CONCURSUL JUDEȚEAN DE CREAȚIE LITERARĂ ȘI LOGICĂ MATEMATICĂ
Nume proiect: ECOURILE COPILĂRIEI
Organizatori: Școala Gimnazială Ruși, comuna Belcești, județul Iași
Perioadă înscriere: 09.03.2015 - 31.03.2015
Perioadă desfăşurare: 07.04.2015
REGULAMENT DE ORGANIZARE
- Secţiuni/ structura subiectului
Partea I - Creaţie literară, Partea a II-a- Logică matematică
- Condiţii de participare
Înscrierea participanților se va face până la data de 31 martie 2015, prin completarea fișei de înscriere şi expedierea ei prin e-mail pe una din adresele scoalarusi@yahoo.com , chelariu_daniela@yahoo.com, mirelamorun@gmail.com.
- Criterii de evaluare/jurizare
Evaluarea se va realiza conform unui barem ce va viza corectitudinea răspunsurilor, expresivitatea, creativitatea, respectiv originalitatea.
- Barem de notare
Partea I Creaţie literară:
A. Creaţie narativă - 25 de puncte, B. Creaţie poetică – 20 de puncte;
Partea a II-a Logică matematică:
A. Algoritmi și concepte matematice – 25 de puncte, B. Logică și perspicacitate – 20 de puncte Oficiu: 10 puncte
- Program - ziua desfăşurării concursului: 7 aprilie 2015
8.00- 9.00 extragerea şi multiplicarea subiectelor
8.30- 8.45 intrarea elevilor în săli
9.00- 11.00 proba scrisă
11.30- 13.30 corectarea lucrărilor
14.00 – festivitatea de premiere
- Premii
În urma evaluării se vor acorda: Premiul I, II, III, Menţiuni, Premii speciale pentru creaţie literară, respectiv matematică.
Toţi elevii vor primi diplome de participare și pixuri personalizate, iar premianţii volume de beletristică şi culegeri de matematică.
N.B. Subiectele şi baremele se vor elabora de către profesorii de specialitate din echipa de implementare a proiectului. Evaluarea lucrărilor se va realiza conform baremului de către comisia de evaluare formată din profesorii şcolilor partenere, din care vor face parte: doi profesori de limba română, doi profesori de matematică, respectiv patru profesori pentru învăţământul primar.
Programa concursului și modele de subiecte veţi putea găsi, începând cu data de 12 martie 2015, la adresele:
https://www.facebook.com/groups/166076956897534/
http://scoli.didactic.ro/scoala_generala_belcesti
REGULAMENT DE PARTICIPARE
Înscrierea participanţilor se realizează pe baza Fişei de înscriere în perioada 02.03.2015 -31.03.2015, completată şi trimisă pe una din adresele: scoalarusi@yahoo.com, chelariu_daniela@yahoo.com, mirelamorun@gmail.com.
Fiecare unitate de învăţământ poate înscrie maxim cinci elevi pe clasă (a III-a, a IV-a, a V-a şi a VI-a ).
Echipa de implementare a proiectului:
- ·
- ·
- ·
- ·
- ·
Persoane de contact:
Corsei Marilena Daniela tel. 0723056807, e-mail: chelariu_daniela@yahoo.com .
Cojocaru Silvia tel. 0744341460, e-mail: cojocarusilvia61@yahoo.com
Fişă de înscriere la
Concursul Judeţean de creaţie literară şi logică matematică “ECOURILE COPILĂRIEI” Ediţia a II-a, 7 aprilie 2015
UNITATEA ŞCOLARĂ:
________________________________________________________________________
ADRESA ŞCOLII (stradă, număr, localitate, judeţ, cod poştal)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
NUMELE ŞI PRENUMELE ELEVULUI, CLASA, NUMELE CADRULUI DIDACTIC ÎNDRUMĂTOR conform tabelului
Nr.crt. |
Numele şi prenumele elevului |
Clasa |
Cadru didactic îndrumător |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
DATELE DE CONTACT ALE CADRELOR DIDACTICE ÎNDRUMĂTOARE
e-mail ____________________________________________________________ telefon ____________________________________________________________
Director, Cadre didactice îndrumătoare,
___________________ _______________________
_______________________
_______________________
_______________________
Școala Gimnazială Ruși
Comuna Belcești, Județul Iași
Model de subiect
CLASA a III-a
Partea I Creație literară:
A.Creație narativă (25 puncte)
Scrie ideile următoare în ordinea în care s-au petrecut întâmplările, apoi alcătuiește o compunere de 10-12 rânduri în care să-ți imaginezi ce găsește Buratino după ușa fermecată.Găsește un titlu potrivit și respectă părțile unei compuneri.
O broască ţestoasă s-a apropiat de Buratino.
Razele lunii luminau lacul.
Broasca i-a dat lui Buratino cheiţa de aur de la uşa fermecată.
Buratino stătea pe frunzele late şi rotunde ale unui nufăr.
B. Creație poetică (20 puncte)
Compune cinci versuri cu rimă prin care să răspunzi la întrebarea: De ce înfloresc pomii?
Partea a II-a Logică matematică:
A. Algoritmi și concepte matematice (25 puncte)
Scrie doar rezultatul exercițiilor următoare.
1.Numărul cu 57 mai mic decât cel mai mic număr impar de trei cifre diferite este ........ .
2.Rezultatul calcului 32 – 12 : 4 este .......
3.Jumătatea sumei dintre 13 și răsturnatul său este ........ .
4.Numărul de 7 ori mai mare decât sfertul sumei numerelor 29 și 7 este ...... .
5.Ce număr trebuie adunat la 10, pentru a obține dublul lui 9 mărit cu 48?
B. Logică și perspicacitate (20 puncte)
1. Citește cu atenție versurile în care este ascunsă o problemă, apoi rezolvă cu plan de rezolvare (întrebări și operații).
Câte flori are Tomiță?
Treizeci și șase de flori
Se împart la șase surori.
Florina, bună fetiță,
Îi dă fratelui Tomiță
Jumătate din cât are,
Cu toate că e mai mare.
Tomiță îi mulțumește
Și apoi le socotește
Dar nu știe înmulțirea
Nu știe nici împărțirea.
În a treia voi sunteți,
Ajutați-l, că puteți!
2. Câte pătrate sunt în figură?
Școala Gimnazială Ruși
Comuna Belcești, Județul Iași
Model de subiect
CLASA a IV-a
Partea I Creație literară:
A.Creație narativă (25 puncte)
Imaginează-ți o povestire în care trăsăturile morale pe care le are Albă-ca-Zăpada să fie schimbate. Ea este o fată rea și îngâmfată, care se poartă urât cu piticii. Scrie o compunere de 15-20 rânduri având grijă la redactarea acestui tip de text.
B. Creație poetică (20 puncte)
Compune zece versuri cu rimă despre copilărie.
Partea a II-a Logică matematică:
Scrie doar rezultatul exercițiilor următoare.
A. Algoritmi și concepte matematice (25 puncte)
1. Suma dintre 246 și predecesorul său este ............
2. Împărțitorul este 15 iar câtul este 235. Deîmpărțitul este ........
3. Valoarea termenului necunoscut din egalitatea (12 – a) x 2 + 5 = 25 este ........
4. Cel mai mare număr de patru cifre diferite pare, care are produsul cifrelor 0 este .........
5. 4 lăcuste mănâncă 15 spice de grâu. Câte spice vor mânca 20 de lăcuste?
B. Logică și perspicacitate (20 puncte)
1. Citește cu atenție versurile în care este ascunsă o problemă, apoi răspunde la întrebare scriind planul de rezolvare complet.
Cât a citit fiecare?
Doi copii citesc în casă
Și niciunuia nu-i pasă
Că afară plouă tare.
Optzeci de pagini, se pare.
Ionuț nu stă deloc
Și citește stând pe loc,
Mai mult decât Nicușor,
De trei ori, că are spor.
2. Explică în propoziții sau redă printr-un desen rezolvarea problemei:
Tata cântărește 90 kilograme, fratele meu cântărește 70 kilograme, iar eu cântăresc 25 kilograme. Câte drumuri trebuie să facem pentru a junge toți pe insula din mijlocul lacului cu o barcă ce poate transporta cel mult 100 kilograme?
Propus de: coj61 | 14.03.2015 21:33 | 1442 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.