Şcoala cu
bune practici

52 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Concurs National "Natura creează şi trăieşte", editia a IV-a

CONSILIUL JUDEŢEAN TIMIŞ

INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN TIMIŞ

PALATUL COPIILOR TIMIŞOARA

INVITAŢIE

CONCURS  NAŢIONAL

Ediţia a IV-a

Iunie 2012

NATURA CREEAZĂ ŞI TRĂIEŞTE

Motto:

 

Fie ca întotdeauna să avem:

AER pentru a respira,

APĂ pentru a bea,

FOC pentru a ne încălzi,

PĂMÂNT pentru a putea trăi.

 

ORGANIZATOR:

PALATUL COPIILOR TIMISOARA

Director  Prof. Nicolae Puşcaşu

AUTOR:

CERCUL DE ECOLOGIE – PROF. LUMINIŢA IOVIŢONIU

CERCUL DE ACVARISTICĂ – PROF. LIANA BELEA

OBIECTIV GENERAL:

Analizarea şi interpretarea fenomenelor de tip „Acesta este efectul, care este cauza” precum şi formarea unor conştiinţe de mici cercetători la elevi, prin desfăşurarea unei activităţi concurs în vederea creşterii gradului de implicare a elevilor în rezolvarea problemelor mediului.

GRUP ŢINTĂ:

-        elevi şi cadre didactice din clasele V-VIII de la şcoli, palate şi cluburi ale elevilor din ţară

-        părinţi, comunitatea locală/zonală

SECTIUNEA 1: Jocuri ECO-LOGICE

„Nu ne putem imagina copilăria fără râsetele şi jocurile sale. Sufletul si inteligenţa

devin mari prin joc. Despre un copil nu se poate spune că el creste si atât; trebuie să spunem că el se

dezvoltă prin joc.” (Jean Chateau)

Jocurile didactice constituie o excelentă şcoală a educaţiei, a conduitei, a fanteziei şi

imaginaţiei, a energiei, fiind un instrument indispensabil pentru dezvoltarea intelectuală a copiilor . ,,Jocul didactic’’, ca metoda de predare si invatare, dozat cu pricepere in ansamblul strategiei educationale, asigura un caracter atragator, dinamism, varietate, buna dispozitie a activităţii de învăţare, restabileşte echilibrul psiho-fizic, furnizează motivaţia stimulatorie, fortifică energiile fizice şi intelectuale ale elevilor.

Cercul de ecologie, pe care-l coordonez impune conceperea unor activiăţti-joc, prin

care sa pot transmite copiilor cât mai multe informaţii, dar, mai ales să-i motivez să urmeze

strategia mea didactică. După ce am pus în practică jocurile create de mine, i-am provocat pe ei

să fie autori. Rezultatul a fost mult peste aşteptări.

Aceeaşi provocare o adresez tuturor copiilor dornici să  descopere ecologia prin joc.

 

SECTIUNEA 2: ECO-ARTA

Realizarea unor tablouri prin tehnica quilling.

Se pot obtine fâşiile de hârtie necesare prin folosirea unui distrugător de documente. Tablourile să fie de dimensiunea 20/25 cm, având ca suport carton sau PFL.

 

SECTIUNEA 3: MASCOTA ECO

Trimiterea unei mascote de mărime şi  forma la alegere. Mascota trebuie însoţită de o prezentare scrisă sau video. O şcoală poate trimite maxim 2 mascote.

SECŢIUNEA 4  : Acvaristica, de la hobby la ştiinţă

Trimiterea de lucrări ale elevilor care să ilustreze activităţi practice din domeniul acvaristic. Lucrările vor cuprinde:

-         parte introductivă cu informaţii generale despre tema aleasă;

-         descrierea activităţii practice cu etapele parcurse;

-         fotografii care să demonstreze desfăşurarea activităţii practice;

-         concluzii.

Se vor lua în calcul următoarele aspecte:

- originalitatea, ineditul temei alese,

- calitatea ştiinţifică a lucrării,

- modul de prezentare a lucrării,

- fişe de observaţii proprii, rezultate obţinute în urma desfăşurării experimentului.

-  ilustrarea activităţii.

 

REGULAMENT DE PARTICIPARE

Inscrierea se face prin trimiterea fişei de înscriere şi a lucrărilor:

-         JOCUL  ECO-LOGIC în format electronic ,

-         Tabloul prin colet,

-         Mascota  prin colet

-         Studiile acvaristice listate

-         PÂNĂ la data de 15 iunie 2012 la adresa:

Palatul Copiilor Timişoara, Calea Martirilor, Nr. 64, Timişoara

(cu specificatia Concurs ECO-Logic)

sau

iovitoniu_luminita@yahoo.com

Nu este necesară trimiterea prin poşta a jocurilor. Dacă a fost creat un model de joc pe o

planşă, aceasta se scanează şi se trimite doar imaginea cu regulile jocului ataşate. Toate lucrările

primite vor fi listate de către organizator şi evaluate de un juriu.

O şcoală pote trimite maxim 3 jocuri şi 3 tablouri.

NU se percepe taxa de participare.

Jurizarea lucrărilor se va face de către o echipă formată din cadre didactice de

specialitate, şi reprezentanţi ai comunităţii locale pe data de 20.06.2012.

Primele 3 clasate la fiecare sectiune vor fi premiate, pe lângă diplome, şi cu reviste

„TERRA Magazin”, Nr. 6.

Rezultatele concursului, diplomele şi premiile vor fi transmise şcolilor participante .

Finalizare:

- expoziţie cu toate lucrările ;

- diplome pentru elevii care au obţinut premii şi menţiuni pe grupe de vârstă şi pe secţiuni ;

- diplome de participare pentru toţi participanţii şi colaboratorii.

 

 


 

Propus de: iovitoniu | 17.05.2012 14:53 | 2079 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

10 intrebari pentru sfarsitul de an scolar

Motivatia pentru invatare

Parentingul constient

Comunicarea parinte - copil

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IULIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

1 vot | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN