Concurs national istorie Vorona Botosani
Perioadă înscriere: 30.11.-0001
Perioadă desfăşurare: 30.11.-0001
A. APLICANT: Grupul Şcolar „Ştefan cel Mare şi Sfânt” Vorona, jud. Botoşani
Persoană de contact: Cotoc Mariana-Violeta, profesor de istorie, dir. adj., e-mail cotocvioleta@yahoo.com ; grscolar_vorona@yahoo.com
B.1. Titlul proiectului: ISTORIA - DE LA INEDITUL DIN DOCUMENTE, LA NOUA TEHNOLOGIE
B.2. Categoria în care se încadrează proiectul: tehnico – stiintific X
C. REZUMATUL PROIECTULUI
a. Concurs naţional (înscris în Calendarul Activităţilor Educative Regionale şi Interjudeţene al MECTS pentru anul 2012), pe teme inedite din istoria locală.
- Activitati propuse, în ordinea în care se vor desfăşura
Lansarea proiectului. La Grupul Şcolar „Ştefan cel Mare şi Sfânt” Vorona, într-un cadru festiv, cu participarea elevilor şcolii, a profesorilor, a managerilor şcolii, a reprezentanţilor autorităţilor locale, ai ISJ şi ai părinţilor. Vor fi prezentate obiectivele, partenerii, grupul ţintă, activităţile, modalitatea de evaluare şi premiere, aşteptările din acest proiect.
Lansarea concursului. Partenerilor în proiect dar, şi altor instituţii de învăţământ din ţară, cu elevi în învăţământul secundar inferior şi superior, le vor fi transmise prin e-mail Regulamentul concursului şi Formularul de înscriere.
Elaborarea lucrărilor şi transmiterea acestora către şcoala coordonatoare de proiect. Fiecare unitate şcolară înscrisă în concurs, în funcţie de secţiunea aleasă, va elabora lucrarea pe care o va transmite pe suport electronic şi prin e-mail şcolii coordonatoare de proiect.
Evaluarea lucrărilor. Un grup de profesori, desemnaţi de inspectorul de specialitate al ISJ Botoşani, care include şi un reprezentant al Facultăţii de Arhivistică din Bucureşti (lector univ. Nicu Pohoaţă), va evalua lucrările şi va stabili premiile.
Premierea elevilor şi a profesorilor. În funcţie de locul ocupat în concurs, fiecare elev va primi o diplomă. Profesorii îndrumători vor primi diplome de merit. Diplomele vor fi transmise prin poştă elevilor şi profesorilor participanţi la concurs.
D.2. Obiectivul general /scopul: contribuţia la înfăptuirea unor schimbări majore în domeniul studiului istoriei şi al educaţiei în spiritul valorilor democraţiei şi atitudinii civice. Proiectul contribuie la creşterea nivelului de performanţă al elevilor şi la dezvoltarea competenţelor pentru secolul XXI.
D.3. Obiectivele specifice ale proiectului:
privind elevii: să descopere în textul documentelor istorice exprimări legate de cronologia localităţii; să identifice spaţiul în care au fost localizate anumite evenimente la care au participat locuitorii comunităţii noastre; să utilizeze aceste informaţii pentru a stabili legături cu cele învăţate la istoria românilor; să stabilească, pe baza textelor, relaţia cauză-efect, acţiune-consecinţă, real-ireal, etc. Şi, de asemenea,: să realizeze comunicări eficiente verbale, scrise şi multimedia cu privire la informaţiile identificate; să analizeze şi să integreze informaţii în diverse forme şi medii; să se adapteze la diverse roluri şi responsabilităţi; să depisteze, analizeze şi să rezolve diverse probleme; să identifice propriile nevoi de învăţare; să manifeste responsabilitate faţă de nevoile comunităţii;
privind cadrele didactice: să dezvolte materiale didactice ce pot fi folosite în predarea şi studierea unor teme de istorie, oferind posibilitatea unor noi abordări metodologice; să pregătească profesorii implicaţi în proiect pentru utilizarea noilor materiale şi metodologii la clasă şi să-i abiliteze ca persoană - resursă la nivel local;
privind părinţii şi membrii comunităţii locale: să conştientizeze importanţa educării copiilor în spiritul valorilor neamului românesc şi să se implice în acest demers.
Propus de: amati | 05.03.2012 14:09 | 1684 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.