

 

d. Parteneri

 

- Inspectoratul Şcolar al Judeţului Botoşani

- Facultatea de Arhivistică din cadrul   Academiei de Poliţie „Al.I. Cuza” Bucureşti                                      

- Arhivele Statului Botoşani

- Şcoala cu clasele I-VIII Stînca – Pipirig, Comuna Pipirig, judeţul Neamţ                                                                

- Şcoala cu clasele I-VIII Tulgheş, Judeţul Harghita

- Consiliul Local Vorona

- Biserica „Sfinţii Îmăraţi Constantin şi Elena” Vorona

 

D.        PREZENTAREA PROIECTULUI

 

D. 1. Argument justificare, context (analiză de nevoi) (max. 1000 caractere)

 

„Un om care nu-şi cunoaşte istoria este ca un copil care nu-şi cunoaşte părinţii!” a scris Nicolae Iorga. Putem spune că această afirmaţie e cu atât mai plină de substanţă, cu cât istoria la care ne referim are mai multe elemente de istorie locală.

Studierea acesteia îşi face însă loc cu greutate între preocupările elevilor din învăţământul secundar, inferior şi superior. Timp în care, elevii noştri petrec foarte mult timp în faţa calculatoarelor. Prin Proiectul „Istoria – de la ineditul din documente, la noua tehnologie” ne propunem să apropiem cele două aspecte: elevii să fie mobilizaţi în activităţi de descoperire şi descifrare a documentelor din istoria locală, ca izvoare istorice, şi de introducere a acestora în circuitul informaţiilor ştiinţifice, cu ajutorul noii tehnologii. De fapt, principala activitate a proiectului constă în desfăşurarea unui concurs naţional pe teme inedite din istoria locală, sub forma unor comunicări ştiinţifice într-o prezentare electronică.

Ne întrebăm adesea cum şi cu ce contribuim la dezvoltarea culturii şcolare a elevilor. Prin proiectul „Istoria – de la ineditul din documente, la noua tehnologie” ne propunem să transformăm această cultură, dintr-o sumă de fapte şi informaţii imuabile depozitate temporar în memoria copiilor şi adolescenţilor, într-un ansamblu dinamic, catalizator de viitoare energii, în măsură să-şi pună întrebări, să reflecteze şi, de ce nu, să modeleze conştiinţe. Să reflecteze asupra trecutului pentru a înţelege prezentul dar, mai ales, pentru a proiecta un viitor mai bun. Este de fapt esenţa a ceea ce studiul istoriei îl poate oferi tinerilor.

S-a observat că persoanele care învaţă sunt mai motivate în momentul în care pot utiliza respectivele informaţii pentru a face ceva ce are un anumit impact asupra celorlalţi. Pe de altă parte, o activitate intelectuală autentică implică întrebări de interes pentru elevi dincolo de activitatea şcolară, iar elevii vor fi interesaţi atât de întrebările respective, cât şi de răspunsurile pe care le află. Prin urmare, participarea la activităţi intelectuale autentice îi ajută pe elevi în motivarea şi susţinerea în activitatea dificilă pe care o implică studiul.

            Considerăm aşadar că proiectul propus poate contribui major la educarea elevilor în spiritul normelor şi valorilor europene valabile la acest nou început de mileniu.

Regulament de înscriere, participare, desfăşurare şi evaluare

 

 

Activităţile proiectului implică elevii din învăţământul secundar şi profesorii acestora şi se desfăşoară pe două secţiuni (elevii de gimnaziu – prima secţiune şi elevii de liceu – a doua secţiune). La ambele secţiuni se vor elabora lucrări pentru concurs sub acelaşi generic, „Istoria – de la ineditul din documente, la noua tehnologie”, titlul lucrării fiind opţiunea fiecăruia dintre participanţi. Lucrările vor avea forma unei comunicări ştiinţifice într-o prezentare electronică şi se vor încadra în maximum 3 pagini la prima secţiune şi maximum 4 pagini, la secţiunea a doua. Subiectul tratat se va referi la aspecte inedite din istoria locală. Ineditul poate fi ilustrat prin includerea unor documente, fotografii, etc., expuse intr-un format digital.

Înscrierea în concurs se va face prin completarea Formularului de înscriere ataşat şi expedierea acestuia pe una dintre adresele de e-mail: cotocvioleta@yahoo.com sau grscolar_vorona@yahoo.com , până la data de 28 februarie 2011.

Fiecare elev ce se va înscrie în concurs, va înscrie sub titlul lucrării datele sale de identificare (numele şi prenumele, clasa, şcoala, localitatea, judeţul); numele şi funcţia/specializarea îndrumătorului se vor preciza în Formularul de înscriere. Lucrările vor fi expediate pe suport electronic, însoţite de un plic format A4 autoadresat şi timbrat, pe adresa: Grupul Şcolar „Ştefan cel Mare şi Sfânt” Vorona, comuna Vorona, judeţul Botoşani, cu menţiunea pentru concursul „Istoria – între ineditul din documente şi noua tehnologie”; precum şi pe una dintre adresele de e-mail menţionate mai sus, până la data de 10 aprilie 2011.  

Criteriile de jurizare vor fi cele de originalitate, interpretare ştiinţifică şi încadrare în istoria naţională, realizare artistică şi estetică a prezentării.

Festivitatea de premiere va avea loc în data de 22 aprilie 2011 la Centrul de Documentare şi Informare al Grupului Şcolar „Ştefan cel Mare şi Sfânt” Vorona. Finalităţi: diplome şi premii tuturor elevilor participanţi la concurs; diplome de merit pentru profesorii îndrumători; comunicat de presă.

 

Formular de înscriere

 

Numele şi prenumele elevului _____________________________

Şcoala ___________________________ clasa _______________

Adresa şcolii __________________________________________

Titlul lucrării __________________________________________

Secţiunea _____________________________________________

 

Numele şi prenumele îndrumătorului________________________

Funcţia ___________________specializarea__________________

Adresa _______________________________________________

Telefon____________________ e-mail _____________________

 

 

Propus de: mariana_cotoc | 25.02.2011 15:07 | 1870 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul constient

Comunicarea parinte - copil

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 16 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

3 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN