De ce elevii își vor dori să descopere lumea (Manualul de Geografie, editura Intuitext, clasa a IV-a)
Citim bloguri de traveling, urmărim site-uri în care hoteluri celebre primesc review-urile turiștilor, știm avantajele fiecărei companii aeriene și ținem cont de specificul climateric al unei zone atunci când alegem destinația pentru următoarea vacanță.
Așadar, pasionații de călătorii sunt, implicit, foarte buni cunoscători de... Geografie.
Și pentru că Geografia e una dintre cele mai atrăgătoare științe, editura INTUITEXT a creat, pentru elevii din clasa a IV-a, un manual (variantă print și digitală) în acord cu noile generații de copii.
Cine are carte are parte (de orizonturi noi)
Varianta print a manualului de Geografie, clasa a IV-a, oferă ca elemente de atractivitate și accesibilizare a conținutului specific disciplinei:
1. hărți clare, corecte din punct de vedere științific;
2. proiecte, prezentate ca activități practice, prin care se valorifică achizițiile copiilor și se stimulează dezvoltarea de valori și atitudini, în contexte firești, adaptate vârstei;
3. reprezentări grafice ale peisajelor (diorame) și imagini reale care permit observarea directă a fenomenelor;
4. lecturi suplimentare ce cuprind texte geografice extrase din diverse domenii (literatură, istorie, folclor), tocmai pentru a arăta legătura strânsă dintre geografie și alte științe;
5. activități instructiv–educative tratate din perspectivă pluridisciplinară, interdisciplinară şi transdisciplinară.
Varianta digitală, prin explicațiile, exercițiile, animațiile propuse, întregește și îmbogățește valoarea instructiv-educativă a manualului, fiind un instrument de lucru relevant, util pentru elev și pentru profesor.
1. Animațiile transpun caseta Important în filme care au drept protagoniști personajele însoțitoare din manual. Informațiile teoretice sunt îmbogățite cu explicații și exemple pe înțelesul elevilor, la care aceștia se pot raporta ușor. Animațiile de predare-învățare sunt concepute din prisma introducerii elevului în universul realității predominat observabile.
Exemplu de animație: pagina 7, semestrul 2, Formarea Munților Carpați.
2. Jocurile oferă posibilitatea elevilor să exerseze noțiuni specifice disciplinei, într-un context ludic. Conținuturile din joc sunt tratate din perspectivă pluridisciplinară, interdisciplinară şi transdisciplinară. Sunt uşor identificabile corelaţiile disciplinei cu ştiinţele naturii, cu artele, cu matematica, cu limba și literatura română.
Exemplu de joc: exercițiul 11, semestrul al II-lea, pagina 61 – Hărțile incomplete
3. Exercițiile interactive oferă elevului posibilitatea de a rezolva exerciții în conformitate cu logica acestei discipline școlare. Fiecare pas e însoțit de feedback imediat, astfel încât elevul este îndrumat să parcurgă un demers de cunoaștere ghidat.
Exemplu: Puncte cardinale, semestrul I, pagina 10, exercițiul 5.
4. Simulările sunt resurse interactive care îl pun pe elev în contextul explorării anumitor fenomene:
• Mișcarea Pământului în jurul Soarelui – formarea anotimpurilor
• Localizarea orașelor pe harta mută a României
• Localizarea capitalelor țărilor europene pe harta mută a Europei
Exemplu: secțiunea Observă și descoperă! Pagina 35, semestrul I.
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: intuitext | 15.11.2016 13:20 | 4756 vizualizări
Aflați mai multe despre Manuale și auxiliare Intuitext
Editura_Intuitext | 15.05.2018
Editura_Intuitext | 23.01.2018
Editura_Intuitext | 20.09.2017
Editura_Intuitext | 01.09.2017
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.