Şcoala cu
bune practici

62 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

De la askesis la ingenium. Poezia niponă în spiritul Occidental al României

Concursul a primit aprobare în decembrie de la inspectorat.

Nume proiect: De la askesis la ingenium. Poezia niponă în spiritul Occidental al României

Organizatori: Echipa de proiect: Prof. Savin Mirela, profesor – propunător proiect. Prof. Stroe Loredana Nicoleta Prof. Savin Nastasia Prof. Manciu Livia Mihaela

Condiţii de participare: Se poate participa la următoarele activităţi:  haiku, tanka, tanrenga, haiga, haishin sau renku cu tema: Cele patru elemente;  foto-haiku cu tema: Cele patru elemente (presupune crearea unui desen, o imagine fotografiată sau filmată pe care

Perioadă înscriere: 25.01.2013 - 05.04.2013

Perioadă desfăşurare: 03.12.2012 - 17.05.2013

Motivaţia alegerii temei de concurs, De la askesis la ingenium. Poezia niponă în spiritul Occidental al României, a avut ca fundament ideea conform căreia, așa cum japonezii pot reduce dimensiunile unor arbori  lăsând, totodată, farmecul acestora neatins, tot așa au reușit să reducă lumea înconjurătoare la trei versuri – șlefuite de-a lungul secolelor, cu o uimitoare putere de pătrundere, tot astfel, noi putem să găsim căi de comunicare cu elevii noştri şi prin intermediul câtorva sunete, dislocând barierele de limbă, de cuvinte multe, dar fără sens.

Obiectivele specifice privind elevii:

încurajarea elevilor pentru a exprima opinii şi stări sufleteşti prin intermediul cuvintelor, a desenului sau a creării de figurine, origami, ikebana.

însuşirea unor norme de comportament care încurajează o relaţionare pozitivă, care promovează  strategii pozitive de depăşire a conflictelor şi care dezvoltă respectul de sine.

dezvoltarea unor sentimente specifice şi a dorinţei de a afla cât mai multe despre alte culturi.

descoperirea ceremoniei ceaiului.

identificarea copiilor cu aptitudini creative.

organizarea unui concurs cu participare largă.

implicarea părinţilor şi a altor factori educaţionali în vederea realizării obiectivelor propuse în proiect.

cultivarea unui tip comportamental şi moral care să reprezinte un model de comportare  pentru elevi, arătând respect faţă de semenii lor.

 

Obiectivele specifice privind profesorii:

asigurarea resurselor materiale, temporale şi umane necesare pentru activităţile planificate.

asigurarea unui climat socio-afectiv şi educativ optim în timpul şi în afara desfăşurării proiectului.

Înscrierea se realizează pe baza Formularului de înscriere şi a semnării Acordului de parteneriat, în dublu exemplat.

Participare directă / indirectă la atelierele de lucru.

Se poate participa la următoarele activităţi:

  • haiku, tanka, tanrenga, haiga, haishin sau renku cu tema: Cele patru elemente;
  • foto-haiku cu tema: Cele patru elemente (presupune crearea unui desen, o imagine fotografiată sau filmată pe care se gravează un haiku);
  • haiku şi umorul;
  • ghicitoare;
  • desene cu tema: Cele patru elemente;
  • ikebana;
  • ceremonia ceaiului – joc de rol;
  • traducere;
  • analiza unui haiku / scriitor / desen (la alegere).

A. Pentru elevi se va ţine cont de vârsta elevilor, astfel:

  • Gradiniţe
  • Clasele I – IV
  • Clasele V – VIII
  • Licee
  • Licee de artă şi Palate ale elevilor (grupe de vârstă)

B. Pentru profesori:

Sesiunea de comunicări ştiinţifice cu tema De la askesis la ingenium. Poezia niponă în spiritul Occidental al României.

Se acordă Premiile I, II, III, 3 menţiuni în funcţíe de rezultatele obţínute, pentru fiecare ciclu de învăţământ, pentru fiecare secţiune şi Diplome de participare pentru toţi participanţii, dar şi Adeverinţă pentru cadrul didactic îndrumător.

Pentru mai multe detalii (fişa de înscriere, acordul de parteneriat etc.): anyamiyrella@yahoo.com.


 


Interes general | Toate disciplinele | Evenimente

Propus de: maleku | 12.01.2013 09:04 | 1094 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parentingul reactiv

Echilibrul emotional

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«AUGUST 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Să avem o evaluare care sa testeze competențele elevilor la fiecare final de an. Astfel vom vedea în ce stadiu se află generația , cum putem sa îmbunatățim sistemul de educație şi profesorii care nu-şi fac treaba şi încă folosesc metode şi o gândire învechită să nu mai poată profesa. În plus , feedback-ul eleviilor sa fie luat în serios , pentru că nu e ok în 2024 doar elevul sa poată fi sacționat ,iar profesorul nu , ba chiar să abuzeze de putere.

60 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: bobarucristiana2010 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN