Limba și literatura română clasa a V-a – criterii de alegere a manualului
Și tocmai pentru că manualul pe care îl vor alege acum va fi instrument de studiu pentru patru ani, dar și câteva sute de copii, Didactic.ro vine în ajutorul profesorilor de Limba și Literatura Română. Iată, așadar, care sunt, potrivit Didactic.ro, criteriile de care profesorii ar trebui să țină seama pentru a se asigura că fac cea mai bună alegere pentru elevii dumnealor:
- Citiți toate manualele.
- Lecțiile sunt structurate pentru nivelul de înțelegere al elevilor de clasa a V-a?
- Cunoștințele noi se aplică și sunt utile și în viața de zi cu zi?
- Sunt valorificate experiențele proprii ale elevilor și cunoștințele dobândite anterior?
- Are o grafică atractivă pentru elevi?
- Citiți programa, ca să-i înțelegeți filosofia și să descoperiți eventualele modificări.
- În ce măsură autorii de manuale au înțeles filosofia noii programe și i s-au aliniat?
- Cum sunt exercițiile de gramatică? Sunt abstracte sau sunt exerciții care leagă gramatica de comunicarea corectă din viața de zi cu zi? Căutați câteva exemple de astfel de exerciții noi ca să vă convingeți că accentul nu mai este pus pe învățarea și reproducerea definițiilor, ci pe exersarea unei comunicări corecte în limba română.
- Textele alese la literatură sunt potrivite copiilor de azi? Ce autori găsiți, ce texte, cum au fost alese și de ce?
- Ce metode noi, moderne de încurajare a exprimării prin scris, care transformă scrisul (unei compuneri, al unui rezumat etc) dintr-o corvoadă, într-o bucurie (scriere creativă, storytelling) descoperiți?
După ce ați decis care e cel mai potrivit manual pentru elevi, nu vă mai rămâne decât să vă informați colegii care sunt la școală în perioada alegerii manualului pentru ce editură ați optat!
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: didactic_ro | 10.08.2017 09:07 | 3716 vizualizări
Comentarii (2)
06.09.2017 14:01 emapasat
Aramis
07.09.2017 16:27 ioana_popescu
Eu voi alege Intuitext.
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.