Eurosimpozion - „Cunoştinţe, cercetare, meserie - calea spre dezvoltare personală”
Perioadă înscriere: 30.11.-0001
Perioadă desfăşurare: 30.11.-0001
Simpozionul va avea loc în data de 26.03.2011 şi constă într-un concurs de lucrări ale elevilor, realizate sub îndrumarea profesorilor, încadrate în una din următoarele secţiuni: „Ştiinţe umaniste”, „Ştiinţă şi tehnologie”, „Energii regenerabile, ecologie, protecţia mediului”.
Regulamentul de participare precum şi alte informaţii privind modul de redactare şi prezentare a lucrărilor sunt cuprinse în Metodologia Simpozionului care este disponibilă prin accesarea link-ului:
http://ctf1.blogspot.com/2011/02/eurosimpozion.html
Învăţământ profesional şi tehnic | Toate disciplinele | Evenimente
Propus de: dimga | 16.02.2011 14:46 | 2182 vizualizări
Comentarii (4)
28.03.2011 11:33 dorumat
Va multumim ca ne-ati ... primit la simpozionul dumneavoastra. Am inteles ca au fost bune conditiile generale .... mai putin cele de evaluare a lucrarilor, dupa cum spunea si un coleg de-al dumneavoastra.
Va rugam sa ne iertati ca am participat. Ne asteptam la altceva si nu la un PPT cu poze de pe internet.
prof. Dumitru Mateescu
Directorul Colegiului Tehnic Turda
www.ctt.ro
dorumat@yahoo.com
28.03.2011 22:06 dimga - Autor
Am participat ca organizator la acest simpozion si tin sa fac citeva recomandari celor care participa la astfel de evenimente competitionale pentru altceva decit obtinerea unor adeverinte:
1. Nu participati la evenimente pe care nu le puteti verifica dintr-o sursa de incredere (o buna parte dintre ele au ca unic scop marirea portofoliior organizatorilor, participantii de buna credinta plecind cu sentimentul ca au fost folositi). In cazul in care nu aveti o astfel de sursa luati legatura cu participantii de la editiile mai vechi.
2. Nu platiti taxa de inscriere pina in ultimul moment si nu trimiteti forma finala a lucrarii de la inceput. In cazul in care comisiile de evaluare a lucrarilor ramin "secrete", nu va faceti sperante la o evaluare "absolut obiectiva". In Romania termenul limita REAL este de obicei ziua evenimentului, deci daca ati aflat mai tirziu, INTREBATI.
3. Nu va luati dupa denumirea simpozionului si nici dupa traditia lui, oricum daca aveti acces la palmaresul editiilor anterioare puteti vedea in ce masura scoala organizatoare se autopremiaza. (In cazul nostru sintem rezonabili, reusita simpozionului de anul trecut a stat si in faptul ca profesorilor din comisiile de organizatore si evaluare le-a fost interzisa participarea cu lucrari)
4. Verificati valoarea institutiei cautind informatii (participari la proiecte majore) si in cazul liceelor -mediile de admitere (sub 7 =0). Retineti ca imaginea globala a unui profesor asupra nivelului elevilor este alterata de nivelul elevilor de la clasa, iar obiceiurile locului conduc la prejudecati generale. Altfel spus s-ar putea sa fiti confundati cu localnicii - va onoreaza sau ofenseaza?
5. In general metodologiile prevad grila de notare, atunci cind prezentarea are pondere mai mare decit lucrarea (aici intra si criterii legate de formatare de exemplu) gradul de subiectivitate va fi mai ridicat. IMPORTANT: Metodologiile trebuie citite cu atentie daca tintiti la premii.
6. Exista doua tipuri de lucrari stiintifice: aplicative (se da o problema si se propune o solutie) si descriptive (se face o informare despre un subiect). In mod normal primele nu ar trebui sa concureze cu celalalte. Daca aveti o lucrare tehnica la un simpozion de "balet" v-ati deplasat degeaba - imaginile din powerpoint si muzica ambientala vor prima in fata unei ecuatii. Am constatat ca lucrarile aplicative cistiga in fata celor informative doar ca au ca finalitate ceva concret (macheta, experiment, "jucarie")
7. Atacati cu curaj lucrarile evident regizate, puteti face evenimentele "mai interesante" cu intrebari legate de terminologie, motivatia alegerii subiectului, chestiuni de baza din domeniul abordat (o lege, un exemplu, etc), referinta bibliografica cea mai utilizata sau sursa fotografiilor.
(Evident cu riscul de a enerva comisia si constienti de reciprocitate)
8. Nu este nici o rusine sa intrebati in ce constau premiile la editia curenta, raspunsul sau absenta lui poate fi edificator. Deasemenea verificati "valoarea adeverintelor si a diplomelor".
9. Nu toti organizatorii au putere de decizie. Recomand o atitudine rezervata fata de pronosticuri (desi o bursa a pariurilor si un premiu al publicului ar fi idei interesante)
Numarul celor carora le adresez aceste rinduri este infim. Majoritatea participantilor cunosc jocurile. Dar este o experienta traumatizanta sa investesti sperante si sa pierzi fara sa intelegi de ce, dupa o pregatire asidua. Din nefericire aceasta conduce la o victimizare inutila - in loc sa constitue lectie despre necesitatea de a acorda atentie tuturor aspectelor unui demers.
Recomandarea mea pentru toti elevii este sa testeze piata simpozioanelor si sa participe la actiuni ca cea de mai sus pentru amuzament, socializare, experimente, controlul emotiilor si al asteptarilor, experienta retorica si satisfactia lucrului finalizat. Competitia autentica si premiile pot fi surpriza placuta dar nu obiective (cel putin nu pentru elevi) - activitatile scolare sint experimente controlate cu scop de antrenare.
Pentru elevi: daca sinteti obsedati de marele premiu, mai ales atunci cind il simtiti justificat de efortul depus, indiferent de rezultat puteti deveni dependenti si riscati sa ajungeti profesori obsedati de revansa sau gustul victoriei.
Urez tuturor elevilor participanti sa ajunga , dupa caz, sa inteleaga, sa vada sau sa construiasca chestiunile prezentate si mai ales sa le fie de folos experienta acumulata.
La revedere.
profesor Dan
29.03.2011 10:36 dorumat
Raspunsul organizatorilor:
Nu avem de ce sa va iertam. Ati venit de bunavoie si noi v-am primit cum am stiut si cum am putut mai bine.
Criteriile de evaluare au fost cele din metodologie, iar lucrarile au fost evaluate dupa aceste criterii, nu dupa impresii partiale sau pareri. E adevarat ca punctajele pentru locurile II si III au diferit doar printr-un punct. Asa au iesit si asa au ramas, nu s-a apelat la potriveala.
In comisia de evaluare de la aceasta sectiune nu a fost nici un coleg (inteleg din mesajul Dvs ca vorbiti despre un barbat).
Indiferent cu cine ati vorbit si ce v-a spus, ne pare rau ca in ciuda eforturilor depuse de intreaga comisie a simpozionului nu sunteti multumiti de rezultat si ca activitatea a fost sub asteptarile Dvs.
Noi credem in acest proiect si ne vom stradui ca data viitoare sa fie mai bine, asa cum am facut-o in fiecare din cele 9 editii ale concursului.
Comentariu
Asta este ...
Am vazut si am salvat si eu celelalte lucrari. Din ce spuneti, descalificati chiar comisia de evaluare, oare nu se reuseste sa se vada o lucrare originala, de doua plagiaturi de pe internet? Oare colegii dumneavoastra se simt bine in aceasta ipostaza?
Mi-ar fi placut sa vorbesc si cu d-nul sau d-na director. Pacat ca ati postat ,,eurosimpozionul'' pe site-ul didactic.ro, de unde am aflat si noi, crezand ca este ceva serios, .... si CORECT!
Oare Inspectoratul Scolar Timis cunoaste activitatea de la ,,Eurosimpozionul'' de la Colegiul Regele Ferdinand?
29.03.2011 10:42 dorumat
Apropos
Nici macar diplome de participare nu s-au dat, ce sa mai vorbim de un loc pe podium....
Cica se vor trimite prin posta...
Va dati seama cat a fost de serios acest ,,Eurosim[pozion''?
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.