Efectul Pygmalion în sala de clasă
Efectul Pygmalion apare atunci când așteptările ridicate pe care le avem față de cei din jur duc la o evoluție pozitivă a acestora.
Un studiu realizat încă din 1965 a arătat că atunci când cadrele didactice se așteaptă că anumiți elevi (aleși aleatoriu) să dea dovadă de o evoluție intelectuală ascendentă, aceștia evoluează într-adevăr mai bine decât restul elevilor.
Studiul a fost realizat asupra elevilor din primii șase ani de școală. Cercetătorii au anunțat la începutul anului cadrele didactice că anumiți elevi au obținut rezultate deosebite la teste de inteligență, iar acest lucru înseamnă că de-a lungul anului școlar, vor da dovadă de performanțe deosebite. În realitate, elevii respectivi au fost aleși la întâmplare, fără să fi participat la niciun test. La sfârșitul anului școlar, autorii au analizat și comparat rezultatele copiilor scoși în evidență, pentru a observa dacă sunt diferențe semnificative între elevii "foarte inteligenți" și restul elevilor.
Citiți continuarea articolului pe SuntPărinte.ro.
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: SuntParinte_ro | 21.08.2018 11:31 | 2023 vizualizări
Aflați mai multe despre SuntParinte.ro
Repetarea unui an școlar. Ce spun studiile despre efectele acestei măsuri
SuntParinte_ro | 22.01.2019
Academia Română și Asociația NeamUnit lansează aplicația „Mihai Eminescu, întreaga operă”
SuntParinte_ro | 15.01.2019
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.