Şcoala cu
bune practici

49 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

De ce să alegeţi manualul de Fizică de la Intuitext pentru clasa a VII-a

Manualul de Fizică de la Intuitext pentru clasa a VII-a este mai mult decât o resursă de predare; este un instrument de lucru pentru elev, care devine, prin explicațiile clare, concise și  formulările prietenoase, un apropiat al său.

Acest manual are un format plăcut pentru copii prin coloristică, expunerea într-un limbaj accesibil vârstei, chiar familiar, dar riguros din punct de vedere științific. Paginile nu sunt încărcate inutil informațional, ci au o parcurgere intuitivă, în care silogismul urmărit stimulează dorința de colaborare cu cartea și învățarea activ-participativă.

De asemenea, denumirile sugestive și succesiunea secțiunilor fiecărei lecții (de exemplu: „Din experiența ta!”, „Află!” etc.) oferă profesorului un cadru de concepție a demersurile didactice pentru schița sau proiectul didactic conform modelului IBL (Inquiry Based Learning, adică învăţarea prin investigaţie).

Învățarea prin investigație (IBL) este o metodă de predare care valorifică potențialul elevului. Acesta devine partener activ în procesul de învățare. Metoda IBL încurajează elevii să fie curajoși prin libertatea de a pune întrebări, de a investiga cauzele problemelor fizice și de a descoperi concepte și principii pe cont propriu. Astfel, elevii nu mai primesc informații pasive de la profesor, aceştia din urmă concentrându-şi efortul pe suport și încurajare activă. Acest tip de învățare este esențial pentru dezvoltarea gândirii critice și a abilităților de rezolvare a problemelor.

Pentru mai multe informaţii despre IBL şi despre beneficiile sale, vă invităm să citiţi ACEST MATERIAL.

Structura manualului Intuitext de Fizică, clasa a VII-a

Manualul este împărțit în 7 unități de învățare, fiecare cuprinzând lecții de PREDARE, de RECAPITULARE, de EVALUARE, de AMELIORARE și DEZVOLTARE.

  • Lecția de predare are secțiuni corespunzătoare momentelor lecției în situația de predare-învățare centrată pe elev;
  • Lecția de recapitulare conține sarcini care fixează noțiunile prezentate în unitate, combină conceptele în exerciții și probleme și pregătește lecția de evaluare;
  • Lecția de evaluare conține proba de evaluare – itemi formulați astfel încât să evaluaeze deprinderea competențelor de interes abordate în unitatea de învățare.
  • Lecția de ameliorare și dezvoltare conține în prima parte sarcini de o complexitate redusă destinate elevilor care nu au avut rezultate bune la evaluare, iar în a doua parte sarcini mai complexe, destinate elevilor cu rezultate foarte bune la proba de evaluare.

Fiecare lecție este împărtiță în următoarele secvenţe:

  1. Din experienta ta!

Este secțiunea care asigură tranziția de la clasa a VI-a la clasa a VII-a;

  1. Experiment

Formeaza, dezvoltă spiritul de investigaţie experimentală a elevului. Experimentele disponibile în manualul tipărit sunt transpuse şi în varianta digitală a acestuia, devenind astfel interactive şi foarte atrăgătoare pentru elevi.

  1. Probleme rezolvate

Conceptele teoretice sunt accesibilizate prin exemple de probleme rezolvate pe pași, sistematic, cât mai clar exprimate.

  1. Află!

Este secțiunea care explică conceptele nou introduse folosind în explicații exemplele experimentate de către elev în secțiunile Din experienţa ta, Experiment, Probleme rezolvate.

  1. Observă!/Descoperă!/Observă și Descoperă!

Această secţiune pune accent pe dimensiunea aplicativă a cunoştinţelor.

  1. Informează-te!

Această secțiunea conține informații științifice și poate cuprinde atât texte cât şi imagini.

  1. Important

Această secţiune este ca o concluzie finală a părții de predare.

  1. Aplică!

Este o secțiune cu sarcini așezate de la ușor la dificil, de la simplu la complex, în ordinea competențelor.

Manualul Intuitext de Fizică pentru clasa a VII-a respectă etapele învățării prin descoperire, invitând elevul la:

  • identificarea situațiilor-problemă;
  • emiterea ipotezelor;
  • observarea procesului sau fenomenului științific;
  • investigare-explorare;
  • experiment;
  • stabilirea unor conexiuni între date;
  • formularea concluziilor.

Manualul integrează oportun mijloace moderne de autoînvățare și lucru în echipă, sprijinind profesorul pentru coordonarea elevilor pentru realizarea de portofolii, proiecte, investigații şi planificarea și parcurgerea autoevaluărilor. Astfel, manualul Intuitext favorizează învățarea prin cooperare prin activitățile organizate în perechi și în echipe.

Prin lucrul cu manualul, la rubricile de tipul „Observă și descoperă!”, „Experiment” sau „Află!” profesorul atrage atenția și exemplifică elevilor metodele clasice de cunoaștere în fizică:

  • observația sistematică;
  • experimentul științific;
  • modelarea.

Prin toate aceste metode, manualul Intuitext de Fizică pentru clasa a VII-a contribuie la educația pentru dezvoltare durabilă prin creșterea gradului de conștientizare a problemelor actuale și viitoare şi valorifică experiența de viaţă a elevului, plecând de la exemple din viata de zi cu zi (secțiunea ,,Din experienta ta!”).

AFLAŢI MAI MULTE DETALII DESPRE NOUL MANUAL DE FIZICA
PENTRU CLASA a VII-a

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: intuitext | 21.06.2024 17:51 | 475 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Munca invizibila a mamelor

Echilibrul emotional

10 intrebari pentru sfarsitul de an scolar

Motivatia pentru invatare

Parentingul constient

Comunicarea parinte - copil

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«IUNIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Vocea profesorilor

Ce întrebări i-aţi pune unui specialist în predarea-învăţarea-evaluarea online? Echipa Didactic va obţine răspunsurile pentru dvs!

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

623 voturi | 9 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN