Copiii noștri nu au răbdare? Nu-i nimic! Prin răbdare îi învățăm răbdarea!
„Sunt foarte activi, sunt nerăbdători, interesați să învețe dacă îi preocupă ceva, descurcăreți și apelează cu ușurință la colegi pentru a fi ajutați să își atingă scopul. Își definesc destul de repede obiectivele, știu ce vor, muncesc pentru a obține produsul dorit, dar munca depusă e pe termen scurt; trebuie să primească repede ce au de primit/ câștigat, altfel abandonează.
De aceea nici nu le place să scrie; mai degrabă scriu mai puțin caligrafic, dar corect; generațiile anterioare scriau mai caligrafic, dar cu greșeli; sunt capabili să se autoverifice. Au memorie foarte bună și un limbaj mai dezvoltat decât generațiile anterioare.
Au competențe digitale înnăscute, utilizează tehnologiile fără a avea studii în acest sens, se bazează mult pe intuiție. Învață cu ușurință o limbă străină, să citească, dar învață mai greu să socotească, să judece.
Le trebuie exerciții practice pentru a învăța un concept; multă activitate practic-aplicativă pentru a-și forma corect reprezentările; deși utilizează ușor și repede tastatura, mușchii mici ai mâinii nu sunt suficienți de dezvoltați pentru scris; stăpânesc mișcările grosiere, mai puțin pe cele de finețe; de aceea, sarcinile de colorat, de decupat acasă și la școală sunt binevenite.
Învață pe un puternic fond afectiv pozitiv; dacă nu există, progresele sunt mult mai mici decât ar putea fi. Au mult mai multă nevoie de afectivitate pe care o cer, dar nu o și oferă.
Leagă relații mai greu decât generațiile anterioare, sunt posesivi și foarte activi – gălăgioși, energici, uneori nervoși.
Au inteligența verbal lingvistică, spațial-vizuală, muzical-ritmică mult mai bine dezvoltate decât generațiile anterioare; au nevoie de mai mult exercițiu și de mai mult timp pentru a înțelege și exersa deprinderile formate, de a forma un concept sau de a interioriza o normă.
Sunt mai independenți. Vor să încerce lucruri noi, să lucreze indepedent și apoi să se verifice individual sau în pereche. Lucrează cu plăcere pe orice device, sunt intuitivi, rapizi și găsesc soluții inedite, se ajută unul pe celălalt.
Ce nu-mi place la jocurile pe calculator sau la diverse aplicații digitale (precum Kahoot, Plickers, Comix...) este că încurajează excesiv competiția.
Copiilor le place competiția, dar pentru vârste mici, cum sunt cei de primar, competiția nu e sănătoasă, uneori ies greu din joc, continuă șicanele și după ce se termină ora de curs.
Mi-ar plăcea niște aplicații digitale care să îi ajute pe copii să învețe și să progreseze în ritm propriu, competiția să fie cu ei înșiși, nu cu alți colegi“, dezvăluie Claudia Ionescu (profesor documentarist și Director Școala Gimnazială nr. 4 „Elena Donici Cantacuzino”, Pucioasa, Dâmbovița) într-un interviu special pentru ScoalaIntuitext.ro.
Însă pentru a ne ajuta copiii astăzi să învețe mai ușor, specialiștii în educație recomandă folosirea…
Învăţământ primar | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: ScoalaIntuitext | 30.07.2019 09:06 | 1329 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.