Concurs Național ,,Cartea - labirint de oglinzi sau calea către sine”
Nume proiect: ,,Cartea - labirint de oglinzi sau calea către sine”
Organizatori: Școala Gimnazială Petrești, județul Alba
Condiţii de participare: Pot participa elevii ai claselor V-VIII și profesori, nu se percepe taxă de participare
Perioadă înscriere: 30.04.2015 - 01.06.2015
Perioadă desfăşurare: 30.04.2015 - 12.06.2015
Proiectul vizează valorificarea experienţei de lector în rândul tinerelor generaţii. Lectura poate fi parte a înţelegerii conştiente sau prin joc, a lumii în unitatea ei. Proiectul îşi propune eliberarea sinelui din constrângerile şi graniţele unor lecturi inocente, ce nu depăşesc sfera de înţelegere pur formală a textului. Cunoaşterea temeinică a lumii de dincolo de ,,marele ascuns”, este reprezentată la nivel microcosmic prin însuşi actul citirii. A reflecta asupra sinelui citind, înseamnă asumarea fiinţei ca şi parte a universului.
Proiectul propus invită prin activităţile sale toţi profesorii şi elevii care conştientizează necesitatea unei cunoaşteri autentice a lumii şi a sinelui prin lectură să se prindă în acest miraj al perceperii lumii prin prisma universurilor fictive ca şi metafore revelatorii ale realităţii înconjurătoare.
În desfăşurarea acestui proiect se vor implica atât elevii claselor V-VIII, cât şi profesorii din învăţământul preuniversitar care vor participa direct sau indirect la activităţile propuse. Cele două activităţi ale proiectului, „Eu şi cartea” şi Concursul ,,Cartea – labirint de oglinzi sau calea către sine” vizează schimbul de experienţe, bune practici între parteneri, precum şi manifestarea talentului creativ ca revelare a experienţelor lecturii. Activităţile sunt destinate elevilor implicaţi, cât şi profesorilor (fie în calitate de îndrumători, fie în calitate de participanţi/concurenţi).
Proiectul este iniţiat ca şi un demers al nevoii de provocare la lectura. Astfel, se vor aborda şi unele deficienţe întâmpinate (tot mai des!) în rândul exerciţiilor de scriere. Se vor urmări atât problemele de scriere din punct de vedere ortografic şi de punctuaţie, dificultăţile în exprimare, dar şi metode de scriere creativă care să acceseze fondul interior şi originalitatea copiilor. Mai mult decât atât, talentul elevilor implicaţi, cât şi al profesorilor, vizează şi domeniul artelor vizuale, iar mai apoi activităţile interdisciplinare vor accentua capacitatea elevilor de a face analogii prin transferul de competenţe şi informaţii de la o disciplină la alta. De asemenea, competenţele de comunicare şi inter-relaţionare vor fi dezvoltate în cadrul unor activităţi ce vor stârni curiozitatea, capacitatea de muncă în echipă şi abilităţile de exprimare prin orice formă de artă.
Diversele activităţi propuse în cadrul proiectului valorifică exerciţiul aprioric al lecturii şi manifestraea sinelui în raport cu lumea cărţii printr-o altfel de abordare sau o extindere dincolo de orele de curs.
Propus de: andreeadanila | 30.04.2015 19:10 | 1532 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.