Concurs naţional „Alegerea primarului” - Grup Şcolar I.C.M. „Dacia” Piteşti
Perioadă înscriere: 30.11.-0001
Perioadă desfăşurare: 30.11.-0001
PROIECT NAŢIONAL EDUCATIV
„ ELEVUL DE AZI CETĂŢEANUL
DE MÂINE”
A. DENUMIREA PROIECTULUI: „ELEVUL DE AZI CETĂŢEANUL DE MÂINE”
- Mesajul: „CETĂŢENIA ACTIVĂ NE APROPIE DE EUROPA”
Sloganul proiectului: “Să învăţăm şi să trăim democratic”
b. Tipul de educaţie complementară: Educaţie pentru cetăţenie democratică
c. Tipul de proiect: naţional
B. APLICANTUL
GRUPUL ŞCOLAR I.C.M. „DACIA”: TELEFON 0248212334, FAX: 0248212334, STR. HENRI COANDĂ NR. 4, PITEŞTI, jud. ARGEŞ
Concursul „Alegerea Primarului” din cadrul proiectului naţional „Elevul de azi, cetăţeanul de mâine” este înscris în Calendarul Activităţilor Educative Regionale şi Interjudeţene-2011 cu nr. de înregistrare 29685/25.02.2011 , la poziţia 33.
Motivaţia activităţii: permite elevilor să analizeze drepturile şi responsabilităţile persoanelor într-o societate democratică, prin implicarea lor în procesul de luare a deciziilor cu privire la exercitarea drepturilor cetăţeneşti, de a alege şi de a fi ales în structurile statului.
Obiective:
¨ cognitive: elevul va învăţa să-şi valorifice potenţialul individual, să se pregătească pentru cetăţenia în comunitate şi să-şi dezvolte capacităţile de interacţiune cu lumea înconjurătoare.
¨ afective: elevul îşi va dezvolta creativitatea civică şi atitudinile necesare reuşitei individuale într-o societate democratică.
¨ comportamentale: elevul va avea un comportament tolerant care să stimuleze respectul, înţelegerea şi cooperarea; va formula opinii, judecăţi de valoare şi va lua decizii; va înţelege necesitatea participării la vot pentru având dreptul de a alege si de a fi ales in structurile statului.
REGULAMENT DE PARTICIPARE
CONCURS: ”Alegerea primarului”
¨ Organizarea Concursului naţional “Alegerea primarului„ pentru elevi, constă în prezentarea unei platforme program, care să pună în evidenţă capacitatea elevilor de a-şi exercita drepturile cetăţeneşti de a alege şi de a fi ales utilizând metoda “jocului de rol”;
¨ Şcolile participante vor realiza un film care va prezenta, pe CD/DVD, modul de alegere a primarului pentru o comunitate, cu un joc de rol filmat, pe care îl vor trimite la şcoala organizatoare, pe e-mail şi prin poştă, până la 30 aprilie 2011;
¨ Realizarea filmului presupune alegerea unor echipaje formate din maxim 8 elevi: candidat, staff de campanie şi alegători. Durata filmului nu trebuie să depăşească 15 minute.
¨ Criterii de evaluare: modul de prezentare a echipei de elevi, logistica şi animaţia;
¨ Criterii de departajare: punctajul final obţinut de fiecare echipaj, conform fişei de evaluare prezentată în anexe.
Juriul va fi format din reprezentanţi ai ISJ Argeş, ai Primăriei municipiului Piteşti şi profesorii implicaţi în proiect de la Grupul Şcolar I.C.M. “DACIA” Piteşti.
Se acordă trei premii (I, II, III) şi trei menţiuni.
Fiecare echipaj înscris în concurs va primi diploma de participare.
Rezultatele concursului vor fi anunţate pe site-ul on-line al cadrelor didactice https://www.didactic.ro/ .
La festivitatea de premiere din data 14 mai 2011 vor participa numai unităţile şcolare care au fost premiate (profesorul coordonator şi un reprezentant al elevilor).
Înscrierea se face până la data 30 aprilie 2011 pe adresa de e-mail: concursdaciapitesti@yahoo.com Înscrierea şi trimiterea lucrărilor pe e-mail se poate realiza şi prin site-ul www.transfer.ro , la aceeaşi adresă de e-mail, în caz că fişierul ataşat este mai mare de 25M.
Informaţii suplimentare la prof. Niţă Valentina, nitavaly1958@yahoo.com, tel. 0726688820 şi prof. Popescu Cristina , mariacrys2006@yahoo.com, tel. 0723312575
¨ Depunerea lucrărilor pe suport electronic se face până la data de 30 aprilie 2011, data poştei, la Grup Şcolar I.C.M. “DACIA” Piteşti, str. Henri Coandă nr. 4, Piteşti, Argeş, cod Poştal 110439, pe numele prof. Niţă Valentina.
¨ Specificaţi numele, prenumele pentru elevi şi cadrul didactic coordonator, şcoala de provenienţă, oraşul, judeţul, conform fisei de înscriere( anexa 2).
PROGRAM zilei de 14 mai 2011
10,00-10,30 - Primirea participanţilor şi a invitaţilor:
10,30-11,00 – Alocuţiuni - reprezentanţi ai I.S.J. Argeş, Primăria municipiului Piteşti
11,00- 11,30 – Program artistic prezentat de elevii Grupului Şcolar I.C.M. „Dacia” Piteşti
11,30-12,00 – Festivitatea de premiere a concursului “ Alegerea primarului”
12,00-13,00- Concluzii şi încheierea lucrărilor
Notă
¨NU SE PERCEPE NICIO TAXĂ DE PARTICIPARE;
¨LA ACEST CONCURS NU SE ADMIT CONTESTAŢII CONFORM ART. 46 DIN REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI DESFĂŞURARE A CONCURSURILOR ŞCOLARE, APROBAT PRIN O.M. Nr. 3109/28/01/2002. LUCRĂRILE ÎNSCRISE ÎN CONCURS SE VOR PĂSTRA TIMP DE UN AN ÎN ARHIVA GRUPULUI ŞCOLAR I.C.M. „DACIA „ PITEŞTI
¨ORGANIZATORII NU ÎŞI ASUMĂ RĂSPUNDEREA PENTRU ADRESELE DE EXPEDIERE COMPLETATE GREŞIT PE FORMULARUL DE ÎNSCRIERE;
¨Costul transportului va fi suportat de către participanţii câştigători ai concursului, sau de către unităţile şcolare de la care aceştia provin;
¨ CAZAREA ŞI MASA PENTRU participanţii câştigători VOR FI ASIGURATE DE către GRUPUL ŞCOLAR I.C.M.”DACIA” PITEŞTI.
Anexa 1
PROIECT NAŢIONAL EDUCATIV
„ ELEVUL DE AZI CETĂŢEANUL
DE MÂINE”
FIŞA DE ÎNSCRIERE
CONCURS NATIONAL
“Alegerea primarului “
14 MAI 2011
NUME ŞI PRENUME (ECHIPAJ CONCURS)-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
NUME ŞI PRENUME PROFESOR COORDONATOR------------------------------------------------------------
UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT -------------------------------------------------------------------------------------
LOCALITATEA -------------------------------------------------------JUDEŢUL------------------------------------
ADRESA PROFESORULUI COORDONATOR( sau unde se doreşte trimiterea diplomelor)—----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TELEFON---------------------------------------------- E-MAIL ------------------------------------------------------
Anexa 2
FIŞĂ DE EVALUARE CONCURS ELEVI
Nr.crt. |
Echipaj concurs |
Prezentare (punctaj maxim) |
Logistica (punctaj maxim ) |
Animatie (punctaj maxim ) |
1. |
Candidat |
30 puncte |
20 puncte
|
- |
2. |
Staff campanie |
20 puncte |
10 puncte
|
10 puncte |
3. |
Alegători |
- |
-
|
10 puncte |
Total : 100 puncte
Interes general | Toate disciplinele | Evenimente
Propus de: popescumariacristina | 15.03.2011 05:47 | 1433 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.