Descărcați gratuit și integral manualele Editurii INTUITEXT de clasa a III-a
Vă invităm să faceți cunoștință cu manualele Editurii INTUITEXT pentru clasa a III-a la disciplina: Limba și literatura română.
Manualul de Limba și literatura română, clasa a III-a e semnat de autorii: Mirela Mihăescu, Ștefan Pacearcă, Anița Dulman, Crenguța Alexe, Otilia Brebenel (aceeași echipa editorială ca și în cazul manualelor de clasa I și a II-a).
Astfel, Editura Intuitext a reușit să păstreze o continuitate, elevii învățând și în clasele I și a II-a după manualele lansate în cadrul editurii și create de aceeași echipă.
Manualul este realizat într-o concepţie unitară care este în deplină concordanţă cu prevederile programei prin angajarea capacităţilor operaţionale prevăzute de programa şcolară cu privire la formarea şi dezvoltarea personalităţii elevilor și prin promovarea valorilor şi atitudinilor specificate în programa şcolară.
Semestrul I - 6 unități de învățare
Semestrul II - 7 unități de învățare
Abordare
Prin abordarea didactică a conținuturilor, manualul permite, în mod clar, construirea unor situații de învățare care să conducă la dezvoltarea progresivă a tuturor competențelor specifice prevăzute de programă precum și a celor transversale, necesare în viaţa cotidiană, încurajând creativitatea, gândirea critică și dezvoltarea puterii de decizie. La baza concepției manualului stă modelul comunicativ-funcţional al limbii române. Astfel, manualul promovează un tip de comunicare care integrează procesele de receptare a mesajului oral şi scris, cu procesele de exprimare orală şi scrisă.
Manualul Limba și literatura română, clasa a III-a propune multiple activităţi prin care se realizează conexiuni și cu alte discipline: ştiinţele naturii, matematica, muzica, artele plastice, educaţia civică. De asemenea, propune activități de învățare pe care elevii le pot desfășura în perechi sau în grup, jocuri didactice care facilitează învățarea, colaborarea și dezvoltă comunicarea.
Structura unității de învățare
Manualul este structurat pe unităţi de învăţare ale căror titluri sunt sugestive pentru orientarea tematică a acestora: prietenie, joc, invenţii, politeţe, a trăi împreuna cu ceilalţi, imaginaţie, respect pentru natură, pentru diversitate. Fiecare unitate de învăţare abordează comunicarea din perspectivă complexă, înglobând procesele de receptare a mesajului oral şi scris precum şi cele de exprimare orală şi scrisă.
Structura unităților de învățare
Fiecare unitate de învățare prevede o pagină de gardă în care sunt menţionate competențele specifice vizate, formulate pe înţelesul elevilor.
Textele şi materialele-suport folosite au fost alese astfel încât să fie adaptate la particularităţile de vârstă ale elevilor și să răspundă intereselor și curiozităţii lor. Textele alese sunt frumoase, actuale, pozitive, educative și pline de umor. Ele reflectă universul copilăriei, sunt atractive, oferă modele de reuşită și îi poartă pe elevi în lumea vastă a literaturii, atât cea contemporană, cât și cea clasică din literatura română și universală. Un loc important din manual îl ocupă textele funcționale (articole, pliante, afișe) în care elevii vor face adesea incursiuni.
Întrucât manualul este instrumentul de lucru al elevului, acesta propune o învăţare centrată pe elev, concepută ca o experienţă personală la care elevul este participant activ. Astfel exercițiile de înțelegere a textului urmăresc dezvoltarea competenţelor de extragere a unor informații explicite, de formulare a unor concluzii directe, de interpretare şi integrare a ideilor şi informaţiilor, de examinare şi evaluare a conţinuturilor.
Acestea sunt completate cu exerciții care valorifică metodele activ-participative și cu activități creative, tratate din perspectivă pluridisciplinară, interdisciplinară şi transdisciplinară.
Manualul prevede activităţi ce vizează receptarea și exprimarea de mesaje orale în diverse contexte de comunicare. Acestea sunt introduse atât ca secvențe de lucru inserate pe parcursul lecțiilor cât și ca momente-focus Ascultăm și comunicăm! care, prin integrarea, în mod creativ, a mijloacelor audio şi video în învăţare, facilitează formarea unor deprinderi de ascultător activ.
Pentru o experiență de învățare completă, manualul acordă o atenţie specială procesului de evaluare. La sfârșitul fiecărei unități de învățare există un test, însoțit de baremul de corectare și apreciere, precum și activități ameliorative și de dezvoltare în cadrul secțiunii „Exersare, joc și învățare”.
În paginile manualului sunt incluse și metode alternative de evaluare: portofoliul, proiectul și autoevaluarea, metode utilizate cu succes de școala modernă, actuală.
Proiectele au o structură simplă: obiective pentru activităţile din proiect, mijloacele şi modul de realizare, modalităţile de evaluare si de diseminare a rezultatelor. Proiectele susţin dezvoltarea unor competenţe de scriere, de citire, de investigare a realităţii în context pluridisciplinar. Sunt incluse activităţi specifice altor discipline: ştiinţele naturii, matematica, muzica, artele plastice, educaţia civică.
În fiecare unitate de învăţare sunt incluse jocuri didactice care aprofundează sau dezvoltă o competenţă, cu impact asupra fixării eficiente a conţinutului învățării.
Varianta digitală a manualului sporeşte eficienţa didactică a demersului școlar fiind în plus și un suport veritabil pentru valorificarea unor aspecte legate de receptarea și exprimarea de mesaje orale în diverse contexte de comunicare. Manualul digital completează manualul tipărit. Întreg conținutul teoretic este transpus în animații explicative care au rolul de a-l ajuta pe elev să înțeleagă conținuturile noi și să-și formeze reprezentări corecte asupra noțiunilor acumulate. Animațiile respectă paşii metodici ai disciplinei și pornesc de la reprezentări concret-intuitive. Ca și noutate a manualului, acesta mai conține filme care urmăresc formarea capacității de comunicare orală şi scrisă.
Atelierele de creație în digital prezintă filme cu activități de creație care pot fi reproduse de copii acasă sau în clasă, iar rezultatele pot fi păstrate pentru portofoliu.
În plus, jocurile educaționale și itemii interactivi reprezintă atractori semnificativi pentru copii. În plan pedagogic, jocurile, experimentele şi exercițiile interactive îi ajută pe elevi să-și fixeze cunoștințele acumulate, ghidându-i pas cu pas, în vreme ce potențialele greșeli sunt semnalate (grafic și / sau audio) și corectate pe parcurs.
Tipuri de exerciții
Exercițiile din manuale sunt diverse și au drept scop stimularea spontaneității răspunsurilor, crearea unor situaţii în care elevii să întrebe, să intervină, să aibă iniţiativă, să exprime idei şi sentimente despre ceea ce învaţă. Cele din digital sunt de tipul: completare a spațiilor libere, potrivire, selecție, ordonare, etc.
Vizualizați și varianta digitală a manualului!
Aveți întrebări legate de manualele de clasa a III-a? Vă răspundem la 0372 156 300 sau la scoala@intuitext.ro
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: intuitext | 20.01.2016 13:56 | 20145 vizualizări
Aflați mai multe despre Manuale și auxiliare Intuitext
Editura_Intuitext | 15.05.2018
Editura_Intuitext | 23.01.2018
Editura_Intuitext | 20.09.2017
Editura_Intuitext | 01.09.2017
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.