Pașii pentru a avea o clasă liniștită și productivă
Nu este o treabă ușoară să fiți conștient de ce face fiecare elev în fiecare minut din oră. Totuși, răsplata pentru acest nivel de vigilență este o clasă productivă și liniștită.
Când monitorizați cu succes elevii,
- Creați o atmosferă pozitivă la clasă,
- Problemele sunt minore,
- Întăriți comportamentul pozitiv,
- Ajutați elevii să se concentreze asupra învățării,
- Mențineți o relație bună cu fiecare elev.
Nu este greu să învățați să monitorizați eficient elevii, însă va fi nevoie de puțin efort ca să devină un obicei. Sugestiile de mai jos vă vor ajuta să începeți.
Circulați printre elevi
Nu puteți monitoriza eficient elevii de la catedră. Elevii vor fi mult mai puțin înclinați să se abată de la sarcina de lucru dacă vă plimbați printre rânduri în loc să stați la catedră.
Dacă unii elevi încep să fie neatenți, stați lângă ei 1-2 minute.
Deseori, un profesor care se apropie de ei e de-ajuns pentru ca elevii să se întoarcă la ce aveau de făcut.
Creați o listă de sarcini pe care elevii să le bifeze pe măsură ce lucrează.
În acest fel, puteți să verificați progresul pe măsură ce ajungeți la banca fiecăruia. Elevii pot să vă arate cum au lucrat fiecare sarcină din listă. Uitându-se pe lista bifată, văd cât de multe lucruri au reușit să facă în timpul orei, ceea ce le încurajează comportamentul pozitiv.
Acordați atenție tuturor elevilor.
Mulți profesori tind să lucreze doar cu câțiva elevi. Ca să determinați dacă faceți parte dintre aceștia, luați cu dvs lista cu elevii din clasă. Când vorbiți cu un elev, bifați-i numele pe listă. După o zi sau două, vă veți da seama care sunt elevii pe care îi favorizați inconștient și cum să vă ajustați comportamentul.
Faceți-vă timp pentru toți.
Nu petreceți prea mult timp cu unii elevi în defavoarea altora. De exemplu, nu stați cu un elev 10 minute în timp ce mulți alții așteaptă să le vină rândul.
Acordați ajutor elevilor.
Când treceți pe lângă ei, îi puteți întreba: Cu ce pot să te ajut?
Cereți elevilor să-și scrie numele pe tablă când au terminat.
În felul acesta, veți ști cine a terminat de lucrat nu numai dvs, dar și elevii care au nevoie de un pic de ajutor. Ajutorul acesta poate fi oferit de colegii care au terminat de lucrat mai repede. În felul acesta, toți elevii sunt în continuare implicați în activitățile de învățare.
Monitorizați-le faptele bune.
Când se pregătesc repede și în liniște pentru începerea orei - lăudați-i. Când toți își fac tema, arătați-le cât de mult apreciați lucrul acesta.
Când îi “prindeți” făcând ceva bine, elevii vor înțelege ce așteptați de la ei, și, în același timp, vor fi încurajați să continue comportamentul lăudat. Să le spuneți elevilor ce fac bine e mult mai eficient decât să îi sâcâiți la fiecare greșeală.
Iată câteva metode de a întări comportamentul pozitiv:
- Fiți specific și sincer când îi lăudați, pentru ca elevii să știe ce au făcut corect.
- Evidențiați avantajele comportamentelor pozitive: vor înțelege lecția din clasă, vor reține mai mult și mai bine, vor lucra mai rapid, iar acasă vor avea mai mult timp liber pentru pasiunile proprii.
- Faceți poze elevilor în timp ce lucrează în liniște și expuneți fotografiile în clasă - pentru a le reaminti și a le oferi drept exemplu mai târziu.
- Periodic, întrebați elevii ce-au făcut bine în timpul orei. Cum s-au simțit? Ce-au avut de câștigat?
Concluzie
Fiind atenți la elevii dvs, îi ajutați să rămână concentrați la lecție și să reușească. În același timp, problemele de disciplină vor fi minore dacă lucrați activ să facilitați învățarea prin monitorizare.
Care este experiența dvs la clasă? Ce alte "trucuri' folosiți pentru a crea o atmosferă propice învățării în timpul orei?
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: angelailas | 01.04.2015 17:37 | 24681 vizualizări
Aflați mai multe despre Profesorul la clasă
Comentarii (8)
03.04.2015 14:31 livia13
Super sfaturi!
Să nu spuneți că nu se poate!
Valabile pentru începători, dar nu numai.
19.02.2018 19:41 animus19
Totuși, nu aș fi de acord cu fotografiile făcute elevilor; aceasta i-ar putea facesă se simtă inconfortabil. Așa cum profesorilor nu le place să fie fotografiați la ora de curs (deși aceastase încadrează într-o problemă mai largă, care merită atenție), tot așa cred că nici elevii nu ar agrea așa ceva. O idee poate mai bună este ca ei să facă desene - referitoare la ei înșiși sau la tema lecției sau la unele aspecte ale orei de curs.
Natalia Gălățan
14.04.2015 23:54 spinumirela
Mulțumim pentru sfaturi! Voi pune în aplicare și sper să aducă și roade.
15.04.2015 14:48 Mihai-Marcel
Multumiri! La mai multe articole de acest gen! Sunt de folos atat unui incepator, cat si unui cadru didactic cu toate gradele, sigur pe sine ca nu mai are ce adauga la experianta sa
17.04.2015 09:05 grosusanda
Mulțumesc pentru sfaturi! Eu mai folosesc niște trucuri - am citit ceva cărți despre mintea omului și am creat apoi o strategie , maleabilă, în funcție de moment și de copil, de faptă...
1) Când un copil vrea să spună ceva care nu e legat de subiectul lecției , îi spun că sunt interesante ideile lui și le vom asculta cu plăcere în pauză;
2) Dacă un copil vrea să facă altceva în oră îi spun că sunt interesată să văd/ fac cu el acel lucru ...cu plăcere în pauză;
3) Numesc ”profesori” dintre cei mai obraznici pe care îi instruiesc : ” profesorul MEU TREBUIE să fie cuminte, înțelept, să vorbească frumos, ..”
4) O dată pe săptămână , sau mai des le afișez lucrările pe holul școlii la intrare și laud lucrările lor celor care sunt pe hol , inclusiv vizitatorilor , directorilor ....,
5) Le spun în fiecare zi ce fericită sunt că EI SUNT ELEVII MEI, și că sunt minunați,
6) Respect pe toată lumea , vorbesc cu oricare elev, profesor, părinte de pe hol, clasă.... zâmbesc, râd cu ei , apoi le spun elevilor mei CE PERSOANĂ IMPORTANTĂ ESTE FIECARE PENTRU NOI - prin ce fapte / rezultate bune s- a evidențiat persoana cu care am vorbit și astfel dau un bun exemplu,
7) Le amintesc ce rezultate bune au avut când au fost cuminți și ce fericiți au fost pentru asta ,
8) Promit că vom face activități foarte interesante cu elevi / persoane din alte instituții pentru că vreau ca toată lumea să știe ce bine învățăm și ce cuminți suntem,
9) Folosesc lauda descriptivă,
10) Fac un mini catalog al clasei unde vor lipi la fiecare sfârșit de oră câte un decupaj dacă a) au fost cuminți, b) au executat sarcina, c) au lucrat cu sprijin.... de fiecare cerință câte un decupaj- acest catalog poate fi un ghiocel - pe fiecare petală are cerința a,b,c,d... (asta o fac uneori câte o săptămână , reiau acest procedeu peste două săptămâni, trei..),
......
26.04.2015 00:54 dincaginaluiza
Multumim pentru sfaturi, sunt intotdeauna binevenite! Incerc sa le aplic la clasa si sper ca vor fi rezultate!
11.08.2016 12:56 remus_gaboy
Foarte bune sfaturile !
27.09.2017 12:05 ramdidactic
Pastrand tema, va sugerez un instrument deosebit de apreciat in scolile primare din Germania, pentru a pastra linistea in clase:
Semafor - controlul galagiei
https://www.ram-didactic.ro/echipamente-didactice/tehnica/avertizare-zgomot/semafor-controlul-galagiei
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.