Şcoala cu
bune practici

77 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

CONCURS NAŢIONAL -ACVARISTICA, DE LA HOBBY LA ŞTIINŢĂ

Realizarea de către elevi a unor proiecte individuale sau de grup prin care să demonstreze că acvariul şi acvaristica sunt instrumente la îndemâna lor pentru cunoaşterea legilor echilibrului biologic în natură, precum şi formarea deprinderilor de a folosi metode ştiinţifice de cercetare şi de aplicare a acestora în practică, dar şi stimularea capacităţilor creatoare ale elevilor, materializate în lucrări artistice cu tematică acvaristică.

Nume proiect: ACVARISTICA, DE LA HOBBY LA ŞTIINŢĂ

Organizatori: Palatul Copiilor Timişoara – Cercul de Acvaristică Liceul Teoretic „Grigore Moisil” Timişoara Şcoala Gimnazială nr. 21 „Vicenţiu Babeş” Timişoara

Perioadă înscriere: 05.05.2014 - 10.06.2014

Perioadă desfăşurare: 11.06.2014 - 15.06.2014

PALATUL COPIILOR TIMIŞOARA

LICEUL TEORETIC „GRIGORE MOISIL” TIMIŞOARA

ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR. 21 „VICENŢIU BABEŞ” TIMIŞOARA

CONSILIUL JUDEŢEAN TIMIŞ

CENTRUL DE CULTURĂ ŞI ARTĂ AL JUDEŢULUI TIMIŞ

INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN TIMIŞ


CONCURS NAŢIONAL

ACVARISTICA, DE LA HOBBY LA ŞTIINŢĂ,  ediţia a II-a

 

1. ORGANIZATORI: - Palatul Copiilor Timişoara – Cercul de Acvaristică,

- Liceul Teoretic „Grigore Moisil” Timişoara,

- Şcoala Gimnazială nr. 21 „Vicenţiu Babeş” Timişoara

2. PARTENERI: - Consiliul Judeţean Timiş

- Centrul de Cultură şi Artă al Judeţului Timiş

- Inspectoratul Şcolar Judeţean Timiş

3. PERIOADA DE DESFĂŞURARE: iunie 2014

4. LOCALITATEA: TIMIŞOARA

5. NIVEL DE VÂRSTĂ: GIMNAZIAL

6. ARGUMENT:

Un acvariu este un ecosistem acvatic în miniatură, fiindcă la o cercetare mai atentă, ajutaţi bineînţeles de microscop, în afară de specia pentru care a fost creat, vom avea plăcerea să descoperim o lume nebănuită de făpturi minuscule într-o permanentă agitaţie. Ceasuri întregi pot să-ţi răpească microscopicele fiinţe dintr-o picătură de apă luată cu pipeta din acvariu.

Observaţiile în acvariu îmbogăţesc cunoştinţele botanice, zoologice, fiziologice. Aici se pot cunoaşte pe viu legile echilibrului biologic în natură, caracteristicile respiraţiei, hrănirii, creşterii şi înmulţirii organismelor acvatice. Dar semnificaţia acvariului nu se reduce numai la observaţii ştiinţifice. Această lume acvatică în miniatură constituie un refugiu plăcut şi odihnitor după o zi de muncă.

În urma derulării proiectului dorim să obţinem creşterea gradului de sensibilizare a elevilor cu marea complexitate a studierii acvariilor, familiarizarea elevilor cu activităţi de cercetare ştiinţifică, cu promovarea ideii că acvaristica începe ca un hobby, dar se poate transforma în ştiinţă şi de ce nu, mai târziu, într-o meserie sau chiar afacere.

Proiectul presupune şi materializarea studiului ştiinţific în produse ale muncii elevilor şi în realizarea unei expoziţii pentru public, implicarea unui număr mare de elevi de vârste diferite, dezvoltarea deprinderilor de a lucra în grup şi de a coopera în vederea învăţării.

Epoca peştilor roşii, învârtindu-se într-un borcan, a trecut; astăzi, un acvariu este mult mai mult decât atât, este o „felie” de natură reconstituită care necesită păstrarea unui echilibru permanent. Natura, atunci când nu este perturbată de grave dezechilibre, se supune unor legi. A fi acvarist înseamnă să înţelegi aceste legi şi să le reproduci într-un mediu redus, în care densitatea animalelor şi vegetalelor este net superioară, să ordonezi toate fenomenele ce se desfăşoară în acest microunivers, iar rezultatul trebuie întotdeauna să se apropie de cel existent în natură.

7. SCOPUL:

Realizarea de către elevi a unor proiecte individuale sau de grup prin care să demonstreze că acvariul şi acvaristica sunt instrumente la îndemâna lor pentru cunoaşterea legilor echilibrului biologic în natură, precum şi formarea deprinderilor de a folosi metode ştiinţifice de cercetare şi de aplicare a acestora în practică, dar şi stimularea capacităţilor creatoare ale elevilor, materializate în lucrări artistice cu tematică acvaristică.

8. SECŢIUNI:

- ştiinţifică: - studii de cercetare ştiinţifică din domeniul acvaristic

- artistică: - universuri acvatice imaginate de elevi

9. ACTIVITĂŢI:

Pentru elevii Cercului de Acvaristică de la Palatul Copiilor Timişoara proiectul se doreşte a fi o finalizare a activităţii Cercului de Acvaristică din anul şcolar 2013-2014 şi de promovare a activităţii specifice în rândul elevilor acvarişti, dar şi a colegilor, cadrelor didactice şi părinţilor acestora.

Activitatea constă în realizarea şi prezentarea unor studii de cercetare ştiinţifică, dar şi de creaţie artistică, efectuate de elevii acvarişti, atât în laborator sub forma unor activităţi practice, cât şi acasă prin căutarea de materiale necesare în literatura de specialitate sau pe internet. Proiectele vor fi individuale sau colective.

Rezultatele obţinute în urma studiului efectuat vor fi prezentate sub diferite forme: postere, portofolii, proiecte, experimente practice, prezentări power point, machete din diverse materiale reciclabile sau din natură, care să reprezinte un univers acvatic imaginat de elevi, filme, albume foto, etc.

Un juriu de specialitate va premia cele mai bune proiecte. Elevii vor primi premii şi diplome de participare. Finalizarea proiectului se va face sub forma unei expoziţii cu produsele muncii elevilor în cele trei instituţii şcolare partenere.

• Pe plan naţional concursul se adresează instituţiilor şcolare sau palate şi cluburi ale copiilor din ţară acolo unde există preocupări în domeniul acvaristic şi se desfăşoară prin corespondenţă electronică.

Vă rugăm să trimiteţi prin email lucrările ştiinţifice sau fotografii care să ilustreze cât mai bine activităţile din acest domeniu, însoţite de câteva explicaţii pe care le consideraţi necesare, şi care vor fi de asemenea apreciate de juriul de specialitate, urmând ca participanţii să primească diplome şi premii.

Lucrările realizate pot fi: postere, portofolii, proiecte, experimente practice, prezentări power point, machete din diverse materiale reciclabile sau din natură, care să reprezinte un univers acvatic imaginat de elevi, filme, albume foto, etc.

Vă rugăm să completaţi datele din fişa de înscriere de mai jos pe care o trimiteţi împreună cu lucrarea.

10. TERMEN DE TRIMITERE : 10 IUNIE 2014

11. PERSOANA DE CONTACT:

PROF. BELEA LIANA – prof. coord. Cercul de Acvaristică, Palatul Copiilor Timişoara

TEL: 0747275357

EMAIL:  lianabelea@yahoo.com

 

 

FIŞĂ DE ÎNSCRIERE

CONCURS NAŢIONAL

ACVARISTICA, DE LA HOBBY LA ŞTIINŢĂ,  ediţia a II-a


TITLUL LUCRĂRII: ………………………………………………………………

SECŢIUNEA: ………………………………………………………………………

ŞCOALA: ……………………………………………………………………………

LOCALITATEA: ……………………………………………………………………

JUDETUL: ………………………………………………………………………….

NUMELE ELEVILOR: ……………………………………………………………..

NUMELE PROFESORULUI COORDONATOR: …………………………………………………………………………………............

ADRESA DE EXPEDIERE A DIPLOMELOR: …………………………………………………………………………………………

 

Propus de: Acvaristica | 05.05.2014 23:35 | 1590 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Violenta copiilor fata de parinti

Violenta in familie

De ce este necesara tristetea

Echilibrul emotional

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 10 evenimente

«DECEMBRIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Sunteți un profesor care învață tot timpul? Alegeți un răspuns și comentați

51 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN